Syntezator Waldorf Quantum

28.05.2018

Syntezator Waldorf Quantum

Poznaj nowy cyfrowo-analogowy syntezator polifoniczny

Oto Waldorf Quantum, prawdziwe monstrum: pięć oktaw normalnej klawiatury, ogromny panel kontrolny z całą masą potencjometrów, a pośrodku wielki dotykowy ekran o dużej rozdzielczości. Z tyłu mnóstwo gniazd, a po bokach obowiązkowe panele z prawdziwego drewna, w dodatku inkrustowanego aluminium.

Silnik Nave

Instrument oferuje wirtualne analogowe oscylatory o dziesiątkach przebiegów. Głosów jest osiem, a na każdym do trzech oscylatorów.

Synteza analogowa to jednak dopiero początek. Każdy z oscylatorów (wszystkie trzy są identyczne) może też oferować syntezę wavetable. Tryb ten opiera się na silniku z doskonałego syntezatora wirtualnego Nave, więc mowa tu o najwyższej światowej półce. Jeśli zaś lata osiemdziesiąte to dla kogoś staroć, może przejść w tryb samplera granularnego (lub tradycyjnego), a nawet syntezy opartej na modelowaniu fizycznym. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze FM, ale podobno ma się pojawić przy kolejnej aktualizacji systemu.

Jakość wirtualnej syntezy jest po prostu znakomita. Wirtualne głosy trafiają do analogowego filtra! Tak, Quantum ma po dwa analogowe filtry dolnoprzepustowe na głos, czyli mowa tu o w pełni polifonicznym instrumencie (jak łatwo policzyć filtrów jest łącznie 16).

Dodatkowo sekcję filtrów zaopatrzono także w modele cyfrowe, realizujące inne rodzaje filtrowania (górnoprzepustowy, pasmowy i wiele innych). Filtry można dowolnie mieszać i ustawiać, a edycja jest widoczna na ekranie. Ekran wygląda jak mały komputer, co sprawia, że obsługa całości sprawia wielką przyjemność. Na pewno nie będziesz potrzebować żadnego dodatkowego edytora. Następnie do dyspozycji jest sekcja obwiedni niezależnie dla głośności i filtrów oraz ogromna sekcja efektów.

Prawie modular

Oscylatory: zaimplementowane w Waldorfie oscylatory po prostu żyją, są plastyczne, rozedrgane i w zasadzie są jak prawdziwe.
Wavetable: nikt nie robi lepszego.
Sampler: Quantum może ładować dowolne próbki, może też samplować, a możliwości „gięcia” audio są bardzo szerokie. Każdy oscylator może pracować w dowolnym trybie, więc nie ma problemu, aby stworzyć brzmienie składające się jednocześnie z brzmień analogowych, wavetable i sampli.
Modulacja: Dzięki zastosowaniu bardzo mocnego procesora i rozbudowanego oprogramowania wzbogaconego o przejrzystą obsługę za pomocą ekranu dotykowego kwestia modulacji nabiera nowego znaczenia. Można powiedzieć, że dostajemy syntezator modularny, ale zamiast niewygodnych kabelków mamy cyfrową wielopoziomową matrycę wirtualną. Z pełną pamięcią oczywiście. Efekt brzmieniowy jest oczywisty: bardzo żywe przebiegi, które sprawiają, że nawet pojedynczy preset może służyć do udźwiękowienia całego filmu.
Przegląd presetów: to podróż przez historię muzyki nie tylko elektronicznej. Jakość syntezy, różnorodność modulacji, efekty – wszystko jest najwyższej jakości. Do tego łatwość obsługi. Liczba pokręteł, przycisków i przejrzystość ekranu pozwala na zatopienie się w sound design niemal natychmiast. Na czytanie instrukcji przyjdzie jeszcze czas. Oczywiście dochodzi też to nieopisywalne wrażenie obcowania z czymś wyjątkowym, porządnym kawałkiem muzycznej technologii, proszącej się wręcz o nadużywanie.

Waldorf Quantum to połączenie tradycji z supernowoczesnym wnętrzem, zrobione z wielkim smakiem i z szacunkiem dla potrzeb muzyka i producenta.

Parametry techniczne

Możliwości samplingu

Każdy z trzech oscylatorów z jednej barwy może zostać użyty w jednym z trzech trybów wykorzystujących próbki:
– Multi-Sampler stereo z loopingiem,
– Sampler granularny z rozbudowanym zestawem parametrów,
– Rezonator wykorzystujący sampler jako exciter.

Próbki są uporządkowane przy użyciu map klawiszy i velocity, według zasad wyboru, takich jak algorytm karuzelowy, losowy, itp. oraz indywidualnych ustawień wysokości dźwięku, wzmocnienia i panoramy.

Próbki przechowywane są w wewnętrznej pamięci flash o pojemności ok. 2 GB, która została częściowo wypełniona specjalnie przygotowanymi dla Quantum próbkami o wielkości 1 GB.

Nowe próbki można nagrywać ze źródła zewnętrznego, przez stereofoniczne wejścia audio, lub wewnętrznego – własne brzmienie Quantum.

Próbki można także importować i przechowywać w wewnętrznej pamięci flash z pomocą karty SD (format WAV, częstotliwość próbkowania 44,1 kHz). Quantum daje szeroki wybór możliwości tworzenia brzmień opartych na próbkach, od klasycznych brzmień syntezatorowych po niezbadane terytoria.

Warto zauważyć, że próbka używana w Quantum zawsze znajduje się w brzmieniowym kontekście syntezatora i nie jest przeznaczona do takiej pracy, jak w prostej klawiaturze do odtwarzania tradycyjnie zsamplowanych instrumentów i zewnętrznych bibliotek brzmień.

Parametry arpeggiatora

Złącza

*) Fizyczny rozmiar danych dla pełnego systemu, zawierającego dane fabryczne i oprogramowanie systemowe. Pojemność użytkowa dla próbek audio wynosi około 2 GB, wraz z fabrycznymi samplami.

**) wymagana osobna przejściówka ze złącza Lightning na złącze USB aparatu firmy Apple

 

 

 

 

Pozostałe aktualności

Od 25.05.2018 obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO). W związku z tym potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Administratorem danych jest Audiostacja. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych, masz prawo dostępu do nich, sprostowania i usunięcia. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych (lepsze dopasowanie reklam), analitycznych i do wysyłania newslettera.

Made by OSOM