Powrót do kategorii

Warm Audio WA73 – Preamp Mikrofonowy

1-kanałowy preamp mikrofonowy oparty na brytyjskim klasyku 1073, wzmocnienie sygnału 80dB, transformatory Carnhill [Made in UK], elementy dyskretne, przełącznik krokowy, 4-pozycyjny filtr górnoprzepustowy, wejścia i wyjścia [XLR, TRS], insert TS

Sugerowana cena detaliczna brutto 2950 zł

Opis szczegółowy

WA73 – Jednokanałowy preamp 73 dla zwykłych ludzi

Jeśli istnieje jeden typ preampu-korektora, który profesjonalni realizatorzy jednoznacznie mogliby uznać za ten, który od wielu dekad definiuje brzmienie płyt pop/rock, to z całą pewnością byłby to przedwzmacniacz mikrofonowy typu 73. Preampy typu 73 były masowo używane w studiu i warunkach live przez wiele lat i do dziś uważane są za „Świętego Graala” wśród przedwzmacniaczy mikrofonowych. W skład „rodziny” Warm Audio WA73 wchodzą jednokanałowe i dwukanałowe przedwzmacniacze typu 73 (z korektorem i bez), z których każdy stanowi hołd oddany brytyjskiej historii realizacji dźwięku.
Gdy Warm Audio zdecydowało się na wypuszczenie WA73, należało sprostać wymogom zarówno klasycznej konstrukcji, jak i jej działania. Barwa i przyjemny charakter nadawany brzmieniu przez klasyczne preampy mikrofonowe typu 73 są tak wyjątkowe i znajome, że Warm Audio zależało na wypuszczeniu naprawdę wiernych brzmieniowo replik. Po latach badań i rozwoju, starannej inżynierii wstecznej i bardzo wielu godzinach odsłuchu przyszła na świat rodzina WA73!
WA73 to butikowy preamp (eq), który każdy zabrałby na bezludną wyspę, ale można go również sklasyfikować jako urządzenie do ciężkiej pracy w studiu i warunkach live. Klasyczne przedwzmacniacze typu 73 znane są jako uniwersalne narzędzia, współpracujące z mikrofonami wszystkich typów: od pojemnościowych, przez dynamiczne, po wstęgowe. WA73 jednakowo świetnie się sprawdza w przypadku wszystkich typów mikrofonów i źródeł dźwięku: wokale, gitary akustyczne/elektryczne, bas, perkusja, instrumenty perkusyjne, orkiestra, instrumenty klawiszowe, a nawet jako narzędzia do kształtowania brzmienia poszczególnych partii, jak i całych miksów. Dzięki 80 dB wzmocnienia, ścieżce sygnału zbudowanej wyłącznie na elementach dyskretnych, symetryzowanej transformatorem Carnhill – nie ma takiego zadania związanego z nagrywaniem, miksowaniem czy ogólnie z realizacją nagrań, z którym nie poradziłby sobie WA73.

Ręczny montaż

Klasyczne preampy typu 73 często były lutowane ręcznie i tak samo jest w przypadku WA73! Według znawców 1073 swoje klasyczne, brytyjskie brzmienie po części zawdzięcza ręcznie montowanej konstrukcji. WA73 jest autentycznie składany ręcznie, łącznie z podzespołami umieszczanymi na ręcznie montowanych płytach drukowanych.

Specjalne brytyjskie transformatory Carnhill

Miłośnicy klasycznych preampów 73 bardzo ekscytują się podzespołami tych urządzeń. Popularnym tematem dyskusji są transformatory sygnałowe. Na przestrzeni lat klasyczne urządzenia vintage wykorzystywały różne wersje transformatorów, ale najbardziej pożądane są ich pierwsze wersje. Uważane są one za najlepszy wybór ze względu na ich płynną i „pobłażliwą” naturę. Przy mocniejszych ustawieniach przyjemnie nasycają dźwięk i znane są z doprowadzania realizatorów do łez, gdy słyszą oni, jak pięknie teraz brzmią ich miksy! Warm Audio ściśle współpracowało z Carnhill Transformers z Cambridgeshire w Wielkiej Brytanii, w celu skonstruowania wiernych reprodukcji tych najbardziej pożądanych, pierwszych wersji tych transformatorów. My w Warm Audio nie słyszeliśmy jeszcze współczesnego preampu typu 73, który brzmiałby tak przyjemnie i „muzycznie”, co nasz WA73 z tymi specjalnymi, wspaniałymi transformatorami.

Kondensatory i ścieżka sygnału

Ważnym elementem klasycznego, brytyjskiego brzmienia, o którym rzadko się rozmawia, są różne typy kondensatorów i tranzystora wyjściowego stosowane w układach typu 73. Stwierdziliśmy, że ważne jest zachowanie integralności wczesnych brytyjskich konstrukcji, i użyliśmy w ścieżce sygnału kondensatorów tantalowych i polistyrenowych oraz wybraliśmy tranzystor wyjściowy, który daje łagodniejsze brzmienie przy dużym wzmocnieniu, niż ma to miejsce w przypadku większości współczesnych replik preampów typu 73.

Parametry techniczne

  • Jednokanałowy, brytyjski przedwzmacniacz mikrofonowy typu 1073, pracujący w klasie A
  • Produkowane w Wielkiej Brytanii transformatory Carnhill
  • Montowany i składany ręcznie
  • 80 dB wzmocnienia – regulacja przełącznikiem krokowym
  • Układ oparty wyłącznie na elementach dyskretnych
  • Przycisk TONE – zmienia impedancje transformatora wejściowego w celu zmiany brzmienia
  • Przełącznik polaryzacji
  • Zasilanie fantomowe 48V
  • 4-pozycyjny filtr górnoprzepustowy, oparty na cewce indukcyjnej: 50, 80, 160 i 300 Hz
  • Wejście mikrofonowe XLR
  • Wejście liniowe TRS
  • Gniazda insert TS (wysyłka/powrót)
  • Wyjścia liniowe XLR i TRS
  • Wejście instrumentalne Direct In
  • Regulacja poziomu sygnału wyjściowego
  • Diody wskazujące poziom sygnału
  • Montaż w racku 19″
  • Przełącznik odcinający masę
  • Gniazdo zasilania IEC 115V/230V

 

Podobne produkty

Lindell 503 Power – Obudowa Rack-500 3 sloty

Lindell 503 Power – Obudowa Rack-500 3 sloty

Zasilacz zgodny z formatem API 500, 3 sloty na moduły, moc 2.4A, pozłacane wejścia i wyjścia [XLR], P48V, bezszumowy zasilacz uniwersalny, zabezpieczenia przeciążeniowe i przeciwzwarciowe, aluminiowa obudowa, gwinty M3

Zobacz
Warm Audio TB12 Black – Preamp Mikrofonowy

Warm Audio TB12 Black – Preamp Mikrofonowy

Preamp mikrofonowy, wzmocnienie sygnału 71dB, transformatory CineMag [Made in USA], dyskretne wzmacniacze [1731 Vintage lub 918 Clean], przełącznik impedancji 150/ 600Ohm, filtr górnoprzepustowy 80Hz, tłumik 20dB, diodowy wskaźnik VU

Zobacz
UA – 710 Twin-Finity Tube & Solid State Mic Pre/DI

UA – 710 Twin-Finity Tube & Solid State Mic Pre/DI

Preamp mikrofonowy z płynną regulacją nasycenia pomiędzy FET i lampą, DI BOX, PAD 15dB, wejście mikrofonowo-liniowe, przełącznik LOW CUT

Zobacz
RME Octamic XTC – 8-kanałowy Preamp z AD

RME Octamic XTC – 8-kanałowy Preamp z AD

8-kanałowy preamp mikrofonowo-instrumentalny z przetwornikiem A/D 24-bity/192kHz, w pełni kontrolowany poprzez MIDI/ USB/ MADI, dowolna konwersja i routing wszystkich sygnałów, [Analog, AES/EBU, ADAT, MADI], MIDI oraz MIDI po USB i MADI

Zobacz