Powrót do kategorii

Warm Audio WA273-EQ – 2-kanałowy Preamp Mikrof.

2-kanałowy preamp mikrofonowy z EQ oparty na brytyjskim klasyku 1073, wzmocnienie sygnału 80dB, transformatory Carnhill [Made in UK], elementy dyskretne, przełącznik krokowy, 4-pozycyjny filtr górnoprzepustowy, wejścia i wyjścia [XLR, TRS], insert TS

Cena promocyjna 6999 zł

Opis szczegółowy

WA273-EQ – Dwukanałowy preamp 73 dla zwykłych ludzi

Jeśli istnieje jeden typ preampu-korektora, który profesjonalni realizatorzy jednoznacznie mogliby uznać za ten, który definiuje brzmienie płyt pop/rock od wielu dekad, to z całą pewnością byłby to przedwzmacniacz mikrofonowy typu 73. Preampy typu 73 były masowo używane do nagrywania w studiu i warunkach live przez wiele lat i do dziś uważane są za „Świętego Graala” wśród przedwzmacniaczy mikrofonowych. W skład „rodziny” Warm Audio WA73 wchodzą jednokanałowe i dwukanałowe przedwzmacniacze typu 73 (z korektorem i bez), z których każdy stanowi hołd oddany brytyjskiej historii realizacji dźwięku.

Gdy Warm Audio zdecydowało się na wypuszczenie WA273-EQ, konieczne było spełnienie wymogów pod względem zarówno klasycznej konstrukcji, jak i jej działania. Barwa i przyjemny charakter nadawany brzmieniu przez klasyczne preampy mikrofonowe typu 73 są tak wyjątkowe i znajome, że Warm Audio miało ochotę na wypuszczenie naprawdę wiernych brzmieniowo replik. Po latach badań i rozwoju, starannej inżynierii wstecznej i bardzo wielu godzinach odsłuchu przyszła na świat rodzina WA273-EQ!

WA273-EQ to butikowy preamp (eq), który każdy zabrałby na bezludną wyspę, ale można go również sklasyfikować jako urządzenie do ciężkiej pracy w studiu i warunkach live. Klasyczne przedwzmacniacze typu 73 znane są jako uniwersalne narzędzia, współpracujące z mikrofonami wszystkich typów: od pojemnościowych, przez dynamiczne, po wstęgowe. WA273-EQ jednakowo świetnie sprawdza się w przypadku wszystkich typów mikrofonów i źródeł dźwięku: wokale, gitary akustyczne/elektryczne, bas, perkusja, instrumenty perkusyjne, orkiestra, instrumenty klawiszowe, a nawet jako narzędzia do kształtowania brzmienia poszczególnych partii, jak i całych miksów. Dzięki 80 dB wzmocnienia, ścieżce sygnału zbudowanej wyłącznie na elementach dyskretnych, symetryzowanej transformatorem Carnhill – nie ma takiego zadania związanego z nagrywaniem, miksowaniem, czy ogólnie z realizacją nagrań, z którym nie poradziłby sobie WA273-EQ.

Specjalne brytyjskie transformatory Carnhill

Miłośnicy klasycznych preampów typu 73 bardzo ekscytują się podzespołami tych urządzeń. Popularnym tematem dyskusji są transformatory sygnałowe. Na przestrzeni lat klasyczne urządzenia vintage wykorzystywały różne wersje transformatorów, ale najbardziej pożądane były pierwsze wersje. Uważane są za najlepszy wybór ze względu na ich płynną i „pobłażliwą” naturę. Przy mocniejszych ustawieniach przyjemnie nasycają dźwięk i znane są z doprowadzania realizatorów do łez, gdy słyszą oni, jak pięknie teraz brzmią ich miksy! Warm Audio ściśle współpracowało z Carnhill Transformers z Cambridgeshire w Wielkiej Brytanii w celu skonstruowania wiernych reprodukcji tych najbardziej pożądanych, pierwszych wersji tych transformatorów. My w Warm Audio nie słyszeliśmy jeszcze współczesnego preampu typu 73, który brzmiałby tak przyjemnie i „muzycznie”, co nasz WA273-EQ z tymi specjalnymi, wspaniałymi transformatorami.

Ręczny montaż

Klasyczne preampy typu 73 często były lutowane ręcznie i tak samo jest w przypadku WA273-EQ! Według znawców to pożądane, klasyczne brytyjskie brzmienie po części uzyskiwane jest po części dzięki ręcznie montowanej konstrukcji. WA273-EQ jest autentycznie składany ręcznie, łącznie z podzespołami umieszczanymi na płytach drukowanych, które są montowane ręcznie.

Kondensatory i ścieżka sygnału

Ważnym elementem tych klasycznych, brytyjskich układów, o którym rzadko się rozmawia, są różne typy zastosowanych kondensatorów i tranzystora wyjściowego. Stwierdziliśmy, że ważne jest zachowanie integralności oryginalnej konstrukcji, i w ścieżce sygnału użyliśmy kondensatorów tantalowych i polistyrenowych oraz wybraliśmy tranzystor wyjściowy, który daje łagodniejsze brzmienie przy dużym wzmocnieniu, niż w przypadku większości współczesnych replik modelu 73.

Brytyjskie potencjometry Blore Edwards z przełącznikiem
Świetnie brzmiący układ typu 73 powinien być tak samo niezawodny, co świetnie brzmiący. Podwójne, koncentryczne potencjometry z przełącznikami w sekcji EQ urządzeń WA73-EQ i WA273-EQ produkowane są w Wielkiej Brytanii przez firmę Blore Edwards, która produkuje przełączniki i potencjometry o wojskowych specyfikacjach. Wykorzystanie podzespołów Blore-Edwards ma niemałe znaczenie dla preampu-eq typu 73 w tym przedziale cenowym.

Parametry techniczne

  • Dwukanałowy, brytyjski przedwzmacniacz mikrofonowy typu 73 z korektorem, pracujący w klasie A,
  • Produkowane w Wielkiej Brytanii transformatory Carnhill,
  • Produkowane w Wielkiej Brytanii potencjometry koncentryczne z przełącznikiem (do korekcji),
  • Lutowany i składany ręcznie,
  • 80 dB wzmocnienia – regulacja przełącznikiem krokowym,
  • Układ oparty wyłącznie na elementach dyskretnych,
  • Przycisk TONE – zmienia impedancje transformatora wejściowego w celu zmiany brzmienia,
  • Przełącznik polaryzacji,
  • Zasilanie fantomowe 48V,
  • Bazujący na cewce indukcyjnej korektor 3-pasmowy,
  • Wzmacnianie/tłumienie niskich częstotliwości – 35, 60, 110, 220 Hz,
  • Wzmacnianie/tłumienie średnich częstotliwości – 360, 700, 1600, 3200, 4800, 7200 Hz,
  • Wzmacnianie/tłumienie wysokich częstotliwości -10,12,16 kHz,
  • Dodatkowe punkty korekcji wysokich częstotliwości w stosunku do klasycznego 1073,
  • 4-pozycyjny filtr górnoprzepustowy, oparty na cewce indukcyjnej: 50, 80, 160 i 300 Hz,
  • Wejścia mikrofonowe XLR (z przodu i z tyłu),
  • Wejście liniowe TRS,
  • Gniazda insert TS (wysyłka/powrót),
  • Wyjścia liniowe XLR i TRS,
  • Wejście instrumentalne Direct In,
  • Regulacja poziomu sygnału wyjściowego,
  • Diody wskazujące poziom sygnału,
  • Pasmo przenoszenia od 20Hz do 20 kHz, +/- 5 dB,
  • Montaż w racku 19″,
  • Gniazdo zasilania IEC 115V/230V,

Podobne produkty

UA – 4-710d Four-Channel “Twin-Finity” Mic Pre/AD

UA – 4-710d Four-Channel “Twin-Finity” Mic Pre/AD

4-kanałowy preamp z płynną regulacją nasycenia pomiędzy FET i lampą, kompresor z UA 1176 oraz limiter na każdym kanale, zawiera 8 kanałowy konwerter A/D, częstotliwość próbkowania do 192kHz

Zobacz
MXL 990 – Mikrofon pojemnościowy

MXL 990 – Mikrofon pojemnościowy

Uniwersalny [wokal, instrumenty], charakterystyka kardioidalna, w zestawie walizka, uchwyt sztywny, uchwyt elastyczny

Zobacz
PreSonus DP88 – 8-kan. Preamp/ Przetwornik AD/DA

PreSonus DP88 – 8-kan. Preamp/ Przetwornik AD/DA

8-kanałowy przedwzmacniacz mikrofonowy oraz konwerter AD/DA 24-bity/ 96kHz, 8 cyfrowo sterowanych preampów XMAX [z poziomu Studio One 4, UC Surface, MIDI – dowolny DAW], 8 wejść/ 8 wyjść analogowych [DB25], wyjścia DAC [DB25], ADAT, Word Clock, MIDI

Zobacz
PreSonus Przedwzm. Mikrofonowy BlueTube DP V2

PreSonus Przedwzm. Mikrofonowy BlueTube DP V2

2-kanałowy przedwzmacniacz mikrofonowy XMAX z technologią Dual Path [praca w układzie lampowym lub tranzystorowym], regulatory GAIN, DRIVE, przełączniki PAD, filtr 80Hz, faza, Phantom +48V, podświetlane wskaźniki VU

Zobacz