Powrót do kategorii

RME Octamic II – 8 preampów mikrofonowych z ADAT

8 kanałowy preamp mikrofonowy klasy A, 8 symetrycznych wejść [XLR/jack TRS], 8 symetrycznych wyjść 129 dB [jack TRS], zasilanie Phantom 48V, cyfrowe wyjście AES/EBU i ADAT [maks 192 kHz]

Sugerowana cena detaliczna brutto 7150 zł

Specyfikacja

  • 8 symetrycznych wejść mikrofonowo-liniowych typu combo [XLR/jack TRS],
  • Wzmocnienie 54 dB,
  • Impedancja na wejściu: XLR 2 kOhm, TRS 5 kOhm,
  • Poziom na wejściach analogowych: od -40 dBu do +21 dBu,
  • Maksymalny poziom na wyjściach +21 dBu,
  • Impedancja na wyjściu: 75 Ohm,
  • Przełącznik poziomu sygnału na wyjściu: Hi Gain / +4 dBu / -10 dBV,
  • Stosunek sygnał/szum [SNR]: 129 dB EIN @ 150 Ohm,
  • Zniekształcenia harmoniczne [THD]: < 0.0005 % @ 30 dB,
  • Praca w bardzo szerokim zakresie częstotliwości [200 kHz] i specjalne filtrowanie EMI na wejściu,
  • Pasmo przenoszenia z maksymalnym odchyleniem do -0.5 dB: 5 Hz – 200 kHz,
  • Filtr górnoprzepustowy: 80 Hz, 18 dB/oct,
  • Wyjścia liniowe: 1/4″ TRS [6.3 mm jack stereo],
  • Zasilanie Phantom: +48V na każdym kanale,
  • Wewnętrzny zasilacz pracujący w szerokim zakresie napięć [od 100V do 240V],

Przetwornik analogowo-cyfrowy:

  • Stosunek sygnał/szum [SNR]: >110 dB[A],
  • Wspierane częstotliwości próbkowania: 28 kHz – 200 kHz,
  • Zniekształcenia harmoniczne [THD]: < 0.0003 %, < -110 dB,
  • Źródła synchronizacji: AES/EBU [także elektryczne złącze S/PDIF], WordClock, wewnętrzne,
  • Superstabilny zegar RME Steady Clock, zapewniający najlepszą jakość dźwięku, nawet z jitterem pochodzącym z zegarów urządzeń zewnętrznych.

Akcesoria:

  • Cyfrowy kabel ALVA BO25MXLR4M4F1PRO, złącze 25-pin [Typ D] na 4 x XLR męski oraz 4 x XLR żeński, długość 1m [lub 3m, 6m],
  • Cyfrowy kabel ALVA BO25M25M1PRO, złącze 25-pin [Typ D] na 25-pin [Typ D], długość 1 m [lub 3m, 6m],
  • Cyfrowy kabel optyczny ADAT Toslink 1m/2m/3m/5m/10m [ALVA Audio],
  • Kabel Word Clock, BNC, 1m/5m/10m [ALVA Audio],
  • RME BOB-32 – zewnętrzny interfejs z gniazdami 8 x AES/EBU IN/OUT, 2 x D-SUB 25-pin TASCAM, 2 x D-SUB 25-pin YAMAHA.

Opis szczegółowy

OctaMic II – Wysokiej klasy 8-kanałowy przedwzmacniacz mikrofonowy

OctaMic II oferuje 8 wysokiej klasy symetrycznych wejść mikrofonowo/liniowych [Neutrik combo XLR/jack] z 8-kanałowym przetwornikiem analogowo-cyfrowym ze znakomitej jakości przetwarzaniem sygnału 24-bity/192 kHz.

Praktyczny brak zniekształceń, wyjątkowy stosunek sygnału do szumu i perfekcyjna wprost liniowość toru audio pozwalają na przejście sygnału bez żadnych zmian.

Model OctaMic II cechuje się kilkoma znaczącymi ulepszeniami w stosunku do poprzedniej wersji – OctaMic:

  • Symetryczne wejścia TRS w złączach Neutrik combo XLR są wolne od napięcia Phantom i mogą być używane jako prawdziwie liniowe wejścia. Ulepszona konstrukcja obwodów elektrycznych umożliwia maksymalne wzmocnienie poziomu wejściowego do wartości +21 dBu z parametrem Gain zmiennym w zakresie 6 dB – 60 dB,
  • Ulepszony stosunek sygnału do szumu [SNR] w przetworniku analogowo-cyfrowym: 107.5 dB,
  • Ulepszony współczynnik zniekształceń harmonicznych [THD], szczególnie przy dużym wzmocnieniu,
  • Zoptymalizowany system odprowadzania ciepła poprzez nową, większą obudowę z udoskonaloną konwekcją,
  • Zasilacz wewnętrzny pracujący w szerokim zakresie napięć, z filtrem liniowym, nieczuły na wahania napięć,
  • Bardzo stabilne napięcie zasilające Phantom 48V.

Najważniejsze cechy:

OctaMic II oferuje 8 symetrycznych wejść mikrofonowo/liniowych [Neutrik combo XLR/jack]. Każdy kanał posiada przełącznik zasilania Phantom 48V, filtr odcinający niskie częstotliwości oraz funkcję odwrócenia fazy. Poziom Gain jest sterowany potencjometrem w zakresie od +6dB do +60dB. 3 Diody LED sygnalizują sygnał na wejściu, ewentualne przesterowania [CLIP] oraz włączone napięcie Phantom [48V]. Umożliwiają całkowitą kontrolę każdego z ośmiu wejść przedwzmacniacza. Gdy aktywujemy tryb CLIP HOLD, każde najdrobniejsze przesterowanie będzie sygnalizowane błyskiem diody LED co 1 sekundę. Tryb ten pozwala na wyeliminowanie przesterowania oraz ułatwia nam obserwację stanu sygnału na wejściach bez konieczności ciągłego śledzenia panelu urządzenia.

Na panelu przednim umieszczono włącznik on/off oraz przełącznik poziomu sygnału na wyjściu: -10 dBV, +4 dBu lub Hi Gain [+19 dBu] – w przypadku sygnału referencyjnego.
Funkcje, które oferuje OctaMic dają nam 2 podstawowe korzyści:

  • możliwość przełączania poziomu odsłuchu pomiędzy innymi urządzeniami RME, począwszy od uznanej karty HDSP 9632, przez Multiface, aż po znaną serię konwerterów ADI-8,
  • stosunek sygnału do szumu jest idealnie zoptymalizowany; dioda Clip-LED reaguje identycznie jak w ADI-8 [2dB poniżej 0dBFS].

OctaMic II wyposażony jest w specjalnie opracowany, wewnętrzny zasilacz pracujący w szerokim zakresie napięć [od 100V do 240V], odporny na krótkie spięcia, ze zintegrowanym filtrem liniowym, w pełni odporny na wahania napięć i nieczuły na zakłócenia sieci elektrycznej.

Złącza:

  • 8 symetrycznych wejść typu combo [XLR/jack TRS],
  • 8 symetrycznych wyjść typu jack TRS,
  • 8 – kanałowy przetwornik analogowo-cyfrowy [maks. 192 kHz],
  • 2 wyjścia ADAT [S/MUX, maks. 96 kHz],
  • 4 wyjścia AES/EBU [D-sub, maks. 192 kHz],
  • Synchronizacja poprzez AES/SPDIF,
  • Zasilanie Phantom 48V, filtr odcinający niskie częstotliwości oraz przełącznik odwrócenia fazy [dla każdego z kanałów oddzielnie],
  • CLIP HOLD – każde najdrobniejsze przesterowanie będzie sygnalizowane błyskiem diody LED co 1 sekundę.

Przetwornik analogowo-cyfrowy:

8-kanałowy przetwornik OctaMic II pracuje do maksymalnej częstotliwości 192 kHz. Cyfrowy sygnał dostępny jest zarówno na wyjściu ADAT [w trybie S/MUX, maks. 96 kHz], jak i złączu DB-25 [4 wyjścia AES/EBU, maks. 192 kHz]. Sygnał cyfrowy może być synchronizowany wewnętrznie [Master] lub zewnętrznie przy wykorzystaniu WordClock, AES/EBU, czy S/PDIF

Nowatorski patent technologiczny, RME SteadyClock™, zapewnia idealną synchronizację zegara, efektem czego jest perfekcyjne przetwarzanie sygnału audio. Funkcja ta pozwala na kompletne wyeliminowanie jittera, występującego na zewnętrznych źródłach synchronizacji. Wszystkie ustawienia dokonuje się poprzez DIP-switche, znajdujące się na tylnym panelu OctaMic II. Wyjścia analogowe oraz obydwa wyjścia cyfrowe działają w pełni równolegle. Wybór poziomu odsłuchu dotyczy tylko wyjść analogowych. Wskaźnik przesterowania oraz poziom sygnału na wejściu przetwornika analogowo-cyfrowego są zależne od regulacji potencjometrami GAIN.

Podobne produkty

Black Lion Auteur Quad – Przedwzm. mikrofonowy

Black Lion Auteur Quad – Przedwzm. mikrofonowy

4-kanałowy preamp, 2 wejścia DI, maksymalne wzmocnienie +65dB, tłumik 10dB, zasilanie Phantom 48V, odwracanie fazy, maksymalny poziom wyjściowy +26dBu, pasmo przenoszenia 10Hz – 30kHz, wyjścia [XLR, TRS]

Zobacz
UA – Solo/610 Classic Tube Channel Mic Pre/DI

UA – Solo/610 Classic Tube Channel Mic Pre/DI

Klasyczny, przenośny preamp lampowy oraz DI BOX, zawiera regulator poziomu wzmocnienia, czułości, filtr dolnozaporowy, odwrócenie fazy, zasilanie phantom 48V

Zobacz
PreSonus Przedwzm. Mikrofonowy BlueTube DP V2

PreSonus Przedwzm. Mikrofonowy BlueTube DP V2

2-kanałowy przedwzmacniacz mikrofonowy XMAX z technologią Dual Path [praca w układzie lampowym lub tranzystorowym], regulatory GAIN, DRIVE, przełączniki PAD, filtr 80Hz, faza, Phantom +48V, podświetlane wskaźniki VU

Zobacz
Lindell 506 Power MKII – Obudowa Rack-500 6 slotów

Lindell 506 Power MKII – Obudowa Rack-500 6 slotów

Zasilacz zgodny z formatem API 500, 6 slotów na moduły, moc 2.4A, pozłacane wejścia i wyjścia [XLR/ D-sub], P48V, bezszumowy zasilacz uniwersalny, zabezpieczenia przeciążeniowe i przeciwzwarciowe, aluminiowa obudowa, gwinty M3, przełącznik feed

Zobacz