Powrót do kategorii

MCAudioLab TP2ch – Preamp Mikrofonowy

2-kanałowy lampowy preamp mikrofonowy, klasa A, transformatory Lundahl, lampy 12AX7 i 6DJ8, pasmo przenoszenia 10Hz – 65kHz, dynamika 120dB, zniekształcenia THD <0.07 przy 1kHz, odwrócenie polaryzacji, zasilacz tranzystorowy

Sugerowana cena detaliczna brutto 11500 zł

Specyfikacja

  • Impedancja wejścia mikrofonowego: 600 Ohm
  • Impedancja wejścia Hi-Z: > 500 k Ohm
  • Typ wejścia mikrofonowego: Symetryczne XLR sprzężone transformatorowo przez transformator Lundahl
  • Wejście typu Hi-Z: niesymetryczne, beztransformatorowe, sprzężone lampowo
  • Zakres wzmocnienia mikrofonu: 20 – 75dB (5dB/krok przełącznika krokowego)
  • Wzmocnienie Hi-Z: maks. 65 dB
  • Zasilanie Phantom +48V: Przełączane (przez szczelny przekaźnik) Wewnętrzne źródło zasilania +48 V
  • Przełącznik odwrócenia polaryzacji: tak (przez szczelny przekaźnik)
  • Tłumik wejścia mikrofonowego: -20dB (przez szczelny przekaźnik)
  • Wejście instrumentalne Jack: 1/4” TS (przełącznik wejścia Mic/Hi-Z na panelu przednim przez uszczelniony przekaźnik)
  • Impedancja wejścia liniowego 60 Ohm
  • Typ wyjścia: symetryczny XLR sprzężony transformatorowo przez transformator Lundahl
  • Uziemienie: przełącznik przy wyjściu XLR (niezależny dla każdego kanału)
  • Maksymalny poziom: +28 dBu
  • Miernik: trzystopniowy miernik szczytów LED i analogowy miernik RMS VU
  • Pasmo przenoszenia: 15 Hz – 60k Hz
  • Stosunek sygnału do szumu: <120dB
  • Zniekształcenia: THD: > .07 przy 1 Khz
  • Lampy elektronowe: 12AX7 – 6DJ8
  • Zasilanie: Liniowe, tranzystorowe; delikatny start jednostki lampowej
  • Robocze napięcie sieciowe: 230 VAC przy 50Hz
  • Pobór mocy: 23 W
  • Wymiary: 48 cm x 33cm x 8,5cm (2U)
  • Waga przesyłki: 5/6,5 kg (w zależności od modelu)

Opis szczegółowy

Dwukanałowy lampowy przedwzmacniacz mikrofonowy pracujący w klasie A.

TP2 jest dwukanałową wersją lampowego przedwzmacniacza mikrofonowego TP1 i został stworzony w celu zapewnienia niesamowitego brzmienia i wyjątkowej wydajności dla źródeł stereo lub ujmowanych dwoma mikrofonami.

TP2 oferuje szeroką paletę opcji tonalnych, od nieskazitelnej wierności dźwięku z odrobiną lampowego charakteru po tłuste i mocne rockowe brzmienia, odpowiednie dla różnych źródeł i gatunków muzycznych takich jak stereofoniczne nagrania zespołów, overheady czy mikrofony ambientowe, konfiguracje M/S lub wszelkie źródła akustyczne ujmowane dwoma mikrofonami, zarówno w kontekście muzyki klasycznej, jak i pop/rock. Regulacja kanałów jest całkowicie niezależna, więc możesz swobodnie używać przedwzmacniacza do nagrywania dwóch oddzielnych źródeł w tym samym czasie.

Wspaniałe brzmienie, wyjątkowa wydajność i przystępna cena: TP2 jest idealnym wyborem zarówno dla profesjonalnych studiów nagraniowych, które poszukują brzmienia vintage bez konieczności wydawania fortuny na „oryginały”, jak i dla mniejszych obiektów studyjnych, które chcą stworzyć najwyższej klasy łańcuch nagraniowy.

Charakter vintage i nowoczesna wydajność

TP2 został zaprojektowany i zbudowany ręcznie, aby zapewnić wspaniałe brzmienie vintage bez typowych wad klasycznych konstrukcji: wysokiego poziomu szumów i zniekształceń.

Firma MCAudio Lab wierzy, że wspaniały dźwięk pochodzi z prostej, czystej i dobrze zaprojektowanej ścieżki audio wykonanej z najwyższej jakości komponentów, indywidualnie dobranych i przetestowanych z należytą starannością. Gwarantuje to jakość dźwięku na najwyższym poziomie przy jednoczesnym zminimalizowaniu niepożądanych artefaktów i szumów.

W każdym z kanałów TP2 stopień wzmocnienia przedwzmacniacza wykorzystuje podwójną triodę o wysokim poziomie wzmocnienia pracującą w klasie A. Symetryczne wejście i wyjście są sprzężone transformatorowo z wykorzystaniem transformatorów Lundahla, a przełączniki na panelu przednim działają na złoconych mikroprzekaźnikach, aby ścieżka dźwiękowa była jak najkrótsza i najczystsza.

Dwa pokrętła, wiele barw

Każdy kanał TP2 posiada skokowe pokrętło do regulacji wzmocnienia (Gain) oraz płynną, pasywną regulację poziomu wyjściowego (Output): ustaw brzmienie za pomocą pierwszego, a drugim kontroluj poziom nagrania. Nie daj się zmylić prostej konstrukcji: interakcja pomiędzy tymi dwoma pokrętłami może wytworzyć wiele różnych barw tonalnych.

Przy ustawieniu wzmocnienia przedwzmacniacza na 1 i gałce Output odkręconej na maksimum TP12zapewnia 20 dB wzmocnienia przedwzmacniacza. W zależności od poziomu sygnału źródłowego, aż do około połowy zakresu Gain dźwięk jest czysty i gładki z odrobiną vintage’owego połysku, jak ze starego lampowego wzmacniacza hi-fi: doskonały do źródeł akustycznych i łagodnych partii rytmicznych. Podkręcenie wzmocnienia przy jednoczesnym zmniejszeniu poziomu wyjściowego spowoduje, że lampa przedwzmacniacza zacznie dodawać trochę ciepłego nasycenia: dźwięk stanie się bogaty i tłusty i zacznie działać łagodne ograniczenie szczytów prostownika lampowego.

Koniec możliwości? Jeszcze nie. Konstrukcja przedwzmacniacza posiada dodatkowy stopień lampowy za regulacją poziomu wyjściowego. Jeśli stłumimy sygnał za TP2, ale zanim trafi on do przetworników – np. ściszymy potencjometr kanału w konsolecie – możemy uwolnić pokrętło Output od zadania ustawiania bezpiecznego poziomu. Teraz można go użyć razem z gałką Gain do wysterowania drugiego stopnia lampowego, co otworzy nowy poziom możliwości brzmieniowych.

Właściwości

  • Dwukanałowy preamp mikrofonowy pracujący w klasie A
  • Ekstremalnie niskie zniekształcenia i szumy
  • Transformatory Lundahl w stopniu wejściowym i wyjściowym
  • Wejście mikrofonowe: Wejście XLR, maksymalne wzmocnienie 75 dB
  • Włączany tłumik 20 dB, zasilanie fantomowe +48V, odwracanie polaryzacji
  • Skokowa regulacja wzmocnienia
  • Bezstopniowa, pasywna regulacja poziomu wyjściowego
  • Specjalny miernik VU+szczytowy

Podobne produkty

Lindell 503 Power – Obudowa Rack-500 3 sloty

Lindell 503 Power – Obudowa Rack-500 3 sloty

Zasilacz zgodny z formatem API 500, 3 sloty na moduły, moc 2.4A, pozłacane wejścia i wyjścia [XLR], P48V, bezszumowy zasilacz uniwersalny, zabezpieczenia przeciążeniowe i przeciwzwarciowe, aluminiowa obudowa, gwinty M3

Zobacz
Black Lion Auteur Quad – Przedwzm. mikrofonowy

Black Lion Auteur Quad – Przedwzm. mikrofonowy

4-kanałowy preamp, 2 wejścia DI, maksymalne wzmocnienie +65dB, tłumik 10dB, zasilanie Phantom 48V, odwracanie fazy, maksymalny poziom wyjściowy +26dBu, pasmo przenoszenia 10Hz – 30kHz, wyjścia [XLR, TRS]

Zobacz
Warm Audio WA273 – 2-kanałowy Preamp Mikrofonowy

Warm Audio WA273 – 2-kanałowy Preamp Mikrofonowy

2-kanałowy preamp mikrofonowy oparty na brytyjskim klasyku 1073, wzmocnienie sygnału 80dB, transformatory Carnhill [Made in UK], elementy dyskretne, przełącznik krokowy, 4-pozycyjny filtr górnoprzepustowy, wejścia i wyjścia [XLR, TRS], insert TS

Zobacz
VERTIGO VSP-2 Dual Mic Pre

VERTIGO VSP-2 Dual Mic Pre

2-kanałowy przedwzmacniacz mikrofonowy, symetryczne wejścia Jensen oraz wyjścia 1646, zakres dynamiczny 116dB przy wzmocnieniu 36dB, kontrola wzmocnienia 10-pozycyjny potencjometr co 6dB, pełny zakres 12 – 72db, Fine Gain 0 – 6db

Zobacz