Powrót do kategorii

MCAudioLab TP1ch – Preamp Mikrofonowy

Lampowy preamp mikrofonowy, klasa A, transformatory Lundahl, lampy 12AX7 i 6DJ8, pasmo przenoszenia 10Hz – 65kHz, dynamika 120dB, zniekształcenia THD <0.07 przy 1kHz, zasilacz tranzystorowy

Sugerowana cena detaliczna brutto 8170 zł

Specyfikacja

  • Impedancja wejścia mikrofonowego: 600 Ohm
  • Impedancja wejścia Hi-Z: > 500 k Ohm
  • Typ wejścia mikrofonowego: Symetryczne XLR sprzężone transformatorowo przez transformator Lundahl
  • Wejście typu Hi-Z: niesymetryczne, beztransformatorowe, sprzężone lampowo
  • Zakres wzmocnienia mikrofonu: 20 – 75dB (5dB/krok przełącznika krokowego)
  • Wzmocnienie Hi-Z: 65 dB
  • Zasilanie Phantom +48V: Przełączane (przez szczelny przekaźnik) Wewnętrzne źródło zasilania +48 V
  • Przełącznik odwrócenia polaryzacji: tak (przez szczelny przekaźnik)
  • Tłumik wejścia mikrofonowego: -20dB (przez szczelny przekaźnik)
  • Wejście instrumentalne Jack: 1/4” TS (przełącznik wejścia Mic/Hi-Z na panelu przednim przez uszczelniony przekaźnik)
  • Impedancja wejścia liniowego 60 Ohm
  • Typ wyjścia: symetryczny XLR sprzężony transformatorowo przez transformator Lundahl
  • Uziemienie: przełącznik przy wyjściu XLR (niezależny dla każdego kanału)
  • Maksymalny poziom: +28 dBu
  • Miernik: trzystopniowy miernik szczytów LED i analogowy miernik RMS VU
  • Pasmo przenoszenia: 15 Hz – 60k Hz
  • Stosunek sygnału do szumu: <120dB
  • Zniekształcenia: THD: > .07 przy 1 Khz
  • Lampy elektronowe: 12AX7 – 6DJ8
  • Zasilanie: Liniowe, tranzystorowe; delikatny start jednostki lampowej
  • Robocze napięcie sieciowe: 230 VAC przy 50Hz
  • Pobór mocy: 23 W
  • Wymiary: 48 cm x 33cm x 8,5cm (2U)
  • Waga przesyłki: 5/6,5 kg (w zależności od modelu)

Opis szczegółowy

Lampowy przedwzmacniacz mikrofonowy/DI pracujący w klasie A – jednokanałowy.

MCAudioLab TP1 to lampowy przedwzmacniacz mikrofonowy/DI pracujący w klasie A, zaprojektowany w celu uzyskania czystego brzmienia vintage przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości dźwięku wymaganej w nowoczesnych produkcjach.
TP1 oferuje szeroką paletę opcji tonalnych, od nieskazitelnej wierności dźwięku z odrobiną lampowego charakteru po tłuste i mocne rockowe brzmienia, odpowiednie dla różnych źródeł i gatunków muzycznych takich jak wokal, bas, gitara czy dowolne źródło akustyczne, zarówno w muzyce klasycznej, jak i pop/rock.

Wspaniałe brzmienie, wyjątkowa wydajność i przystępna cena: TP1 jest idealnym wyborem zarówno dla profesjonalnych studiów nagraniowych, które poszukują brzmienia vintage bez konieczności wydawania fortuny na „oryginały”, jak i dla mniejszych obiektów studyjnych, które chcą stworzyć najwyższej klasy łańcuch nagraniowy.

Charakter vintage i nowoczesna wydajność

TP1 został zaprojektowany i zbudowany ręcznie, aby zapewnić wspaniałe brzmienie vintage bez typowych wad klasycznych konstrukcji: wysokiego poziomu szumów i zniekształceń.

Firma MCAudioLab wierzy, że wspaniały dźwięk pochodzi z prostej, czystej i dobrze zaprojektowanej ścieżki audio wykonanej z najwyższej jakości komponentów, indywidualnie dobranych i przetestowanych z należytą starannością. Gwarantuje to jakość dźwięku na najwyższym poziomie przy jednoczesnym zminimalizowaniu niepożądanych artefaktów i szumów.

Stopień wzmocnienia przedwzmacniacza TP1 wykorzystuje pracującą w klasie A podwójną triodę o wysokim poziomie wzmocnienia. Symetryczne wejście i wyjście są sprzężone transformatorowo z wykorzystaniem transformatorów Lundahla, a przełączniki na panelu przednim działają na złoconych mikro przekaźnikach, aby ścieżka dźwiękowa była jak najkrótsza i najczystsza.

Dwa pokrętła, wiele barw

TP1 posiada skokowe pokrętło do regulacji wzmocnienia Gain oraz płynną, pasywną regulację poziomu wyjściowego Output: ustaw brzmienie za pomocą pierwszego, a drugim kontroluj poziom nagrania. Nie daj się zmylić prostej konstrukcji: interakcja pomiędzy tymi dwoma pokrętłami może wytworzyć wiele różnych barw tonalnych.

Przy ustawieniu wzmocnienia przedwzmacniacza na 1 i gałce Output odkręconej na maksimum, TP1 zapewnia 20 dB wzmocnienia przedwzmacniacza. W zależności od poziomu sygnału źródłowego, aż do około połowy zakresu Gain, dźwięk jest czysty i gładki z odrobiną vintage’owego połysku, jak ze starego lampowego wzmacniacza hi-fi: doskonały do źródeł akustycznych i łagodnych partii rytmicznych. Podkręcenie wzmocnienia przy jednoczesnym zmniejszeniu poziomu wyjściowego spowoduje, że lampa przedwzmacniacza zacznie dodawać trochę ciepłego nasycenia: dźwięk stanie się bogaty i tłusty i zacznie działać łagodne ograniczenie szczytów prostownika lampowego.

I jest coś jeszcze. Konstrukcja przedwzmacniacza ma dodatkowy stopień lampowy za regulacją poziomu wyjściowego. Jeśli stłumimy sygnał za TP1, ale zanim trafi on do przetworników – np. ściszając potencjometr kanału w konsolecie – możemy uwolnić pokrętło Output od zadania ustawiania bezpiecznego poziomu. Teraz można użyć go razem z gałką Gain do wysterowania drugiego stopnia lampowego, otwierając nowy poziom możliwości brzmieniowych.

Zasilacz lampowy kontra półprzewodnikowy: czysty dźwięk vintage czy nowoczesny

W tej wersji wzmacniacz zastosowano zasilanie półprzewodnikowe, podobnego do technologii stosowanej w nowoczesnym sprzęcie: nadal otrzymujesz wspaniałe brzmienie zapewniane przez przedwzmacniacz lampowy, ale nasycenie zaczyna się pojawiać przy wyższych poziomach sygnału, a zasilacz nie ma wpływu na transjenty.

Właściwości

  • Jednokanałowy preamp mikrofonowy/DI pracujący w klasie A
  • Całkowicie lampowa konstrukcja, ekstremalnie niskie zniekształcenia i szumy
  • Transformatory Lundahl w stopniu wejściowym i wyjściowym
  • Wejście mikrofonowe: Wejście XLR, maksymalne wzmocnienie 75 dB
  • Wejście Hi-Z: wejście TS 1/4” na panelu przednim, maksymalne wzmocnienie 65 dB
  • Włączany tłumik 20dB, zasilanie fantomowe +48V, odwracanie polaryzacji
  • Skokowa regulacja wzmocnienia
  • Bezstopniowa, pasywna regulacja poziomu wyjściowego
  • Specjalny miernik VU+szczyt
  • Zasilacz tranzystorowy

Podobne produkty

UA – 4-710d Four-Channel “Twin-Finity” Mic Pre/AD

UA – 4-710d Four-Channel “Twin-Finity” Mic Pre/AD

4-kanałowy preamp z płynną regulacją nasycenia pomiędzy FET i lampą, kompresor z UA 1176 oraz limiter na każdym kanale, zawiera 8 kanałowy konwerter A/D, częstotliwość próbkowania do 192kHz

Zobacz
Black Lion Auteur Quad – Przedwzm. mikrofonowy

Black Lion Auteur Quad – Przedwzm. mikrofonowy

4-kanałowy preamp, 2 wejścia DI, maksymalne wzmocnienie +65dB, tłumik 10dB, zasilanie Phantom 48V, odwracanie fazy, maksymalny poziom wyjściowy +26dBu, pasmo przenoszenia 10Hz – 30kHz, wyjścia [XLR, TRS]

Zobacz
Black Lion B173 MKII – Przedwzmacniacz mikrofonowy

Black Lion B173 MKII – Przedwzmacniacz mikrofonowy

Preamp mikrofonowy z DI w stylu 1073, gain do +80dB, szum wejściowy 105dB, pasmo przenoszenia 10Hz – 30kHz, sekcja DI Gain +25dB, max poziom na wejściu +18dBu, zasilanie zewnętrzne 24V, 500mA

Zobacz
PreSonus TubePre V2 – Przedwzm. Mikrofonowy

PreSonus TubePre V2 – Przedwzm. Mikrofonowy

Lampowy przedwzmacniacz mikrofonowy XMAX, regulatory GAIN, DRIVE, przełączniki PAD, filtr 80Hz, faza, Phantom +48V, podświetlany wskaźnik VU, „duży i czysty dźwięk za małe pieniądze”

Zobacz