Powrót do kategorii

MCAudioLab SHD – Lampowy Enhancer

2-kanałowy lampowy generator harmonicznych, klasa A, lampy 12AX7, pasmo przenoszenia 15Hz – 65kHz, dynamika 110dB, zniekształcenia THD >0.05 przy 1kHz, hard bypass, zasilacz tranzystorowy

Sugerowana cena detaliczna brutto 6250 zł

Specyfikacja

  • Impedancja wejściowa: 10K Ohm
  • Typ wejścia: Elektronicznie symetryzowane wejście liniowe
  • Zakres wzmocnienia wyjściowego: -inf – +6dB (aktywny potencjometr obrotowy)
  • BYPASS: Przełącznik Hard Bypass za pośrednictwem szczelnego przekaźnika
  • Impedancja wejścia liniowego <50 Ohm
  • Typ wyjścia: Elektronicznie symetryzowane
  • Uziemienie: przełącznik przy wyjściu XLR (niezależny dla każdego kanału)
  • Maksymalny poziom: +23 dBu
  • Miernik poziomu wyjściowego: trzystopniowy miernik szczytów LED
  • Pasmo przenoszenia: 15 Hz – 60k Hz
  • Stosunek sygnału do szumu: <110dB
  • Zniekształcenia: THD: > .05 przy 1 Khz
  • Lampy: 12AX7
  • Zasilacz: Liniowy, tranzystorowy
  • Robocze napięcie sieciowe: 230 VAC przy 50Hz
  • Pobór mocy: 23 W
  • Wymiary: 48 cm x 33cm x 8,5cm (2U)
  • Waga (z kartonem): 4 kg

Opis szczegółowy

Dwukanałowy lampowy enhancer/driver pracujący w klasie A.

MCAudioLab SHD jest lampowym enhancerem pracującym w klasie A, zbudowanym w celu dodawania przyjemnych i naturalnych parzystych harmonicznych bez uszczerbku dla brzmienia oryginalnego źródła dźwięku. Pogrub brzmienie ścieżek, dodaj odrobinę gładkiej kompresji do szyn lub popchnij je mocniej w kierunku prostego przesterowania dla kreatywnego projektowania dźwięku: SHD działa cuda przy czystym dźwięku, ale jest wystarczająco elastyczny, aby sprostać również zadaniom mocnego przesterowania.

Regulacja SHD jest tak prosta jak to tylko możliwe i zawsze masz pełną kontrolę nad tym, co robisz z dźwiękiem: to urządzenie nie dodaje nic więcej niż to, o co prosisz, dokonując ustawiań na panelu przednim. I nie jest wyjątkiem od zasad firmy MCAudioLab, według których poziom szumów własnych i headroom muszą być zgodne z najwyższymi standardami wydajności.

SHD to doskonały wybór dla wszystkich studiów cyfrowych i hybrydowych, które potrzebują wzbogacić i ocieplić słabo brzmiące ścieżki. Przyjemne brzmienie i wszechstronność sprawiają, że jest to świetny dodatek do arsenału dźwiękowego profesjonalnych studiów, a jeśli jesteś kompozytorem lub projektantem dźwięku, SHD może stać się twoim narzędziem pozwalającym tchnąć życie w delikatne syntezatory lub stworzyć wrzeszczące leady.

Więcej niż tradycyjna saturacja

Podczas projektowania SHD głównym wyzwaniem firmy MCAudioLab było zbudowanie urządzenia zdolnego do dodania przyjemnych i naturalnych dla ucha parzystych harmonicznych, wykorzystując do tego celu stopień lampowy pracujący w klasie A, bez ingerencji w brzmienie lub niszczenia integralności źródła dźwięku. Chyba, że na tym właśnie ci zależy… to tak.

SHD działa w zupełnie inny sposób niż standardowe drivery lampowe i dlatego nazywamy go enhancerem: przetwarza on tylko jedną połowę przebiegu fali, podczas gdy druga pozostaje nietknięta. Ta unikalna konstrukcja sprawia, że jest on wiele mniej inwazyjny niż tradycyjne procesory.

W porównaniu do vintage’owych preampów i korektorów MCAudioLab nie ma tu żadnej „natychmiastowej magii”. Nie ma żadnych transformatorów w stopniu wejściowym i wyjściowym: SHD nie dodaje niczego poza harmonicznymi, których poziom regulujesz. W ten sposób uzyskuje się organiczne wzmocnienie parzystych harmonicznych i nieskazitelnie czysty dźwięk.

Ustaw wejście. Wyreguluj Drive. Ciesz się brzmieniem

Trzy pokrętła i przełącznik bypass na kanał: obsługa panelu przedniego SHD to nic skomplikowanego.
Ustaw poziom wejściowy do momentu zapalenia się pomarańczowej diody „MAX” na pionowym mierniku poziomu wejściowego: zapewnia to, że stopień lampowy pracuje z optymalnym zakresem dynamiki bez obcinania szczytów. Teraz można dostosować poziom SHD-Level, aby uzyskać pożądaną ilość dodatkowych harmonicznych. Na koniec użyj Output, aby ustawić ostateczny poziom przetworzonego sygnału.

Od subtelnego nasycenia po kremowy przester

SHD jest doskonały do dodawania analogowego ciepła i tworzenia bogatego, gęstego brzmienia. Możesz bezpośrednio przez niego nagrywać lub użyć go do dodania trochę smaczku w miksie. Jeśli potrzebujesz czystszego brzmienia, ścisz wejście, aby znaleźć miejsce, w którym stopień lampowy właśnie zaczyna pracować. Jest to również doskonały zamiennik dla delikatnej kompresji, gdy chcesz sprawić, aby brzmienie było pełniejsze i bardziej żywe, jednocześnie dbając o materiał źródłowy.

SHD jest niezwykle czuły na oryginalne brzmienie i dynamikę: zamiast przetwarzać pojedyncze ścieżki, wypróbuj go na szynach grupowych lub jako insert na sumie. Osiągniesz bardzo interesujące rezultaty, używając go również jako insertu równoległego.

Drive i przesterowanie: nie ma złych ustawień

Warto zbadać ilość brzmień, jakie można wydobyć z SHD w bardziej kreatywnych zastosowaniach. Podkręć poziom sygnału wejściowego do momentu zaświecenia się diody OVR, aby wprowadzić stopień lampowy w stan przesterowania. I spójrzmy prawdzie w oczy, czasami po prostu potrzebujesz starego, dobrego przesteru. Pomożemy ci: możesz sprawić, że SHD będzie zachowywał się jak bardziej tradycyjne urządzenie do saturacji, gdy połączysz ze sobą kanały. Weź wyjście z kanału 1, odwróć polaryzację i wyślij sygnał do wejścia kanału 2. W ten sposób kanał 2 przetwarza dolną część przebiegu, którą kanał 1 pozostawił nietkniętą. Jeśli szukasz tradycyjnego symetrycznego przesterowania, dopasuj ustawienia do kanału 1, a jeśli czujesz przypływ kreatywności, po prostu ustaw kanał 2 według własnych upodobań.

A w projektowaniu dźwięku jest sporo miejsca na niegrzeczne zabawy. Przy ustawieniu pełnego wysterowania SHD wytwarza soczyste, kremowe brzmienie, które jest doskonałe do pogrubienia leadów syntezatorów lub linii basu.

Właściwości

  • Dwukanałowy, lampowy enhancer harmoniczny, pracujący w klasie A
  • Wyjątkowo niskoszumowy obwód o wysokiej jakości
  • Brak transformatorów w stopniach wejściowym i wyjściowym w celu uniknięcia koloryzacji brzmienia
  • Regulacja poziomu sygnału wejściowego, SHD i wyjściowego
  • 3-diodowy miernik sygnału wejściowego i wyjściowego
  • Wyłącznik (true-bypass) dla każdego kanału

Podobne produkty

Warm Audio WA-2A – Lampowy Opto Kompresor

Warm Audio WA-2A – Lampowy Opto Kompresor

Lampowy kompresor optyczny [współczesna wersja klasyka '2A], w pełni dyskretny tor sygnału, transformatory CineMag oraz optyczny tłumik Kenetek [Made in USA], lampy [Tung-Sol i Electro-Harmonix], impedancja 600Ohm, Atack 10ms, Release 0.5 – 5s

Zobacz
UA – 6176 Vintage Channel Strip

UA – 6176 Vintage Channel Strip

Tor wejściowy typu Channel Strip [przedwzmacniacz mikrofonowo-instrumentalny, kompresor FET z 1176LN oraz korektor], regulacja czułości, wzmocnienia, odwrócenie fazy, przełącznik wyboru źródła, jeden z najszybszych kompresorów na rynku

Zobacz
Eventide ECLIPSE V4

Eventide ECLIPSE V4

Procesor efektów 24-bity/96kHz, 2 niezależne bloki efektów, prawie 100 klasycznych algorytmów Eventide, dynamika 108dB, zoptymalizowany do pracy live, ADAT, AES/EBU, S/PDIF, MIDI, sterowanie sterowniki nożne

Zobacz
Black Lion Seventeen Compressor – Kompresor

Black Lion Seventeen Compressor – Kompresor

Customowa wersja 76, stopień wejściowy oparty na układzie scalonym, dedykowany transformator wyjściowy, kondensatory sygnałowe Nichicon, side-chain z regulacją częstotliwości, włączniki filtrów górno- i dolnoprzepustowego, pokrętło wet/ dry/ mix

Zobacz