Powrót do kategorii

MCAudioLab LUNA – Ambient Procesor

2-kanałowy analogowy procesor mid-side, pasmo przenoszenia 10Hz – 65kHz, dynamika 110dB, zniekształcenia THD >0.05 przy 1Khz, wejścia i wyjścia insertowe dla mid i side, 2 wejścia i 2 wyjścia XLR, hard bypass

Sugerowana cena detaliczna brutto 7600 zł

Specyfikacja

  • Wejścia liniowe i impedancja powrotna: 10K Ohm
  • Typ wejść liniowych: symetryzowane elektronicznie
  • Zakres wzmocnienia wyjściowego: -inf – +6dB (aktywny potencjometr obrotowy)
  • BYPASS: Przełącznik Hard Bypass za pośrednictwem szczelnego przekaźnika
  • Wyjścia liniowe i impedancje wysyłania: <50 Ohm
  • Typ wyjść: symetryzowane elektronicznie
  • Uziemienie: przełącznik przy wyjściu XLR (niezależny dla każdego kanału)
  • Maksymalny poziom: +23 dBu
  • Miernik poziomu wyjściowego: trzystopniowy miernik szczytów LED
  • Pasmo przenoszenia: 10 Hz – 65k Hz
  • Stosunek sygnału do szumu: <110dB
  • Zniekształcenie: THD: 0 .05 przy 1 Khz
  • Zasilacz: Liniowy, tranzystorowy
  • Robocze napięcie sieciowe: 230 VAC przy 50Hz
  • Pobór mocy: 33 wat
  • Wymiary: 48 cm x 33cm x 8,5cm (2U)
  • Waga (z kartonem): 4 kg

Opis szczegółowy

Zaawansowane centrum przetwarzania Mid-Side i kreatywnego obrazowania.

MCAudioLab LUNA Vari-Amb to w pełni analogowy procesor przestrzenny, a Vari-Amb to skrót od angielskiego Variable Ambience (Regulowane otoczenie). Za jego pomocą można manipulować pejzażem dźwiękowym zdefiniowanym przez dwa kanały audio.
Technika stereo jest pierwszą i najpopularniejszą, jaka przychodzi tu na myśl, ale wewnątrz procesora LUNA ścieżka audio jest konwertowana na dwa niezależne kanały zwane Mid i Side. Technika Mid-Side jest często używana przez inżynierów dźwięku ze względu na jej wszechstronność w utrzymywaniu oddzielnie dwóch głównych informacji dotyczących obrazu stereo: źródła dźwięku i jego wczesnych odbić, które generują dźwięk otoczenia.

Manipulatory na panelu przednim urządzenia LUNA są podzielone na trzy główne sekcje:
INPUT, ENHANCE i CONTROL. Po lewej stronie umieszczono kilka przełączników, które zasadniczo zmieniają ścieżkę sygnału wewnątrz procesora. Przełączniki są pogrupowane wewnątrz ramek.

W sekcji INPUT znajdują się cztery pokrętła jak w standardowej matrycy Mid/Side. Kanały Mid i Side są dodatkowo podzielone na dwa pokrętła: Input i Trim. Ta topologia pozwala dokładnie odtworzyć układ L/R w technice M/S.

W sekcji ENHANCE znajdują się głównie dwa pokrętła oznaczone jako MONO i DEPTH. Dokładnie te dwie gałki stanowią rdzeń procesora.
MONO i DEPTH oddziałują po prostu na korelację zawartą w informacjach Mid i Side:
Mono wzmacnia informacje monofoniczne. Właściwie pokrętło Mono wysuwa na pierwszy plan monofoniczny przekaz ścieżki stereo.

Pokrętło Depth nadaje trzeciego wymiaru przetwarzanej ścieżce stereo. Dla większej wszechstronności, dla każdego Mono i Depth dostępny jest prosty 3-punktowy korektor EQ. Po lewej stronie każdego EQ znajduje się przełącznik, który odwraca polaryzację Mono i Depth. Po jednym dla każdego kanału.

W sekcji CONTROL znajdują się trzy pokrętła: SWAP, BALANCE i MASTER OUTPUT.
Funkcja SWAP (Share With Analog Processor) umożliwia współdzielenie regulatorów Mono i Depth z wewnętrznym procesorem. Jeśli po ustawieniu gałek dwa kanały wyjściowe mają różne poziomy, możesz chcieć je zrównoważyć przy pomocy pokrętła oznaczonego jako BALANCE.

Obok Balance znajduje się pokrętło MASTER OUTPUT, które jest aktywnym regulatorem głównego wyjścia, zapewniającym wzmocnienie przy ustawieniu w prawo (MAX).

LUNA posiada dwa niezależne punkty insertowe: jeden dla kanału Mid i jeden dla kanału Side. Dwa przełączniki (po jednym dla każdego kanału) zwiększają możliwości pracy urządzenia w trybie insertowym. Dwie diody LED – pomiędzy dwoma przełącznikami insertowymi – oznaczone jako H i L migają jednocześnie, gdy poziom sygnału powrotnego pokrywa się z poziomem sygnału wysyłanego. Urządzenie umożliwia dwa różne tryby wejścia: Stereo (L-R) lub Mid/Side (M-S) wybierane za pomocą przełącznika znajdującego się wewnątrz ramki „Input”.

Przełącznik (hard) BYPASS wymusza odcięcie urządzenia (gdy jest włączone) od toru sygnałowego.

Na tylnej stronie urządzenia znajdują się:
– Złacze XLR dla sygnału wejściowego w trybie L-R lub M-S.
– Złącza XLR zapewniające wyjście tylko w trybie L-R.
– Wyjście (post-fader) Mid-Side na złączu TRS 1/4”.
– Kompletna matryca insertowa dla kanałów Mid i Side na złączach TRS 1/4”.

Podobne produkty

Black Lion Micro Clock MKII – Generator synchro

Black Lion Micro Clock MKII – Generator synchro

Kompaktowy generator synchronizacji Word Clock, metalowa konstrukcja, 6 wybieralnych ustawień próbkowania 44.1 – 192kHz, 3 wyjścia [BNC], jitter max 1 psec. RMS [OSC], poniżej 10 psec. na wyjście, zewnętrzne zasilanie

Zobacz
Warm Audio BUS-COMP – 2-kanał. VCA Bus Compressor

Warm Audio BUS-COMP – 2-kanał. VCA Bus Compressor

2-kanałowy stereofoniczny kompresor VCA, konstrukcja oparta na legendarnym VCA BUS COMPRESSOR, transformatory Cinemag, zewnętrzny sidechain, filtr górnoprzepustowy, przełącznik kompresji A/B i bypass, zakres dynamiki 120dB

Zobacz
Warm Audio EQP-WA – Pultec Style Tube EQ

Warm Audio EQP-WA – Pultec Style Tube EQ

Lampowy korektor w stylu Pultec EQP-1A, transformatory CineMag [Made in USA], lampy [12AX7, 12AU7], funkcja pominięcia sekcji korektora, wejścia i wyjścia [XLR, TRS] symetryzowane transformatorem, pasmo przenoszenia 20Hz – 50kHz, regulatory Boost i Cut

Zobacz
Warm Audio WA76 – Kompresor

Warm Audio WA76 – Kompresor

Dyskretny kompresor [współczesna wersja klasyka ’76], wzmocnienie sygnału 50dB, transformatory CineMag [Made in USA], ultrakrótki czas ataku [20ms – 800ms], wzmacniacz liniowy [klas A], zmienna impedancja 600Ohm, pasmo przenoszenia 20Hz – 20kHz

Zobacz