Powrót do kategorii

MCAudioLab EQ1ch – Lampowy Equalizer

Lampowy equalizer, klasa A, transformatory Lundahl, lampy 6DJ8, pasmo przenoszenia 10Hz – 60kHz, dynamika 115dB, filtry pasywne RC-RLC, cewka indukcyjna Sowter dla częstotliwości Mid-high, zasilacz tranzystorowy

Sugerowana cena detaliczna brutto 7770 zł

Specyfikacja

  • Typ wejścia: Elektronicznie symetryzowane wejście liniowe
  • Impedancja wejściowa: 10K Ohm
  • BYPASS: Przełącznik Hard Bypass za pośrednictwem szczelnego przekaźnika
  • Pomiar: trójstopniowy miernik szczytów LED
  • Obwody korektora: pasywne filtry RC-RLC, cewka indukcyjna Sowter dla wysokiej średnicy.
  • Niska częstotliwość podbicia/odcięcia: 20, 30, 60, 90, 120, 150 Hz
  • Podbicie częstotliwości wysokiej średnicy: 0,6 – 1 – 1,5 – 2 – 3 – 4 – 5 – 8 – 10 – 12 – 14 – 16 KHz
  • Odcięcie wysokich częstotliwości: 4 – 6 – 8 – 10 – 12 – 16 – 20 KHz
  • Lampy elektronowe: 1 x 6DJ8 (markup gain)
  • Impedancja wyjściowa: wysokoprądowe <50 Ohm wyjście XLR
  • Typ wyjścia: symetryczny XLR sprzężony transformatorowo przez transformator Lundahl
  • Uziemienie: przełącznik przy wyjściu XLR
  • Zakres płaskiej odpowiedzi częstotliwościowej: 10Hz-60KHz
  • Zniekształcenia: <0,05% THD przy 1kHz
  • Stosunek sygnału do szumu: 115dB
  • Maksymalny poziom: +23 dBu
  • Zasilanie: Liniowe, tranzystorowe; delikatny start jednostki lampowej
  • Pobór mocy: 10 W
  • Robocze napięcie sieciowe: 230VAC przy 50Hz
  • Wymiary: 48 cm x 33cm x 8,5cm (2U)
  • Waga (z kartonem): 4,5 kg

Opis szczegółowy

Pasywny korektor lampowy pracujący w klasie A.

MCAudioLab EQ1 został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić łagodne i muzykalne brzmienie pasywnych lampowych korektorów vintage. Firma MCAudioLab składa hołd klasycznej topologii EQ o przyjemnym brzmieniu, ale jednocześnie nie szanuje szumów własnych i ograniczonego headroomu kolekcjonerskich urządzeń: EQ1 spełnia wysokie standardy wydajności wymagane przez nowoczesne, profesjonalne studia. Ma wspaniałe brzmienie vintage, a do tego jest tak cichy, jak to tylko możliwe.

EQ1 jest świetny do wokalu, basu, perkusji, gitar i praktycznie wszystkiego, co tylko przez niego przepuścisz. Można go używać do kształtowania przyjemnego i muzykalnego brzmienia lub po prostu przepuścić ścieżki przez EQ bez żadnej korekcji, aby dodać trochę lampowego ciepła w stylu vintage. Świetnie sprawdza się również na sumie: niejeden realizator wracał po drugą sztukę tego korektora, aby użyć pary tych EQ na szynie miksera.

Na dodatek rozsądna cena sprawia, że EQ1 jest doskonałym wyborem dla mniejszych studiów projektowych, gotowych na użycie natychmiastowej analogowej magii, oraz dla doświadczonych profesjonalistów, którzy szukają klasycznego pasywnego EQ o wysokiej wydajności.

Konstrukcja panelu przedniego

Sekcja filtra półkowego niskich częstotliwości (LF) w EQ1 charakteryzuje się klasyczną ergonomią podbicia/podcięcia. Użyj skokowego pokrętła częstotliwości, aby przesunąć filtr półkowy niskich częstotliwości pomiędzy 20, 30, 60, 90 i 150 Hz. Podczas gdy półka podbicia (Boost) zaczyna się od wybranej częstotliwości, pokrętło Cut działa na dziesięciokrotności (10x) tej częstotliwości, aby łagodnie stłumić fragment dolnego i średniego pasma, co się świetnie nadaje do zaokrąglenia brzmienia, a jednocześnie usunięcia z niego nieco pudełkowatości lub zamulenia.

Sekcja HMF Boost pracuje w zakresie 600 Hz -16 kHz i jest parametryczna, dzięki czemu mamy dodatkową kontrolę nad pasmem. Jest to szczególnie przydatne w celu dostosowania interakcji z filtrem półkowym wysokich częstotliwości (HF), który daje przyjemne i naturalne, ale jednocześnie skuteczne tłumienie wysokich tonów w zakresie 4 kHz – 20 kHz.

EQ1 posiada dodatkowe lampowe wzmocnienie, aby skompensować zmiany poziomu spowodowane korekcją. Za pomocą regulatora Output ustaw poziom ostateczny, sprawdzając jednocześnie wizualnie miernik diodowy. Wreszcie przełącznik Bypass pozwala na całkowite odłączenie obwodów EQ ze ścieżki sygnału.

Klasyczne brzmienie bez udziwnień

Kiedy realizatorzy próbują EQ1, ich opinie zazwyczaj brzmią: „brzmi bajecznie nawet przy szalonych ustawieniach i jest niewiarygodnie cichy!”. MCAudioLab powtarza to jak mantrę: „wkładamy ogromny wysiłek w uzyskanie wspaniałego brzmienia, jednocześnie utrzymując nasz sprzęt na poziomie standardów wydajności obowiązujących w nowoczesnych studiach nagraniowych”. Z konstrukcyjnego punktu widzenia oznacza to pracę w klasie A, ręcznie dobierane lampy, transformator Lundahla na wyjściu oraz ścieżkę sygnału audio tak krótką i czystą, jak to tylko możliwe. A dla purystów konstrukcyjnych: tak, dostaniecie induktor Sowtera.

Jeśli EQ1 jest twoim pierwszym kontaktem z pasywnym korektorem, oto nasza rada: kieruj się swoim słuchem i nie wierz w to, co widzisz na panelu. Dzieje się tak dlatego, że jest to bardziej narzędzie do kształtowania barwy dźwięku niż chirurgiczny korektor. Możesz ustawić absurdalne poziomy podbicia i obcięcia – i to w zakresach częstotliwości, z którymi normalnie byłbyś bardzo ostrożny.

Spróbuj podbić częstotliwość 20 Hz i przekonaj się sam: dźwięk staje się bardziej zaokrąglony, gładszy i bogatszy, bez zamulenia czy utraty definicji. Możesz dokonywać równie mocnej korekcji w zakresie wysokich i średnich częstotliwości bez efektu przeszywającej ostrości. Nigdy nie poczujesz, że posunąłeś się za daleko, i nawet przy ekstremalnych ustawieniach filtra nie usłyszysz wybijających się częstotliwości ani typowych dziwnych artefaktów EQ.

W pasywnych korektorach najpiękniejsza jest niezwykle muzykalna interakcja pomiędzy pasmami częstotliwości: użyj nakładających się ustawień filtra, aby stworzyć półki rezonansowe. Kiedy już skończysz ustawiać HF, zacznij regulować górną średnicę i tony niskie, aby zobaczyć, jak to wpływa na ogólne kształtowanie brzmienia sygnału źródłowego. A gdy nie potrzebujesz korekcji, możesz nadal przepuszczać ścieżki przez EQ1 ustawiany na płasko, aby skorzystać z subtelnego, przyjemnego ciepła zapewnianego przez lampowy stopień wyjściowy i transformator Lundahla.

Właściwości

  • Jednokanałowy, 3-pasmowy pasywny korektor lampowy pracujący w klasie A
  • LF: korekcja półkowa, typowe regulatory Boost/Cut, skokowe pokrętło wyboru częstotliwości (Boost 1x, Cut 10x)
  • HMF Boost: korekcja parametryczna, skokowe pokrętło wyboru częstotliwości, regulacja Q
  • HF Cut: korekcja półkowa, skokowe pokrętło wyboru częstotliwości
  • Bardzo niski poziom zniekształceń i szumów własnych, duży zapas dynamiki
  • Lampowy stopień wzmocnienia z transformatorem Lundahla na wyjściu
  • 3-diodowy miernik poziomu wyjściowego
  • Przełącznik true-bypass

Podobne produkty

Warm Audio BUS-COMP – 2-kanał. VCA Bus Compressor

Warm Audio BUS-COMP – 2-kanał. VCA Bus Compressor

2-kanałowy stereofoniczny kompresor VCA, konstrukcja oparta na legendarnym VCA BUS COMPRESSOR, transformatory Cinemag, zewnętrzny sidechain, filtr górnoprzepustowy, przełącznik kompresji A/B i bypass, zakres dynamiki 120dB

Zobacz
Eventide ECLIPSE V4

Eventide ECLIPSE V4

Procesor efektów 24-bity/96kHz, 2 niezależne bloki efektów, prawie 100 klasycznych algorytmów Eventide, dynamika 108dB, zoptymalizowany do pracy live, ADAT, AES/EBU, S/PDIF, MIDI, sterowanie sterowniki nożne

Zobacz
Trinnov ST2 Pro

Trinnov ST2 Pro

Zaawansowany system kalibracji studyjnych monitorów audio do pomieszczenia odsłuchowego, obsługa do 4 kanałów, złącza 4 x AES/EBU I/O [XLR], 4 x Analog I/O [XLR], Word Clock I/O [BNC], zawiera licencję do optymalizacji systemu odsłuchowego

Zobacz
Eventide H9000R

Eventide H9000R

Flagowy procesor efektów, 4 karty Quadcore [16 procesorów DSP], 8 wejść/ 8 wyjść analogowych, USB audio 16-kanałów, ADAT, S/PDIF, AES/EBU, 3 sloty na opcjonalne karty Dante oraz MADI, kontrola [Mac, PC, plug-in AU, VST, AAX]

Zobacz