Powrót do kategorii

Manley STEREO VARIABLE MU MS T-Bar Mod – Limiter

2-kanałowy kompresor i limiter, transformatory wejściowe i wyjściowe Manley, kompresor [ratio 1.5:1], limiter [ratio od 4:1 do 20:1], dodatkowy przełącznik mid/side, lampy 2 x 6BA6, 2 x 5751 lub 12AX7, 2 x 12BH7, 2 x 12AL5, Made in USA

Sugerowana cena detaliczna brutto 30700 zł

Specyfikacja

  • Transformatory wejściowe i wyjściowe MANLEY z blachami niklowymi w obudowach mu-metalowych o płaskiej charakterystyce częstotliwościowej od 20 Hz do 25 kHz,
  • SYMETRYCZNE WEJŚCIA i WYJŚCIA (600 Ω),
  • W pełni różnicowy, całkowicie lampowy układ,
  • Lampa o regulowanym wzmocnieniu: 5670 x2 Standard lub 6BA6 x4 T-BAR Mod,
  • Lampy wzmacniające: 5751 lub 12AX7 x2,
  • Lampy wyjściowe: 12BH7 x2 produkcja bieżąca od 4/2016 r.,
  • Lampy wyjściowe: przed MSLC94006 – 7044 lub 5687 x2,
  • Diody prostownika side-chain: 12AL5 x2,
  • Niezależna stabilizacja B+ i żarzenia,
  • Przełącznik BYPASS typu „hardwire”,
  • Przełącznik stopniowy tłumika sygnału wejściowego od 10/2011 r. (starsze urządzenia wykorzystują cichy potencjometr podwójny),
  • 5-stopniowe RECOVERY: 0,2 s, 0,4 s, 0,6 s, 4 s., 8 s,
  • Płynna regulacja ataku (ATTACK): 25 ms-70 ms,
  • Płynna regulacja progu (THRESHOLD),
  • LIMIT (od 4:1 do 20:1) lub COMPRESS (1,5:1),
  • HP SC: Filtr górnoprzepustowy sidechain -3 dB przy 100 Hz,
  • Duży PODŚWIETLANY MIERNIK Sifam z pięcioma trybami odczytu (starsze urządzenia z numerem seryjnym przed MSLC61642 dostarczone przed 12/2003 r. wykorzystują żarówki rurkowe 26V 1,2W; numer części Manleya: VAR016B). Zamów żarówki zapasowe, korzystając z naszego formularza zamówienia części. (Najnowsze urządzenia o numerze seryjnym powyżej MSLC61642 dostarczane po 12/2003 wykorzystują białe podświetlenie LED),
  • PRZEŁĄCZNIK STEREO LINK,
  • Kilka jednostek może być połączonych w układzie Surround (na zamówienie),
  • Maksymalne wzmocnienie = 35 dB,
  • Maksymalny poziom wyjściowy: +30 dBu (26 Vrms), zapas dynamiki 26 dB,
  • <0,1% THD przy 1 kHz Poziom szumów: -85 dB typowy,
  • Pobór energii (120/240 VAC): maks. 80 W,
  • Urządzenie jest nastawione fabrycznie na pracę przy napięciu 100V, 120V lub 220-240VAC w zależności od napięcia sieciowego kraju docelowego,
  • Robocze napięcie sieciowe: można zmieniać za pomocą przełącznika wraz ze zmianą wartości bezpiecznika,
  • Wartość bezpiecznika sieciowego dla pracy przy 100~120 VAC: zastąpić 1,25 A od 10/2011 r.,
  • Wartość bezpiecznika sieciowego dla pracy przy 220~240 VAC: zastąpić 0,6A (600 mA) od 10/2011 r.,
  • Typ bezpiecznika sieciowego: 1/4″ x 1 1/4″ typu MDA lub MDL SLO-BLO (zwłoczny),
  • Częstotliwość napięcia sieciowego: 50~60 Hz,
  • Wymiary: 48,3 x 8,9 x 25,4 cm (obudowa zajmuje 2U). Transformator mocy wystaje 8,9 cm z tylnej części obudowy,
  • Waga z opakowaniem: 10,43 kg

Opis szczegółowy

Modyfikacja T-BAR

W nowszych urządzeniach Variable Mu zamiast lamp 6386 zastosowano 5670. W tej chwili dostępność oryginalnej amerykańskiej lampy GE 6386 jest słaba; nie mamy już żadnych, a to, co zostało nie nadaje się do użytku z powodu szumu, mikrofonowania, słabego dopasowania stron itp.
Czy 5670 brzmi inaczej? Cóż, do około 6 dB ograniczenia jest mniej więcej to samo brzmienie. Po tym punkcie wersja 5670 ma tendencję do brzmienia bardziej „ściśniętego” niż oryginalna wersja 6386. Niektórzy lubią to bardziej, inni nie – zależy od tego, co próbujesz zrobić.

Aby rozwiązać wszystkie te problemy, Paul zaproponował naprawdę dobre rozwiązanie: T-Bar Mod. Do zastąpienia każdej podwójnej triody 5670 (lub 6386) wykorzystuje się parę pentod 6BA6 połączonych jako pojedyncze triody. Modyfikacja 6BA6 T-Bar jest systemem preferowanym w Manley Variable Mu® ze względu na możliwość idealnego dopasowania każdej sekcji i każdego zestawu stereo, możliwość wyboru zestawów o niskich szumach i mikrofonowaniu za niską cenę, a także dlatego, że działanie 6BA6 tak bardzo przypomina charakterystykę ograniczania 6386.

MID/SIDE (znane również jako Vertical/Lateral lub Sum/Difference)

Ta modyfikacja otwiera drzwi do kodowania i dekodowania stereo, a także do ekscytujących możliwości ulepszania obrazowania. Na przykład ustawienie kompresji tylko dla informacji w fazie pozwala na poszerzenie obrazu stereo, a zawartość w przeciwfazie pozostaje nietknięta. Albo odwrotnie, jeśli potrzebujesz „bardziej monofonicznego” miksu do transmisji lub na przykład dla winyli, możesz pozbyć się więcej informacji w przeciwfazie, co pozostawia więcej materiału w fazie w końcowym efekcie. Przeczytaj więcej o modyfikacji MS na stronie 12 instrukcji obsługi.

W modyfikacji M-S i HP SC przełącznik zasilania został przeniesiony na tylny panel oraz zainstalowany przełącznik HP SC dla obu kanałów w środkowym otworze, w którym znajdował się przełącznik zasilania. Przełączniki M-S zamontowane są po bokach tego przełącznika.

MANLEY VARIABLE MU® LIMITER COMPRESSOR jest naszym najlepiej sprzedającym się produktem od wielu lat. Jest to jeden z niewielu kompresorów, który stał się prawdziwym standardem w studiach masteringowych i przyczynił się do powstania większości przebojowych płyt w ciągu ostatniej dekady, a w kolejnej będzie prawdopodobnie tak samo. „Mu” w lampowej nomenklaturze oznacza gain/wzmocnienie, a Variable Mu® jest naszym zastrzeżonym znakiem towarowym dla tego limitera-kompresora. Pracuje on, wykorzystując „zdalne odcięcie” lub zmianę biasu lampy elektronowej w celu osiągnięcia kompresji. Cenny klasyczny Fairchild 670 również korzysta z tej techniki i jest jednym z niewielu znanych nam w pełni lampowych kompresorów, które tak działają. Nawet w sidechain świecą się lampy prostownicze. Jak to działa? Unikalna podwójna trioda 5670 znajduje się w centrum akcji redukcji szczytów i kompresji, jest ona stale re-biasowana przez prostowane lampowo napięcia sterujące, co powoduje, że lampa ta płynnie zmienia swoje wzmocnienie. Tak po prostu.

Tryb COMPRESS ma współczynnik kompresji o „miękkim kolanie” 1,5 do 1, natomiast tryb LIMIT ma „twarde kolano” i zaczyna się od 4 do 1 i przechodzi do bardziej radykalnego współczynnika 20 do 1 przy ograniczeniu powyżej 12 dB. Co ciekawe, kolano staje się coraz bardziej miękkie wraz ze zwiększaniem poziomu ograniczania. Można kreatywnie wykorzystać zniekształcenia, które pojawiają się przy mocniejszym odkręceniu gałki Input i przykręceniu Output przy zastosowaniu bardzo małej lub żadnej kompresji. Zobacz krzywe redukcji wzmocnienia tutaj!

Można zauważyć, że Variable Mu® Limiter Compressor posiada wspólną regulację poziomu wejściowego, ale nie należy wyciągać wniosków, że nie nadaje się do mono. Dostępna jest osobna regulacja progów i poziomów wyjściowych do przeprowadzania kompensacji, więc zawsze można dostosować indywidualne poziomy źródeł w innym punkcie, prawda? Przewaga regulacji wejścia stereo staje się wyraźna po przełączeniu się w tryb LINK, i właśnie to nasz kompresor Variable Mu® Limiter Compressor robi lepiej niż cokolwiek innego: końcowy miks lub kompresja i ograniczanie podczas masteringu. Jak to ujął jeden z recenzentów: „To jak nakładanie bitej śmietany na miks”. Mmmmmmmm. Pycha. Przytul swoją muzykę.

Podobne produkty

Warm WA-DI-A – Aktywny DI Box

Warm WA-DI-A – Aktywny DI Box

Aktywny DI-Box, zasilanie [P48V lub 2 baterie 9V], może być użyty również pasywnie, transformatory CineMag, aluminiowa konstrukcja, PAD od 3dB do 30dB, zbalansowane wyjścia 600Ohm, zakres częstotliwości 10Hz do 90kHz, impedancja wejściowa 1MOhm

Zobacz
Trinnov ST2 Pro

Trinnov ST2 Pro

Zaawansowany system kalibracji studyjnych monitorów audio do pomieszczenia odsłuchowego, obsługa do 4 kanałów, złącza 4 x AES/EBU I/O [XLR], 4 x Analog I/O [XLR], Word Clock I/O [BNC], zawiera licencję do optymalizacji systemu odsłuchowego

Zobacz
Warm WA-DI-P- Pasywny DI Box

Warm WA-DI-P- Pasywny DI Box

Pasywny DI-Box, wykorzystane najwyższej jakości komponenty klasy A, transformatory CineMag, aluminiowa konstrukcja, PAD od 3dB do 30dB, zbalansowane wyjścia 600Ohm, zakres częstotliwości 20Hz do 70kHz, impedancja wejściowa 1MOhm

Zobacz
Warm Audio BUS-COMP – 2-kanał. VCA Bus Compressor

Warm Audio BUS-COMP – 2-kanał. VCA Bus Compressor

2-kanałowy stereofoniczny kompresor VCA, konstrukcja oparta na legendarnym VCA BUS COMPRESSOR, transformatory Cinemag, zewnętrzny sidechain, filtr górnoprzepustowy, przełącznik kompresji A/B i bypass, zakres dynamiki 120dB

Zobacz