Modyfikacja T-BAR
W nowszych urządzeniach Variable Mu zamiast lamp 6386 zastosowano 5670. W tej chwili dostępność oryginalnej amerykańskiej lampy GE 6386 jest słaba; nie mamy już żadnych, a to, co zostało nie nadaje się do użytku z powodu szumu, mikrofonowania, słabego dopasowania stron itp.
Czy 5670 brzmi inaczej? Cóż, do około 6 dB ograniczenia jest mniej więcej to samo brzmienie. Po tym punkcie wersja 5670 ma tendencję do brzmienia bardziej „ściśniętego” niż oryginalna wersja 6386. Niektórzy lubią to bardziej, inni nie – zależy od tego, co próbujesz zrobić.
Aby rozwiązać wszystkie te problemy, Paul zaproponował naprawdę dobre rozwiązanie: T-Bar Mod. Do zastąpienia każdej podwójnej triody 5670 (lub 6386) wykorzystuje się parę pentod 6BA6 połączonych jako pojedyncze triody. Modyfikacja 6BA6 T-Bar jest systemem preferowanym w Manley Variable Mu® ze względu na możliwość idealnego dopasowania każdej sekcji i każdego zestawu stereo, możliwość wyboru zestawów o niskich szumach i mikrofonowaniu za niską cenę, a także dlatego, że działanie 6BA6 tak bardzo przypomina charakterystykę ograniczania 6386.
MID/SIDE (znane również jako Vertical/Lateral lub Sum/Difference)
Ta modyfikacja otwiera drzwi do kodowania i dekodowania stereo, a także do ekscytujących możliwości ulepszania obrazowania. Na przykład ustawienie kompresji tylko dla informacji w fazie pozwala na poszerzenie obrazu stereo, a zawartość w przeciwfazie pozostaje nietknięta. Albo odwrotnie, jeśli potrzebujesz „bardziej monofonicznego” miksu do transmisji lub na przykład dla winyli, możesz pozbyć się więcej informacji w przeciwfazie, co pozostawia więcej materiału w fazie w końcowym efekcie. Przeczytaj więcej o modyfikacji MS na stronie 12 instrukcji obsługi.
W modyfikacji M-S i HP SC przełącznik zasilania został przeniesiony na tylny panel oraz zainstalowany przełącznik HP SC dla obu kanałów w środkowym otworze, w którym znajdował się przełącznik zasilania. Przełączniki M-S zamontowane są po bokach tego przełącznika.
MANLEY VARIABLE MU® LIMITER COMPRESSOR jest naszym najlepiej sprzedającym się produktem od wielu lat. Jest to jeden z niewielu kompresorów, który stał się prawdziwym standardem w studiach masteringowych i przyczynił się do powstania większości przebojowych płyt w ciągu ostatniej dekady, a w kolejnej będzie prawdopodobnie tak samo. „Mu” w lampowej nomenklaturze oznacza gain/wzmocnienie, a Variable Mu® jest naszym zastrzeżonym znakiem towarowym dla tego limitera-kompresora. Pracuje on, wykorzystując „zdalne odcięcie” lub zmianę biasu lampy elektronowej w celu osiągnięcia kompresji. Cenny klasyczny Fairchild 670 również korzysta z tej techniki i jest jednym z niewielu znanych nam w pełni lampowych kompresorów, które tak działają. Nawet w sidechain świecą się lampy prostownicze. Jak to działa? Unikalna podwójna trioda 5670 znajduje się w centrum akcji redukcji szczytów i kompresji, jest ona stale re-biasowana przez prostowane lampowo napięcia sterujące, co powoduje, że lampa ta płynnie zmienia swoje wzmocnienie. Tak po prostu.
Tryb COMPRESS ma współczynnik kompresji o „miękkim kolanie” 1,5 do 1, natomiast tryb LIMIT ma „twarde kolano” i zaczyna się od 4 do 1 i przechodzi do bardziej radykalnego współczynnika 20 do 1 przy ograniczeniu powyżej 12 dB. Co ciekawe, kolano staje się coraz bardziej miękkie wraz ze zwiększaniem poziomu ograniczania. Można kreatywnie wykorzystać zniekształcenia, które pojawiają się przy mocniejszym odkręceniu gałki Input i przykręceniu Output przy zastosowaniu bardzo małej lub żadnej kompresji. Zobacz krzywe redukcji wzmocnienia tutaj!
Można zauważyć, że Variable Mu® Limiter Compressor posiada wspólną regulację poziomu wejściowego, ale nie należy wyciągać wniosków, że nie nadaje się do mono. Dostępna jest osobna regulacja progów i poziomów wyjściowych do przeprowadzania kompensacji, więc zawsze można dostosować indywidualne poziomy źródeł w innym punkcie, prawda? Przewaga regulacji wejścia stereo staje się wyraźna po przełączeniu się w tryb LINK, i właśnie to nasz kompresor Variable Mu® Limiter Compressor robi lepiej niż cokolwiek innego: końcowy miks lub kompresja i ograniczanie podczas masteringu. Jak to ujął jeden z recenzentów: „To jak nakładanie bitej śmietany na miks”. Mmmmmmmm. Pycha. Przytul swoją muzykę.