Powrót do kategorii

Manley MASSIVE PASSIVE Mastering – 2-kanałowy EQ

Equalizer pasywny, filtry [high pass, low pass], parametryczne [low, low mid, high mid, high], przełącznik shelf/bell dla każdego pasma, gain trim -2.5 do +2.5dB, boost/cut max 11dB, lampy 2 x 12AU7, 4 x 6414, zakres dynamiki 120dB, Made in USA

Sugerowana cena detaliczna brutto 31700 zł

Specyfikacja

  • Wejścia: Symetryczne XLR i 1/4” (akceptujące sygnał niesymetryczny),
  • Wyjścia: Symetryczne XLR (akceptujące sygnał niesymetryczny) i niesymetryczne 1/4”,
  • Poziom +4 dBu, nominalny,
  • Przełącznik Bypass wyłącza obwody korekcji i lampowe (nie „hardwire bypass”),
  • 44 częstotliwości (w przybliżeniu co 1/4 oktawy),
  • Pasmo przenoszenia: od 22 Hz do 27 kHz,
  • Zakres wzmacniania/tłumienia korektora: Maksymalnie 11 dB wzmocnienia lub tłumienia,
  • Nominalny zakres Q: od 1,5 do 3 (wyjątkowo aktywny w trybach półkowych),
  • Charakterystyka częstotliwościowa: +/- 2 dB: Od 8 Hz to 60 kHz,
  • Maksymalny poziom wyjściowy przy 1,5% THD +37 dBv; +26 dBv przy 20 Hz,
  • THD+N (1kHz przy +4 dBu): 0,06 %,
  • Poziom szumów (w odniesieniu do +4 dBu): -85 dB (A-ważona),
  • Zakres dynamiki: 120 dB,
  • Lampy: 2 x 12AU7, 4 x 6414,
  • Automatyczne wyciszenie podczas rozgrzewania: 20 sekund,
  • Pobór energii (120/240 VAC): maks. 44 W,
  • Napięcie i częstotliwość sieci (VAC/Hz): Wewnętrzny zasilacz uniwersalny 90-254 VAC / 50-60Hz,
  • Częstotliwość napięcia sieciowego: 50~60 Hz,
  • Rozmiar (3U): Dł. 48,26 x szer. 25,4 x wys. 13,34,
  • Waga urządzenia: 7 kg,
  • Wymiary opakowania: Dł. 58,42 x szer. 38,1 x wys. 25,4 cm,
  • Waga z opakowaniem: 11,79 kg

Opis szczegółowy

Wymyśliliśmy sprytny sposób, żeby to zrobić…
…BEZ narażania cię na duże koszty – a to wszystko dzięki tym interesującym mechanicznie, stopniowym pokrętłom do regulacji GAIN i BANDWIDTH! Są to pokrętła naszej konstrukcji: sprytne, dwuczęściowe konstrukcje metalowe, wykorzystujące system blokujący z kulką i sprężyną. Zapewniają one powtarzalność i dobre, pozytywne wrażenie, bez niesamowitych kosztów i problemów z miejscem, które spowodowałoby zastosowanie mnóstwa przełączników Grayhill.

Kilka uwag związanych z wersją masteringową:
Massive Passive jest konstrukcją pasywną, a nie „prawdziwie parametryczną”. Prawdziwy korektor parametryczny oznacza regulację nieinteraktywną. W Massive Passive regulatory „GAIN” i „BANDWIDTH” wzajemnie na siebie oddziałują (celowo). Nie możemy stworzyć przełącznika „GAIN”, który jest ustawiony na „stały” stopień 1/2 dB. Kiedy zmieniasz „BANDWIDTH”, wielkość stopnia musi i będzie się zmieniać. W zwykłej wersji otrzymujesz pełne 20 dB wzmocnienia lub tłumienia tylko wtedy, gdy: pokrętło Bandwidth jest przekręcone maksymalnie w prawo (wąskie pasmo) lub maksymalnie w lewo (tryb półkowy).

Tutaj w wersji masteringowej to maksymalne wzmocnienie lub stłumienie wynosi 11 dB. I odwrotnie, przy najszerszym „dzwonku” maksymalne wzmocnienie lub stłumienie wynosi 6 dB, a przy najwęższej półce – maks. 12 dB. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku stopni pokrętła Bandwidth. W tej nowej wersji masteringowej nie należy oczekiwać pewnej określonej zmiany dB co stopień, ponieważ będzie się ona zmieniać w zależności od ustawienia pasma. Ale bez względu na wielkość stopni będzie to powtarzalne 16 stopni. Wyboru częstotliwości (FREQUENCY) dokonuje się przy pomocy przełącznika Grayhill, który jest zestopniowany tak jak zawsze. On również oddziałuje w trybie półkowym.

W podobny sposób Massive Passive jest „konstrukcją równoległą” a nie konwencjonalną „konstrukcją szeregową”. Oznacza to, że pasma również oddziałują na siebie. Możliwe jest ustawienie pasma na podbicie o 20 dB, ale jeśli inne pasmo będzie podbijane w pobliżu lub na tej częstotliwości, to niewiele się wydarzy. W konwencjonalnym korektorze dwa pasma się „sumują” i podbijałbyś o 40 dB, powodując przesterowanie. Ze względu na interakcję pasm przewidywalne wielkości stopni są nierealistyczne, jednak dzięki wersji masteringowej będziesz mógł powtórzyć ustawienia (jeśli oczywiście je zanotujesz). Ceną za oddziaływujące na siebie pasma jest lepiej brzmiący korektor i dziwnie wyglądające ustawienia (celowo).

W przeciwieństwie do praktycznie każdego innego EQ Massive Passive pozwala na znacznie większą korekcję bez słyszalnego „przetworzonego” brzmienia. Tam, gdzie 5 lub 6 dB to prawie wszystko, czego można spróbować z innymi korektorami w masteringu, Massivo zaskakuje realizatorów tym, jak mocnej korekcji mogą dokonać przy jednocześnie bardziej „naturalnych” rezultatach. Moglibyśmy upchnąć w modułach 11-pozycyjne przełączniki Grayhill, gdybyśmy chcieli stopniowania co 1/2 dB, ale wtedy maksymalny zakres wyniósłby tylko 5,5 dB. Pamiętając o tym, co stwierdziliśmy powyżej, minimalny zakres wyniósłby wtedy około 1,5 dB ze stopniami około 0,2 dB. Takie podejście w zasadzie wyrzuciłoby większość użytecznego zakresu, do jakiego zdolne jest to urządzenie. Stosując te specjalne mechaniczne zestopniowane pokrętła, które w środku wykorzystują te same potencjometry, które są w zwykłym Massivo, otrzymujemy prawie cały zakres normalnej wersji, ale z powtarzalnością stopni.

Filtry w wersji Mastering również zostały specjalnie dostosowane do celów masteringowych – przesunięto je niżej i wyżej w stosunku do normalnej wersji, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb realizatorów masteringu. Wszystkie nachylenia filtrów masteringowych wynoszą 18 dB na oktawę, z wyjątkiem najwyższego filtra dolnoprzepustowego 52 kHz, który ma nachylenie 30 dB/oktawę. Jeśli szukasz drastycznych efektów (np. brzmienia telefonicznego), kup normalną wersję. Te filtry są naprawdę przystosowane dla realizatorów masteringu.

Filtry górnoprzepustowe: WYŁ., 12, 16, 23, 30, 39 Hz

Filtry dolnoprzepustowe: WYŁ., 52 kHz, 40 kHz, 27 kHz, 20 kHz, 15 kHz

Pokrętła Master Gain Trim w wersji masteringowej są prawdziwymi 11-pozycyjnymi przełącznikami obrotowymi Grayhill pracującymi stopniowo co 1/2 dB, zakresie od -2,5 do +2,5 dB. Pozwala to na większą pewność w dopasowaniu do siebie lewego/prawego kanału i kalibracji. Dzielnik napięcia do regulacji wzmocnienia umieszczony jest przed ostatnim stopniem wzmacniacza lampowego i po wszystkich pasywnych obwodach korektora.

Najlepszą radą, zanim zdecydujesz się – lub nawet wyrobisz sobie opinię – na temat tego, czy wybrać normalną czy masteringową wersję Massivo, jest użycie zwykłego Massive Passive podczas jednej sesji lub dwóch we własnym studiu.
W przeszłości spotkaliśmy się z sytuacją, że realizatorzy, którzy pytali o wersję masteringową, nie wypróbowali jeszcze Massive. Korzystanie z wcześniejszego bogatego i intensywnego doświadczenia z innymi korektorami może być błędne, szczególnie jeśli oczekujesz, że Massive Passive będzie mniej więcej do nich podobny. Nie jest. Proszę, najpierw spróbuj, potem zdecyduj.

Właściwości wersji masteringowej:

  • W pełni pasywny układ kształtowania barwy,
  • Unikalne krzywe korekcji półkowej ustawiane przy pomocy pokrętła „Bandwidth”,
  • Możliwość wyboru nakładających się na siebie/przeplatających się częstotliwości,
  • Każde pasmo można przełączyć na korekcję półkową lub pasmową,
  • Lampowa kompensacja wzmocnienia i wzmacniacze liniowe,
  • Równoległa topologia symetryczna,
  • Wysokiej klasy podzespoły w całym układzie,
  • Filtry górnoprzepustowe i dolnoprzepustowe,
  • Stopniowe regulatory wzmocnienia w zakresie od -2,5 do +2,5 dB w 11 stopniach po 1/2 dB każdy,
  • Mechanicznie stopniowane pokrętła Manley do regulacji wzmocnienia (GAIN) i szerokości pasma (BANDWIDTH)

Podobne produkty

Eventide H9000

Eventide H9000

Flagowy procesor efektów z panelem kontrolnym, 4 karty Quadcore [16 procesorów DSP], 8 wejść/ 8 wyjść analogowych, USB audio 16-kanałów, ADAT, S/PDIF, AES/EBU, 3 sloty na opcjonalne karty Dante oraz MADI, kontrola [Mac, PC, plug-in AU, VST, AAX]

Zobacz
UA – OX Amp Top Box

UA – OX Amp Top Box

Gitarowy reaktywny tłumik mocy oraz studyjny system symulacji mikrofonów oraz wzmacniaczy gitarowych, umożliwia dowolne wysterowanie dynamiki wzmacniacza przy każdej głośności, możliwość odsłuchu, regulacji i zapisu ponad 100 zestawów na iPad lub Mac

Zobacz
Black Lion Bluey Limiter – Kompresor

Black Lion Bluey Limiter – Kompresor

Zmodyfikowany 1176 Blue Stripe oparty na urządzeniu należącym do Chrisa Lord-Alge’a, wykonany w pełni z elementów dyskretnych, montaż przewlekany, zasilanie liniowe, Cinemag [UTC], kondensatory poliestrowe, gałka Dry/Wet

Zobacz
Eventide DDL 500

Eventide DDL 500

Zaawansowany cyfrowy delay z analogową duszą 24-bity/192kHz, zakres delay 0.11ms – 10s, klasyczny efekt tape echo, filtr dolnoprzepustowy, gniazda insert [send, return], saturacja delay [192kHz – 10s, 12kHz – 160s], format API500

Zobacz