Powrót do kategorii

Lindell LiNTEC – Equalizer

Korektor wzorowany na Pultec EQP1A, wzmacniacze operacyjne OPA 1731, wybór 5-stopni niskich częstotliwości, 11-stopni wysokich częstotliwości, 5-stopni tłumienia wysokich częstotliwości, regulacja Bandwidth, TRS In/ Out, Bypass, możliwość parowania

Sugerowana cena detaliczna brutto 2222 zł

Specyfikacja

  • Ustawienia przełączników korekcji
    5-pozycyjny skokowy wybór dolnych częstotliwości dla wzmocnienia/tłumienia: 20, 30, 60, 100, 150 Hz +/-10%
    11-pozycyjny skokowy wybór częstotliwości dla wzmocnienia wysokich tonów: 1, 1,5, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 12, 14 i 16 kHz +/-10%
    5-pozycyjny skokowy wybór częstotliwości dla tłumienia wysokich tonów: 4, 8, 12, 16 i 20 kHz +/-10%
  • Napięcie:
    115 VAC, 230 VAC, przełączane na tylnym panelu
    Gniazdo zasilające: IEC320-C14
  • Gain: Do 40 DB ±1DB
  • Wymiary:
    Szerokość: 438 mm (19”)
    Wysokość: 88 mm (2U)
    Głębokość: 250 mm

Opis szczegółowy

Osławiony klasyk w twoim studiu

Najbardziej znany korektor studyjny jest teraz w zasięgu twojej ręki! Z urządzeniem LiNTEC możesz modelować brzmienie śladów, korzystając ze struktury korekcji wzorowanej na klasycznym equalizerze Pultec. Dodaj wokalom i instrumentom strunowym przestrzeni i powietrza, podbij dolne częstotliwości stopy i basu lub dodaj odrobinę ciepła i ciężaru całej szynie. Po przepuszczeniu ścieżek przez LiNTEC, będziesz zachodził w głowę, jak to możliwe, że tak długo używałeś tylko plug-inów. A wszystko to w bardzo atrakcyjnej cenie w porównaniu do cen innych dostępnych na rynku klasycznych korektorów w wersji hardware.

Vintage’owa korekcja dla twojego nowoczesnego brzmienia

Na przednim oszczędnie zaprojektowanym, oldskulowym panelu korektora LiNTEC znajdziesz pokrętło wyboru częstotliwości wspólne dla wzmocnienia i tłumienia niskich tonów oraz oddzielne pokrętła wyboru częstotliwości dla wzmocnienia i tłumienia tonów wysokich ze współdzieloną regulacją Bandwidth. Możesz precyzyjnie modelować brzmienie utworu, nie ryzykując przy tym „zamulenia” środka. Dzięki potencjometrom skokowym możesz z łatwością powrócić do poprzednich ustawień oraz dopasować ustawienia, gdy korzystasz z pary stereo. Filtry oparte są na klasycznych filtrach EQP1A i zostały uzupełnione o naszą nową architekturę gainu.

LiNTEC przyda ci się także, gdy będziesz chciał dodać do materiału, nad którym pracujesz odrobiny ciepła i zawartości harmonicznej… a osiągniesz to nawet przy płaskim EQ.

Precyzyjnie dobrane komponenty

Pracując nad korektorem LiNTEC, zerwaliśmy z tradycją, rezygnując z lamp na rzecz układu półprzewodnikowego. Tak jak wielu innych producentów kochamy lampowe brzmienie, ale w tym przypadku, oparcie się na półprzewodnikach przyniosło wiele korzyści, których nie dałaby nam lampa:

  • Szybsza odpowiedź transjentowa o gładkiej, kremowej, dynamicznej charakterystyce.
  • Niższy poziom szumów niż w przypadku korektorów lampowych.
  • Lepsze dopasowanie jednostek istotne przy korzystaniu z par stereo – egzemplarze są do siebie ręcznie dopasowywane z dokładnością do 1/4 dB.
  • Nie musisz wymieniać zużytych lamp.

Wzmacniacz operacyjny korektora LiNTEC to sprawdzony OPA 1731 znany z naszych kompresorów z serii VIN i Retro w formacie 500. Transformatory zostały specjalnie zaprojektowane i zrobione na zamówienie dla Lindell Audio.

Niskotonowy trick à la Pultec

Tak, z LiNTEKiem powtórzysz tę słynną sztuczkę, odpowiedzialną za wzbogacenie brzmienia linii basu i stopy na tysiącach nagrań; wystarczy, że pokrętłem LOW FREQ wybierzesz odpowiednią częstotliwość (polecamy zacząć od 100 Hz) i będziesz kręcił w górę jednocześnie pokrętłami wzmocnienia i tłumienia niskich tonów, do momentu aż uzyskasz satysfakcjonujący efekt.

W oryginalnej instrukcji obsługi do legendarnego korektora firmy Pultec producent ostrzegał stanowczym tonem: „nie próbuj jednocześnie wzmacniać i tłumić dolnych częstotliwości”. Nie trzeba było długo czekać, aż ciekawscy, niesforni inżynierowie zaczną właśnie to robić. To jednoczesne podbicie i przycięcie skutkowało wzmocnieniem dolnych tonów poniżej wybranej częstotliwości oraz stłumieniem delikatnie ponad wybraną częstotliwością. Ustawienie to, stosowane od tamtej pory przez inżynierów dźwięku i producentów, pozwala na uzyskanie satysfakcjonującego uderzenia stopy i sprawia, że ogólny charakter brzmienia pozbawiony jest zamulonego środka.

Funkcje

  • Vintage’owy Korektor typu Pultec
  • Wykonasz na nim klasyczną sztuczkę à la Pultec
  • Oparty na vintage’owym wzmacniaczu operacyjnym 1731
  • Sprzężone transformatorowo zbalansowane wejścia i wyjścia TRS
  • Ręcznie nawijana cewka
  • Sztywny bypass
  • 5-pozycyjny skokowy wybór dolnych częstotliwości: 20, 30, 60, 100 i 150 Hz
  • 11-pozycyjne skokowe pokrętło Bandwidth dla wysokich tonów: 0-10 kHz
  • 11-pozycyjny skokowy wybór częstotliwości dla wzmocnienia wysokich tonów: 1, 1,5, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 12, 14 i 16 kHz
  • 5-pozycyjny skokowy wybór częstotliwości dla tłumienia wysokich tonów: 4, 8, 12, 16 i 20 kHz

Podobne produkty

Eventide H9000R

Eventide H9000R

Flagowy procesor efektów, 4 karty Quadcore [16 procesorów DSP], 8 wejść/ 8 wyjść analogowych, USB audio 16-kanałów, ADAT, S/PDIF, AES/EBU, 3 sloty na opcjonalne karty Dante oraz MADI, kontrola [Mac, PC, plug-in AU, VST, AAX]

Zobacz
Eventide EURO DDL

Eventide EURO DDL

Zaawansowany cyfrowy delay z analogową duszą 24-bity/192kHz, zakres delay 0.11ms – 10s, klasyczny efekt tape echo, filtr dolnoprzepustowy, gniazda insert [send, return], saturacja delay [192kHz – 10s, 12kHz – 160s], format Eurorack

Zobacz
UA – Solo/610 Classic Tube Channel Mic Pre/DI

UA – Solo/610 Classic Tube Channel Mic Pre/DI

Klasyczny, przenośny preamp lampowy oraz DI BOX, zawiera regulator poziomu wzmocnienia, czułości, filtr dolnozaporowy, odwrócenie fazy, zasilanie phantom 48V

Zobacz
Eventide ECLIPSE V4

Eventide ECLIPSE V4

Procesor efektów 24-bity/96kHz, 2 niezależne bloki efektów, prawie 100 klasycznych algorytmów Eventide, dynamika 108dB, zoptymalizowany do pracy live, ADAT, AES/EBU, S/PDIF, MIDI, sterowanie sterowniki nożne

Zobacz