Osławiony klasyk w twoim studiu
Najbardziej znany korektor studyjny jest teraz w zasięgu twojej ręki! Z urządzeniem LiNTEC możesz modelować brzmienie śladów, korzystając ze struktury korekcji wzorowanej na klasycznym equalizerze Pultec. Dodaj wokalom i instrumentom strunowym przestrzeni i powietrza, podbij dolne częstotliwości stopy i basu lub dodaj odrobinę ciepła i ciężaru całej szynie. Po przepuszczeniu ścieżek przez LiNTEC, będziesz zachodził w głowę, jak to możliwe, że tak długo używałeś tylko plug-inów. A wszystko to w bardzo atrakcyjnej cenie w porównaniu do cen innych dostępnych na rynku klasycznych korektorów w wersji hardware.
Vintage’owa korekcja dla twojego nowoczesnego brzmienia
Na przednim oszczędnie zaprojektowanym, oldskulowym panelu korektora LiNTEC znajdziesz pokrętło wyboru częstotliwości wspólne dla wzmocnienia i tłumienia niskich tonów oraz oddzielne pokrętła wyboru częstotliwości dla wzmocnienia i tłumienia tonów wysokich ze współdzieloną regulacją Bandwidth. Możesz precyzyjnie modelować brzmienie utworu, nie ryzykując przy tym „zamulenia” środka. Dzięki potencjometrom skokowym możesz z łatwością powrócić do poprzednich ustawień oraz dopasować ustawienia, gdy korzystasz z pary stereo. Filtry oparte są na klasycznych filtrach EQP1A i zostały uzupełnione o naszą nową architekturę gainu.
LiNTEC przyda ci się także, gdy będziesz chciał dodać do materiału, nad którym pracujesz odrobiny ciepła i zawartości harmonicznej… a osiągniesz to nawet przy płaskim EQ.
Precyzyjnie dobrane komponenty
Pracując nad korektorem LiNTEC, zerwaliśmy z tradycją, rezygnując z lamp na rzecz układu półprzewodnikowego. Tak jak wielu innych producentów kochamy lampowe brzmienie, ale w tym przypadku, oparcie się na półprzewodnikach przyniosło wiele korzyści, których nie dałaby nam lampa:
- Szybsza odpowiedź transjentowa o gładkiej, kremowej, dynamicznej charakterystyce.
- Niższy poziom szumów niż w przypadku korektorów lampowych.
- Lepsze dopasowanie jednostek istotne przy korzystaniu z par stereo – egzemplarze są do siebie ręcznie dopasowywane z dokładnością do 1/4 dB.
- Nie musisz wymieniać zużytych lamp.
Wzmacniacz operacyjny korektora LiNTEC to sprawdzony OPA 1731 znany z naszych kompresorów z serii VIN i Retro w formacie 500. Transformatory zostały specjalnie zaprojektowane i zrobione na zamówienie dla Lindell Audio.
Niskotonowy trick à la Pultec
Tak, z LiNTEKiem powtórzysz tę słynną sztuczkę, odpowiedzialną za wzbogacenie brzmienia linii basu i stopy na tysiącach nagrań; wystarczy, że pokrętłem LOW FREQ wybierzesz odpowiednią częstotliwość (polecamy zacząć od 100 Hz) i będziesz kręcił w górę jednocześnie pokrętłami wzmocnienia i tłumienia niskich tonów, do momentu aż uzyskasz satysfakcjonujący efekt.
W oryginalnej instrukcji obsługi do legendarnego korektora firmy Pultec producent ostrzegał stanowczym tonem: „nie próbuj jednocześnie wzmacniać i tłumić dolnych częstotliwości”. Nie trzeba było długo czekać, aż ciekawscy, niesforni inżynierowie zaczną właśnie to robić. To jednoczesne podbicie i przycięcie skutkowało wzmocnieniem dolnych tonów poniżej wybranej częstotliwości oraz stłumieniem delikatnie ponad wybraną częstotliwością. Ustawienie to, stosowane od tamtej pory przez inżynierów dźwięku i producentów, pozwala na uzyskanie satysfakcjonującego uderzenia stopy i sprawia, że ogólny charakter brzmienia pozbawiony jest zamulonego środka.
Funkcje
- Vintage’owy Korektor typu Pultec
- Wykonasz na nim klasyczną sztuczkę à la Pultec
- Oparty na vintage’owym wzmacniaczu operacyjnym 1731
- Sprzężone transformatorowo zbalansowane wejścia i wyjścia TRS
- Ręcznie nawijana cewka
- Sztywny bypass
- 5-pozycyjny skokowy wybór dolnych częstotliwości: 20, 30, 60, 100 i 150 Hz
- 11-pozycyjne skokowe pokrętło Bandwidth dla wysokich tonów: 0-10 kHz
- 11-pozycyjny skokowy wybór częstotliwości dla wzmocnienia wysokich tonów: 1, 1,5, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 12, 14 i 16 kHz
- 5-pozycyjny skokowy wybór częstotliwości dla tłumienia wysokich tonów: 4, 8, 12, 16 i 20 kHz