Powrót do kategorii

Eventide Omnipressor 2830Au

Reedycja klasycznego procesora dynamicznego z lat 70-tych, efekty [Compression, Limiting, Gating, Infinite Compression, Dynamic Reversal], kontrola [THRESHOLD, ATTACK TIME, RELEASE TIME], Line In/Out oraz Side Chain In/Out [XLR, TRS], Link In/Out [TRS]

Sugerowana cena detaliczna brutto 10222 zł

Specyfikacja

  • Złącza fizyczne (wejście/wyjście):
    – Wejście liniowe XLR i 1/4″
    – Wyjście liniowe XLR i 1/4″
    – Wejście side-chain XLR i 1/4″
    – Wyjście side-chain XLR i 1/4″
    – Wejście Link 1/4″
    – Wyjście Link 1/4″

Opis szczegółowy

Twój Omnipressor cię kocha…

Wprowadzony na początku lat 70. Omnipressor był pierwszym procesorem efektów dynamiki wszelkiego rodzaju, który nagle umożliwił zastosowanie nowego, szerokiego zakresu efektów dynamiki niepodobnych do niczego, co było wcześniej.
I chce być twoim przyjacielem!

Pierwotnie wynaleziony przez założyciela firmy Eventide, Richarda Factora (a później przeprojektowany na potrzeby produkcji przez Johna Paula), Omnipresssor umożliwił uzyskanie wielu efektów. Posiadał on płynną regulację wszystkich aspektów modyfikacji dynamiki. Wprowadzono w nim również koncepcję „side chain” i przepowiedziano techniki, które dziś uważamy za oczywiste, takie jak przetwarzanie z wyprzedzeniem („look ahead”). Jednym z naszych pierwszych klientów był młody Brian May, gitarzysta Queen. Dzięki Omnipressorowi w jego zestawie jego brzmienie już było niepowtarzalne.

Właściwości:

  • Przetwarzanie dynamiki – zdolny do tworzenia nieziemskich brzmień
  • Dynamic Reversal (odwrócenie dynamiki) – pierwszy w swoim rodzaju, cichy sygnał wychodzi głośno, a głośny sygnał wychodzi cicho, symulując odwrócenie taśmy – jest to unikalny atrybut tego wszechstronnego kompresora.
  • Pokrętło Function – umożliwia płynną regulację współczynnika, pozwalając na ekstremalną ekspansję po nieskończoną kompresję, a nawet jest w stanie posunąć się dalej, do odwrócenia dynamiki
  • Płynna regulacja czasu ataku i powrotu
  • Płynna regulacja maksymalnego wzmocnienia i maksymalnego tłumienia
  • Bramkowanie – amplitudy sygnałów, które spadają poniżej ustalonego progu, są „zgniatane”
  • Ekspander – poszerzenie zakresu dynamiki sygnału, sygnał głośniejszy staje się jeszcze głośniejszy, cichszy staje się jeszcze cichszy
  • Kompresja oferuje płynną regulację współczynnika kompresji
  • Infinite Compression – jeśli chcesz, aby wszystko było na tym samym poziomie, ta funkcja jest dla ciebie
  • Ograniczanie – szybki, wszechstronny limiter, przydatny do utrzymywania głośnego dźwięku
  • Intuicyjny interfejs – czysty i łatwy w obsłudze

Wynalezienie „side-chain”

Podstawową innowacją Omnipressora jest technika, która stała się znana pod nazwą „side-chain”. Klasyczne kompresory łączyły w sobie detektor poziomu dźwięku i wzmacniacz sterowany napięciem VCA (Voltage Controlled Amplifier) podłączony do tego samego wejścia sygnału. Richard wpadł na pomysł, że te dwie funkcje można rozdzielić w taki sposób, aby jedno źródło dźwięku mogło być zastosowane do detektora poziomu, a wyjście detektora poziomu mogło być wykorzystane do regulacji poziomu innego źródła lub źródeł dźwięku. Innymi słowy, uderzenie w tom tom może obniżyć poziom wokalu lub odwrotnie. Łącząc tę innowację z koncepcją zaprojektowania wszechstronnego urządzenia ogólnego zastosowania, które mogłoby realizować szeroki zakres procesów dynamiki, takich jak kompresja, ekspansja i bramkowanie, Richard zabrał się do pracy nad budową prototypu.

Podobne produkty

Black Lion Micro Clock MKIII – Generator synchro

Black Lion Micro Clock MKIII – Generator synchro

Generator synchronizacji Word Clock, 8 ustawień próbkowania 44.1 – 384kHz, 6 wyjść [BNC], wyjścia coax S/PDIF [44.1 – 192kHz], optical S/PDIF [44.1 – 96kHz], symetryczny AES 44.1 – 192kHz, wyświetlacz LED, zasilanie zewnętrzne

Zobacz
Eventide H9000

Eventide H9000

Flagowy procesor efektów z panelem kontrolnym, 4 karty Quadcore [16 procesorów DSP], 8 wejść/ 8 wyjść analogowych, USB audio 16-kanałów, ADAT, S/PDIF, AES/EBU, 3 sloty na opcjonalne karty Dante oraz MADI, kontrola [Mac, PC, plug-in AU, VST, AAX]

Zobacz
UA – OX Amp Top Box

UA – OX Amp Top Box

Gitarowy reaktywny tłumik mocy oraz studyjny system symulacji mikrofonów oraz wzmacniaczy gitarowych, umożliwia dowolne wysterowanie dynamiki wzmacniacza przy każdej głośności, możliwość odsłuchu, regulacji i zapisu ponad 100 zestawów na iPad lub Mac

Zobacz
UA – 6176 Vintage Channel Strip

UA – 6176 Vintage Channel Strip

Tor wejściowy typu Channel Strip [przedwzmacniacz mikrofonowo-instrumentalny, kompresor FET z 1176LN oraz korektor], regulacja czułości, wzmocnienia, odwrócenie fazy, przełącznik wyboru źródła, jeden z najszybszych kompresorów na rynku

Zobacz