Powrót do kategorii

Manley MASSIVE PASSIVE – 2-kanałowy Equalizer

Equalizer pasywny, filtry [high pass, low pass], parametryczne [low, low mid, high mid, high], przełącznik shelf/bell dla każdego pasma, gain trim -6 do +4dB, boost/cut max 20dB, lampy 2 x 5751 oraz 4 x 6922, zakres dynamiki 123dB, Made in USA

Sugerowana cena detaliczna brutto 27900 zł

Specyfikacja

Wersja zasilana przez MANLEY POWER®

  • Wejścia: Symetryczne XLR i 1/4” (akceptujące sygnał niesymetryczny),
  • Wyjścia: Symetryczne XLR (akceptujące sygnał niesymetryczny) i niesymetryczne 1/4”,
  • Poziom +4 dBu nominalny,
  • Przełącznik Bypass wyłącza korekcję i obwody lampowe: gniazda jack 1/4″(nie Hardwire Bypass),
  • Przełącznik Bypass wyłącza EQ, obwody lampowe i bufor wejściowy: gniazda XLR (Hardwire Bypass),
  • Regulacja wzmocnienia: -6 dB – 0 dB – +4 dB,
  • 44 częstotliwości (w przybliżeniu co 1/4 oktawy),
  • Pasmo przenoszenia: od 22 Hz do 27 kHz,
  • Zakres wzmacniania/tłumienia korektora: Maksymalnie 20 dB wzmocnienia lub tłumienia,
  • Nominalny zakres Q: od 1,5 do 3 (wyjątkowo aktywny w trybach półkowych),
  • Maksymalny poziom wejściowy: 21 dBu,
  • Maksymalny poziom wyjściowy (1kHz sinus, 1% THD+N, pasmo 22 Hz – 22 kHz, Obciążenie 100 kΩ): +35 dBu,
  • Pasmo przenoszenia (przy +4 dBu, obciążenie 100 kΩ): -0,1 dB przy 10 Hz, -1 dB przy 60 kHz,
  • Współczynnik zawartości harmonicznych (THD+N) (1kHz sinus przy +4 dBu, pasmo 22 Hz – 22 kHz): 0,006%,
  • Zapas dynamiki wyjścia (w odniesieniu do +4 dBu): 31 dB,
  • Zakres dynamiczny (w odniesieniu do maksymalnego poziomu wyjściowego): 123 dB,
  • Poziom szumów (wzmocnienie jednostkowe): -88 dBu (A-ważona),
  • Stosunek sygnału do szumu (w odniesieniu do +4 dBu, pasmo 22 Hz – 22 kHz): 92 dB,
  • Impedancja wejściowa: 20 kΩ,
  • Impedancja wyjściowa: 150 Ω,
  • Lampy: 2 x 5751, 4 x 6922,
  • Automatyczne wyciszenie podczas rozgrzewania: 20 sekund,
  • Pobór energii (120/240 VAC): maks. 44 W,
  • Napięcie i częstotliwość sieci (VAC/Hz): Wewnętrzny zasilacz uniwersalny 90-254 VAC / 50-60Hz,
  • Rozmiar (3U): Dł. 48,3 x szer. 25,4 x wys. 13,3 cm,
  • Waga urządzenia: 7 kg,
  • Wymiary opakowania: Dł. 58,4 x szer. 38,1 x wys. 25,4,
  • Waga z opakowaniem: 11,79 kg

Opis szczegółowy

Kolosalna, pasywna korekcja przy użyciu rezystorów metalowo-foliowych, kondensatorów foliowych i ręcznie nawijanych induktorów pozwalająca na ukształtowanie subtelnego lub wyrazistego brzmienia. Lampowe stopnie Manleya radzą sobie z ogromnymi podbiciami wysokich częstotliwości bez sybilantów i z niewiarygodną tłustością bez mułu. „To jest jak Pultec na sterydach”.

JEDEN OBRAZ JEST WART TYSIĄCA SŁÓW…
Być może, ale czy zdjęcia naszych urządzeń Variable Mu® Limiter Compressor lub VOXBOX® samodzielnie stworzyłby ich sukcesy? Musisz usłyszeć ten sprzęt. Musisz użyć tego sprzętu. Połóż ręce na gałkach i przekręć na maksa. Realizatorzy, którzy doświadczyli pracy z MASSIVE PASSIVE, powiedzieli nam: „Dlaczego wszystko brzmi o wiele lepiej?”, „To jest organiczne i orgazmiczne.:, „To jest, k…, potężne!”, „To jest niepodobne do żadnego innego EQ”, „To jest TO. Brzmienie, o którym zawsze marzyłem, ale nie mogłem go uzyskać aż do teraz”.

MASZ JUŻ PEŁEN OBRAZ?
MASSIVE PASSIVE to dwukanałowy, czteropasmowy korektor, z dodatkowymi filtrami górnoprzepustowym i dolnoprzepustowym. „Pasywny” odnosi się do części kształtującej brzmienie, tej pomysłowej nowej konstrukcji korektora, która nie wykorzystuje żadnego aktywnego układu. Tylko rezystory metalowo-foliowe, kondensatory foliowe i ręcznie nawijane induktory kształtują brzmienie, to jest jak Pultec EQ na hiper sterydach. Super tłuste, w pełni lampowe, o ogromnym headroomie wzmacniacze Manleya służące do kompensacji wzmocnienia, przenoszą Twoje utwory do wyższej sfery. „Masywny”… to odpowiednie słowo dla tej bestii. Będziesz musiał tego doświadczyć.

Tworzenie naturalnego, organicznego, akustycznego brzmienia może być wykonane tylko przy pomocy korektora, który traktuje sygnał naturalnymi metodami. Massive Passive wykorzystuje proste elementy pasywne i ich naturalne właściwości, zamiast zmuszać skomplikowany obwód do osiągnięcia dowolnego celu klinicznego lub naukowego. Manley wie, że korektory nagraniowe i masteringowe są wykorzystywane przez artystów do celów artystycznych i my w tej konstrukcji położyliśmy większy nacisk na sztukę, niż na naukę. Massive Passive jest przeznaczony zarówno do najbardziej radykalnych korekcji, koniecznych czasami podczas nagrywania, jak i najbardziej subtelnego cieniowania wokalu lub do masteringu. Z założenia jest zupełnie innym korektorem, ale zawiera w sobie najlepsze cechy Pulteców, korektorów z wybranych konsolet, parametrycznych i graficznych. Różnica polega na tym, że Massive pozwala na dwa razy większy poziom korekcji z połową koloryzacji brzmienia. Pozwala to na mocne podbicie wysokich częstotliwości bez problemów z sybilantami i uzyskanie niewiarygodnej tłustości bez zamulenia. To jest wyjątkowe. Z tą innością wiążą się pewne dziwne lub specyficzne cechy, które pobudzą Twoją kreatywność i dadzą poczucie dźwiękowej przygody. Moglibyśmy spróbować użyć dziesiątków superlatyw do opisania brzmień, ale naprawdę trzeba doświadczyć tego samemu. Słowa nie oddadzą tego sprawiedliwie. Bystry czytelnik zauważy brak modnych zwrotów, i że Massive Passive nie jest stworzony na bazie sztuczek, plagiatów czy konwencjonalnych technik. Jest za to zbudowany jako np. uzupełnienie naszego urządzenia Variable Mu® Limiter Compressor. Ta kombinacja może być najlepszym łańcuchem przetwarzania dźwięku. I już jest ulubionym zestawem do masteringu. W tym celu mamy wreszcie do dyspozycji nową wersję, przeznaczoną specjalnie do masteringu Massive Passive Stereo EQ.

Aktualizacja: Od stycznia 2020 roku Massive Passive jest wyposażony w nasz zasilacz impulsowy MANLEY POWER®.

ZASILANY PRZEZ MANLEY POWER®
Zasilacz MANLEY POWER® to innowacyjna konstrukcja opracowana specjalnie dla Manley Labs, specjalnie dla lamp elektronowych wysokiego napięcia, a w szczególności dla audio, przez światowy zespół ekspertów tej technologii kierowany przez Bruno Putzeysa. Sprawdzony niezawodny i doskonały pod względem dźwiękowym zasilacz z Manley CORE® zapewnia 300-woltowe szyny prądu stałego do zasilania lamp elektronowych, mocne linie 6-woltowe do ich żarzenia, a także kilka innych szyn do zasilania fantomowego i napięć sterujących dla różnych tranzystorów. Wysokie napięcie = duży headroom, moi drodzy. Do tej wydajności dźwięku nie zbliżysz się żadną konstrukcją formatu 500. Zaufaj nam. Jest to pełna doskonałość dźwięku Massive, która zaczyna się od tego doskonałego zasilacza.

Wszystkie linie, co ważne, są stabilizowane, mają niską impedancję, są wydajne i super ciche w tej konstrukcji o niskim poziomie promieniowania wysokiej częstotliwości. Uniwersalne wejście sieciowe akceptuje dowolne napięcie lub częstotliwość w każdym miejscu na świecie, co sprawia, że podróżowanie z Massive Passive jest bardzo łatwe.

Uwaga: Zaktualizowany Massive Passive z MANLEY POWER różni się od poprzedniej wersji czerwonym podświetlanym przyciskiem zasilania na panelu przednim, w odróżnieniu od czarnego przełącznika obrotowego stosowanego w poprzednich wersjach.

FILTRY
FILTRY GÓRNOPRZEPUSTOWE
22, 39, 68, 120, 220 Hz, OFF (wył.)

FILTRY DOLNOPRZEPUSTOWE
18 kHz, 12 kHz, 9 kHz, 7K5, 6 kHz, OFF (Wył.)
Dostępnych jest 5 pasywnych filtrów górnoprzepustowych i bypass oraz 5 pasywnych filtrów dolnoprzepustowych z bypassem. Zrobiliśmy je bardzo strome. Dlaczego? Ponieważ możesz usunąć śmieci i nie zepsuć swojej muzyki. Sposób, w jaki te filtry łączą się z pasmami korektora parametrycznego, po prostu brzmi pięknie. Najwyższe filtry dolnoprzepustowe stają się jeszcze bardziej strome. Zabierz się za perkusję, gitary i inne trudne zadania. Zrób „telefoniczne” brzmienia głosu dla efektów specjalnych.

CZĘSTOTLIWOŚCI PARAMETRYCZNE
LOW:
22, 33, 47, 68, 100, 150, 220, 330, 470, 680, 1K
LOW MID:
82, 120, 180, 270, 390, 560, 820, 1K2, 2K7, 3K9
HIGH MID:
220, 330, 470, 680, 1K, 1K5, 2K2, 3K3, 4K7, 6K8, 10K
HIGH:
560, 820, 1K2, 1K8, 2K7, 3K9, 5K6, 8K2, 12K, 16K, 27K

Każde pasmo można pominąć lub ustawić na podbijanie lub podcinanie. Zapewnia to dwukrotnie większą rozdzielczość regulacji w porównaniu z konwencjonalnymi korektorami. Eliminuje to również problem pozycji środkowej pokrętła, niegwarantującej płaskiej charakterystyki.

Każde pasmo można wzmocnić lub stłumić o 20 dB z niesamowitym zapasem dynamiki i bez przesterowania.
Strome filtry LP i HP zapewniają maksymalną skuteczność, ich pasywne działanie minimalizuje podbarwienie dźwięku. Filtry dolnoprzepustowe stają się coraz bardziej strome w miarę wzrostu punktu częstotliwości. Wszystkie filtry górnoprzepustowe oraz filtry dolnoprzepustowe 6K, 7K5 i 9KHz mają nachylenie 18 dB/oktawę, filtr dolnoprzepustowy 12kHz ma nachylenie 24dB/oktawę, a filtr 18kHz ma nachylenie 60 dB na oktawę.

Wyjścia symetryzowane transformatorowo zapewniają łatwość instalacji i odrobinę pożądanego kolorytu. One również zostały stworzone specjalnie dla Massive Passive, aby mogły obsłużyć ogromne wzmocnienia.
Jakość Manleya, inżynieria Manleya i brzmienie Manleya.

Podobne produkty

UA – 710 Twin-Finity Tube & Solid State Mic Pre/DI

UA – 710 Twin-Finity Tube & Solid State Mic Pre/DI

Preamp mikrofonowy z płynną regulacją nasycenia pomiędzy FET i lampą, DI BOX, PAD 15dB, wejście mikrofonowo-liniowe, przełącznik LOW CUT

Zobacz
Warm Audio EQP-WA – Pultec Style Tube EQ

Warm Audio EQP-WA – Pultec Style Tube EQ

Lampowy korektor w stylu Pultec EQP-1A, transformatory CineMag [Made in USA], lampy [12AX7, 12AU7], funkcja pominięcia sekcji korektora, wejścia i wyjścia [XLR, TRS] symetryzowane transformatorem, pasmo przenoszenia 20Hz – 50kHz, regulatory Boost i Cut

Zobacz
Eventide EURO DDL

Eventide EURO DDL

Zaawansowany cyfrowy delay z analogową duszą 24-bity/192kHz, zakres delay 0.11ms – 10s, klasyczny efekt tape echo, filtr dolnoprzepustowy, gniazda insert [send, return], saturacja delay [192kHz – 10s, 12kHz – 160s], format Eurorack

Zobacz
Black Lion PBR-8 500 – Obudowa w formacie API 500

Black Lion PBR-8 500 – Obudowa w formacie API 500

Obudowa do urządzeń w formacie API 500, miejsce na 8 urządzeń, zintegrowane gniazda TT/Bantam, dowolna zamiana przepływu sygnału pomiędzy kanałami, zastosowana technologia On Slot [Heritage Audio] dla zminimalizowania szumu z zasilania

Zobacz