Powrót do kategorii

Manley SLAM! Mastering – 2-kanałowy Channel Strip

2-kanałowy channel strip, transformatory wejściowe i wyjściowe Manley, preamp [48V, filtr HP 100Hz, odwrócenie polaryzacji, DI], limiter ELOP [ratio 10:1], limiter FET [ratio 20:1], lampy 2 x 12AT7A NOS GE, 2 x 6414W NOS USA, Made in USA

Sugerowana cena detaliczna brutto 40990 zł

Specyfikacja

  • Lampy wejściowe: 2 x 12AT7A NOS GE specjalnie dobrane przez Manley Labs do cichej i stabilnej pracy,
  • Lampy wyjściowe: 2 x podwójne triody 6414W NOS USA,
  • Wejścia/wyjścia: Wejścia i wyjścia symetryzowane transformatorowo,
  • Wzmocnienie: maksymalnie 20 dB wzmocnienia limitera,
  • Impedancja wejścia symetrycznego XLR combo: 2 kΩ,
  • Impedancja wejścia niesymetrycznego 1/4” combo: 10 kΩ,
  • Limiter FET: Attack: ok. 100 μs. Release: od 10 ms do 2 s; Ratio: powyżej 20:1,
  • Limiter ELOP: Attack: ok. 10ms dla redukcji wzmocnienia 6dB; Release: 2,5 s; Ratio: 10:1,
  • Pasmo przenoszenia: od 5 Hz do 60 kHz,
  • Maksymalny poziom wyjściowy: +32 dBm, +30 dBm (przy obciążeniu 1 kΩ),
  • THD+N: <0,05 % przy 1 kHz,
  • Zakres dynamiki: 115 dB, typowy,
  • Impedancja wyjściowa: 200 Ω,
  • Zużycie energii Slam! Analog:
    – 0,480 ampera (480 miliamperów = 480mA) przy 120V = 57,6 W,
    – 0,240 ampera (240 miliamperów = 240mA) przy 240V = 57,6 W,
  • Zasilacz zewnętrzny: ustawiony fabrycznie na pracę przy napięciu 100V, 120V lub 220-240VAC dla napięcia sieciowego kraju docelowego,
  • Robocze napięcie sieciowe: można zmieniać za pomocą przełącznika wraz ze zmianą wartości bezpiecznika,
  • Częstotliwość napięcia sieciowego: 50~60 Hz,
  • Wymiary: 48,3 x 30,4 x 8,9 cm (zajmuje 2u),
  • Waga z opakowaniem: 11,34 kg

Opis szczegółowy

Od samego początku firma MANLEY LABS jest ściśle związana z wieloma studiami masteringowymi na całym świecie, co jest powodem do dumy. Dla tych najbardziej wymagających realizatorów w naszej branży stworzyliśmy specjalistyczne produkty od naszych w pełni lampowych wzmacniaczy dla głowic magnetofonowych (repro tape), przetworników cyfrowych, lampowych wzmacniaczy monitorowych dużej mocy przez niestandardowe konsole monitorowe, aż po kompletny projekt i instalację obiektu.

RÓŻNICE I CECHY CHARAKTERYSTYCZNE
Po pierwsze: brak preampów mikrofonowych. Jako realizator masteringu na pewno ich nie potrzebujesz. Przełączniki preampu i wyboru wejścia zostały usunięte, a w ich miejsce pojawiły się specjalne przełączniki wyboru trybu pracy dla limiterów ELOP i FET.

1) Limiter ELOP dostał więcej współczynników – 10:1, 5:1, 3:1, 2:1 i coś nowego o nazwie AutoHF, co zaczyna się jako współczynnik 1,5:1 i rośnie stopniowo do 10:1 dla wysokich częstotliwości. Jest to coś w rodzaju de-essera i oczywiście może współpracować z przełącznikiem ELOP SC przy 200Hz dla uzyskania jeszcze większego efektu.

2) Limitery FET otrzymują nowe tryby: 50%, NORM, LP Lim, BOTH i CLIP.
Ustawienie „50%” miksuje sygnał podstawowy z sygnałem ograniczonym, co jest często trudne do wykonania w środowisku masteringowym, a ponieważ side-chain FET „odczytuje” sygnał z wyjścia, poziom redukcji wzmocnienia podwaja się. Przypomina to zmniejszenie o połowę współczynnika dla FET, ale brzmi czyściej ze względu na miks.

Ustawienie „LP Lim” jest stosowane tylko dla mocnych sygnałów i zmniejsza głębokość redukcji wzmocnienia dla wysokich częstotliwości. Przekłada się to na: mocny sygnał + umiarkowana redukcja wzmocnienia = jaśniejszy sygnał z większą prezencją, bardziej bezpośredni, mniej zniekształceń. Ten tryb pozwala na przepuszczanie więcej wysokich częstotliwości bez ograniczania.

Ustawienie „CLIP” wprowadza obwód clippera o stałym progu ustawionym na -2 dB DFS lub +18 dBv na XLR. Przy normalnym użytkowaniu „CLIP” na ogół zapobiega przechodzeniu sygnału wyjściowego powyżej +18 dBv, a przez 97% czasu „clipuje” w kontrolowany sposób z szybkim powrotem, zanim zrobi to przetwornik (na ogół w sposób gorszy niż pożądany).

Wreszcie, ustawienie „BOTH” na limiterze FET włącza jednocześnie funkcje „LP Limit” i „CLIP”. Może to być odpowiednie dla metalu i projektów wymagających intensywnej głośności. Tryb „BOTH” jest przeznaczony do sytuacji, w których wymagane jest ekstremalne przetwarzanie i głośność, ale gdzie należy zachować lub wzmocnić atak, jasność i agresywność.

3) Dawny lewy niebieski przycisk „Limit” został w wersji masteringowej zamieniony na wyłącznik Limitera dla obu kanałów. Gdy nie jest włączony, aktywny jest prawdziwy „hard-wire” bypass (nie było to oczywiście możliwe w zwykłej wersji z preampami mikrofonowymi).

4) Prawy niebieski przycisk staje się przełącznikiem wyboru przetwornika cyfrowo-analogowego (stereo).

5) W miejsce przełącznika zasilania fantomowego, który znajdował się z tyłu urządzenia, zamontowano w wersji masteringowej przełącznik wyboru wejścia niesymetrycznego 1/4”.

6) Na panelu przednim wersji masteringowej SLAM! nie ma żadnych potencjometrów. Wszystkie pokrętła w wersji masteringowej są przełącznikami, w większości o stopniowej regulacji co 1 dB, z kilkoma stopniami 1/2 dB i 2 dB, odpowiednio tam, gdzie powinny takie się znaleźć.

Co więcej, naprawdę podoba nam się to, jak on działa i brzmi, i generalnie wolimy go od wersji „niemasteringowej” dla torów stereo. Jest o wiele mniej zabawy w utrzymywaniu balansu L/R, a nowe tryby są subtelne, ale fajne. Łatwo jest sprawić, by wszystko zabrzmiało lepiej.

Podobne produkty

Black Lion Seventeen Compressor – Kompresor

Black Lion Seventeen Compressor – Kompresor

Customowa wersja 76, stopień wejściowy oparty na układzie scalonym, dedykowany transformator wyjściowy, kondensatory sygnałowe Nichicon, side-chain z regulacją częstotliwości, włączniki filtrów górno- i dolnoprzepustowego, pokrętło wet/ dry/ mix

Zobacz
UA – OX Amp Top Box

UA – OX Amp Top Box

Gitarowy reaktywny tłumik mocy oraz studyjny system symulacji mikrofonów oraz wzmacniaczy gitarowych, umożliwia dowolne wysterowanie dynamiki wzmacniacza przy każdej głośności, możliwość odsłuchu, regulacji i zapisu ponad 100 zestawów na iPad lub Mac

Zobacz
Warm WA-DI-A – Aktywny DI Box

Warm WA-DI-A – Aktywny DI Box

Aktywny DI-Box, zasilanie [P48V lub 2 baterie 9V], może być użyty również pasywnie, transformatory CineMag, aluminiowa konstrukcja, PAD od 3dB do 30dB, zbalansowane wyjścia 600Ohm, zakres częstotliwości 10Hz do 90kHz, impedancja wejściowa 1MOhm

Zobacz
UA – 710 Twin-Finity Tube & Solid State Mic Pre/DI

UA – 710 Twin-Finity Tube & Solid State Mic Pre/DI

Preamp mikrofonowy z płynną regulacją nasycenia pomiędzy FET i lampą, DI BOX, PAD 15dB, wejście mikrofonowo-liniowe, przełącznik LOW CUT

Zobacz