Powrót do kategorii

RME M-32 DA – 32-kanałowy przetwornik DA z MADI

32-kanałowy przetwornik D/A [24-bity/ 192kHz], 32 OUT jack TRS 1/4” [symetryczne] lub 25-pin [Typ D], 1 x MADI IN/OUT [coaxial BNC, optyczny MADI], 4 x ADAT IN, Word Clock, MIDI I/O, zdalnie kontrolowany [MIDI, MADI], dynamika 118 dBA

Sugerowana cena detaliczna brutto 17500 zł

Specyfikacja

RME M-32 DA
  • 32 Wyjścia analogowe: 1/4″ TRS [+21dBu] oraz 25 pinowe złącze D-sub [+24dBu], w pełni symetryczny tor audio,
  • Wejścia cyfrowe: 4 x ADAT, 1 x MADI optyczne/koaksjalne,
  • Zakres dynamiki: 114 dB RMS nieważony, 118 dBA,
  • THD DA: < -104 dB [< 0.00063 %],
  • THD+N DA: < -100 dB [< 0.001 %],
  • Przesłuchy DA: > 110 dB,
  • Poziom wejściowy dla 0 dBFS: +24 dBu, +19 dBu, +13 dBu,
  • Pasmo przenoszenia DA, -0.5 dB: 5 Hz – 22 kHz [sf 48 kHz],
  • Pasmo przenoszenia DA, -0.5 dB: < 5 Hz – 34 kHz [sf 96 kHz],
  • Pasmo przenoszenia DA, -1 dB: < 5 Hz – 50 kHz [sf 192 kHz],
  • Częstotliwości próbkowania: 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192 kHz, zmienna przez zewnętrzne sygnały taktujące [Sync/WC],
  • Jitter: typowo < 1 ns dla przetwarzania wewnętrznego oraz wejść: Word Clock, ADAT, MADI,
  • Czułość jittera: pętla synchronizacji fazowej PLL funkcjonuje poprawnie nawet przy 100 ns,
  • Tłumienie jittera: > 30 dB [2.4 kHz],
  • Zasilanie: wewnętrznie przełączany tryb PS, 100V – 240V AC,
  • Wentylator chłodzący: tak,
  • Pobór mocy: 60 Watt,
  • Wymiary: 483 x 88 x 200 mm.
RME M-16 AD
  • 16 kanałów wyjściowych,
  • Wentylator chłodzący: nie,
  • Pobór mocy: 40 Watt,
  • Reszta specyfikacji bez zmian.

Opis szczegółowy

RME M-32 DA to 32-kanałowy, referencyjnej jakości konwerter 24-bity/192 kHz zamknięty w obudowie rack 2U. Dedykowany jest wielokanałowym systemom audio działającym w oparciu o protokół MADI lub ADAT. Wszędzie tam gdzie potrzebna jest duża ilość kanałów wejściowych oraz bezkompromisowa jakość RME M-32 DA sprawdzi się znakomicie. Urządzenie wyposażone jest w 32 analogowe kanały wyjściowe przetwarzające sygnał w oparciu o najnowsze konwertery AD 24-bity/192 kHz. Przy konstruowaniu RME M-32 DA [również RME M-32 AD] zastosowano sprawdzone rozwiązania z flagowego przetwornika RME ADI-8 QS.

Konwerter RME M-32 DA oferuje szereg zaawansowanych funkcji, takich jak: SyncCheck, SteadyClock oraz zdalne sterowanie poprzez MIDI oraz MADI.

Technologie znane z innych produktów RME [np. SyncCheck] zapewniają doskonałą synchronizację i szybką detekcję błędów. Istnieje możliwość połączenia kilku urządzeń i ich synchronizacji za pomocą WordClock. Wszystkie ustawienia zapisywane są w wewnętrznej pamięci również po wyłączeniu urządzenia.

Technologia SteadyClock(TM) zapewnia doskonałą jakość sygnału taktującego w każdej sytuacji. Ze względu na bardzo sprawny system redukcji jitter’a, przetworniki D/A pracują tak samo dobrze z wykorzystaniem wewnętrznego, jak i zewnętrznego sygnału taktującego. Nie ma znaczenia jakość podawanego sygnału zegara zewnętrznego. W przypadku zaniku zewnętrznego sygnału taktującego, technologia Intelligent Clock Control [ICC] zapewnia podtrzymanie ostatnio wykorzystywanej częstotliwości próbkowania. Istnieje możliwość pełnej zdalnej kontroli urządzenia za pomocą MIDI. Istnieje również możliwość wprowadzania zapytań o status danej funkcji za pomocą MIDI. Każdy z konwerterów RME serii M może posiadać oddzielny identyfikator ID, co pozwala na niezależną, zdalną kontrolę urządzeń za pomocą pojedynczego kanału MIDI.

4 wejścia ADAT są świetnym łącznikiem z innym sprzętem studyjnym. Za pomocą karty PCI-Express RME RayDAT lub RME HDSPe MADI oraz opisywanego przetwornika
użytkownik jest w stanie wyprowadzić 32 kanały audio z komputera.

Najważniejsze cechy:

  • 32 analogowe kanały wyjściowe TRS oraz D-Sub,w pełni symetryczny tor audio, 118 dBA,
  • 1 wejście/wyjście MADI [optyczne i koaksjalne], 32 kanały 96 kHz, 16 kanałów 192 kHz,
  • 4 wejścia ADAT, 16 kanałów 96 kHz, 8 kanałów 192 kHz,
  • 1 wejście/wyjście MIDI,
  • 1 wejście/wyjście WordClock BNC,
  • zerowa latencja przy połączeniu wielu urządzeń przez protokół MADI,
  • 32, sześciopunktowe wskaźniki diodowe wysterowania sygnału wyjściowego na każdym kanale,
  • technologia SteadyClock – wolny od zniekształceń cyfrowych dźwięk niezależny od jakości zewnętrznego zegara,
  • technologia SyncCheck – perfekcyjna synchronizacja pomiędzy urządzeniami,
  • tłumienie zakłóceń emitowanych na wyjścia podczas włączania i wyłączania urządzenia,
  • możliwość zapisania wszystkich ustawień RME M-32 DA na stałe,
  • możliwość sterowania przez protokół MADI lub MIDI.

RME M-16 DA – różnice w stosunku do M-32 DA:

  • 16 kanałów wyjściowych,
  • Brak wentylatora chłodzącego wnętrze obudowy,
  • Niższy pobór mocy, 40 Watt,
  • Reszta specyfikacji bez zmian.

Podobne produkty

RODE Broadcaster – Mikrofon pojemnościowy

RODE Broadcaster – Mikrofon pojemnościowy

Uniwersalny, studyjnej jakości mikrofon pojemnościowy adresowany do zastosowań radiowych, sygnalizacja „on air”

Zobacz
PreSonus TubePre V2 – Przedwzm. Mikrofonowy

PreSonus TubePre V2 – Przedwzm. Mikrofonowy

Lampowy przedwzmacniacz mikrofonowy XMAX, regulatory GAIN, DRIVE, przełączniki PAD, filtr 80Hz, faza, Phantom +48V, podświetlany wskaźnik VU, „duży i czysty dźwięk za małe pieniądze”

Zobacz
RODE NT55 – Mikrofon pojemnościowy

RODE NT55 – Mikrofon pojemnościowy

Mikrofon instrumentalny, charakterystyka kardioidalna, pozłacana membrana 0.5 cala, trójpozycyjne przełączniki filtra i tłumika, dodatkowa kapsuła NT45-O [charakterystyka dookólna]

Zobacz
RODE NT5 Pair – Para mikrofonów pojemnościowych

RODE NT5 Pair – Para mikrofonów pojemnościowych

2 fabrycznie parowane mikrofony NT5, w zestawie 2 uchwyty sztywne RM5, 2 osłony przeciwwietrzne WS5 oraz pokrowiec

Zobacz