Powrót do kategorii

RME ADI-2 Pro FS R Black – Przetwornik AD/DA

Sugerowana cena detaliczna brutto 7990 zł

Specyfikacja

Wejścia analogowe XLR
  • Wejście: XLR, symetryzowane przez serwo,
  • Czułość wejścia, przełączana: +24 dBu, +19 dBu, +13 dBu, +4 dBu przy 0 dBFS,
  • Odstęp sygnał – szum [SNR] przy +13/19/24 dBu: 120.x dB RMS nieważone, 124.x dBA,
  • Odstęp sygnał – szum [SNR] przy+4 dBu: 119 dB RMS nieważone, 123 dBA,
  • Pasmo przenoszenia dla 44.1 kHz, -0.1 dB: 5 Hz – 20.5 kHz,
  • Pasmo przenoszenia dla 96 kHz, -0.5 dB: 3 Hz – 45.5 kHz,
  • Pasmo przenoszenia dla 192 kHz, -1 dB: 2 Hz – 92.7 kHz,
  • Pasmo przenoszenia dla 384 kHz, -1 dB: < 1 Hz – 124 kHz,
  • Pasmo przenoszenia dla 768 kHz, -3 dB: < 1 Hz – 180 kHz,
  • Zniekształcenia THD dla -1 dBFS: -116 dB, 0.00016,
  • Zniekształcenia THD dla -10 dBFS: -125 dB, 0.000056 %,
  • Separacja kanałowa: > 110 dB.
TRS
  • Tak jak wejście XLR, tylko wejście: 6.3 mm TRS, symetryzowane przez serwo, całkowicie kompatybilne z TS i RCA.
Wyjście analogowe 1/2 XLR
  • Poziom wyjściowy, przełączany: +24 dBu, +19 dBu, +13 dBu, +4 dBu przy 0 dBFS,
  • Odstęp sygnał – szum [SNR] przy +13/19/24 dBu: 120 dB RMS nieważone, 124 dBA,
  • Odstęp sygnał – szum [SNR] przy +4 dBu: 117 dB RMS nieważone, 120 dBA,
  • Pasmo przenoszenia dla 44.1 kHz, -0.1 dB: 0 Hz – 20.2 kHz,
  • Pasmo przenoszenia dla 96 kHz, -0.5 dB: 0 Hz – 44.9 kHz,
  • Pasmo przenoszenia dla 192 kHz, -1 dB: 0 Hz – 88 kHz,
  • Pasmo przenoszenia dla 384 kHz, -1 dB: 0 Hz – 115 kHz,
  • Pasmo przenoszenia dla 768 kHz, -3 dB: 0 Hz – 109 kHz,
  • Zniekształcenia THD przy 0 dBFS: < -120 dB, 0.0001 %,
  • Zniekształcenia THD+N przy 0 dBFS: -115 dB, 0.00018 %,
  • Separacja kanałowa: > 110 dB,
  • Impedancja wyjściowa: 200 Om symetrycznie.
Wyjście analogowe 1/2 TS (tylne)

Tak jak dla wyjścia XLR, tylko:

  • Gniazdo: 6.3 mm TS jack, niesymetryczne,
  • Maksymalny poziom wyjściowy: +19 dBu,
  • Odstęp sygnał – szum [SNR] przy +19 dBu: 120 dB RMS unweighted, 123 dBA,
  • Odstęp sygnał – szum [SNR] przy +13 dBu: 118 dB RMS unweighted, 121 dBA,
  • Odstęp sygnał – szum [SNR] przy +4 dBu: 115 dB RMS unweighted, 118 dBA,
  • Impedancja wyjściowa: 100 Om.
Wyjście słuchawkowe 1/2

Tak jak wyjście 1/2 TS, tylko:

  • Gniazdo: 6.3 mm TRS jack, niesymetryczne, stereo,
  • Impedancja wyjściowa: 0.1 Om,
  • Odstęp sygnał – szum [SNR] przy +22 dBu: 120 dB RMS nieważone, 123 dBA,
  • Odstęp sygnał – szum [SNR] przy +7 dBu: 118 dB RMS nieważone, 121 dBA,
  • Poziom wyjściowy przy 0 dBFS, Poziom Ref +19 dBu, obciążenie 100 Om lub większe: +22 dBu [10 V],
  • Poziom wyjściowy przy 0 dBFS, Poziom Ref +4 dBu, obciążenie 8 Om lub większe: +7 dBu [1.73 V],
  • Zniekształcenia THD przy +18 dBu, obciąż. 32 Om, 1.2 W: -110 dB, 0.0003 %,
  • Zniekształcenia THD+N przy + 18 dBu, obciąż, 32 Om: -107 dB, 0.00045 %,
  • Zniekształcenia THD przy +14 dBu, obciąż. 16 Om, 0.94 W: -110 dB, 0.0003%,
  • Maksymalna moc przy 0.001% THD: 1.5 W na kanał.
Wyjście słuchawkowe 3/4
  • Tak jak wyjście słuchawkowe 1/2, tylko poziomy wyjściowe przy 0 dBFS: Wył. Hi-Power +7 dBu, Wł. Hi-Power +22 dBu.
Tryb Balanced Phones

Jak powyżej, tylko:

  • Poziomy wyjściowe przy 0 dBFS: Hi-Power Wył. +13 dBu [9.8 V], Hi-Power Wł. +28 dBu [19.5 V],
  • Impedancja wyjściowa: 0.2 Om,
  • Odstęp sygnał – szum [SNR] przy +28 dBu: 123 dB RMS nieważone, 126 dBA,
  • Odstęp sygnał – szum [SNR] przy +13 dBu: 121 dB RMS nieważone, 125 dBA,
  • Poziom wyjściowy przy 0 dBFS, Hi-Power Wł., obciąż. 150 Om lub więcej: +28 dBu [19.5 V],
  • Poziom wyjściowy przy 0 dBFS, Hi-Power Wył., obciąż. 8 Om lub więcej: +13 dBu [3.46 V],
  • Maksymalna moc przy 0.001% THD: 2.9 W na kanał.
Wejścia cyfrowe
  • Zakres blokowania [Lock Range]: 28 kHz – 200 kHz,
  • Tłumienie jittera: > 50 dB [2.4 kHz].
Wejście cyfrowe AES/EBU
  • 1 x XLR, symetryzowane transformatorowo, izolowane galwanicznie, zgodne z AES3-1992,
  • Kompatybilne z SPDIF [IEC 60958].
Wejście cyfrowe SPDIF koncentryczne
  • 1 x RCA, symetryzowane transformatorowo, zgodne z IEC 60958,
  • Kompatybilne z AES/EBU [AES3-1992].
Wejście cyfrowe SPDIF optyczne
  • 1 x optyczne, zgodne z IEC 60958,
  • Kompatybilne z ADAT.
Wyjścia cyfrowe AES/EBU
  • 1 x XLR symetryzowane transformatorowo, izolowane galwanicznie, zgodne z AES3-1992,
  •  Tryb Single Wire, częstotliwość próbkowania 28 kHz do 200 kHz.
Wyjścia cyfrowe SPDIF koncentryczne
  • 1 x RCA, zgodne z IEC 60958,
  • Tryb Single Wire, częstotliwość próbkowania 28 kHz do 200 kHz.
Wyjścia cyfrowe SPDIF optyczne
  • 1 x optyczne, zgodne z IEC 60958,
  • Częstotliwość próbkowania 28 kHz do 200 kHz.
Sekcja cyfrowa
  • Zegary: wewnętrzny, AES In, SPDIF In, ADAT In,
  • Tłumienie jittera z zewnętrznych zegarów: > 50 dB [2.4 kHz],
  • Obsługiwane częstotliwości próbkowania dla zewnętrznych zegarów: 32 kHz do 200,
  • Wewnętrzne zegary: 44.1 kHz do 768 kHz.
Dane ogólne
  • Zasilacz zewnętrzny w zestawie: wewnętrzne przełączany układ zasilania PSU, 100 – 240 V AC, 2 A, 24 W,
  • Pobór mocy w trybie czuwania: 50 mW,
  • Pobór mocy w trybie bezczynności: 10 W,
  • Maks. pobór mocy: 22 W,
  • Wymiary (szer. x wys. x gł.): 215 x 44 x 130 mm [8.5″ x 1.73″ x 5.1″],
  • Waga: 1 kg.

Opis szczegółowy

Nowy poziom dźwięku i jakości

Referencyjny przetwornik AD/DA firmy RME to szereg urządzeń połączonych w jedną całość, z prostym i w większości zautomatyzowanym sposobem wykorzystania go od razu po wyjęciu z pudełka. Jest to urządzenie o najkorzystniejszym w branży stosunku wielkości do funkcjonalności, doskonałych parametrach technicznych, krystalicznie czystym i transparentnym dźwięku oraz dwóch niezwykle wydajnych wyjściach słuchawkowych. Nowy ADI-2 Pro FS R Black Edition wyposażony jest w układ AK4493, ma nieco ulepszone parametry techniczne i wyposażony jest w nowy, rozszerzony pilot zdalnego sterowania Multi-Remote Control (MRC).

Jubileuszowa wersja referencyjnego przetwornika AD/DA firmy RME to:

  • Wysokiej klasy przetwornik AD/DA o profesjonalnej studyjnej jakości,
  • Podwójny wzmacniacz słuchawkowy o naprawdę wysokiej jakości,
  • Niezrównany przetwornik cyfrowo-analogowy USB – najbardziej wszechstronny o największych możliwościach,
  • Wysokiej klasy przetwornik AD/DA i wzmacniacz słuchawkowy dla iPada i iPhone’a,
  • Wieloformatowy konwerter (AES, SPDIF, ADAT) z funkcją monitorowania,
  • Rozwiązanie do nagrywania i odtwarzania DSD,
  • Front-endowy przetwornik AD/DA do pomiarów dźwięku z maksymalną częstotliwością próbkowania 768 kHz.

Przetwornik AD/DA o ultrawysokim poziomie wierności dźwięku PCM/DSD 768 kHz

Jako najbardziej uniwersalny konwerter na rynku ADI-2 DAC zapewnia symetryczne/niesymetryczne wejścia/wyjścia analogowe, dwa mocne wyjście słuchawkowe (Extreme Power), SteadyClock III, 4-stopniową, sprzętową regulację poziomu wejściowego i wyjściowego, przetwarzanie sygnału oparte na DSP, zasilacz zewnętrzny, zgodność z USB Class Compliant oraz maksymalne częstotliwości próbkowania do 768 kHz, jak również nagrywanie DSD i odtwarzanie Direct DSD (256 / 11,2 MHz).

Analogowe lub cyfrowe – bogactwo opcji

ADI-2 Pro zawiera dwa wejścia analogowe symetryczne typu servo na gniazdach combo XLR/TRS, dwa oddzielne wyjścia symetryczne i niesymetryczne XLR i TS, dwa stereofoniczne wyjścia słuchawkowe Extreme Power z przodu, optyczne wejście/wyjście SPDIF, które obsługuje również ADAT, a także oncentryczne wejścia/wyjścia SPDIF (RCA) i AES (XLR) dostępne za pomocą dołączonego kabla rozdzielającego. Ten uniwersalny zestaw opcji wejść/wyjść oferuje najwyższą jakość i wszechstronne możliwości podłączenia dla osób mających bezkompromisowe podejście do dźwięku.

Port USB 2.0 jest w pełni zgodny ze standardem Class Compliant (UAC 2) i służy do podłączania zgodnych urządzeń z systemem iOS, a także do aktualizacji oprogramowania sprzętowego. ADI-2 Pro ma w zestawie zewnętrzny zasilacz impulsowy z blokadą wtyczki, ale może być łatwo zasilany na baterie, dzięki czemu możliwe są zastosowania mobilne oraz wykorzystanie separacji galwanicznej.

Jako interfejs komputerowy ADI-2 Pro oferuje tryb stereo (2 wejścia/2 wyjścia) i tryb wielokanałowy (6 wejść/8 wyjść). Zgodność z systemem Mac OS X jest dostępna od razu po wyjęciu z pudełka. W systemie Windows ADI-2 Pro wykorzystuje sterowniki RME z serii MADIface, zapewniające pełną kompatybilność z WDM i ASIO oraz najwyższą wydajność.

Doskonała rejestracja i reprodukcja dźwięku

Głównym celem ADI-2 Pro jest absolutny referencyjny dźwięk, więc każdy jego szczegół jest wyjątkowy i ma własną historię. Główna płytka drukowana to niezwykła 10-warstwowa konstrukcja o niestandardowej grubości miedzi, gwarantująca najdoskonalszy, niezakłócony dźwięk oraz dużą, ale odseparowaną moc dla wyjść słuchawkowych. Wewnętrzne stopnie zasilania i precyzyjne regulatory wykorzystują super-niskoszumową konstrukcję, aby nie pogorszyć wydajności przez szyny zasilające. Wybrane wzmacniacze operacyjne SoundPlus utrzymują najwyższy SNR, najniższy THD i wysoki współczynnik slew-rate w każdych warunkach. Cała konstrukcja układu analogowego jest w pełni symetryczna i sprzężona stałoprądowo. Jedyne kondensatory w torze sygnałowym zapewniają ochronę przed prądem stałym na analogowych gniazdach wejściowych i zostały starannie dobrane w celu uniknięcia jakiegokolwiek wpływu akustycznego.

4-kanałowy przetwornik analogowo-cyfrowy, obsługujący częstotliwość próbkowania 786 kHz i zapis DSD, jest wykorzystywany w konstrukcji dual mono, z poprawionym o 3 dB stosunkiem sygnału do szumu. Dwa wysokiej klasy przetworniki cyfrowo-analogowe są wykorzystywane do dwóch oddzielnych wyjść stereo. Wewnętrzne przetwarzanie dźwięku takie jak EQ, Crossfeed i analiza spektralna odbywa się za pomocą wysokowydajnego procesora DSP z 2,17 GFLOPS (2882 MIPS), zapewniającego wystarczającą moc obliczeniową do pracy nawet przy częstotliwości próbkowania 768 kHz.

Dla zapewnienia łatwej obsługi dodano wysokiej jakości konwerter częstotliwości próbkowania, przełączany na wejście AES lub SPDIF, rozwiązujący wszelkie problemy z taktowaniem. A najnowsza technologia RME SteadyClock III zapewnia doskonałą redukcję zniekształceń jittera i stabilne taktowanie niezależnie od tego, czy wykorzystywany jest zegar wewnętrzny, czy zewnętrzny.

Działanie wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości

RME posiadają wiele unikatowych funkcji, niespotykanych w żadnych porównywalnych urządzeniach, takich jak 5-pasmowe parametryczne korektory EQ dla pełnej indywidualnej kompensacji słuchawek, regulację tonów Bass/Treble z szybkim dostępem, funkcję crossfeed, regulowany filtr loudness, wybór filtrów AD/DA, cztery osobne poziomy referencyjne wejść/wyjść, automatyczne ustawienie poziomu referencyjnego, tryb automatycznego zbalansowania słuchawek i wiele innych. Wyświetlacz służy nie tylko do regulacji urządzenia, lecz także pokazuje komunikaty ostrzegawcze i zwierające wskazówki.

Wyświetlacz IPS o wysokiej rozdzielczości doskonale uzupełniają profesjonalne funkcje, takie jak przetwarzanie M/S, regulacja szerokości stereo i odwracanie fazy, aż po pełną regulację i przechowywanie wszystkich ustawień, a także słynny analizator spektralny RME, narzędzie analityczne z 30-pasmowym filtrem dwukwadratowym, oferujące niespotykaną dotąd wizualizację muzyczną.

Nowy rozszerzony pilot Multi-Remote Control (MRC)

Pilot ADI-2 Pro posiada przyciski do włączania/wyłączania trybu czuwania, regulacji głośności, balansu, tonów niskich i wysokich, wyboru wejścia (optycznego, koncentrycznego, USB), wyciszania, włączania/wyłączania opcji Loudness, regulacji tonów niskich/wysokich oraz korektora. Ponadto dostępne są cztery programowalne przyciski, które zapewniają dostęp do 52 różnych funkcji i poleceń dla zapewnienia maksymalnej wszechstronności. Nie ma innego konwertera ani porównywalnego urządzenia z tak wyrafinowanym, łatwym w obsłudze i jednocześnie wszechstronnym pilotem!

Podobne produkty

MXL V67i – Mikrofon pojemnościowy [2 membrany]

MXL V67i – Mikrofon pojemnościowy [2 membrany]

2 mikrofony w jednym; podwójna kapsuła 1 cal, z jednej strony ciepłe brzmienie [Warm], z drugiej jaśniejsze brzmienie w stylu lat 60-tych [Bright], przełączniki kapsuł oraz tłumika -6dB, w zestawie elegancka drewniana skrzynka i uchwyt sztywny

Zobacz
MXL V69 Mogami – Mikrofon lampowy

MXL V69 Mogami – Mikrofon lampowy

Uniwersalny [wokal, instrumenty], charakterystyka kardioidalna, kapsuła 1 cal, okablowanie wewnętrzne Mogami, w zestawie walizka typu flightcase, zasilacz, uchwyt sztywny i elastyczny, 2 kable Mogami 4.6m do połączenia mikrofonu z zasilaczem i preampem

Zobacz
PreSonus Interfejs Monitorowy Central Station Plus

PreSonus Interfejs Monitorowy Central Station Plus

Studyjny kontroler monitorów, 3 pary wejść analogowych [2 x TRS, 1 x RCA], wejście S/PDIF oraz Toslink, wyjścia na 3 pary monitorów, wyświetlacz poziomu sygnału LED, TalkBack z mikrofonem, 2 wzmacniacze słuchawkowe, przyciski Mono, Mute i DIM z regulacją

Zobacz
RODE NT2000 – Mikrofon pojemnościowy

RODE NT2000 – Mikrofon pojemnościowy

Pierwszy mikrofon z płynną zmianą parametrów [charakterystyka, filtr, tłumik], w zestawie uchwyt elastyczny, duża odporność na wysokie ciśnienie akustyczne

Zobacz