Powrót do kategorii

RME ADI-2 DAC FS – Referencyjny przetwornik DA

Referencyjny przetwornik D/A, 32-bity/768kHz, interfejs audio USB 2.0/ 3.0, obsługa formatów PCM/DSD, wejście S/PDIF oraz ADAT, 2 wyjścia analogowe [RCA oraz XLR], 2 wyjścia słuchawkowe [jack 1/4” oraz 1/8” IEM], 5-pasmowy EQ, wyświetlacz LCD, pilot MRC

Sugerowana cena detaliczna brutto 5777 zł

Specyfikacja

Dane ogólne
  • Zasilacz w komplecie: zewnętrzny, 100-240 V AC, 2 A, 24 W,
  • Pobór mocy w stanie gotowości: 120 mW (10 mA),
  • Pobór mocy w stanie bezczynności: 7 W, Maksymalny pobór energii: 18 W,
  • Prąd jałowy przy 12 V: 570 mA (6,8 W),
  • Wymiary (Szer. x Wys. x Gł.): 215 x 52 x 150 mm,
  • Waga: 1,0 kg,
  • Temperatura użytkowania: Od +5 do +50°C,
  • Wilgotność względna: < 75% bez kondensacji.
Wejścia cyfrowe
  • Zakres blokady: 28 kHz – 200 kHz,
  • Redukcja jittera: > 50 dB (2,4 kHz),
  • Jitter przy synchronizacji z sygnałem wejściowym: < 1 ns,
  • Przyjmuje format konsumencki i profesjonalny,
  • Koaksjalne SPDIF – 1 x RCA, zgodne z IEC 60958:
    – Wejście o wysokiej czułości (< 0,3 Vpp),
    – Zgodny z AES/EBU (AES3-1992)
  • Optyczne SPDIF – 1 x optyczne, zgodne z IEC 60958,
    – Zgodne z ADAT
Wyjścia analogowe
  • XLR
    – Regulacja poziomu wyjściowego +19 dBu, +13 dBu, +7 dBu, +1 dBu przy 0 dBFS,
    – Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +7/+13/+19 dBu: 117 dB RMS nieważony, 120 dBA,
    – Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +1 dBu: 115,4 dB RMS nieważony, 118,9 dBA,
    – Pasmo przenoszenia przy 44,1 kHz, -0,1 dB: 0 Hz – 20,2 kHz,
    – Pasmo przenoszenia przy 96 kHz, -0,5 dB: 0 Hz – 44,9 kHz,
    – Pasmo przenoszenia przy 192 kHz, -1 dB: 0 Hz – 88 kHz,
    – Pasmo przenoszenia przy 384 kHz, -1 dB: 0 Hz – 115 kHz,
    – Pasmo przenoszenia przy 768 kHz, -3 dB: 0 Hz – 109 kHz,
    -THD przy -1 dBFS: -112 dB, 0,00025%,
    -THD+N przy -1 dBFS: -110 dB, 0,00032 %,
    -THD przy -3 dBFS: -116 dB, 0,00016%,
    – Separacja kanałów: > 120 dB,
    – Impedancja wyjściowa: 200 Ω dla wyjścia symetrycznego, 100 Ω dla niesymetrycznego.
  • Chinch
    Tak, jak wyjście XLR, z wyjątkiem:
    – Wyjście: TS 6,3 mm, niesymetryczne,
    – Poziom wyjściowy niższy o 6 dB w stosunku do XLR (od -5 dBu do +13 dBu przy 0 dBFS),
    – Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +13 dBu: 117 dB RMS nieważony, 120 dBA,
    – Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +1/+7 dBu: 114/116 dB RMS nieważony, 117/119 dBA,
    – Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy -5 dBu: 109 dB RMS nieważony, 113 dBA.
  • Wyjście słuchawkowe (Phones)
    Takie jak Cinch, z wyjątkiem:
    – Wyjście: TRS 6,3 mm, niesymetryczne, stereo,
    – Impedancja wyjściowa: 0,1 Ω,
    – Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +22 dBu: 117 dB RMS nieważony, 120 dBA,
    – Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +7 dBu: 116 dB RMS nieważony, 119 dBA,
    – Poziom wyjściowy przy 0 dBFS, High Power, obciążenie 100 Ω lub większe: +22 dBu (10 V),
    – Poziom wyjściowy przy 0 dBFS, Low Power, obciążenie 8 Ω lub większe: +7 dBu (1,73 V),
    – THD przy +18 dBu, obciążenie 32 Ω, 1,2 watów: -110 dB, 0,0003 %,
    – THD+N przy +18 dBu, obciążenie 32 Ω: -107 dB, 0,00045 %,
    – THD przy +14 dBu, obciążenie 16 Ω, 0,94W: -110 dB, 0,0003 %,
    – Moc maksymalna przy THD 0,001 %: 1,5 W na kanał.

  • Wyjście dla monitorów dousznych (IEM)
    Tak jak słuchawkowe, z wyjątkiem:
    – Poziom wyjściowy przy 0 dBFS: -3 dBu, 0,55 V,
    – Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy -3 dBu: 115 dB RMS nieważony, 118 dBA,
    – Moc maksymalna przy 8 Ω, THD 0,001 %: 40 mW / kanał.

  • Cyfrowe (Digital)
    – Zegary: Wewnętrzny, wejście SPDIF,
    – Konstrukcja o niskim jitterze: < 1 ns w trybie PLL, dla wszystkich wyjść,
    – Zegar wewnętrzny: jitter < 800 ps, Random Spread Spectrum,
    – Redukcja jittera zegarów zewnętrznych: > 50 dB (2,4 kHz), – Efektywny wpływ jittera zegara na konwersję DA: prawie zerowy,
    – PLL zapewnia zero strat, nawet przy jitterze powyżej 100 ns,
    – Dodatkowy Digital Bitclock PLL dla bezproblemowej synchronizacji ADAT,
    – Obsługiwane częstotliwości próbkowania dla zegarów zewnętrznych: od 28 kHz do 200 kHz,
    – Częstotliwości próbkowania obsługiwane wewnętrznie: Od 44,1 kHz do 768 kHz.

Opis szczegółowy

DAC

To małe cacko w formacie half-rack zostało wypełnione najwyższej klasy elektroniką i oferuje referencyjną klasę konwersji z koaksjalnego SPDIF, optycznego SPDIF (zgodnego z ADAT) i USB do wyjść RCA, XLR, TRS i mini-TRS.

Jako najbardziej uniwersalny DAC na rynku, ADI-2 DAC FS zapewnia symetryczne/niesymetryczne wyjścia analogowe, wyjście słuchawkowe Extreme Power, wyjście IEM o wyjątkowo niskim poziomie szumów, sprzętową, 4-stopniową regulację poziomu wyjściowego SteadyClock FS, przetwarzanie sygnału oparte na DSP, zasilacz zewnętrzny, zgodność z USB Class Compliant oraz maksymalne częstotliwości próbkowania do 768 kHz, jak również odtwarzanie DSD i Direct DSD. Sygnał wejść SPDIF można nagrywać nawet przez USB – jak można się spodziewać po RME – ten DAC to prawdziwy 2-kanałowy interfejs audio z Full Dupleksem

Ulepszanie DA

W przypadku tego DAC-a inżynierowie z RME wykorzystali okazję do niewielkiego ulepszenia jego analogowego stopnia wyjściowego, aby był jeszcze doskonalszy niż do tej pory. Więcej przekaźników, inny, podwójny obwód tłumika symetrycznego i jeden dodatkowy buforowy wzmacniacz operacyjny poskutkowały mniejszymi szumami i mniejszym współczynnikiem zawartości harmonicznych (THD). Ponieważ chip DAC jest czynnikiem ograniczającym, ciężko to zmierzyć, niemniej jest istotna poprawa, szczególnie przy niższych poziomach wyjściowych sprzętu, typowych przy korzystaniu z Cinch/RCA. Składają się na to także nowe sprzętowe poziomy referencyjne: +13 dBu, +7 dBu i 1 dBu oraz -5 dBu.

Superniski poziom szumów dla zwolenników monitorów dousznych

Słuchawkowa rewolucja zwróciła uwagę audiofilów i miłośników muzyki nie tylko na słuchawki, lecz także na monitory douszne (IEM). Współczesne monitory douszne mają dźwięk referencyjny, który z łatwością konkuruje z dźwiękiem nieporęcznych słuchawek wokółusznych, co czyni je nie tylko mobilną alternatywną, lecz także ciekawym rozwiązaniem w domu.

Zgasić światła!

Studyjny przetwornik, w którym nie świeci się żadna lampka? Na pewno popsuty… Ale w przypadku DAC to była jedna z funkcji, o którą najczęściej prosili użytkownicy ADI-2 Pro Hi-fi. I tak oto: wyświetlacz, przyciski funkcyjne, pokrętło głośności, nawet przycisk standby – wszystko gaśnie po 10 sekundach braku aktywności użytkownika, gdy w menu urządzenia została aktywowana funkcja AutoDark. Dotknięcie dowolnego przycisku lub pokrętła spowoduje zapalenie się wszystkich światełek na 10 sekund. Funkcja AutoDark może być także włączana/wyłączana z pilota, a użycie dowolnego przycisku na pilocie włącza podświetlenie na 3 sekundy. Jeszcze raz: jesteśmy pewni, że go pokochasz!

Lepszy pilot

ADI-2 DAC FS dostarczany jest wraz z pilotem, który nie jest zwykłym tanim dodatkiem. Ładnie zaprojektowany pilot ma wyraźne przyciski, czytelnie oznaczone nawet przy słabym oświetleniu, bez okularów do czytania. Przyciski te są logicznie rozmieszczone, a ich układ jest łatwy do zapamiętania i zapewnia idealną ergonomię. Poza tym: nie będzie kolidował ze sprzętem RTV i innymi urządzeniami.

Pilot do DAC ma przyciski do: włączania/wyłączania trybu czuwania (Standby), regulacji głośności, wyboru wejścia (optyczne, koaksjalne, USB) i wyciszania. Dodano cztery programowalne przyciski, które można przypisać do 20 różnych funkcji i poleceń, co zapewnia pełną wszechstronność. Nie ma żadnego innego przetwornika cyfrowo-analogowego z tak skomplikowanym, łatwym w obsłudze i uniwersalnym pilotem!

SteadyClock FS

ADI-2 DAC FS jest pierwszym urządzeniem w ofercie RME ze SteadyClock FS. Niewiele można poprawić w SteadyClock, przez lata zdobywał on uznanie za bezbłędne działanie w wielu urządzeniach RME, gwarantując, że przy wykorzystaniu zegara wewnętrznego zostanie wytworzony dokładnie taki sam dźwięk, jak w przypadku zegara zewnętrznego. SteadyClock w dużym stopniu redukuje jittera i doskonale obsługuje wszystkie formaty interfejsu cyfrowego. Dlatego też konstrukcja i zachowanie SteadyClock w DAC się nie zmieniło.

Ostatni akord

ADI-2 DAC FS zawiera ulepszony SteadyClock, dostrojony do perfekcji obwód analogowy, pilot, wyjście słuchawkowe Extreme Power oraz specjalne wyjście dla monitorów dousznych. Ma wszystkie bajery, które rozsławiły ADI-2 Pro, w tym m.in. idealnie transparentną charakterystykę dźwięku i pełne przetwarzanie DSP z regulacją Bass, Treble, Loudness i 5-pasmowym korektorem parametrycznym i crossfeed. Dzięki uproszczonej obsłudze i oszałamiającemu wzornictwu jest idealnym centralnym elementem każdego środowiska: od słuchania muzyki w domu po referencyjne odtwarzanie dźwięku w studiu.

Złącza

  • 1 x wejście koaksjalne SPDIF,
  • 1 x wejście optyczne ADAT lub SPDIF,
  • 1 x analogowe, niesymetryczne wyjście stereo RCA,
  • 1 x analogowe, symetryczne wyjście stereo XLR,
  • 1 x ekstremalnie mocne wyjście słuchawkowe,
  • 1 x niskoszumowe wyjście dla monitorów dousznych (IEM),
  • 1 x USB 2.0 (zgodne z USB 3.0).

Podobne produkty

RODE NT5 Pair – Para mikrofonów pojemnościowych

RODE NT5 Pair – Para mikrofonów pojemnościowych

2 fabrycznie parowane mikrofony NT5, w zestawie 2 uchwyty sztywne RM5, 2 osłony przeciwwietrzne WS5 oraz pokrowiec

Zobacz
RODE NT4 – Mikrofon pojemnościowy stereo

RODE NT4 – Mikrofon pojemnościowy stereo

Uniwersalny mikrofon stereofoniczny, 2 kapsuły 0.5 cala, w zestawie osłona przeciwwietrzna WS4, uchwyt sztywny RM3, kabel stereo Dual XLR oraz pokrowiec

Zobacz
RODE NT3 – Mikrofon pojemnościowy

RODE NT3 – Mikrofon pojemnościowy

Bardzo uniwersalny [wokal, instrumenty, scena], zasilanie bateryjne 9V, charakterystyka hiperkardioidalna, membrana 3/4 cala [19mm]

Zobacz
RODE NTK – Mikrofon lampowy

RODE NTK – Mikrofon lampowy

Mikrofon lampowy o niskich szumach i wyrównanym paśmie, charakterystyka kardioidalna, pozłacana membrana 1″, lampa 6922, w zestawie uchwyt elastyczny SM6, zasilacz lampowy, kabel 10m oraz pokrowiec

Zobacz