Powrót do kategorii

RME ADI-2/4 PRO SE – Przetwornik AD/DA

Referencyjny przetwornik A/D-D/A, 24-bity/768kHz, interfejs audio USB, 2 wejścia [Phono/ Line], 4 wyjścia, ADAT, S/PDIF, 2 high-endowe wzmacniacze słuchawkowe, 5-pasmowy EQ, 30-pasmowy Spectral Analyzer, wyświetlacz IPS wysokiej rozdzielczości, pilot MRC

Sugerowana cena detaliczna brutto 11999 zł

Opis szczegółowy

Kilka urządzeń w jednej obudowie

ADI-2/4 Pro SE to 2-kanałowy konwerter sygnału analogowego na cyfrowy i 4-kanałowy konwerter sygnału cyfrowego na analogowy w obudowie typu half-rack (9,5″) o wysokości 1 U. Najnowsze przetworniki 32 bity / 768 kHz zapewniają stosunek sygnału do szumu do 123 dBA. Urządzenie to oferuje parametry techniczne klasy referencyjnej w połączeniu z niespotykanym zestawem funkcji. Potężny procesor DSP dodaje wszystkie rodzaje użytecznego przetwarzania dźwięku, w tym 5-pasmowy korektor parametryczny, szybką regulację Bass/Treble, Crossfeed i nową koncepcję regulacji dźwięku Loudness.

ADI-2/4 Pro zawiera dwa analogowe wejścia symetryczne servo-balanced na gniazdach combo XLR / TRS, dwa oddzielne symetryczne i niesymetryczne wyjścia na XLR i TRS oraz dwa bardzo mocne stereofoniczne wyjścia słuchawkowe Extreme Power umieszone z przodu dla łatwej symetrycznej obsługi wszystkich słuchawek, w tym IEM przez złącze Pentaconn.

Dostępne są optyczne wejścia/wyjścia SPDIF, które obsługują również ADAT, a także koncentryczne SPDIF (RCA) i AES I/O (XLR), uzyskiwane za pomocą dołączonego kabla rozdzielającego. Ten uniwersalny zestaw wejść/wyjść oferuje najwyższą jakość i wszechstronne możliwości podłączenia dla wszystkich osób, które cechuje bezkompromisowe podejście do dźwięku.

Dzięki niezależnym symetrycznym wyjściom: liniowym i słuchawkowym, symetryczne słuchawki nie wyciszają już tylnych wyjść. Symetryczne wyjścia liniowe i słuchawkowe mogą być używane jednocześnie, nawet z różnymi źródłami/sygnałami. Wyjście TRS z tyłu może być zasilane ze ścieżki sygnałowej Line 1/2 lub Phones 3/4, idealnie do obsługi efektów insertowych podczas procesu masteringu.

Wysokiej rozdzielczości panel IPS, stanowiący graficzną powierzchnię operacyjną, jeszcze bardziej ułatwia obsługę i wyświetla kolejne funkcje obsługiwane przez procesor DSP, a mianowicie: mierniki poziomu szczytowego, 30-pasmowy analizator w technologii filtrów biquad DIGICheck oraz ekran State Overview, przedstawiający aktualne stany SPDIF, AES, USB i zegara.

Port USB 2.0 jest zgodny ze standardem Class Compliant (UAC 2.0), czyli jest natywnie obsługiwany przez systemy operacyjne takie jak iOS, macOS, Linux i Windows 10 (od 1709), a także jest wykorzystywany do aktualizacji oprogramowania sprzętowego. ADI-2/4 Pro ma w zestawie zewnętrzny zasilacz impulsowy z blokadą wtyczki, ale może być również zasilany na baterie, co umożliwia zastosowania mobilne oraz korzystanie z separacji galwanicznej.
Jako interfejs komputerowy ADI-2/4 Pro oferuje tryb stereo (2 wejścia / 2 wyjścia) i tryb wielokanałowy (6 wejść / 8 wyjść). W przypadku sytemu Mac OS urządzenie pracuje od razu po wyjęciu z pudełka i podłączeniu. W systemie Windows ADI-2/4 Pro wykorzystuje sterowniki RME z serii MADIface, zapewniające pełną kompatybilność z WDM i ASIO oraz najwyższą wydajność.

Wyjście słuchawkowe Extreme Power – nowy punkt referencyjny w zakresie wierności i zakresu dynamicznego dźwięku
Opracowany przez RME stopień słuchawkowy Extreme Power został teraz jeszcze bardziej ulepszony i zapewnia niesamowicie mocne wyjścia słuchawkowe (2,1 W niesymetryczne, 3,4 W symetryczne przy 32 Ω, na kanał). Dzięki specjalnemu trybowi IEM bardziej niskoszumowa konstrukcja Extreme Power wprowadza dodatkowe tryby zasilania IEM (High power, Low power, IEM) dla pełnej kompatybilności ze słuchawkami dousznymi.

Wszystkie trzy wyjścia słuchawkowe posiadają funkcję wyciszania, wykrywania prądu przetężeniowego, zabezpieczenie przed prądem stałym, wykrywanie wtyczki i sterowanie DSP takie jak automatyczne przypisywanie głośności, narastanie głośności, automatyczny tryb symetryczny, tryb dwóch par słuchawek, interakcja użytkownika przy wykrywaniu przeciążenia oraz automatyczne skalowanie miernika poziomu przy niskiej impedancji.
Najnowszy tryb True Balanced firmy RME realizuje obsługę słuchawek symetrycznych niezależnie od wyjść XLR. Urządzenie posiada teraz 2 symetryczne kanały wejściowe i 4 symetryczne kanały wyjściowe. Słuchawki symetryczne korzystają tylko z kanałów 3/4 DAC-a, a tylne wyjścia mogą nadal wyprowadzać niezależny sygnał przez DAC 1/2. W trybie True Balanced maksymalny poziom wyjściowy ADI-2/4 Pro SE wzrasta do +7 dBu dla IEM, +13 dBu dla Low Power, +25 dBu dla High Power. Stosunek sygnału do szumu pozostaje bez zmian.

Jeszcze bardziej wszechstronny i wydajny

Nowe gniazdo Trigger Out zapewnia sygnał przełączający 12 V przesyłany za pomocą kabla z wtykiem jack mono 3,5 mm, który może być wykorzystany np. do włączania i wyłączania razem z ADI-2/4 Pro wzmacniaczy mocy wyposażonych w wejście Trigger In.

W celu zapewnienia jak największej wszechstronności obsługi przetwornika ADI-2/4 SE urządzenie to posiada uniwersalne gniazdo wejściowe DC, przyjmujące napięcia od 9,5 V do 15 V. Wewnętrzny impulsowy stabilizator napięcia najnowszej generacji i o wysokiej sprawności (> 90%) zapobiega wewnętrznym szumom, pracując powyżej słyszalnych częstotliwości. Wewnątrz, po stabilizatorze impulsowym, umieszczono standardowe stabilizatory liniowe, po których następują super niskoszumowe stabilizatory liniowe. Dlatego też ADI-2/4 Pro DAC osiąga swoje parametry techniczne nawet przy zastosowaniu mniej optymalnych zasilaczy. Albo innymi słowy: wybór zasilacza nie jest kluczowy.

Wkrótce po premierze pierwszej wersji ADI-2 Pro firma RME otrzymała wiele zapytań dotyczących digitalizacji płyt winylowych. Dzięki kompatybilności z MM (Moving Magnet), ADI-2/4 Pro SE nie wymaga już zewnętrznego przedwzmacniacza i może być podłączony bezpośrednio do gramofonu. Ma odpowiednią impedancję wejściową, korekcję RIAA i niezbędny przedwzmacniacz.

Nowa rozszerzona obsługa zdalna (MRC)

Pilot ADI-2/4 Pro posiada przyciski do włączania/wyłączania trybu czuwania, regulacji głośności, balansu, tonów niskich i wysokich, wyboru wejścia (optycznego, koncentrycznego, USB), wyciszania, włączania/wyłączania opcji Loudness, regulacji tonów niskich/wysokich i korektora EQ. Ponadto dostępne są cztery programowalne przyciski, które zapewniają dostęp do 52 różnych funkcji i poleceń dla maksymalnej wszechstronności. Nie ma innego konwertera ani porównywalnego urządzenia z tak wyrafinowanym, łatwym w obsłudze i jednocześnie wszechstronnym pilotem! Aby sterować ADI-2/4 Pro SE, należy uaktywnić tabelę kodów 3 tak, aby dioda SEL świeciła na czerwono.

Podobne produkty

RODE K2 – Mikrofon lampowy

RODE K2 – Mikrofon lampowy

Mikrofon lampowy o niskich szumach i wyrównanym paśmie, płynnie zmieniana charakterystyka, pozłacana membrana 1″, lampa 6922, w zestawie uchwyt elastyczny SM6, zasilacz lampowy, kabel 10m oraz pokrowiec

Zobacz
RODE NT2000 – Mikrofon pojemnościowy

RODE NT2000 – Mikrofon pojemnościowy

Pierwszy mikrofon z płynną zmianą parametrów [charakterystyka, filtr, tłumik], w zestawie uchwyt elastyczny, duża odporność na wysokie ciśnienie akustyczne

Zobacz
PreSonus TubePre V2 – Przedwzm. Mikrofonowy

PreSonus TubePre V2 – Przedwzm. Mikrofonowy

Lampowy przedwzmacniacz mikrofonowy XMAX, regulatory GAIN, DRIVE, przełączniki PAD, filtr 80Hz, faza, Phantom +48V, podświetlany wskaźnik VU, „duży i czysty dźwięk za małe pieniądze”

Zobacz
MXL V69 Mogami – Mikrofon lampowy

MXL V69 Mogami – Mikrofon lampowy

Uniwersalny [wokal, instrumenty], charakterystyka kardioidalna, kapsuła 1 cal, okablowanie wewnętrzne Mogami, w zestawie walizka typu flightcase, zasilacz, uchwyt sztywny i elastyczny, 2 kable Mogami 4.6m do połączenia mikrofonu z zasilaczem i preampem

Zobacz