Powrót do kategorii

Sonnox Claro

Nowoczesny, bardzo muzyczny i ultraprecyzyjny EQ, 26 punktów korekcji, różne brzmienia korekcji [Neve, SSL G i wiele innych], zakres pracy 20Hz – 40kHz, przetwarzanie mono, stereo, mid side, kompensacja wzmocnienia

Sugerowana cena detaliczna brutto 620 zł

Specyfikacja

Licencje

Nowa seria Toolbox oferuje 2 aktywacje dla każdej zakupionej licencji na produkt.
Pod warunkiem posiadania konta iLok, każda aktywacja pozwoli na autoryzację wtyczki na jednym z tych urządzeń:
• Machine
• Urządzenie iLok. Wymagany iLok2 / iLok3 z najnowszymi sterownikami
• iLok Cloud. Wymagane jest aktywne połączenie internetowe

Obsługiwane hosty

Wtyczka Sonnox Toolbox Claro jest kompatybilna z każdą aplikacją komputerową, która obsługuje wtyczki Audio Unit (AU), VST3 lub Pro Tools AAX Native.

Wymagania systemowe
  • Pro Tools AAX
    – Pro Tools 11 lub nowszy – AAX Native
    – Procesor akceptowany przez Pro Tools, konfiguracja systemu operacyjnego i sprzętu: www.avid.com
  • Audio Units
    – Aplikacja zgodna z Audio Units (AU) (Logic, Digital Performer itp.)
    – Mac OS X 10.8 lub nowszy
  • VST3
    – Aplikacja zgodna z VST3 (Cubase, Nuendo, Studio One itp.)
    – Mac OS X 10.8 lub nowszy
    – Windows 7 lub nowszy
Zgodność z DSP

Wtyczki Toolbox nie obsługują sprzętowej platformy DSP Avid TDM/HDX (w tym systemów Venue, S3L i S6L), Waves SoundGrid ani platformy UAD firmy Universal Audio.

Opis szczegółowy

Niezależnie od tego, czy jesteś producentem w domowym studiu, czy profesjonalistą nagradzanym Grammy, chcesz przejąć kontrolę, aby rozwinąć własne brzmienie. Claro umożliwi ci podejmowanie świadomych decyzji muzycznych w unikalny i intuicyjny sposób.

Claro to wszechstronna wtyczka EQ, która obsługuje cały proces produkcji od kompozycji do końcowego miksu, z trzema różnymi widokami zapewniającymi stopniowo coraz głębszy wgląd w sytuację i coraz precyzyjniejsze ustawienia, aby zapobiec zamuleniu, bałaganowi lub szorstkiemu brzmieniu, co pomoże połączyć wszystkie ścieżki w czysty i zrównoważony miks.

Jakie korzyści przynosi Claro?

Utrzymywanie koncentracji jest trudne, spowalnia proces produkcji i zabija kreatywność

Wtyczka Claro została stworzona specjalnie z myślą o możliwości zaoferowania podejścia, w którym ogólny klimat jest na pierwszym miejscu, a szczegóły można zostawić na później. Ma ona trzy różne widoki, które pomagają budować intuicję i pewność siebie przy korekcji bez zakłócania płynności pracy. Zostaniesz poprowadzony w kierunku podjęcia właściwej decyzji za pierwszym i każdym kolejnym razem.

Czy zdarza się tak, że po zmniejszeniu maskowania częstotliwości zamulony wcześniej miks staje się pozbawiony życia lub sterylny?

Oczywiście, że tak, ale czy zdajesz sobie sprawę z tego, że nie wszystkie maskowania są zawsze złe? Maskowanie może sprawić, że ścieżki zabrzmią pełniej, grubiej, z lepszą prezencją. Claro identyfikuje maskowanie i pozwala ci dowiedzieć się i wybrać, czy jest ono problematyczne, czy pozytywnie wpływa na brzmienie, które próbujesz osiągnąć.

Rezonans nie zawsze jest zły

Rezonanse to ostre właściwości tonalne, które pojawiają się w nagraniach i brzmią jak tony harmoniczne dzwonu. Mogą one powodować, że dźwięk jest szorstki lub pudełkowaty, i chociaż możesz odczuwac pokusę, aby wyciąć lub usunąć wszystkie rezonanse, pomagają one jednak również określić charakter dźwięku, w tym jego wysokość.
Podczas wyszukiwania rezonansowych obszarów do poprawy Claro pokazuje dokładne szczyty i podkreśla te, które rezonują najbardziej w czasie.

Nie zawsze odnosisz się do dźwięku w określonych Hz, dlaczego więc miałaby to robić twoja wtyczka?

Przyjazny, intuicyjny interfejs Claro prowadzi cię w kierunku zakresów częstotliwości, używając oprócz herców (Hz) znanych ci dobrze słów takich jak „mud” (zamulenie) i „harshness” (szorstkość). Wyświetlana jest również klawiatura fortepianowa w celu ustawienia pasma korekcji na konkretną nutę, co pomaga w pracy muzycznej.

Trzy odrębne widoki

Claro utrzymuje koncentrację i przyspiesza przepływ pracy dzięki trzem odrębnym widokom.

Pierwszym z nich jest widok PRODUCE, oferujący szybki, kreatywny korektor, który aktywnie wspiera twoją muzyczną kreatywność, jednocześnie usuwając niepotrzebne rzeczy rozpraszające uwagę i skomplikowaną terminologię techniczną.
Widok TWEAK otwiera więcej możliwości korekcji, zapewniając najczystsze i najbardziej wszechstronne filtry. Analizator działający w czasie rzeczywistym dostosowuje się do twoich ruchów i pomaga zidentyfikować problematyczne rezonanse.
Na koniec użyj widoku MIX, aby zrozumieć i ustawić swój miks. Każdą ścieżkę można wyświetlić jednocześnie obok innej ścieżki, co pozwala na określenie priorytetów, zbadanie interakcji i szybkie rozwiązanie problemu kolizji częstotliwości pomiędzy konkurującymi ze sobą ścieżkami.

WIDOK PRODUCE – TONE
Wypracuj intuicję i pewność siebie bez zakłócania swojego przepływu.
Operowanie szerokim zakresem EQ podczas tworzenia muzyki, nawet jeśli są to subtelne ruchy, często inspiruje cię do podejmowania innych decyzji.
Skup się na tym, gdzie jest energia, i odkryj, jakie cechy tonalne chcesz uzyskać.

WIDOK PRODUCE – WIDTH
Korekcja typu Mid-Side jest często niezbędna do porządkowania syntezatorów i pętli stereo lub tworzenia przestrzeni dla wokalu i jest tak samo szybka jak kształtowanie barwy dźwięku (TONE).
Przejdź do trybu Width, aby zobaczyć energię kanału bocznego i ją wyregulować.
Za mocno dudni po bokach? Ustaw bas w mono przy pomocy filtra górnoprzepustowego.
Brzmi zbyt dwuwymiarowo? Rozprzestrzeniaj wysokie częstotliwości, zwane „powietrzem” (Air).

WIDOK TWEAK
Czasami trzeba będzie zagłębić się w szczegóły, poprawić rezonans filtra, wyregulować balans lewo/prawo i środek/boki lub stłumić obszary, które przyczyniają się do pudełkowatości lub szorstkości brzmienia.
Adaptacyjny analizator widma Claro śledzi kanał (stereo, lewy/prawy lub środkowy/boczny) i dobroć filtra pasma, które regulujesz, aby pokazać to, co musisz zobaczyć.
Koniec z podbijaniem i przeszukiwaniem częstotliwości. Claro identyfikuje rezonanse i podkreśla je, dzięki czemu możesz mieć kontrolę nad tym, jak bardzo chcesz je stłumić.

WIDOK MIX
Wyświetl wszystkie instancje wtyczki Claro w twoim projekcie i zobacz, jak dźwięk poszczególnych ścieżek wzajemnie na siebie oddziałuje.
Przeciągnij i upuść ścieżki, aby sprawdzić ustawienia korekcji dla dowolnej kombinacji ścieżek w tym samym oknie.
Miejsca zaznaczone na żółto to obszary, gdzie dana ścieżka w miksie konkuruje z wybraną przez ciebie ścieżkę referencyjną i dochodzi tam do maskowania częstotliwości. Obszary maskowania mogą powodować, że dźwięk będzie dudnił, mulił lub będzie zbyt ostry.
Użyj funkcji Invert EQ, aby zastosować odpowiednie podbicia do jednej ścieżki i podcięcia do innej w celu zredukowania maskowania i nadania każdej ścieżce jej własnej przestrzeni spektralnej.

Korektor Claro jest bardzo wszechstronny, a każde z 26 pasm oferuje:

  • Czystą, muzycznie brzmiącą korekcję, która przypomina dobrze znane typy Neve, ich współczesnych naśladowców oraz SSL serii G, jak również wiele wysokiej klasy zewnętrznych korektorów dźwięku.
  • Przetwarzanie kanałów lewego, prawego, środkowego, bocznego, mono lub stereo daje możliwość korekcji, poszerzenia, zwężenia lub stworzenia przestrzeni w każdej ścieżce.
  • Szeroki zakres od 20 Hz do 40 kHz. Rozszerzony zakres wysokich częstotliwości zapewnia „powietrze” doskonałe dla wokali i miksów.
  • Regulowana dobroć filtra (Q), w tym rezonans i przeregulowanie na odpowiednio filtrach pasmowych i półkowych, dające możliwość naśladowania klasycznych filtrów syntezatorowych i krzywych korekcji sprzętowych EQ.
  • Regulowane zbocza dla wszystkich kształtów pasma, aż po super–strome (120 dB na oktawę) do chirurgicznej korekcji dźwięku i obróbki precyzyjnych pasm.
  • Automatyka Claro jest płynna i wolna od artefaktów, w przeciwieństwie do większości korektorów z wysokiej półki.

Auto Gain w sposób unikalny utrzymuje ścieżkę na tym samym poziomie głośności, bez względu na zawartość sygnału lub sposób korekcji

Ale nie wierz nam tylko na słowo.

„Wiesz, że lubię narzekać. Ale szczerze mówiąc, wszystko w Claro jest naprawdę dobrze przemyślane”.
Adam Hawkins (Twenty One Pilots, Machine Gun Kelly, Yungblud)

„Odkąd dostałem wersję beta, używam jej w każdym miksie i nie mogę się doczekać, żeby to ogłosić całemu światu. Jest łatwa w obsłudze, widok Mix, w którym możesz rzucić okiem na każdą ścieżkę, połączyć niektóre ścieżki, porównać ich krzywe EQ, zrobić odwrotną korekcję, aby wszystko pasowało. To ogromna oszczędność czasu, że można wszystko zrobić w jednej wtyczce”.
Nuno Fernandes (Bryan Adams, Elisa, Diana Krall)

„Uwielbiam brzmienie i obsługę tej wtyczki, a wizualizacja rezonansów jest lepsza niż we wszystkim innym, czego do tej pory używałem”
Mike Exeter (Black Sabbath, Judas Priest, Cradle of Filth)

„Bardzo polubiłem używanie tej wtyczki, zajęło mi to trochę czasu, ale teraz czuję, że nie mogę bez niej żyć! Tryb Mix okazuje się nieoceniony. To jest niesamowite!”
Rhys Fletcher (beta tester i autor piosenek)

Podobne produkty

Eventide MangledVerb

Eventide MangledVerb

Pogłos i przester, zawiera presety znanych artystów

Zobacz
Sonnox EQ

Sonnox EQ

5-pasmowy equalizer parametryczny, filtr górno- i dolnoprzepustowy z regulowanym nachyleniem [maks. 36dB/oktawę], 4 różne typy equalizera, praca do 192kHz, 64-bity [AAX/ AU/ VST/ WSG/ UAD]

Zobacz
Sonnox TransMod

Sonnox TransMod

Akcentuje lub zmiękcza atak dźwięków perkusyjnych, sprawia, że płasko brzmiące nagrania i miksy stają się dynamiczne, bez wpływu na ogólne brzmienie całego materiału audio, 64-bity [AAX/ AU/ VST/ WSG]

Zobacz
Eventide 2016 Stereo Room

Eventide 2016 Stereo Room

Efekt z SP2016, słyszalna w wielu przebojach, o bardzo naturalnym i charakterystycznym brzmieniu

Zobacz