Powrót do kategorii

Toontrack EZbass

Instrument wirtualny – gitara basowa, 2 starannie zsamplowane gitary [vintage, modern], bogata biblioteka MIDI, symulacje wzmacniaczy i kolumn, funkcja tap2find, Audio Tracker, edytor siatki, sekcja efektów, presety DI, standalone/ VST/ AU/ AAX

Cena promocyjna 599 zł

Opis szczegółowy

Toontrack wprowadza na rynek pierwsze oprogramowanie basowe tego typu. Takie, które wykracza poza tradycyjną bibliotekę sampli. Zapewnia nie tylko nieskazitelny dźwięk, lecz także podstawowe funkcje, pozwalające bez wysiłku dodać bas do utworów.

EZbass został zaprojektowany z myślą o takiej samej łatwości obsługi, jak jego rodzeństwo z serii EZ Line. Pozwala na nieograniczoną kreatywność w zakresie aranżacji, komponowania, zmiany i rearanżacji partii basowych, aby pasowały do Twoich utworów.

EZbass daje Ci osobistego basistę, który jest na zawołanie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, w twoim komputerze.

Przycisk ADD GROOVE

Po prostu kliknij przycisk „Add Groove”, aby uzyskać podstawowy rytm. Ustaw akordy dla swojego utworu i zacznij tworzyć swoje wykonanie w edytorze siatki lub znajdź styl gry w bibliotece MIDI, aby zastosować go do progresji akordów.

Wystukaj rytm

Wystukaj rytm, w którym ma grać bas, za pomocą funkcji „Tap2Find”, a następnie EZbass wyświetli listę wszystkich pasujących wariantów z dołączonej biblioteki MIDI.

Zagraj sam

Oczywiście zawsze możesz skorzystać z niedoścignionej grywalności EZbass i samemu zagrać linię basu, używając kontrolera MIDI.

Wykorzystaj MIDI z perkusją lub klawiszami

Użyj MIDI z perkusją lub klawiszami i pozwól, aby EZbass automatycznie tworzył pasujące linie basu.

Audio do MIDI

Użyj wcześniej nagranej gitary, basu lub rytmu, a następnie przekonwertuj audio do MIDI za pomocą wbudowanej funkcji „Audio Tracker”.

BASS – podstawy

Widok „Bass” jest domyślnym ekranem, który otwiera się po uruchomieniu programu. Zapewnia on wizualizację wybranego instrumentu, wyświetlanie w czasie rzeczywistym granych dźwięków basowych, a także dostęp do regulatorów „Effects” i „Tuning”. Ścieżka utworu („Song Track”) jest statyczna bez względu na to, w jakim widoku aktualnie się znajdujesz, ale oczywiście może być zwinięta i całkowicie ukryta.
To jest twoje centrum MIDI do wszystkiego, co związane z organizacją układu utworu lub gry basu. Z tego miejsca można również uzyskać dostęp do kilku podstawowych funkcji, np.:
– Narzędzia: wskaźnik, ołówek i nożyczki – rysowanie, dzielenie i układanie.
– Add Groove – Natychmiastowe dodanie pompującego ósemkowego groove’u.
– Add/Edit Chords – Dodawanie i/lub zmiana każdego zaznaczonego akordu/akordów.
– Transition – Łatwe dodawanie płynnych przejść i slide’ów pomiędzy akordami.
– Replace MIDI – Zachowaj akordy w wybranym bloku, ale zamień MIDI na to, co wybierzesz w przeglądarce „Grooves”.
– Edit Play Style – Zmieniaj oktawę, velocity, tłumienie, długość dźwięku lub ogólną złożoność swojego rytmu za pomocą pokrętła „Amount”.

Twój osobisty basista

W samym sercu EZbass znajduje się MIDI. Zawiera ono mnóstwo różnych stylów gry dla wszystkich popularnych gatunków i ma za zadanie dać Ci najszerszą możliwą paletę opcji.
Ostatecznie to Ty decydujesz, jak bas będzie grał na twoim utworze. Oczywiście wszystkie dołączone MIDI mogą być bez końca zmieniane – bez konieczności opuszczania programu.

Dopracuj linię basu

Po prostu kliknij dwukrotnie na blok MIDI na ścieżce utworu („Song Track”), aby wejść do edytora siatki („Grid Editor”). Można tam zmieniać artykulacje, regulować timing, precyzyjnie dostrajać velocity, ręcznie zapisywać partie i wiele więcej.

Jak magia

Masz plik MIDI z perkusją lub klawiszami, do którego potrzebujesz pasującego basu?
Wystarczy przeciągnąć i upuścić go w EZbass, a automatycznie utworzy on odpowiednie wykonanie. Jest to niezwykle szybki i wydajny sposób na zyskanie dobrego punktu wyjścia.

Przekształć wszystko w bas

Cóż, to prawie wszystko! Audio Tracker przeznaczony jest głównie do przekształcania gitary monofonicznej lub basu, ale rozpoznaje również materiał rytmiczny. W efekcie oznacza to, że można użyć nagrania gitary, basu lub instrumentu perkusyjnego, i zaimportować je do EZbass, przekładając w ten sposób audio na MIDI, które można dalej doskonalić za pomocą narzędzi dostępnych w oprogramowaniu. Możesz nawet nagrywać własny sygnał audio, bezpośrednio w EZbass!

Brzmienia

EZbass zawiera dwa zasadniczo różne instrumenty, dobrane tak, aby wzajemnie się uzupełniały i zapewniały możliwie najszerszy zakres brzmieniowy. Każdy bas był samplowany z tą samą dbałością o jakość i szczegóły, która sprawiła, że Toontrack stał się liderem w branży samplingu perkusji 20 lat temu. I jest nim do dzisiaj.

Bas Modern

Biblioteka brzmień „Modern” zawiera bas Alembic*, amerykańskiej marki wysokiej klasy, wspieranej przez wielu najlepszych basistów na całym świecie. Został on zarejestrowany z opcjami gry palcami, kostką i kciukiem.

„Kiedy rozpoczynaliśmy projekt EZbass, szukaliśmy instrumentu, który byłby w stanie wytworzyć najbardziej wszechstronne i pełne brzmienie” – komentuje Magnus Melkersson, główny technik badań i rozwoju EZbass.
„Przeszukaliśmy rynek i wypróbowaliśmy dziesiątki basów, zanim w końcu trafiliśmy na niego. Całe życie grałem na basie i osobiście nigdy nie spotkałem instrumentu bardziej dynamicznego, wyrazistego i pełnego życia niż ten. Jest to naprawdę piękny instrument, ucieleśniający cały zakres częstotliwości, którego potrzebujesz w basie. To był idealny wybór dla biblioteki „Modern”.

Jedną z rzeczy, która szczególnie odróżnia ten instrument od innych basów, są przetworniki – jednocewkowe z aktywną cewką redukującą szumy zamontowaną pomiędzy nimi. Nadaje to instrumentowi charakterystykę brzmieniową przetwornika single-coil, ale pomija wszelkie szumy z nim związane. Przetwornik przy mostku i przy gryfie zostały zsamplowane osobno, co pozwala na wykorzystanie każdego przetwornika oddzielnie lub płynne ich miksowanie. Innymi słowy to dosłownie jak posiadanie dwóch basów w jednym.

Bas Vintage

Biblioteka „Vintage” zawiera klasyczny Jazz Bass Fendera*, instrument używany we wszystkich gatunkach od lat 60., który do dziś pozostaje jedną z najbardziej kultowych gitar basowych na świecie.

„Chcieliśmy mieć instrument, który zasadniczo różniłby się pod każdym względem od basu „Modern” – od barwy, zakresu częstotliwości i przetworników po ogólne odczucie” – mówi Ulf Edlund, jeden z czołowych projektantów dźwięku EZbass.
„Ten bas ma zupełnie inny zestaw harmonicznych w porównaniu z „Modern”. Choć doskonale sprawdza się w każdym utworze popowym, rockowym czy nawet metalowym, to naprawdę świetnie się sprawdza w każdym kontekście, który wymaga czegoś bardziej łagodnego. Wybrałbym ten bas zamiast jakiegokolwiek innego do jazzu, bluesa czy piosenki country”.

Ten bas został podłączony w sposób zapewniający tę samą wszechstronność wyboru przetworników, co w przypadku basu „Modern”, czyli można używać każdego przetwornika oddzielnie lub płynnie je miksować.

Artykulacja. Kostka, kciuk, slap, pop!

EZbass zapewnia najbardziej wszechstronny zestaw technik gry, których potrzebujesz, aby stworzyć oszałamiające, prawdziwe wykonania dla wszelkich gatunków, od subtelnego jazzu po ekstremalny metal. Główne narzędzia basu „Modern” to palce, kostka i slap, podczas gdy bas „Vintage” to palce i kostka.

Presety

Z EZbass wystarczy tylko kliknąć myszką, aby uzyskać wspaniałe brzmienie. Presety w EZbass obejmują szeroki zakres specjalistycznych brzmień opartych na symulacji wzmacniacza i kolumny, jak również na tej samej rozbudowanej sieci efektów używanych za kulisami wszystkich produktów serii EZ Line.

Przejmij kontrolę

Każdy preset ma kilka regulatorów, które można wykorzystać do precyzyjnego ustawienia intensywności przetwarzania. Po pierwsze, każdy przetwornik w wybranym basie ma własną, płynną regulację poziomu, pozwalającą na określenie idealnych proporcji między przetwornikami przy gryfie i przy mostku dla twojego miksu. Po drugie, regulatory przetwarzania zależne od presetu dają Ci możliwość ustawienia ogólnej barwy dźwięku basu.
Te pozornie proste regulatory są powiązane z wieloma niewidocznymi funkcjami przetwarzania dźwięku, co oznacza, że wiele ustawień korektora, charakterystyki dynamiki i innych efektów może być powiązanych z jednym pokrętłem dla użytkownika. Dodatkowo każdy regulator oferuje opcje „MIDI Learn”, „MIDI Learn Reversed” i „Bind to CC”. Pozwala to na zautomatyzowanie i dostosowanie brzmienia basu w całym toku miksowania.

Masz już ulubiony łańcuch sygnału basu w swoim DAW? Po prostu użyj presetów DI (wejścia bezpośredniego) i skorzystaj ze szczegółowego multisamplingu, oferowanego EZbass w połączeniu z serią wybranych procesorów.

Sub-Bas

Kolejną potężną i niezbyt oczywistą opcją pod względem brzmienia jest regulator „Sub-Bass”. To pokrętło reguluje poziomy dwóch syntetycznych sygnałów sinusoidalnych dodawanych do każdego dźwięku i zostało wdrożone w celu dodania zarówno pełni, jak i definicji do ogólnego brzmienia instrumentu. Dźwięk ten może być również wyprowadzony na osobną ścieżkę do indywidualnego przetwarzania w DAW za pomocą opcji „Multi-Out”. Ta sama opcja routingu dotyczy dźwięku DI, co daje pełną elastyczność w kształtowaniu, formowaniu i doskonaleniu brzmienia za pomocą dowolnego łańcucha przetwarzania.

Podobne produkty

MXL 2006 Mogami – Mikrofon pojemnościowy

MXL 2006 Mogami – Mikrofon pojemnościowy

Uniwersalny [wokal, instrumenty], charakterystyka kardioidalna, kapsuła 1 cal, niskoszumowe okablowanie wewnętrzne Mogami, w zestawie walizka, uchwyt elastyczny

Zobacz
MXL V69 Mogami – Mikrofon lampowy

MXL V69 Mogami – Mikrofon lampowy

Uniwersalny [wokal, instrumenty], charakterystyka kardioidalna, kapsuła 1 cal, okablowanie wewnętrzne Mogami, w zestawie walizka typu flightcase, zasilacz, uchwyt sztywny i elastyczny, 2 kable Mogami 4.6m do połączenia mikrofonu z zasilaczem i preampem

Zobacz
RODE NT2-A – Zestaw do nagrań wokalnych

RODE NT2-A – Zestaw do nagrań wokalnych

Uniwersalny [wokal, instrumenty], 3 charakterystyki [kardioidalna, dookólna, ósemkowa], trójpozycyjne przełączniki filtra i tłumika, M.I.P.A. 2006 – najlepszy mikrofon studyjny, w zestawie uchwyt elastyczny, pop-filtr, wysokiej klasy przewód mikrofonowy

Zobacz
ALVA – Kabel Optyczny Toslink metal 1m

ALVA – Kabel Optyczny Toslink metal 1m

Toslink – Toslink, O – 5mm, metalowe wtyczki, 1m

Zobacz