Każdy Kii THREE zawiera sześć kanałów z DSP, konwerterem D/A i wzmacniaczem. Niewiele firm mogłoby wypuścić tak gęsto napakowaną konstrukcję z elektroniką o naprawdę światowej renomie. Ale z drugiej strony niewiele aktywnych głośników zostało zaprojektowanych przez ludzi, którzy wcześniej odmienili na lepsze wysokiej klasy wzmacniacze i konwertery cyfrowe.
Każdy z bocznych paneli THREE zawiera wzmacniacz zaprojektowany przez Bruno Putzeysa, wykorzystujący najnowszą wersję technologii Ncore (klasa D), którą Putzeys wynalazł dla firmy Hypex. Wyjątkowość implementacji wykorzystanej w Kii THREE polega na połączonej pętli regulującej napięcie/prąd, która jest czymś więcej niż lepszym wzmacniaczem – aktywnie zmniejsza zniekształcenia przetworników, co znacznie wpływa na ekstremalną rozdzielczość głośnika.
Oczywiście oznacza to, że wydajność konwersji AD/DA musi dorównywać wydajności wzmacniaczy. To zadanie spadło na Barta van der Laana, który ma wieloletnie doświadczenie w tworzeniu DSP i płyt konwerterów do wysokiej klasy profesjonalnego sprzętu audio. Rozwiązanie Kii Audio jest niedoścignionym sukcesem; całe przejście sygnału przez układ konwersji AD/DA w THREE jest całkowicie niesłyszalne, tego osiągnięcia nie może powtórzyć większość drogich, samodzielnych urządzeń audiofilskich.
Filtry Active Wave Focusing przy DSP odpowiedzialne są za utrzymywanie optymalnego zakresu pracy przetworników, przez łagodne przystosowywanie filtrów zamiast brutalnego ograniczania sygnału, pozwalając na znacznie głośniejsze i czystsze odtwarzanie dźwięku przez THREE w stosunku do wielu większych konstrukcji.
Po stronie wejść znajduje się szereg wejść analogowych i cyfrowych. Wszystkie wejścia cyfrowe są poddane upsamplingowi i reclockingowi przy użyciu własnej technologii firmy Kii odrzucania jitterów, która gwarantuje zachowanie dokładności dźwięku dla każdego źródła cyfrowego.
Sama elektronika sanowi kamień milowy. To, co robi ona w połączeniu z unikalną konstrukcją akustyczną, określa wyobraźnia. Musisz to usłyszeć, aby uświadomić sobie rozmiary rewolucji wprowadzonej przez Kii THREE.
Tajemnica dużych głośników
Misją Kii przy tworzeniu THREE było przełamanie dźwiękowego stereotypu kompaktowych głośników. Mocne, małe głośniki z głębokim basem dostępne są już od pewnego czasu, ale jak dotąd żaden z nich nie brzmiał jak duża kolumna. THREE został stworzony w celu rozwiązania tego problemu.
Podstawy akustyki mówią, że klasyczna kolumna głośnikowa kieruje dźwięk do słuchaczy bezpośrednio tylko od środka w górę, zaś częstotliwości basowe rozchodzą się dookoła. Częstotliwość, przy której ta zmiana zachodzi, zależy od wielkości płyty przedniej. Im jest ona mniejsza, tym wyższa jest częstotliwość, przy której basy ciągle rozchodzą się dookoła, zamiast kierować się bezpośrednio w stronę słuchacza.
To dlatego, mówiąc w skrócie, duże głośniki zapewniały do tej pory o wiele precyzyjniejszy timing w basie i niskim środku niż małe głośniki: pomieszczenie ma mniejsze szanse na wprowadzanie zakłóceń. I to właśnie udało się zrobić Kii z kompaktowym głośnikiem.
Bezkonkurencyjny produkt
THREE to pierwszy kompaktowy głośnik, który ma lepszą klarowność niż pełnowymiarowy zestaw nagłośnienia w dużym pomieszczeniu, a jego niewielkie rozmiary oznaczają, że jest równie dobry w domu, w znacznie skromniejszych przestrzeniach. Właściwie mniejsze pomieszczenia najbardziej zyskają na kontrolowanym basie THREE. Lepsze od dużych głośników w „dużym brzmieniu” i lepiej przystosowane do małych pomieszczeń niż małe głośniki – THREE to naprawdę bezkompromisowy produkt.
Rozwiązanie Active Wave Focusing
Według zasad akustyki możliwe jest zastosowanie małych, kierunkowych głośników – o ile masz wystarczająco dużo głośników (przetworników) i zasilisz je odpowiednim sygnałem. THREE ma ogółem 6 (sześć) ścieżek, z przodu, po bokach i z tyłu, działających razem, emitujących dźwięk w jednym kierunku, bez polegania na płycie przedniej. Możliwości emisji basu przez THREE są porównywalne, ale niskie częstotliwości są lepiej kontrolowane niż w przypadku tradycyjnych głośników o szerokości kilku metrów.
Co robią filtry Active Wave Focusing?
Filtry Active Wave Focusing to całkowite odejście od filtra klasycznej zwrotnicy. Zamiast dzielenia spektrum na pasma, wymuszają one na specjalnie rozmieszczonych przetwornikach tworzenie całkowicie spójnego frontu falowego, który emitowany jest tylko do przodu i zachowuje się tak, jakby to wszystko pochodziło z głośnika średniotonowego.
W przypadku filtrów klasycznych zwrotnic, głośniki mogą mieć tylko wyrównaną czasowo odpowiedź impulsową na osi głównej. Animacje po lewej stronie pokazują front fazowy budowany przez typową nowoczesną kolumnę trójdrożną, z głośnikami niskotonowymi umieszczonymi z boku. W tym przykładzie częstotliwość zwrotnicy wynosi 250 Hz, sygnał jest wyrównany czasowo z korekcją fazy. Rzeczywiście fala kierowana w stronę słuchacza jest spójna. Natomiast w stronę boków i tyłu obraz się załamuje i impuls jest całkowicie zamazany. Poza tym niskie częstotliwości emitowane są we wszystkich kierunkach. W prawdziwym pomieszczeniu (animacja na dole) dźwięk, który ucieka do tyłu, uderza w ścianę za głośnikiem i odbija się w stronę słuchacza, który właściwie słyszy ten głośnik dwukrotnie: raz z przodu i chwilę później z tyłu. Przestawianie głośnika do przodu nie pomaga. Ogólna równowaga basu wygląda lepiej, ale odpowiedź impulsowa się pogorszyła, gdyż odbicie pojawia się teraz jeszcze później.
Animacje po prawej pokazują, jak metoda Active Wave Focusing zachowuje pełne wyrównanie czasowe dookoła głośnika, i że obecność ściany z tyłu nie ma żadnego wpływu. Efektem brzmieniowym jest bardzo wyrównany, niezwykle szczegółowy bas. Nawet w problematycznych pomieszczeniach stopa ma ten ekspresyjny łomot, który wcześniej można było uzyskać tylko na bardzo dużych głośnikach.
Głośniki dla profesjonalistów
W dzisiejszych czasach biznes studyjny ciągle się rozwija. Oprogramowanie audio umożliwiło demokratyzację produkcji muzyki wraz z wprowadzeniem paru świetnych możliwości, ale wprowadziło także wiele trudnych do opanowania zmian dla profesjonalnych realizatorów. Jednakże do nagrywania, produkcji, miksu i masteringu jeden sprzęt jest nadal tak samo istotny: system monitorowy! Posiadanie transparentnego i ujawniającego zestawu monitorów, który przekłada idealnie Twoją pracę na świat zewnętrzny, stało się ważniejsze niż kiedykolwiek. To najważniejszy punkt współczesnego studia. Jako profesjonalista w dziedzinie dźwięku zawsze poszukujesz sposobów na podniesienie poprzeczki pod względem wydajności dźwięku. Chcesz czystej, niezawodnej i stałej przewagi nad konkurencją. Tą przewagą jest system Kii THREE.
Bez względu na to, czy pracujesz w dużym obiekcie, niezależnym studiu nagraniowym, czy domowym studiu, dobre monitorowanie umożliwia Ci szybszą i łatwiejszą pracę oraz osiąganie lepszych wyników każdego dnia. Pozbawia Cię wszelkich domysłów przy podejmowaniu decyzji podczas produkcji, więc możesz śmiało i bezpiecznie podejmować decyzje i szybko przechodzić przez kolejne etapy projektu, skupiając się na tym, co jest naprawdę ważne w studiu: na pomysłach muzycznych, artystycznej ekspresji i wzajemnych relacjach z klientami!
Minimonitor główny
Oferujemy liniową charakterystykę częstotliwościową, idealną odpowiedź impulsową i spójność fazową, ale także 1500W/kolumnę podzieloną na sześć głośników w kompaktowej i lekkiej obudowie. Kii THREE może wprawić w ruch mnóstwo powietrza, ale nie poprzestajemy tylko na tym. Zamiast tego Bruno Putzeys wymyślił technologię Active Wave Focusing, która kontroluje dyspersję dźwięku i kieruje ciśnienie akustyczne tam, gdzie go potrzebujemy: W optymalnym punkcie odsłuchu! Inteligentne przetwarzanie DSP zapewnia Kii Three kardioidalną charakterystykę dyspersji częstotliwości basowych i niskiego środka, co w innym przypadku można by było osiągnąć tylko przy wykorzystaniu bardzo szerokich płyt przednich, dużych kolumn lub głośników montowanych w ścianach. Kontrolowana dyspersja dźwięku to jedyny powód, który sprawia, że system dużych głównych monitorów zapewnia te specjalne wrażenia. Pomimo tego, że akustycy i konstruktorzy głośników o tym wiedzą, żaden inny producent głośników nie znalazł rozwiązania tego powszechnego problemu.
Zaprojektowaliśmy Kii THREE z myślą o akustycznych wyzwaniach dzisiejszych konfiguracji studyjnych. Pasują wszędzie i mogą być jedynym zestawem monitorów, którego będziesz potrzebować do wszystkich zadań. To naprawdę pierwszy dostępny „Zestaw głównych mini-monitorów”. Uważamy także, że wyglądają całkiem pięknie.
*Należy zauważyć, że wersja profesjonalna Kii THREE ma szare, trwałe wykonane natryskowo wykończenie o dużej gęstości.