Powrót do kategorii

DYNAUDIO CORE 7 – Aktywny monitor

Monitor aktywny bliskiego pola, zaawansowane DSP, dwudrożny, Woofer 7″, Tweeter 1″, wzmaniacze klasy D, moc 150/500W, pasmo przenoszenia 38Hz – 24kHz, max SPL 118dB, wejście analogowe i AES3 [24-bity/192kHz], waga 14.7kg

Sugerowana cena detaliczna brutto 6990 zł

Specyfikacja

  • Głośnik wysokotonowy: 1″,
  • Głośnik średniotonowy: brak,
  • Głośnik niskotonowy: 7″,
  • Wejścia: Wejścia analogowe i cyfrowe AES3,
  • Maksimum 24-bit/192 kHz: W zależności od sygnału wejściowego,
  • Maksymalny poziom SPL: 112 dB przy 1 m w warunkach bezechowych, 118 dB w półprzestrzeni,
  • Częstotliwość podziału zwrotnicy: 2300 Hz,
  • Charakterystyka częstotliwościowa: 38 Hz – 24 kHz – 6 dB,
  • Charakterystyka częstotliwościowa: 44 Hz – 21 kHz +/- 3 dB,
  • Konstrukcja: Bass reflex z przodu,
  • Wzmacniacze: Pascal Class D. Wysokie częstotliwości 150 W / niskie częstotliwości 500 W,
  • Wymiary (szer. x gł. x wys.): 220 x 370 x 390 mm,
  • Waga: 14,7 kg.

Opis szczegółowy

Zaufanie jest kluczowe w tym biznesie. Niezależnie od tego, czy nagrywasz power-trio, czy orkiestrę, miksujesz głos lektorski czy ścieżkę dźwiękową do gry, czy też robisz mastering w pełni immersyjnego projektu dźwiękowego (takiego jak miks Dolby ATMOS), musisz wiedzieć, że Twoje monitory odtwarzają wszystko, co powinieneś usłyszeć – bez upiększeń.

Core 7 został opracowany wraz z profesjonalistami z branży, którzy mieli właśnie to na uwadze. Jest to najbardziej kompaktowy model w naszej ofercie wysokiej klasy profesjonalnych systemów monitorów referencyjnych. Ta bezkompromisowa, dwudrożna konstrukcja wyposażona jest w dwa wzmacniacze pracujące w klasie D (jeden o mocy 500W dla głośnika średnio-niskotonowego i jeden 150W dla głośnika wysokotonowego), a także w najlepszą nowoczesną technologię DSP i cechuje się płaską charakterystyką basu, sięgającą aż 44 Hz (-6 dB przy 38Hz).

Został on specjalnie zaprojektowany i skonstruowany, aby sprostać wyzwaniom środowisk o dużych wymaganiach, w których realizatorzy nagrań, miksu, producenci i montażyści pracują przez cały dzień, każdego dnia.

Stała wydajność bez zmęczenia

Nasi konstruktorzy akustyczni zawsze udoskonalają konstrukcję przetworników dla każdego z modeli – a kiedy zaprezentowali Core 7 w celu przeprowadzenia testów odsłuchowych, można było naprawdę zobaczyć dumę na ich twarzach.

Każdy przetwornik jest wykonywany ręcznie w naszej fabryce w Danii. A ponieważ każdego roku produkujemy 1,4 miliona przetworników do domowego hi-fi, instalacji nagłośnieniowych, car-audio i pro-studio, możemy zapewnić ekstremalną spójność. Umożliwia to korzystanie z monitorów Core w wielu studiach i wszystkie one będą brzmieć i działać na tym samym wysokim poziomie – zapewniając, że w każdym miejscu usłyszysz wszystko, co potrzeba.

Jesteśmy znani z naszych głośników wysokotonowych z miękką kopułką. Zapewniają one wiele godzin precyzyjnego obrazowania i detali bez zmęczenia słuchacza, które jest powszechne w przypadku innych konstrukcji. Core 7 bazuje na tym dziedzictwie dzięki nowemu głośnikowi wysokotonowemu Esotar Pro – najnowszemu przełomowi w obsesyjnej dbałości naszych inżynierów o szczegóły przetworników. Nowe, zaawansowane techniki produkcji oraz nasz zdumiewający obiekt testujący Jupiter pozwoliły naszym konstruktorom przenieść tworzenie głośników wysokotonowych na nowy poziom i stworzyć system Hexis. Hexis optymalizuje przepływ powietrza, wygładza charakterystykę częstotliwościową i eliminuje niepożądane rezonanse wewnętrzne. Rezultat? Zdumiewające obrazowanie i odwzorowanie transjentów oraz naturalna charakterystyka wysokich częstotliwości.

Ale nie chcieli tego tak zostawić: Głośnik średnio-niskotonowy Core 7 to kolejny krok naprzód. Wzięliśmy własny materiał MSP (Magnesium Silicate Polymer) do produkcji membran wraz z aluminiowymi cewkami, karkasami z włókna szklanego i zaawansowanymi magnesami, aby wyprodukować przetworniki zdolne do takiej precyzji i rzetelności, o jakiej nigdy byśmy nawet nie pomyśleli. MSP zapewnia najlepszą kombinację lekkości, sztywności i tłumienia – dzięki czemu jest w stanie wygenerować głęboki, precyzyjny bas przy jednoczesnym zapewnieniu naturalnych szczegółów w zakresie średnich tonów, a wszystko to w jednym przetworniku w celu uzyskania najlepszego obrazowania i punktowego źródła dźwięku.

Pod maską: jak skonfigurować Core 7 dla twojego studia?

Aktywna seria Dynaudio AIR słynęła z zaawansowanego cyfrowego przetwarzania sygnału. Nasi inżynierowie akustycy kontynuowali to dalekowzroczne podejście, biorąc pod uwagę ostatnie 18 lat innowacji DSP i stosując je w prostym, łatwym w obsłudze systemie z serii Core, a jednocześnie nie popełnili podstawowego błędu, gdyż pod maską znajduje się wyrafinowany system, który ułatwia pracę w wymagających środowiskach studyjnych.

Ustawianie monitorów w określonej pozycji ma decydujące znaczenie podczas instalacji systemu monitorowego. Dlatego też każdy monitor Core 7 posiada dwa przełączniki filtra DSP, które rozwiązują problemy związane z jego położeniem. Na przykład jeśli umieścisz monitory na meter bridge’u wielkoformatowej konsoli mikserskiej, ustaw je na „Desk”. Pomoże to zrekompensować pierwsze odbicie tworzone przez powierzchnię konsolety. Z drugiej strony, jeśli umieścisz monitory w specjalnie zbudowanej ścianie, ustawienie filtra pozycji 1 na „Soffit” zrekompensuje podbicie basów.
Efekty powstałe w wyniku umieszczenia monitora blisko ścian lub sufitu mogą być kompensowane przez ustawienie filtra pozycji 2: „Wall” (sufit) lub „Corner” (narożnik). Filtry te pomagają kompensować odbicia tworzone przez ściany graniczne, zwłaszcza w niższych częstotliwościach. Dostępna jest również opcja zwrotnicy Linkwitza-Rileya przy 80 Hz, która może być włączona, jeśli używasz Core 7 z subwooferem w celu rozszerzenia pasma przenoszenia niskich częstotliwości.

Użytkownicy mogą również zmieniać ogólną prezentację. Core 7 wykorzystuje tę samą koncepcję, co filtr Sound Balance w serii LYD – inną konstrukcję niż typowa korekcja półkowa przetwornika wysokotonowego i niskotonowego, która występuje w większości aktywnych monitorów. Zamiast prostego dostrajania poziomu głośnika wysokotonowego w górę lub w dół, co wpływa na charakterystykę fazową, Core 7 wykorzystuje filtr środkowoprzepustowy o pełnym zakresie częstotliwości, który przechyla się w zależności od pożądanej charakterystyki tonalnej.

W ustawieniu „Dark”, cała charakterystyka częstotliwościowa jest nachylona tak, że 20 kHz jest w stłumione o -1,5dB, podczas gdy 20 Hz jest podbite o +1,5dB. W ustawieniu „Bright” nachylenie jest odwrócone (+1,5dB przy częstotliwości 20 kHz i -1,5dB przy częstotliwości 20 Hz). Ten delikatny filtr utrzymuje właściwą charakterystykę fazową pomiędzy przetwornikami, zapewniając jednocześnie barwę odpowiadającą Twoim gustom. Zmiany są subtelne, ale często ta jedna mała regulacja jest wystarczająca, aby uzyskać właściwy balans dźwięku.

Czułość wejściowa taka, jak chcesz

Poziom szumów i rozdzielczość sygnału w każdym systemie monitorowania ma kluczowe znaczenie dla jego funkcjonowania. Niezależnie od tego, czy używasz wejść analogowych, czy cyfrowych, musisz być w stanie zapanować nad stopniem wzmocnienia pomiędzy kontrolerem monitorów a systemem głośnikowym. Zapewniliśmy zakres od 0 dBu do +24 dBu, aby dopasować czułość wejścia analogowego do poziomu wyjściowego. Po optymalizacji Core 7 przetwarza wszystkie sygnały analogowe z częstotliwością próbkowania 192 kHz i rozdzielczością 64-bitową w procesorze DSP (z 24-bitowego przetwornika analogowo-cyfrowego) w celu uzyskania najwyższego stopnia matematycznej precyzji.

Dostępny jest przełącznik określający maksymalny wyjściowy poziom SPL przy największej głębi bitowej DSP. Jeśli chcesz uzyskać maksymalny poziom, ustaw go na 112 dB. Jeśli pracujesz głównie na niższych poziomach, wybierz niższe ustawienie SPL, aby zoptymalizować głębię bitową procesora DSP dla obu wejść.

W przypadku korzystania z wejść cyfrowych AES należy określić, który kanał (lewy lub prawy) strumienia AES jest używany dla tego monitora. Procesor DSP Core 7 pracuje z wchodzącą częstotliwością próbkowania i albo synchronizuje się zegarem cyfrowego dźwięku, albo word clock, w celu zachowania możliwie najdokładniejszego sygnału.

Opcje ustawiania: wszystkie

Upewniliśmy się, że obudowa Core 7 jest tak sztywna i bezwładna, jak tylko było to możliwe uzyskania – stąd gruba, 32-milimetrowa płyta przednia, która przyczynia się do ich doskonałej liniowości w całym spektrum. Ponieważ każde zastosowanie jest wyjątkowe, a monitory muszą być umieszczone w różnych środowiskach – na bokach, pionowo, a czasem nawet odwrotnie – zrobiliśmy w Core 7 wgłębienia na wszystkich jego czterech stronach. Opracowaliśmy nawet specjalne podkładki, które można umieścić w celu ochrony wykończenia obudowy i stabilizacji monitora na powierzchni.

Dotyczy to również konfiguracji wielokanałowych: mamy także własne uchwyty K&M do montażu Core 7 w orientacjach odpowiednich dla dźwięku przestrzennego, immersyjnego (np. Dolby ATMOS) i innych niestandardowych konfiguracji.

Jeden monitor, każdy typ studia

Core 7 został zaprojektowany z myślą o maksymalnej elastyczności i wydajności tam, gdzie pożądany jest jego kompaktowy rozmiar. Obejmuje to studia nagraniowe, montażowe, wozy transmisyjne, obiekty mobilne, dubbingowe, mixing roomy immersyjnego audio i specjalne instalacje.

A ponieważ jego rozmiar nie umniejsza jego wydajności ani w zakresie charakterystyki częstotliwościowej, ani w wyjściowym poziomie SPL, płynnie współpracuje z monitorami Core 59 w skalibrowanych wielokanałowych systemach monitorowania dźwięku.

Przestań zgadywać. Core zapewnia wszystko, co powinieneś usłyszeć.

Podobne produkty

PreSonus TubePre V2 – Przedwzm. Mikrofonowy

PreSonus TubePre V2 – Przedwzm. Mikrofonowy

Lampowy przedwzmacniacz mikrofonowy XMAX, regulatory GAIN, DRIVE, przełączniki PAD, filtr 80Hz, faza, Phantom +48V, podświetlany wskaźnik VU, „duży i czysty dźwięk za małe pieniądze”

Zobacz
RODE NT3 – Mikrofon pojemnościowy

RODE NT3 – Mikrofon pojemnościowy

Bardzo uniwersalny [wokal, instrumenty, scena], zasilanie bateryjne 9V, charakterystyka hiperkardioidalna, membrana 3/4 cala [19mm]

Zobacz
MXL V69 Mogami – Mikrofon lampowy

MXL V69 Mogami – Mikrofon lampowy

Uniwersalny [wokal, instrumenty], charakterystyka kardioidalna, kapsuła 1 cal, okablowanie wewnętrzne Mogami, w zestawie walizka typu flightcase, zasilacz, uchwyt sztywny i elastyczny, 2 kable Mogami 4.6m do połączenia mikrofonu z zasilaczem oraz preampem

Zobacz
MXL 770 Mogami – Mikrofon pojemnościowy

MXL 770 Mogami – Mikrofon pojemnościowy

Uniwersalny [wokal, instrumenty], charakterystyka kardioidalna, filtr dolnozaporowy, tłumik -10dB, w zestawie walizka, uchwyt sztywny i elastyczny

Zobacz