Powrót do kategorii

IK iLoud MTM – Monitor Aktywny

Aktywny monitor bliskiego pola, 2x woofer 3.5″, tweeter 1”, moc 100W, wzmacniacz Bi-Amp klasy D, pasmo przenoszenia 40Hz – 24kHz, bass-reflex, zaawansowane DSP z funkcją kalibracji [mikrofon MEMS w zestawie], wejście combo XLR/ TRS

Sugerowana cena detaliczna brutto 1999 zł

Specyfikacja

  • Typ: Monitor studyjny, 2-drożny/3-głośnikowy, bi-amp, sterowany cyfrowo
  • Głośnik niskotonowy: specjalne przetworniki średniotonowe 2 x 3,5″, polipropylenowe
  • Głośnik wysokotonowy: 1-calowy tweeter o niskim poziomie zniekształceń, z jedwabną kopułką i tylną komorą
  • Konstrukcja akustyczna: Strojony przez DSP bass reflex
  • Liczba wzmacniaczy na głośnik: 2
  • Typ wzmacniaczy: Wysokoefektywna klasa D
  • Całkowita moc: 100 W RMS
  • Moc niskich tonów: 70 W RMS
  • Moc wysokich tonów: 30 W RMS
  • Typ zwrotnicy: Linear Phase Variable Order
  • Częstotliwość zwrotnicy: 3,1 kHz
  • Pasmo przenoszenia: od 50 Hz do 24 kHz +/- 2dB (40 Hz -6dB uncal, -3 dB cal)
  • Charakterystyka fazowa: System pozostaje spójny w zakresie +/- 15° od 200Hz do 20kHz
  • Czułość przy +4dBu: sygnał 0dBu generuje 100 dB SPL przy 1 m
  • Czułość przy -10dBV: sygnał -11dBu generuje 100 dB SPL przy 1 m
  • Maksymalny poziom SPL przy 1m, jeden głośnik grający, w osi: 103 dB fala sinusoidalna od 200 Hz , 95 dB sinusoida 100Hz ,93 dB szum różowy
  • Konfiguracja umieszczenia: Ręczne przełączniki dla zakresu niskich częstotliwości (LF Extension), regulacji niskich częstotliwości (LF), regulacji wysokich częstotliwości (HF), pozycji na biurku (Desk)
  • LF Extension: przełącznik ustawia punkt pasma przenoszenia -3 dB przy 40, 50 lub 60 Hz
  • Przełącznik LF: dolnozakresowy korektor półkowy, +2dB lub -3dB od 100 Hz w dół
  • Przełącznik HF: górnozakresowy korektor półkowy, +2dB lub -2dB od 8 kHz w górę
  • Przełącznik Deck: -4dB przy 160Hz i +1dB przy 1,8 kHz
  • Kalibracja: W pełni automatyczna, wbudowana kalibracja cyfrowa, mikrofon w zestawie
  • Mikrofon pomiarowy: Wszechkierunkowy, precyzyjny mikrofon pomiarowy oparty na Mems
  • Pełne sterowanie DSP
  • Złącza: 1 symetryczne wejście combo XLR-TRS 1/4″; wejście mikrofonu ARC TS 1/8”, 1 x USB typu B (tylko do celów serwisowych), gniazdo zasilania
  • Zapotrzebowanie na moc: do 90 do 240 V AC, automatycznie regulowane, 50 lub 60 Hz, maksymalny pobór mocy 120 W
  • Wymiary 264 mm x 160 mm x 130 mm
    Waga (jednego głośnika): 2,5 kg (głośnik + podstawka)
  • Zawartość opakowania:
    – 1 x monitor iLoud MTM
    – Kabel zasilający
    – Mikrofon ARC
    – Kabel do mikrofonu ARC
    – Przechylny statyw
    – Pozioma podstawka
    – Klucz blokujący

Opis szczegółowy

Kompaktowy monitor studyjny o wysokiej rozdzielczości dźwięku.

Twoja muzyka, jakiej nigdy wcześniej nie słyszałeś

Monitory iLoud Micro firmy IK zaszokowały branżę. Wszyscy producenci i realizatorzy dźwięku, niezależnie od poziomu doświadczenia, byli zdumieni wydajnością tak małej konfiguracji, więc IK rzuciła wyzwanie naszemu zespołowi, aby jeszcze bardziej rozwinąć swoją koncepcję – zaprojektować nowy kompaktowy głośnik, który będzie konkurował z monitorami 5″, 6″ a nawet 8″.

Rezultatem jest iLoud MTM, który zmienia wszystko, co związane z brzmieniem, dokładnością i wygodą monitorów referencyjnych w dzisiejszym nowoczesnym studio.

Gdy usłyszysz iLoud MTM, trudno będzie Ci kiedykolwiek wrócić do tradycyjnych dużych głośników.

  • Ultrapłaska charakterystyka częstotliwościowa
  • Dźwięk spójny fazowo
  • Rozszerzony, kontrolowany dół
  • Doskonały dźwięk z bliskiej odległości
  • Idealny na biurka i do małych przestrzeni
  • Samokalibracja ARC – dostosowanie do każdego pomieszczenia
  • Sterowanie DSP w celu zapewnienia najwyższej wydajności
  • 100W RMS całkowitej mocy na głośnik
  • Pasmo przenoszenia 40 Hz – 24 kHz
  • Przechylana podstawa w zakresie 0°– 20° do idealnego pozycjonowania
  • Ultraliniowa charakterystyka klasy referencyjnej

Pierwszym zadaniem każdego monitora studyjnego jest zapewnienie dokładnego, niebarwionego dźwięku, któremu można ufać, tak by mieć pewność, że decyzje dotyczące miksowania będą przekładać się na wiele systemów odtwarzania. iLoud MTM wykorzystuje najbardziej zaawansowane techniki DSP, zapewniające całkowitą kontrolę nad wydajnością głośników, dając rezultaty po prostu nieosiągalne dla tradycyjnych konstrukcji analogowych.

Wysokie częstotliwości są neutralne i zdefiniowane, środek jest czysty i zrównoważony, a dół jest tak samo zbalansowany jak zawsze. Możesz miksować przez wiele godzin bez zmęczenia uszu, a praca, którą stworzysz, będzie przekładać się lepiej niż kiedykolwiek. I oczywiście są głośne, przy całkowitej mocy 100W RMS na głośnik i maksymalnym ciśnieniu akustycznym 103dB SPL, zapewniają sprawdzoną głośność, z której znana jest marka iLoud.

Rozszerzony dół do konkurowania z większymi systemami

iLoud Micro Monitor zaskoczył świat wydajnością basów, dostarczanych z 3-calowego głośnika, co było „wbrew fizyce”. Ale iLoud MTM oferuje jeszcze więcej dzięki płaskiej charakterystyce basów od zdumiewających 40 Hz, idealnej dla nowoczesnych stylów muzycznych.

iLoud MTM wprowadza na rynek nowy, oczekujący na opatentowanie system PRL™ (Physical Response Linearization), który wykorzystuje precyzyjny model konstrukcji i materiałów obudowy w połączeniu z elektromechanicznymi pomiarami jednostek rzeczywistych w celu korygowania pracy systemu w czasie rzeczywistym. Rezultatem jest oszałamiająco „solidny”, zbalansowany i zdefiniowany dół, który przewyższa brzmieniem głośniki nawet dwa razy większe od iLoud MTM.

Głęboki bas jest solidny i mocny – nie uwierzysz, że taki dźwięk pochodzi z tak małego monitora.

Nowa faza dokładnego odtwarzania dźwięku

Większość konwencjonalnych monitorów studyjnych, nawet wysokiej klasy, ma skrzywioną charakterystykę fazową, co jest spowodowane przez tradycyjne zwrotnice z przesunięciem fazowym oraz zmiany fazy wprowadzane przez przetworniki/obudowę. Efektem końcowym jest nieostry obraz stereofoniczny, rozmyte transjenty i ogólny brak szczegółów. iLoud MTM wykorzystuje dwadzieścia lat doświadczeń IK w dziedzinie DSP w celu zaoferowania prawdziwie spójnej fazowo charakterystyki w całym użytecznym spektrum częstotliwości, zapewniając niewiarygodnie realistyczny, naturalny dźwięk, jakiego nigdy nie słyszałeś.

Usłyszysz instrumenty i dialogi, jakby to się działo na żywo, odkryjesz więcej szczegółów w swoich utworach niż kiedykolwiek i przestaniesz marnować godziny, próbując wyeliminować problemy z korekcją w miksach, które tak naprawdę nigdy tam nie występowały. Taka liniowa charakterystyka fazowa rzadko spotykana jest w głośnikach nawet kilkukrotnie droższych od iLoud MTM, i trzeba ją usłyszeć, żeby ją docenić.

Symetryczna konstrukcja MTM zapewnia doskonałe obrazowanie i precyzję

iLoud MTM wykorzystuje symetryczną konstrukcję średniotonowy-wysokotonowy-średniotonowy z parą 3,5-calowych wysokowydajnych przetworników niskotonowych i 1-calowym, tylnokomorowym tweeterem o wysokiej rozdzielczości, co zapewnia ultra precyzyjny, zdefiniowany, punktowy dźwięk źródłowy, którego nie można uzyskać za pomocą tradycyjnych systemów dwudrożnych przy małych odległościach. Oznacza to jeszcze bardziej naturalny, żywy dźwięk, w którym głośniki „znikają” i można skupić się na muzyce. Zminimalizowane zostaje również zmęczenie uszu powodowane przez tradycyjne konstrukcje dwu- lub trójdrożne, gdzie różne częstotliwości docierają do ucha w różnym czasie. Dzięki temu można miksować dłużej przy mniejszym wysiłku.

Konstrukcja iLoud MTM oferuje również wyjątkową dyspersję dźwięku, zwiększając przejrzystość i neutralność tego, co słyszysz.

Kontrolowana dyspersja minimalizuje wpływ akustyki pomieszczenia, co pozwala na jeszcze dokładniejsze monitorowanie.

Efektem końcowym jest szybsze, łatwiejsze miksowanie z lepszym skutkiem.

Co więcej, ta innowacyjna konstrukcja utrzymuje wymiary monitora na minimalnym poziomie, od 30 do 50% mniejszym od porównywalnych monitorów, pozwalając na ich ustawienie nawet w najmniejszych przestrzeniach.

Natychmiastowe dostosowanie do każdego środowiska w pomieszczeniu

Dzisiejsze studia mogą znajdować się wszędzie, od przestrzeni zaprojektowanych przez akustyka do wolnego pokoju w domu. Zbyt wielu producentów głośników wciąż konstruuje je z przeznaczeniem dla idealnego środowiska akustycznego, idealnego ustawienia i dużych odległości odsłuchowych. Ale wielu muzyków po prostu nie ma takiego luksusu.

iLoud MTM oferuje wbudowaną autokalibrację akustyczną przy pomocy dołączonego mikrofonu referencyjnego ARC™, aby automatycznie dostosować pasmo przenoszenia do jego położenia. Wystarczy ustawić monitory, ustawić mikrofon w preferowanej pozycji odsłuchowej, nacisnąć jeden przycisk, a natychmiast zostanie przeprowadzona kalibracja dla miejsca, w którym znajduje się idealny punt odsłuchu.

Ponadto, oczywiście, można regulować zakres niskich częstotliwości oraz regulować charakterystykę niskich i wysokich częstotliwości zgodnie z własnymi upodobaniami.

Dzięki iLoud MTM możesz mieć pewność, że monitorowanie jest zoptymalizowane pod kątem akustyki pomieszczenia, dzięki czemu Twoje miksy będą lepiej się przekładać.

W każdej sytuacji należy dostosować kąt nachylenia

Często jest to pomijane – głośniki wysokotonowe monitorów studyjnych muszą być skierowane na Twoje uszy. Jest to jeszcze bardziej istotne w nowoczesnych studiach, ponieważ coraz więcej muzyków używa monitorów w bardzo bliskiej odległości, jak np. na biurku obok laptopa lub ekranu komputera.

iLoud MTM posiada pochylany uchwyt, który nie tylko pomaga w jego izolacji, lecz także umożliwia prawidłowe pozycjonowanie w szerokim zakresie konfiguracji pod kątem od 0° do 20°. To więcej niż w przypadku większości innych „odchylanych” monitorów, które często nie są w stanie osiągnąć wymaganego kąta na biurku lub innej konfiguracji do bliskiego osłuchu.

iLoud MTM mają również gumowe podstawki do ustawiania w poziomie oraz dolny gwint do wygodnego montażu na statywach mikrofonowych, co daje więcej możliwości instalacji.
W połączeniu z symetryczną konstrukcją i spójną charakterystyką fazową, iLoud MTM pozwala na bardzo skoncentrowane i dokładne monitorowanie w dowolnym miejscu.

Sterowane cyfrowo dla precyzyjnego dźwięku

iLoud MTM wykorzystuje audiofilskie algorytmy wysokiej rozdzielczości oraz najwyższej klasy przetworniki analogowo-cyfrowe do starannego zarządzania zwrotnicami, filtrowaniem, wyrównaniem czasowym, korekcją, regulacją dynamiki i autokalibracją. iLoud MTM, całkowicie kontrolowany przez DSP i precyzyjnie dopasowany fazowo, zarządza również charakterystyką pozaosiową do radzenia sobie efektem pogłosu w pomieszczeniu.

Owoc 20-letniego doświadczenia IK w cyfrowym przetwarzaniu sygnału, zaawansowane przetwarzanie sygnału, pomaga iLoud MTM dostarczyć dźwięk znacznie wykraczający poza wszystko w tej wielkości i klasie.

Główne cechy:

  • Konstrukcja MTM zapewnia dokładne skupienie i doskonałą dyspersję dźwięku
  • Głośniki niskotonowe 2 x 3,5″ o wysokiej wydajności + głośnik wysokotonowy 1″ z tylną komorą
  • Kolumna 2-drożna o mocy 100W z wzmacniaczami pracującymi w klasie D, bi-amp
    103dB max SPL przy 1 m
  • Pasmo przenoszenia 40 Hz – 24 kHz
  • Spójna charakterystyka fazowa w zakresie +/- 15° od 200 Hz do 24 kHz
  • Wejście Combo ¼ „/ XLR , z możliwością wyboru czułości: -10 dBV lub +4 dBu
  • Korekcja: Zakres/rozszerzenie niskich częstotliwości, wzmocnienie/tłumienie niskich częstotliwości; wzmocnienie/tłumienie wysokich częstotliwości
  • Automatyczna kalibracja środowiska przy pomocy dołączonego mikrofonu pomiarowego ARC
  • Kompaktowe wymiary ułatwiające pozycjonowanie nawet w najmniejszym miejscu
  • Wiele opcji pozycjonowania dzięki dołączonej podstawce izolacyjnej o kącie nachylenia do 20°, podstawce poziomej i wbudowanym gwincie na statyw mikrofonowy

Podobne produkty

RME HDSP 9632 – Karta Audio PCI

RME HDSP 9632 – Karta Audio PCI

Karta audio PCI 6 IN/ 6 OUT [24-bity/ 192kHz], analog IN/OUT, optyczny ADAT [96 kHz], S/PDIF [192 kHz, coaxial], MIDI IN/OUT, wyjście słuchawkowe

Zobacz
MXL 990 – Mikrofon pojemnościowy

MXL 990 – Mikrofon pojemnościowy

Uniwersalny [wokal, instrumenty], charakterystyka kardioidalna, pasmo przenoszenia 20Hz – 20kHz, SPL 130dB, w zestawie walizka, uchwyt sztywny i elastyczny, kolor szampański

Zobacz
RODE NT3 – Mikrofon pojemnościowy

RODE NT3 – Mikrofon pojemnościowy

Bardzo uniwersalny [wokal, instrumenty, scena], zasilanie bateryjne 9V, charakterystyka hiperkardioidalna, membrana 3/4 cala [19mm]

Zobacz
RODE NT5 Pair – Para mikrofonów pojemnościowych

RODE NT5 Pair – Para mikrofonów pojemnościowych

2 fabrycznie parowane mikrofony NT5, w zestawie 2 uchwyty sztywne RM5, 2 osłony przeciwwietrzne WS5 oraz pokrowiec

Zobacz