Powrót do kategorii

Avantone MixCube Active Creme Pair

Para monitorów aktywnych studyjnych bliskiego pola, odwzorowują brzmienie systemów audio o ograniczonym paśmie przenoszenia, konstrukcja zamknięta, pasmo przenoszenia 90Hz – 17kHz, moc 60W RMS, głośnik 5.25”, wejścia XLR, TRS, RCA, kolor kremowy

Sugerowana cena detaliczna brutto 2799 zł

Specyfikacja

  • Typ systemu: Para stereo szerokopasmowych, aktywnych, ekranowanych monitorów,
  • Pasmo przenoszenia: 90 Hz – 17 000 Hz (użyteczny zakres muzyczny),
  • Impedancja: Nominalnie 8 Ω,
  • Maksymalny SPL: 104 dB przy 1 metrze = 1%THD (szum różowy),
  • Typ wzmacniacza: Klasa A/B,
  • Moc wzmacniacza: 60 W RMS przy 0,005 % THD (1 kHz),
  • Pasmo przenoszenia wzmacniacza: 22 Hz – 50 kHz +0dB/- 3dB (90 Hz-50 kHz +/-0 dB),
  • Szum: S/N -113 dB,
  • Czułość: wejście 0 dBu (0,775 VRMS) przy maksymalnej głośności (+6dB) = 104 dB SPL,
  • Przetwornik: Kosz z odlewu aluminiowego własnej konstrukcji o średnicy 5,25” / papierowa membrana / ekranowany,
  • Obudowa: zamknięta / MDF 18 mm / wygłuszona dacronem,
  • Wejścia: XLR i TRS (combo) symetryczne/+4 i niesymetryczne/-10,
  • Waga: 3,23 kg (szt.),
  • Wymiary: 16,5 x 16,5 x 16,5 cm

Opis szczegółowy

Choć Avantone MixCube pierwotnie były inspirowane monitorami 5C Sound Cube sprzed kilku dekad, stały się one standardem w studiach na całym świecie i najlepiej sprzedającymi się głośnikami tego typu w historii.

Zastosowanie
Monitory aktywne do nagrywania/miksu

Cel konstrukcyjny
Monitory Avantone Active Mixcube są przeznaczone do stosowania jako aktywne, miniaturowe, szerokopasmowe monitory referencyjne o wysokiej rozdzielczości, przeznaczone do lokalizacji stałych lub zdalnych. Drugim aspektem konstrukcyjnym było stworzenie ponadczasowej konstrukcji, która będzie dopełnieniem jednego przetwornika szerokopasmowego.

Założenia
W studiach używa się głównie większych monitorów 2-drożnych i 3-drożnych przeznaczonych do reprezentowania szerokiego zakresu punktów odniesienia przy wyższych poziomach odsłuchu. Jednakże w tej nowej epoce dźwięku wysokiej rozdzielczości wciąż istnieje potrzeba usłyszenia, jak twój miks będzie brzmiał, gdy będzie odtwarzany przez małe systemy z niedoborem basu, takie jak telewizory, radiobudziki, komputery, radia samochodowe, stacje dokujące do iPoda, itp.

Ważne jest, aby oceny miksu opierały się częściowo na odsłuchach monitorów referencyjnych, które nie będą wprowadzać anomalii dźwiękowych spowodowanych zwrotnicami czy przetwornikami pełnozakresowymi niżej jakości Szczególną uwagę zwraca się zawsze na krytyczne obszary wokalu/gitar/klawiszy w średnim zakresie częstotliwości. To właśnie tutaj posiadanie szerokopasmowego monitora bez zwrotnicy jest naprawdę odkrywcze. Dziesięć miesięcy badań porównawczych i rozwoju poświęcono na dostosowanie brzmienia monitorów AVANTONE MixCube.

W rezultacie otrzymujemy bardzo gładko brzmiące, szerokopasmowe ulepszenie w stosunku do oryginalnych monitorów 5C Sound Cube. Testy odsłuchowe wykazują, że monitory MixCube mają gładką, bardziej otwartą, przejrzystą górną część pasma z rozszerzonym basem przy jednoczesnym zachowaniu ich podstawowego, oryginalnego charakteru.

Choć Avantone MixCube pierwotnie były inspirowane monitorami 5C Sound Cube sprzed kilku dekad, stały się one standardem w studiach na całym świecie i najlepiej sprzedającymi się głośnikami tego typu w historii.

Konstrukcja obudowy
Oryginalne monitory 5C Sound Cube™ były wykonywane z płyty wiórowej ½” pokrytej papierem samoprzylepnym o fakturze słojów drewna. Zdecydowaliśmy się na zastosowanie grubszej, gęstszej płyty MDF ze względu na jej dużą sztywność i nieodłączne cechy niskorezonansowe. Zaczęliśmy od zamkniętego sześcianu z zaokrąglonymi krawędziami o długości 165 mm. Następnie wybraliśmy eleganckie poliuretanowe wykończenie o wysokim połysku i kremowym kolorze retro.

Oryginały posiadały albo śruby, albo w późniejszych modelach plastikowe złącza bananowe zamontowane na plastikowym zagłębionym panelu. Zostało to zastąpione wysokiej klasy niklowanymi, obrabianymi maszynowo złączami bananowymi z litego metalu (rozstaw podwójnego złącza bananowego) zamontowanymi na płycie zaciskowej z anodyzowanego na czarno, frezowanego aluminium wykończonego sitodrukiem. Następnie na spodzie obudowy zamontowano neoprenową podkładkę o grubości 7 mm, która służy jako antypoślizgowy izolator akustyczny. Dodatkowo w podstawie monitora umieszczono standardowy gwint 5/8″-27 do montażu na statywie mikrofonowym.

Konstrukcja przetwornika
Oryginały miały 5-calowy głośnik ze zwykłym koszem, wytłaczanym z blachy. Firma Avantone zaprojektowała własny kosz z odlewu aluminiowego o średnicy 5,25″, który przewyższa jakością oryginały. Maskownica montażowa jest polerowana w celu nadania jej eleganckiego wyglądu. Papierowa membrana, wybrana ze względu na swój brzmieniowy charakter, została zaprojektowana i jest wykonywana na zamówienie z najlepszej nowozelandzkiej masy celulozowej z dodatkiem włókien miki, co zapewnia jej mniejszą wagę i większą sztywność.

Materiał zawieszenia produkowany jest w Japonii z zachowaniem dokładnych, jednolitych tolerancji grubości. Nadbiegunnik i płyta nabiegunnikowa przetwornika wykonane są ze stali niskowęglowej Sumitomo 1008, umożliwiającej uzyskanie najwyższej modelowanej gęstości strumienia w szczelinie. Zastosowano magnesy kasy Y-40 (MIL-SPEC), 43 oz. Obwód magnetyczny charakteryzuje się dużą mocą i niskimi zniekształceniami.

Konstrukcja wzmacniacza
Moduł wzmacniacza został zaprojektowany od podstaw, aby zapewnić profesjonalne parametry. W doborze komponentów, jak również w kwestii bezpieczeństwa, uwzględnia on koncepcje nadmiarowości. Rezultatem jest bezkompromisowy wzmacniacz o solidnym zapasie dynamiki, który może rywalizować wydajnością ze znacznie droższymi studyjnymi wzmacniaczami rackowymi.

Podobne produkty

RODE NT2000 – Mikrofon pojemnościowy

RODE NT2000 – Mikrofon pojemnościowy

Pierwszy mikrofon z płynną zmianą parametrów [charakterystyka, filtr, tłumik], w zestawie uchwyt elastyczny, duża odporność na wysokie ciśnienie akustyczne

Zobacz
ALVA – Kabel Optyczny MADI Simplex 1m

ALVA – Kabel Optyczny MADI Simplex 1m

1 x SC – 1 x SC, 62.5/125 µm, simplex, O – 2.5mm, 1m

Zobacz
MXL V69 Mogami – Mikrofon lampowy

MXL V69 Mogami – Mikrofon lampowy

Uniwersalny [wokal, instrumenty], charakterystyka kardioidalna, kapsuła 1 cal, okablowanie wewnętrzne Mogami, w zestawie walizka typu flightcase, zasilacz, uchwyt sztywny i elastyczny, 2 kable Mogami 4.6m do połączenia mikrofonu z zasilaczem i preampem

Zobacz
RODE Broadcaster – Mikrofon pojemnościowy

RODE Broadcaster – Mikrofon pojemnościowy

Uniwersalny, studyjnej jakości mikrofon pojemnościowy adresowany do zastosowań radiowych, sygnalizacja „on air”

Zobacz