Powrót do kategorii

Townsend Labs Sphere L22 Modeling System

Profesjonalny mikrofon z systemem precyzyjnego modelowania różnych modeli mikrofonów, zmiana charakterystyki kierunkowej, transientów harmonicznych, efektu zbliżeniowego przed i po nagraniu ścieżki, max SPL 140dB, aplikacja Sphere DSP [UAD, VST, AU, AAX]

Sugerowana cena detaliczna brutto 6990 zł

Specyfikacja

Mikrofon Sphere L22™
  • Równoważny poziom szumów: 7 dB-A,
  • Maks, SPL przy 0,5% THD: 140 dB (z włączonym tłumikiem -20 dB),
  • Tłumik: -10 dB i -20 dB,
  • Czułość: 22 mV/Pa ,
  • Złącze wyjściowe: XLR 5-pin (męskie),
  • Kabel rozdzielający: 5-pinowy żeński XLR na dwa 3-pinowe żeńskie XLR – 3 metry,
  • Waga (tylko mikrofon): 770 g,
  • Wymiary (sam mikrofon): 225 x 63 mm,
  • Impedancja wyjściowa: 200 Ω,
  • Zalecana impedancja obciążenia: >1000 Ω,
  • Zasilanie fantomowe – napięcie: od 44 do 52 V na kanał,
  • Pobór prądu: typ. 5 mA na kanał, 8 mA przy maksymalnym poziomie SPL
Wtyczka Sphere™ DSP

Obsługiwane formaty wtyczek: UAD, AAX Native, VST2, VST3, Audio Units (tylko Mac).

Obsługiwane systemy operacyjne:
Natywnie (AAX, VST i AU), Mac OSX 10.8.5 lub nowszy, Windows 7 lub nowszy.

Interfejsy Apollo i urządzenia UAD-2 (AAX, VST, AU i RTAS):
Mac OSX 10.9.5 lub nowszy,
Windows 7 lub nowszy

Wymagania systemowe
  • 4 GB RAM,
  • 200 MB wolnego miejsca na dysku
  • Rozdzielczość 1024 x 768
  • Połączenie z Internetem do pobrania oprogramowania
  • Dwa przedwzmacniacze mikrofonowe z zasilaniem fantomowym
  • Zgodna aplikacja hosta wtyczek (DAW), obsługująca AAX, VST2, VST3, AU lub UAD.
  • Aktualne modele mikrofonów: LD-47, LD-49, LD-67, LD-87, LD-12, LD-251, LD-800, SD-451, RB-4038, DN-57, Sphere Linear

Opis szczegółowy

System mikrofonowy Sphere L22™ firmy Townsend Labs z niesamowitą dokładnością symuluje charakterystykę najbardziej pożądanych pojemnościowych mikrofonów wielkomembranowych i daje możliwość zastosowania różnych mikrofonów i charakterystyk nawet już po dokonaniu nagrania.

System Sphere™ składa się z bardzo precyzyjnego, dwukanałowego mikrofonu, który w połączeniu z dodaną wtyczką Sphere DSP (UAD, VST, AU, AAX Native) dokładnie symuluje charakterystykę wielu różnych mikrofonów, w tym takie cechy jak: przenoszenie transjentów, składowe harmoniczne, efekt zbliżeniowy i przestrzenną charakterystykę kierunkowości.

Teraz możesz:

  • Nagrywać z brzmieniem mikrofonów, o których do tej pory mogłeś tylko pomarzyć.
  • Zmieniać typ mikrofonu, charakterystykę kierunkowości i pozostałe parametry nawet już po nagrywaniu!
  • Odsłuchiwać brzmienie różnych mikrofonów bez fatygowania wokalisty.
  • Ograniczyć przesłuchy, niepożądaną koloryzację brzmienia pomieszczenia i inne powszechne problemy, dzięki Off-Axis Correction™.
  • Nagrywać w stereo przy pomocy jednego mikrofonu.

Przełomowa technologia symulacji mikrofonów

Trójwymiarowe podejście Sphere pozwala na uchwycenie szczegółów przestrzennych, efektu zbliżeniowego i pozaosiowej charakterystyki częstotliwościowej szerokiej gamy mikrofonów, co do tej pory było niemożliwe w żadnym innym produkcie.

Kolekcja marzeń

Dostęp do najbardziej cenionych mikrofonów wszech czasów, w tym 47 (z lampą VF14), 67, M49 i C12.

Mikrofon L22

System Sphere wykorzystuje dwukanałowy, wielkomembranowy mikrofon pojemnościowy L22, zaprojektowany specjalnie do uchwycenia trójwymiarowego pola dźwiękowego z precyzyjną szczegółowością. L22 został wyprodukowany według ścisłych tolerancji i zapewnia spójne i wierne symulacje.

Przetwarzanie w czasie rzeczywistym UAD (Realtime UAD Processing)

Dzięki Universal Audio Apollo można uzyskać wyjątkowo niską latencję (ok. 1,6 ms w obie strony przy 96 kHz), co gwarantuje pracę w czasie rzeczywistym. Zapewniona jest także natywna obsługa AAX, VST i AU.

Symulacja charakterystyki kierunkowości

W związku z tym, że Sphere jest w stanie uchwycić trójwymiarową charakterystykę mikrofonów, precyzyjnie symuluje charakterystyki kierunkowości i inne pozaosiowe charakterystyki klasycznych mikrofonów, które mają podstawowe znaczenie dla ich wyjątkowego brzmienia.

Re-Mic Sphere Tracks

Wybierz typ mikrofonu, charakterystykę kierunkowości i inne ustawienia zarówno przed, jak i pod nagrywaniu.

Regulowany efekt zbliżeniowy

Nie ma potrzeby przesuwania mikrofonu tylko dlatego, że w związku z efektem zbliżeniowym jest za mało lub za dużo basu. Świetnie się to sprawdza przy wokalach, gdzie odległość od mikrofonu różni się w kolejnych podejściach.

Podwójne modele mikrofonów

Tryb Dual Mode we wtyczce Sphere umożliwia zgodne fazowo miksowanie różnych wirtualnych modeli mikrofonów – przy użyciu tego samego fizycznego mikrofonu, przed lub po nagrywaniu. Istnieje także możliwość względnego ustawiania fazy dwóch mikrofonów przy pomocy regulatora Align.

Nagrywanie w stereo (przy pomocy jednego mikrofonu)

Przy pomocy tylko jednego mikrofonu Sphere L22 możliwe jest nagrywanie w stereo – w konfiguracji zbieżnej, a przy użyciu wtyczki Sphere 180 można mieć nawet różne modele mikrofonów na lewym i prawym kanale.

Zmiana osi mikrofonu

Można wirtualnie przesuwać oś mikrofonu i nadać jej bardziej „pozaosiowe” brzmienie, zarówno przed, jak i po nagrywaniu.

Off-Axis Correction™

Twórz bardziej precyzyjne charakterystyki kierunkowości w celu ograniczenia przesłuchów, koloryzacji pomieszczenia i podatności na sprzężenie zwrotne, przed lub po nagrywaniu. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, zapoznaj się z rozdziałem Off-Axis Correction w instrukcji obsługi sprzętu i oprogramowania Sphere (Sphere Hardware and Software User Guide).

Polar Meter

Wtyczka Sphere zawiera bogaty w wizualne informacje (i bardzo fajny) Polar Meter, który dynamicznie wyświetla kierunek i poziom dźwięku zbieranego przez mikrofon, jak również aktualnie wybraną charakterystykę kierunkowości.

Niski poziom szumów

Mikrofon ma niskie szumy własne na poziomie 7 dB-A SPL, znacznie poniżej większości klasycznych mikrofonów vintage i porównywalne z wieloma najlepszymi współczesnymi mikrofonami.

Obsługa wysokiego SPL

L22 radzi sobie z poziomem przekraczającym 140 dB bez przesterowania i jest bardzo wytrzymały. Nie zostanie uszkodzony przez wysoki poziom ciśnienia akustycznego czy podmuchy powietrza, jak to mogłoby mieć miejsce w przypadku niektórych mikrofonów vintage.

Sphere – Jak to działa?

Wykorzystanie mikrofonu z podwójną kapsułą i podwójnym wyjściem umożliwia pełniejsze uchwycenie pola dźwiękowego – w tym informacji o kierunkowości i odległości, które zostają utracone w przypadku zwykłego mikrofonu jednokanałowego. Pozwala to systemowi Sphere na precyzyjną rekonstrukcję reakcji różnych mikrofonów na pole dźwiękowe.

Inne technologie symulacji mikrofonów stosują korekcję i filtrują dźwięk pochodzący z tego, co zasadniczo jest zwykłym mikrofonem. To właściwie nie różni się od stosowania korekcji EQ i przetwarzania nagranej ścieżki.

System symulacji mikrofonów Sphere L22 składa się z tego precyzyjnego, dwukanałowego mikrofonu oraz wtyczki audio do programu DAW. Wtyczka wykonuje całe przetwarzanie niezbędne do tworzenia symulacji mikrofonów. Wykorzystanie wtyczki zamiast wbudowanego w mikrofon procesora DSP ma tę główną przewagę, że pozwala użytkownikowi na zmianę wszystkich ustawień symulacji takich jak typ mikrofonu i jego charakterystyka kierunkowości już po dokonaniu nagrania.

Aby uzyskać więcej informacji na temat technologii stojącej za Sphere, zapoznaj się z dokumentem Sphere™ Technology Whitepaper.

Co jest w zestawie?

Precyzyjny mikrofon
Mikrofon Sphere L22 – bardzo precyzyjny, dwukapsułowy, wielkomembranowy, studyjny mikrofon pojemnościowy, którego można używać z symulacjami lub bez.

Dołączone akcesoria
3-metrowy kabel rozdzielający
Uchwyt antywstrząsowy
Uchwyt obrotowy
Futerał
Pokrowiec

Wtyczka Sphere.

Algorytmy DSP Sphere™ zapewniają dokładną symulację szerokiego wachlarza najbardziej pożądanych mikrofonów na świecie.
Technologia Re-Mic pozwala użytkownikowi na zmianę typu mikrofonu i charakterystyki kierunkowości nawet po dokonaniu nagrania.

Nowe opatentowane funkcje – w tym Off-Axis Correction™, która może tworzyć bardziej precyzyjne charakterystyki kierunkowości, w celu ograniczenia przesłuchów, koloryzacji przez pomieszczenie i sprzężenia zwrotnego.

Obsługa wielu formatów wtyczek – w tym UAD, VST2, VST3, Audio Units, iAAX Native na komputerach z systemami Mac i Windows. W zestawie voucher, uprawniający do darmowego korzystania z wtyczki UAD Sphere.

Modele mikrofonów

LD-47K
47 to dla wielu najlepszy mikrofon wokalny. Plotka głosi, że Frank Sinatra nie zaśpiewałby bez swojego. Egzemplarz, na podstawie którego powstała symulacja, to oryginalny 47 z w pełni mosiężną kapsuła, membraną z mylaru i lampą VF-14.

LD-12
Wypuszczony w 1953 roku C12 to kolejny kultowy mikrofon z zachwycającą swym blaskiem górą, którą zawdzięcza unikalnej konstrukcji kapsuły. To świetny wybór do głębokich, „oddychających” wokali, bez przesadnie akcentowanych sybilantów.

LD-67
67 to unikalny i wspaniały mikrofon z tendencją do ciepłego, ale nie matowego brzmienia. Stworzyliśmy symulację wersji z połowy lat 60. Najlepiej sprawdza się do przesterowanych wzmacniaczy lampowych, w których ogranicza ostrość, zachowując jednocześnie szczegółowość.

LD-49K
Pomimo tego, że M49 wykorzystuje tę samą kapsułę co U47, ma kilka |ulepszeń”, które nadają mu kultowe, charakterystyczne brzmienie. Środkowa pozycja pokrętła charakterystyki daje kształt zbliżony do kardioidalnego, ale często odkręca się je trochę mocniej, aby uzyskać najlepszą kardioidę z możliwych. Model ten wykorzystuje właśnie tę „najlepszą” pozycję.

Sphere Linear
Model Sphere Linear zapewnia idealnie płaską charakterystykę częstotliwościową od 20 Hz do 20 kHz, jak również wyjątkową wyrównaną i dobrze kontrolowaną charakterystykę pozaosiową. Jedyny w swoim rodzaju mikrofon kierunkowy.

Pozostałe modele:

LD-251
LD-800
LD-87
SD-451
RB-4038
DN-57

Podobne produkty

Warm Audio WA-47jr – Mikrofon Pojemnościowy

Warm Audio WA-47jr – Mikrofon Pojemnościowy

Mikrofon pojemnościowy oparty na klasyku 47 FET, 3 charakterystyki [kardioidalna, dookólna, ósemkowa], filtr 70Hz, tłumik -10dB, zakres dynamiki 138dBA, max SPL 147/157dB, układ dyskretny, kondensatory Toshiba FET, w zestawie uchwyt sztywny i elastyczny

Zobacz
DPA d:dicate 2006A – Mikrofon dookólny

DPA d:dicate 2006A – Mikrofon dookólny

Nowatorska podwójna membrana, dookólny

Zobacz
DPA d:dicate 2006C – Mikrofon dookólny Compact

DPA d:dicate 2006C – Mikrofon dookólny Compact

Nowatorska podwójna membrana, dookólny, obudowa compact

Zobacz
DPA d:dicate 4006A – Mikrofon dookólny

DPA d:dicate 4006A – Mikrofon dookólny

Mikrofon modułowy dookólny

Zobacz