Powrót do kategorii

DPA 4011C – Mikrofon kardioidalny Compact

Mikrofon modułowy kardioidalny, obudowa compact

Sugerowana cena detaliczna brutto 8170 zł

Specyfikacja

  • Charakterystyka kierunkowa: Kardioidalna,
  • Zasada działania: Gradient ciśnienia,
  • Typ kapsuły: Wstępnie spolaryzowana, pojemnościowa,
  • Pasmo przenoszenia: 20Hz do 20kHz,
  • Pasmo przenoszenia, ± 2 dB: 40Hz do 20kHz,
  • Czułość nominalna ±2 dB przy1Hz: 10 mV/Pa; -40 dB re. 1 V/Pa,
  • Ekwiwalentny poziom szumów, A-ważone: Typ. 18 dB(A) re. 20 µPa (maks. 20 dB(A)),
  • Ekwiwalentny poziom szumów, ITU-R BS.468-4: Typ. 25 dB,
  • SNR, dla 1 kHz przy 1 Pa [94 dB SPL]: Typ. 76 dB(A),
  • Całkowite zniekształcenia harmoniczne [THD]: < 1 % dla wartości szczytowej139 dB SPL peak,
  • Zakres dynamiki: Typ. 118 dB,
  • Maks. poziom SPL przed przesterem: 152 dB,
  • Impedancja wyjściowa: < 200 ohm,
  • Maksymalna długość przewodu: 100m,
  • Współczynnik tłumienia (CMRR): > 50 dB,
  • Zasilanie: 48 V Phantom power (± 4 V),
  • Pobór prądu: 2.8 mA,
  • Złącze: XLR-3M. Pin 1: ekran, Pin 2: sygnał + faza, Pin 3: – faza,
  • Kolor: czarny mat,
  • Waga: 58 g,
  • Średnica: 19 mm,
  • Średnica kapsuły: 19mm,
  • Długość: 64 mm,
  • Napięcie na wyjściu, RMS: >4V,
  • Biegunowość: +V przy Pin 2.

Opis szczegółowy

Najlepsze stało się jeszcze lepszym – przedstawiamy nowe, standardowe, referencyjne mikrofony modułowe.

Pełna modułowość
Trzy nowe preampy z wymiennymi kapsułami.
Każda Referencyjna Standardowa kapsuła może być połączona z trzema nowymi  przedwzmacniaczami zapewniając wspaniałą jakość sygnału pozbawioną szumów.

Zaprojektowana nowa elektronika  –  zakres dynamiki do 120 dB.
Nowa konstrukcja elektroniki jest zoptymalizowana dla kapsuł jak i dla połączeń, które umożliwiają podpięcie kabla o długości 100 metrów. Nowa elektronika umożliwia uzyskać jeszcze lepsze osiągi dla każdej wstępnie spolaryzowanej, pojemnościowej kapsuły CMRR.

W układzie elektronicznym CMMR (RF rejection) jest pomiędzy >60 dB i >40 dB. Inżynierowie z DPA, by polepszyć wyniki mogli dodać transformator do obwodu, ale zdecydowali nie poświęcać jakości dźwięku dla lepszych osiągów CMRR.

Najlepsza odpowiedź poza osią [off-axis] ze wszystkich mikrofonów
W kardioidalnych mikrofonach jedyną różnicą w odpowiedzi poza osią [off axis],  powinna być mniejsza czułość, a odpowiedź częstotliwościowa powinna być jak najbardziej liniowa. I to właśnie udało się osiągnąć firmie DPA  – co jest nie lada sztuką.

Większość studyjnych mikrofonów kardioidalnych (ciśnieniowo-gradientowych) będzie stopniowo działać jak mikrofony ciśnieniowe koloryzując odpowiedź częstotliwościową. Nie ma na rynku lepszego mikrofonu kardioidalnego z taką odpowiedzią poza osią [off-axis].

  • Bliskie omikrofonowanie,
  • Doskonały do wysokich ciśnień akustycznych,
  • Dokładny,
  • Transparentny,
  • Maksymalnie klarowny, minimalnie widoczny.

Kompaktowe, kardioidalne mikrofony DPA są dowodem, że czystość i absolutna neutralność dźwięku nie są cechą tylko mikrofonów studyjnych, pełnowymiarowych.
Mikrofony kompaktowe zostały zaprojektowane tak, by były jak najmniej widoczne a zarazem posiadały wszystkie najważniejsze cechy jakości charakterystyczne dla mikrofonów DPA.  Sprawdzą się wyśmienicie w stacjach telewizyjnych, filmach, teatrach i na koncertach. Ograniczoną wielkość, a nie zastosowanie

Zdolność do obsługi dużych wartości SPL bez zniekształceń czyni 4011C idealnym rozwiązaniem do bliskich ujęć źródeł dźwięku minimalizując przy okazji przesłuchy z innych instrumentów. W przypadku stosowania go jako mikrofon punktowy przy większej orkiestrze trudno znaleźć na rynku konkurenta. Doskonale sprawdzą się w studiach filmowych, telewizyjnych, do nagrywania offów ( głosu z poza kadru ), do nagrywania efektów dźwiękowych. Mikrofon jest w kolorze czarnym matowym co sprawia, że jest niezauważalny i nie odbija światła.

KAPSUŁY

DPA MMC 4006
Legendarna kapsuła dookólna DPA.
Połącz tę kapsułę z dowolnym przedwzmacniaczem z modułowej
serii mikrofonów standardowych DPA.

 

DPA MMC4011
Kapsuła kardioidalna. Połącz tę kapsułę z dowolnym przedwzmacniaczem z modułowej serii mikrofonów standardowych DPA.

Dane techniczne:

  • Kierunkowość: Kardioidalna,
  • Zasada działania: Ciśnieniowa,
  • Typ: wstępnie spolaryzowana, pojemnościowa,
  • Pasmo przenoszenia: 20 Hz do 20 kHz,
  • Pasmo przenoszenia, ± 2 dB: 40 Hz do 20 kHz,
  • Nominalna czułość ± 2 dB przy 1 Hz: 10 mV/Pa; -40 dB re. 1 V/Pa,
  • Ekwiwalentny poziom szumów [A-ważone]: Typ. 18 dB(A) re. 20 µPa (max. 20 dB),
  • Ekwiwalentny poziom szumów [ITU-R BS.468-4]: Typ.25 dB,
  • SNR, dla 1 kHz przy 1 Pa [94 dB SPL]: Typ. 76dB(A),
  • Kolor: Czarny mat,
  • Waga: 18 g,
  • Średnica: 19 mm,
  • Średnica kapsuły: 19 mm,
  • Długość: 23 mm,
  • Dewiacja fazowa dla zestawu: < 10°.

DPA MMC4015
Połącz tę kapsułę z dowolnym przedwzmacniaczem z modułowej serii mikrofonów standardowych DPA.

Dane techniczne:

  • Kierunkowość: Szeroko kardioidalna,
  • Zasada działania: Ciśnieniowa,
  • Typ: wstępnie spolaryzowana, pojemnościowa,
  • Pasmo przenoszenia: 20 Hz do 20 kHz,
  • Pasmo przenoszenia, ± 2 dB: 40 Hz do 20 kHz,
  • Nominalna czułość ± 2 dB przy 1 Hz: 10 mV/Pa; -40 dB re. 1 V/Pa,
  • Ekwiwalentny poziom szumów [A-ważone]: Typ. 18 dB(A) re. 20 µPa (max. 20 dB),
  • Ekwiwalentny poziom szumów [ITU-R BS.468-4]: Typ.25 dB,
  • SNR, dla 1 kHz przy 1 Pa [94 dB SPL]: Typ. 76dB(A),
  • Kolor: Czarny mat,
  • Waga: 18 g,
  • Średnica: 19 mm,
  • Średnica kapsuły: 19 mm,
  • Długość: 23 mm,
  • Dewiacja fazowa dla zestawu: < 10°.

DPA MMC4017
Połącz tę kapsułę z dowolnym przedwzmacniaczem z modułowej serii mikrofonów standardowych DPA.

Dane techniczne:

  • Kierunkowość: Super kardioidalna,
  • Zasada działania: Ciśnieniowa, z tuba interferencyjną,
  • Typ: wstępnie spolaryzowana, pojemnościowa,
  • Pasmo przenoszenia: 20 Hz do 20 kHz,
  • Pasmo przenoszenia, ± 2 dB: 40 Hz do 20 kHz,
  • Nominalna czułość ± 2 dB przy 1 Hz: 19 mV/Pa; -34 dB re. 1 V/Pa,
  • Ekwiwalentny poziom szumów [A-ważone]: Typ. 14 dB(A) re. 20 µPa (max. 15 dB(A)),
  • Ekwiwalentny poziom szumów [ITU-R BS.468-4]: Typ.25 dB (max. 26 dB),
  • SNR, dla 1 kHz przy 1 Pa [94 dB SPL]: Typ. 80 dB(A),
  • Kolor: Czarny mat,
  • Waga: 30 g,
  • Średnica: 19 mm,
  • Średnica kapsuły: 19 mm,
  • Długość: 113 mm.

 

WZMACNIACZE

DPA MMP-a
Ultra transparentny, bez transformatorowy przedwzmacniacz z „Active Drive” by zrównoważyć impedancje.
Połącz ten preamp z dowolną kapsułą z modułowej serii mikrofonów standardowych DPA.

Dane techniczne:

  • Złącze na wyjściu: XLR-3M. Pin 1: ekran, Pin 2: sygnał + faza, Pin 3: – faza,
  • Napięcie wyjściowe RMS: > 5 V,
  • Napięcie wyjściowe, szczyt: > 16 V,
  • Typ obwodu elektronicznego: Aktywny,
  • THD@1VRMS, 1kHz: < 0.2 %,
  • Zakres dynamiki: 138 dB,
  • Przełączalny tłumik: 0 dB, -20 dB,
  • Impedancja wyjściowa: < 200 ohm,
  • Zasada impedancji wyjściowej: Impedancja balansowana z Active Drive,
  • CMRR: > 60 dB,
  • Zasilanie: 48 V Phantom power (± 4 V),
  • Pobór prądu: 2.8 mA,
  • Kolor: Czarny mat,
  • Waga: 140 g,
  • Średnica: 19 mm,
  • Długość: 147 mm,
  • Długość kabla: 100 m,
  • Zakres temperatur pracy: -40 °C do 45 °C.

DPA MMP-b
MMP-B przedwzmacniacz z możliwością podcięcia dołu i podbicia góry.
Przedwzmacniacz z filtrem górnoprzepustowym i filtrem podbijającym górne częstotliwości.
Połącz ten preamp z dowolną kapsułą z serii referencyjnych, modułowych mikrofonów standardowych DPA.

Dane techniczne:

  • Złącze na wyjściu: XLR-3M. Pin 1: ekran, Pin 2: sygnał + faza, Pin 3:sygnał – faza,
  • Napięcie wyjściowe RMS: > 1,8 V,
  • Napięcie wyjściowe, szczyt: > 2,5 V,
  • Typ obwodu elektronicznego: Aktywny,
  • THD@1VRMS, 1kHz: < 0.5%,
  • Zakres dynamiki: 124 dB,
  • Przełączalne filtry: podbicie wysokich: +4 dB przy 8 kHz. Odcięcie niskich: pierwsza pozycja filtra poniżej 120Hz,
  • Impedancja wyjściowa: < 150 ohm,
  • Zasada impedancji wyjściowej: Sygnał zbalansowany,
  • CMRR: > 40 dB,
  • Zasilanie: 48 V Phantom power (± 4 V),
  • Pobór proądu: 4.5 mA,
  • Kolor: Czarny mat,
  • Waga: 38 g,
  • Średnica: 19 mm,
  • Długość: 99 mm,
  • Długość kabla: 100 m,
  • Zakres temperatury pracy: -40 °C do 45 °C.

MMP-C przedwzmacniacz kompaktowy.
Połącz ten preamp z dowolną kapsułą z tej serii.
Ultra kompaktowy preamp z serii standardowych, modułowych mikrofonów referencyjnych DPA . Różni się nieco od reszty preampów DPA. Posiada bardziej miękki charakter.

Dane techniczne:

  • Złącze na wyjściu: XLR-3M. Pin 1: ekran, Pin 2: sygnał + faza, Pin 3: – faza,
  • Napięcie wyjściowe RMS: > 4 V,
  • Napięcie wyjściowe, szczyt: > 5,6 V,
  • Typ obwodu elektronicznego: Aktywny,
  • THD@1VRMS, 1kHz: < 0.2 %,
  • Zakres dynamiki: 136 dB,
  • Impedancja wyjściowa: < 200 ohm,
  • Zasada impedancji wyjściowej: Impedancja balansowana z Active Drive,
  • CMRR: > 50 dB,
  • Zasilanie: 48 V Phantom power (± 4 V),
  • Pobór prądu: 2.8 mA,
  • Kolor: Czarny mat,
  • Waga: 40 g,
  • Średnica: 19 mm,
  • Długość: 41 mm,
  • Długość kabla: 100 m,
  • Zakres temperatur pracy: -40 °C do 45 °C.

Podobne produkty

MXL 770 Mogami – Mikrofon pojemnościowy

MXL 770 Mogami – Mikrofon pojemnościowy

Uniwersalny [wokal, instrumenty], charakterystyka kardioidalna, filtr dolnozaporowy, tłumik -10dB, pasmo przenoszenia 20Hz – 20kHz, SPL 137dB, w zestawie walizka, uchwyt sztywny i elastyczny, kolor czarny

Zobacz
MXL 2006 Mogami – Mikrofon pojemnościowy

MXL 2006 Mogami – Mikrofon pojemnościowy

Uniwersalny [wokal, instrumenty], charakterystyka kardioidalna, kapsuła 1 cal, niskoszumowe okablowanie wewnętrzne Mogami, w zestawie walizka, uchwyt elastyczny

Zobacz
MXL V67i – Mikrofon pojemnościowy [2 membrany]

MXL V67i – Mikrofon pojemnościowy [2 membrany]

2 mikrofony w jednym, podwójna kapsuła 1 cal, z jednej strony ciepłe brzmienie [Warm], z drugiej jaśniejsze brzmienie w stylu lat 60-tych [Bright], przełączniki kapsuł oraz tłumika -6dB, w zestawie elegancka drewniana skrzynka i uchwyt sztywny

Zobacz
PreSonus TubePre V2 – Przedwzm. Mikrofonowy

PreSonus TubePre V2 – Przedwzm. Mikrofonowy

Lampowy przedwzmacniacz mikrofonowy XMAX, regulatory GAIN, DRIVE, przełączniki PAD, filtr 80Hz, faza, Phantom +48V, podświetlany wskaźnik VU, „duży i czysty dźwięk za małe pieniądze”

Zobacz