Powrót do kategorii

Avantone CK-40 – Mikrofon pojemnościowy stereo

Stereofoniczny mikrofon pojemnościowy, 3 charakterystyki [kardioidalna, dookólna, ósemkowa x2], pasmo przenoszenia 20Hz – 20kHz, maks. SPL 147dB, w zestawie uchwyt elastyczny, drewniany futerał, osłona przeciwwietrzna, rozdzielacz 2×1, kabel, walizka

Sugerowana cena detaliczna brutto 3299 zł

Specyfikacja

  • Typ: Stereofoniczny mikrofon pojemnościowy (true condenser),
  • Charakterystyki kierunkowe: kardioidalna, wszechkierunkowa i ósemkowa (x2),
  • Kapsuła: Dwie podwójne membrany 35 mm napylane złotem / obudowa z mosiądzu,
  • Pasmo przenoszenia: 20 – 20 000 Hz +/- 3 dB,
  • Impedancja wyjściowa: <=250 Ω / izolacja transformatorowa,
  • Czułość: -40 dB,
  • Stosunek sygnału do szumu: 77 dB re 1Pa,
  • Maksymalny SPL: 147 dB (0,5% THD przy 1000 Hz),
  • Równoważny poziom szumu: <17 dB (A-ważona EC651),
  • Złącze wyjściowe: Męski XLR 5-pinowy z dołączonym rozdzielaczem i kablem,
  • Włącznik filtra górnoprzepustowego: 80 Hz 6 dB/oktawę,
  • Włącznik tłumika: -10 dB,
  • Zasilanie: standardowe zasilanie fantomowe 48 V / 5mA (x2), pobór prądu 3mA,
  • Akcesoria w zestawie:
    – Uchwyt antywstrząsowy
    – Wyściełana drewniana skrzynka
    – Filtr piankowy
    – Rozdzielacz 2×1
    – Kabel 76 cm
    – Metalowa skrzynia transportowa,
  • Wymiary: 27,6 mm x 49 mm,
  • Waga: 0,95 kg,
  • Wykończenie: elementy z polerowanego niklu / Korpus wykończony czerwonym lakierem metalicznym (Cabernet Red).

Opis szczegółowy

Mikrofony Avantone Cabernet (seria C) zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić naprawdę profesjonalną wydajność. Dorównuje lub przewyższa wydajnością i parametrami znacznie droższe mikrofony. Avantone CK-40 to naprawdę wspaniale wyglądający i brzmiący mikrofon. Konstrukcja, charakter i wydajność są porównywalne z najlepszymi stereofonicznymi mikrofonami FET… ale za ułamek ich ceny!

Odporny korpus i obudowa kapsuły mikrofonu CK-40 zostały precyzyjnie wykonane z mosiądzu. Posiada estetyczne wykończenie w kolorze czerwonego wina Cabernet, z akcentami w postaci siatki i obręczy z polerowanego niklu. Niskoszumowy obwód FET, zbudowany na elementach dyskretnych, pracujący w klasie A, daje satysfakcjonujące, profesjonalne rezultaty, porównywalne z dużo droższymi konstrukcjami.

Każde studio może z dumą zaoferować CK-40 jako grupowy mikrofon wokalny, ambientowy, mikrofon do fortepianu lub uniwersalny mikrofon pojemnościowy… emanuje on klasą zarówno wizualnie, jak i dźwiękowo.
Produkowany przy użyciu najlepszych materiałów, które zapewniają bardzo solidne wrażenie, doskonałą integralność strukturalną i niezawodność.

Wszechstronny stereofoniczny mikrofon FET, pracujący w klasie A, Avantone CK-40, posiada dwa 35-milimetrowe, wielomembranowe przetworniki ciśnieniowo-gradientowe z przewodami podłączonymi centralnie. Zostały one umieszczone bardzo blisko siebie, aby umożliwić dokładne obrazowanie stereo bez problemów związanych z fazą. Część mikrofonu z górną kapsułą obraca się o maksymalnie 90 stopni w stosunku do dolnej kapsuły. Funkcja ta wraz niezależnym wyborem charakterystyk kierunkowych pozwala na wykorzystanie wszystkich technik nagrywania stereo. (XY-Coincident / Blumlein, M-S)

Avantone CK-40 to naprawdę wspaniale wyglądający i brzmiący mikrofon. Konstrukcja, charakter i wydajność są porównywalne z najlepszymi stereofonicznymi mikrofonami FET… ale za ułamek ich ceny!

Dostępne są 2 zestawy przełączników: tłumika, wyboru charakterystyki kierunkowej i filtra górnoprzepustowego do niezależnej regulacji obu kapsuł. (Przednie przełączniki regulują dolną stałą kapsułę, a tylne przełączniki górną, obracaną główkę). Te 3 charakterystyki pozwalają na użycie CK-40 w różnych sytuacjach, w tym przy nagrywaniu techniką M-S.
Tłumik -10dB można włączyć przy mikrofonowaniu źródeł wytwarzających bardzo wysoki poziom ciśnienia akustycznego, aby nie przeciążyć elektroniki.
Filtr górnoprzepustowy 80 Hz można włączyć, aby zmniejszyć dudnienie i zatrzymać niepożądane niskie częstotliwości przed „zamuleniem” nagrania.
CK-40 działa na standardowym zasilaniu fantomowym 48 V i zawiera 5-pinowy kabel mikrofonowy, który podłącza się do dołączonego rozgałęźnika stereo 1×2. Dwa standardowe kable mikrofonowe XLR to wszystko, co jest potrzebne do podłączenia go do preampu/konsolety z zasilaniem fantomowym.

Dołączony specjalny uchwyt Custom Retro Shockmount jest doskonały do precyzyjnego ustawiania mikrofonu przy jednoczesnej ochronie mikrofonu przed niepożądanymi wibracjami. Taka izolacja pozwala na uzyskanie doskonałych, profesjonalnych wyników.

Ten mikrofon oferuje wiele dźwiękowych i przestrzennych opcji i zachęcamy do eksperymentowania i kierowania się własnym słuchem podczas ustawiania szerokości obrazu stereo, wykorzystania charakterystyki wszechkierunkowej lub kardioidalnej, czy wykorzystania techniki M-S w konkretnej sytuacji itp.

Podobne produkty

RODE NT2-A – Zestaw do nagrań wokalnych

RODE NT2-A – Zestaw do nagrań wokalnych

Uniwersalny [wokal, instrumenty], 3 charakterystyki [kardioidalna, dookólna, ósemkowa], trójpozycyjne przełączniki filtra i tłumika, M.I.P.A. 2006 – najlepszy mikrofon studyjny, w zestawie uchwyt elastyczny, pop-filtr, wysokiej klasy przewód mikrofonowy

Zobacz
ALVA – Kabel Optyczny MADI Duplex 3m

ALVA – Kabel Optyczny MADI Duplex 3m

2 x SC – 2 x SC, 62.5/125 µm, Multi-Mode, O – 2 x 2.5mm, 3m

Zobacz
MXL 770 Mogami – Mikrofon pojemnościowy

MXL 770 Mogami – Mikrofon pojemnościowy

Uniwersalny [wokal, instrumenty], charakterystyka kardioidalna, filtr dolnozaporowy, tłumik -10dB, pasmo przenoszenia 20Hz – 20kHz, SPL 137dB, w zestawie walizka, uchwyt sztywny i elastyczny, kolor czarny

Zobacz
MXL 2006 Mogami – Mikrofon pojemnościowy

MXL 2006 Mogami – Mikrofon pojemnościowy

Uniwersalny [wokal, instrumenty], charakterystyka kardioidalna, kapsuła 1 cal, niskoszumowe okablowanie wewnętrzne Mogami, w zestawie walizka, uchwyt elastyczny

Zobacz