Powrót do kategorii

MXL R144 – Mikrofon Wstęgowy

Mikrofon wstęgowy [charakterystyka ósemkowa], odporny na wysokie SPL, w zestawie uchwyt elastyczny, walizka

Sugerowana cena detaliczna brutto 555 zł

Specyfikacja

  • Rodzaj: Mikrofon wstęgowy,
  • Aluminiowa wstęga o grubości zaledwie 1.8 mikronów,
  • Charakterystyka: Ósemkowa,
  • Długość wstęgi: 47 mm,
  • Pasmo przenoszenia: 20 Hz – 17 kHz,
  • Czułość: -56 dB [0 dB = 1V/Pa],
  • Impedancja: 250 omów,
  • Maks. SPL przy 0.1 % THD: > 130 dB @ 1 kHz,
  • Wymiary: 47 x 171 mm,
  • Waga: 400 g,
  • Kolor: Błękitny kobalt.

Opis szczegółowy

Szukasz nowych inspiracji? Chcesz nadać swoim nagraniom niepowtarzalny koloryt?
Mikrofon R144 to zaskakująca propozycja od Marshall Electronics, z pewnością warta rozważenia…

Lata 40. i 50. ubiegłego stulecia to okres kiedy w każdym studiu nagrań czy rozgłośni radiowej prym wiodły mikrofony wstęgowe. Największą zaletą ‚wstęg’ było i jest charakterystyczne tylko i wyłącznie dla tego typu mikrofonów, zapierające dech w piersiach, niepowtarzalne – brzmienie. Wstęga jest dużo lżejsza od membrany i cewki zwykłego mikrofonu dynamicznego, przez co zapewnia dużo lepszą jakość dźwięku. Co więc sprawiło, że na lata mikrofony tego typu zostały wyparte przez mikrofony pojemnościowe? Powód jest prosty, przede wszystkim ówczesna konstrukcja mikrofonu, która odznaczała się niebywałą delikatnością, do tego stopnia, że nawet mocniejszy kaszel artysty operowego mógł doprowadzić do uszkodzenia mikrofonu.

Skok technologiczny jaki dokonał się w dziedzinie materiałów magnetycznych, na przestrzeni ostatnich lat spowodował, że dzisiaj podobną sytuację trudno sobie wyobrazić. Historia zatoczyła koło i tak po blisko 40 latach, mikrofony wstęgowe tryumfalnie powróciły do studia nagrań, w miejsce gdzie święciły największe sukcesy, w miejsce gdzie narodziła się ich legenda.

Solidnie wykonany mikrofon wstęgowy, którego modelowym przykładem jest MXL R144, stanowi poważną konkurencję dla mikrofonów pojemnościowych, głównie dzięki niskiemu poziomowi szumów, co jak wiadomo przekłada się na większy zakres dynamiki. MXL R144 dostępny w kolorze błękitnego kobaltu, posiada typową dla ‚wstęgówek’ charakterystykę ósemkową co sprawia, że odznacza się oryginalnym brzmieniem, czułością pozwalającą przechwycić nawet głuche szarpnięcia gitary akustycznej czy subtelną dynamikę perkusji jazzowej.

W tym miejscu należy przywołać kolejną unikalną cechę mikrofonu, jaką jest odporność na wysokie SPL, parametr pozwalający na przenoszenie nawet najgłośniejszych dźwięków bez zauważalnych zniekształceń. R144 doskonale sprawdzi się podczas nagrywania partii wokalnych jak i instrumentalnych w szczególności, instrumentów akustycznych, perkusjonaliów jak również skrzypiec i rogu.

Dla osób nie dysponujących zbyt dużym budżetem, dla których ważną determinantą zakupu jest cena, ale jednocześnie ceniących sobie to co najpiękniejsze w mikrofonach wstęgowych – ciepło, precyzyjność czy gładkość brzmienia, wybór nie będzie nastręczać trudności.

Najważniejsze cechy:

  • Charakterystyka ósemkowa, osie najmniejszej skuteczności znajdują się po bokach,
  • Odporny na wysokie SPL,
  • Dostarcza niewiarygodnie naturalnych brzmień dla nagrań wokalno-instrumentalnych,
  • Niepowtarzalny, wyróżniający wygląd,
  • Zestaw obejmuje mikrofon, walizkę, uchwyt oraz instrukcję.

Podobne produkty

MXL V69 Mogami – Mikrofon lampowy

MXL V69 Mogami – Mikrofon lampowy

Uniwersalny [wokal, instrumenty], charakterystyka kardioidalna, kapsuła 1 cal, okablowanie wewnętrzne Mogami, w zestawie walizka typu flightcase, zasilacz, uchwyt sztywny i elastyczny, 2 kable Mogami 4.6m do połączenia mikrofonu z zasilaczem i preampem

Zobacz

Podobne produkty

MXL 770 Mogami – Mikrofon pojemnościowy

MXL 770 Mogami – Mikrofon pojemnościowy

Uniwersalny [wokal, instrumenty], charakterystyka kardioidalna, filtr dolnozaporowy, tłumik -10dB, w zestawie walizka, uchwyt sztywny i elastyczny

Zobacz
Avantone CV-12 BLA – Mikrofon lampowy

Avantone CV-12 BLA – Mikrofon lampowy

Mikrofon lampowy [konstrukcja przy współpracy z Black Lion], 9 charakterystyk kierunkowych, kapsuła typu CK12 34mm, pasmo przenoszenia 20Hz – 20kHz, maks. SPL 146dB, lampa 6072A, w zestawie drewniany futerał, uchwyt elastyczny, kabel, zasilacz, walizka

Zobacz
RODE NTR – Mikrofon wstęgowy

RODE NTR – Mikrofon wstęgowy

Aktywny mikrofon wstęgowy, doskonały do nagrywania instrumentów akustycznych oraz pieców gitarowych, pasmo przenoszenia 20Hz – 20kHz, membrana aluminiowa o grubości 1.8 mikrona, wewnętrzny uchwyt elastyczny izolujący drgania, SPL 130dB

Zobacz
sE X1 R – Mikrofon wstęgowy

sE X1 R – Mikrofon wstęgowy

Mikrofon wstęgowy [pasywny], charakterystyka ósemkowa, pasmo przenoszenia od 20Hz do 16kHz, membrana aluminiowa o grubości 2 mikronów

Zobacz