Aluminiowa wstęga o grubości zaledwie 1.8 mikronów,
Charakterystyka: Ósemkowa,
Długość wstęgi: 47 mm,
Pasmo przenoszenia: 20 Hz – 17 kHz,
Czułość: -56 dB [0 dB = 1V/Pa],
Impedancja: 250 omów,
Maks. SPL przy 0.1 % THD: > 130 dB @ 1 kHz,
Wymiary: 47 x 171 mm,
Waga: 400 g,
Kolor: Błękitny kobalt.
Opis szczegółowy
Szukasz nowych inspiracji? Chcesz nadać swoim nagraniom niepowtarzalny koloryt?
Mikrofon R144 to zaskakująca propozycja od Marshall Electronics, z pewnością warta rozważenia…
Lata 40. i 50. ubiegłego stulecia to okres kiedy w każdym studiu nagrań czy rozgłośni radiowej prym wiodły mikrofony wstęgowe. Największą zaletą 'wstęg’ było i jest charakterystyczne tylko i wyłącznie dla tego typu mikrofonów, zapierające dech w piersiach, niepowtarzalne – brzmienie. Wstęga jest dużo lżejsza od membrany i cewki zwykłego mikrofonu dynamicznego, przez co zapewnia dużo lepszą jakość dźwięku. Co więc sprawiło, że na lata mikrofony tego typu zostały wyparte przez mikrofony pojemnościowe? Powód jest prosty, przede wszystkim ówczesna konstrukcja mikrofonu, która odznaczała się niebywałą delikatnością, do tego stopnia, że nawet mocniejszy kaszel artysty operowego mógł doprowadzić do uszkodzenia mikrofonu.
Skok technologiczny jaki dokonał się w dziedzinie materiałów magnetycznych, na przestrzeni ostatnich lat spowodował, że dzisiaj podobną sytuację trudno sobie wyobrazić. Historia zatoczyła koło i tak po blisko 40 latach, mikrofony wstęgowe tryumfalnie powróciły do studia nagrań, w miejsce gdzie święciły największe sukcesy, w miejsce gdzie narodziła się ich legenda.
Solidnie wykonany mikrofon wstęgowy, którego modelowym przykładem jest MXL R144, stanowi poważną konkurencję dla mikrofonów pojemnościowych, głównie dzięki niskiemu poziomowi szumów, co jak wiadomo przekłada się na większy zakres dynamiki. MXL R144 dostępny w kolorze błękitnego kobaltu, posiada typową dla 'wstęgówek’ charakterystykę ósemkową co sprawia, że odznacza się oryginalnym brzmieniem, czułością pozwalającą przechwycić nawet głuche szarpnięcia gitary akustycznej czy subtelną dynamikę perkusji jazzowej.
W tym miejscu należy przywołać kolejną unikalną cechę mikrofonu, jaką jest odporność na wysokie SPL, parametr pozwalający na przenoszenie nawet najgłośniejszych dźwięków bez zauważalnych zniekształceń. R144 doskonale sprawdzi się podczas nagrywania partii wokalnych jak i instrumentalnych w szczególności, instrumentów akustycznych, perkusjonaliów jak również skrzypiec i rogu.
Dla osób nie dysponujących zbyt dużym budżetem, dla których ważną determinantą zakupu jest cena, ale jednocześnie ceniących sobie to co najpiękniejsze w mikrofonach wstęgowych – ciepło, precyzyjność czy gładkość brzmienia, wybór nie będzie nastręczać trudności.
Najważniejsze cechy:
Charakterystyka ósemkowa, osie najmniejszej skuteczności znajdują się po bokach,
Odporny na wysokie SPL,
Dostarcza niewiarygodnie naturalnych brzmień dla nagrań wokalno-instrumentalnych,
Niepowtarzalny, wyróżniający wygląd,
Zestaw obejmuje mikrofon, walizkę, uchwyt oraz instrukcję.
Uniwersalny [wokal, instrumenty], charakterystyka kardioidalna, kapsuła 1 cal, okablowanie wewnętrzne Mogami, w zestawie walizka typu flightcase, zasilacz, uchwyt sztywny i elastyczny, 2 kable Mogami 4.6m do połączenia mikrofonu z zasilaczem i preampem
Mikrofon lampowy [konstrukcja przy współpracy z Black Lion], 9 charakterystyk kierunkowych, kapsuła typu CK12 34mm, pasmo przenoszenia 20Hz – 20kHz, maks. SPL 146dB, lampa 6072A, w zestawie drewniany futerał, uchwyt elastyczny, kabel, zasilacz, walizka