Powrót do kategorii

RME HDSPe AIO PRO

Karta audio PCI-Express 18 IN/ 20 OUT [24-bity/ 192kHz], analog IN/OUT, optyczny ADAT [maks. 192kHz poprzez S/MUX4], elektryczny S/PDIF [192kHz], AES/EBU [192kHz], MIDI IN/OUT, wyjście słuchawkowe

Sugerowana cena detaliczna brutto 3630 zł

Specyfikacja

Wejścia analogowe

RCA (standardowy kabel rozdzielający D-Sub)

  • Wejście: cinch (RCA), niesymetryczne,
  • Impedancja wejściowa: 18 kΩ,
  • Przełączana czułość wejściowa +24 dBu, +19 dBu, +13 dBu, +4 dBu przy 0 dBFS,
  • Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +19/24 dBu: 117 dB RMS nieważony, 120 dBA,
  • Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +13 dBu: 116 dB RMS nieważony, 118 dBA,
  • Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +4 dBu: 112 dB RMS nieważony, 114 dBA,
  • Charakterystyka częstotliwościowa przy 44,1 kHz, -0,1 dB: 7 Hz – 20,5 kHz,
  • Charakterystyka częstotliwościowa przy 96 kHz, -0,5 dB: 3 Hz – 45,5 kHz,
  • Charakterystyka częstotliwościowa przy 192 kHz, -1 dB: 2 Hz – 92 kHz,
  • THD przy -1 dBFS: -114 dB, 0,0002 %,
  • THD+N przy -1 dBFS: -110 dB, 0,0003 %,
  • Separacja kanałów: > 110 dB,
  • XLR (opcjonalny kabel rozdzielający D-Sub),
  • jako RCA, z wyjątkiem:

Wejście: XLR, servo-balanced

  • Impedancja wejść symetrycznych: 36 kΩ, niewyważona: 18 kΩ,
  • Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +4 dBu: 116 dB RMS nieważony, 118 dBA
Wyjścia analogowe

RCA (standardowy kabel rozdzielający D-Sub)

  • Wyjście: Cinch (RCA), niesymetryczne,
  • Impedancja wyjściowa+19/+13 dBu: 75 Ω. +4/-2 dBu: 80 Ω,
  • Przełączana impedancja wyjściowa: +19, +13 dBu, +4 dBu, -2 dBu przy 0 dBFS,
  • Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +19 dBu: 117 dB RMS nieważony, 119 dBA,
  • Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +13 dBu: 116 dB RMS nieważony, 118 dBA,
  • Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +4 dBu: 114 dB RMS nieważony, 116 dBA,
  • Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy -2 dBu: 110 dB RMS nieważony, 112 dBA,
  • Charakterystyka częstotliwościowa przy 44,1 kHz, -0,1 dB: 10 Hz – 20,2 kHz,
  • Charakterystyka częstotliwościowa przy 96 kHz, -0,5 dB: 4 Hz – 44,6 kHz,
  • Charakterystyka częstotliwościowa przy 192 kHz, -1 dB: 3 Hz – 83 kHz,
  • THD przy 0 dBFS: < -107 dB, 0,0005 %,
  • THD+N przy 0 dBFS: -105 dB, 0,0006 %,
  • Separacja kanałów: > 110 dB

XLR (opcjonalny kabel rozdzielający D-Sub)
jako RCA, z wyjątkiem:

  • Wyjście: XLR,
  • Impedancja wyjściowa +24/+19 dBu: 150 Ω, +13/+4 dBu: 160 Ω,
  • Przełączany poziom wyjściowy: +24 dBu, +19 dBu, +4 dBu przy 0 dBFS,
  • Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +24 dBu: 117 dB RMS nieważony, 120 dBA

Słuchawki jako RCA, z wyjątkiem:

  • Wyjście: TRS 6,3 mm, niesymetryczne, stereo,
  • Impedancja wyjściowa: 0,1 Ω,
  • Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +19 (Hi-Power): 117 dB RMS nieważony, 119 dBA,
  • Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +7 dBu (Lo-Power): 113 dB RMS nieważony, 115 dBA,
  • Poziom wyjściowy przy 0 dBFS, Hi-Power, obciążenie 150 Ω lub większe: +19 dBu (6,9 V),
  • Poziom wyjściowy przy 0 dBFS, Lo-Power, obciążenie 8 Ω lub większe: +7 dBu (1,73 V),
  • THD+N przy + 15 dBu, obciążenie 32 Ω, 590 mW: -97 dB, 0,0016 %,
  • Maksymalna moc przy 0,1% THD 32 Ω: 730 mW na kanał
Wejścia cyfrowe

AES/EBU

  • 1 x XLR, symetryzowane transformatorowo, izolowane galwanicznie, zgodne z AES3-1992,
  • Wejście o wysokiej czułości (< 0,3 Vss),
  • Zgodność z SPDIF (IEC 60958),
  • Akceptuje format konsumencki i profesjonalny, ochrona przed kopiowaniem będzie ignorowana,
  • Zakres synchronizacji: 28 kHz – 200 kHz

SPDIF

  • 1 x RCA, symetryzowane transformatorem, zgodne z IEC 60958,
  • Wejście o wysokiej czułości (< 0,3 Vss),
  • Zgodność z AES/EBU (AES3-1992),
  • Akceptuje format konsumencki i profesjonalny, ochrona przed kopiowaniem będzie ignorowana,
  • Zakres synchronizacji: 28 kHz – 200 kHz

ADAT (optyczne)

  • 1 x TOSLINK, format zgodny ze specyfikacją Alesis,
  • Standard: 8 kanałów 24 bity, do 48 kHz,
  • Double Speed (S/MUX): 4 kanały 24 bity 96 kHz,
  • Quad Speed (S/MUX4): 2 kanały 24 bity 192 kHz,
  • Bitclock PLL zapewnia doskonałą synchronizację nawet przy płynnej zmianie częstotliwości próbkowania (varispeed),
  • Zakres synchronizacji: 31,5 kHz – 50 kHz
Wyjście cyfrowe

AES/EBU

  • 1 x XLR, symetryzowane transformatorowo, izolowane galwanicznie, zgodne z AES3-1992,
  • Poziom wyjściowy 4,0 Vss,
  • Format profesjonalny zgodnie z AES3-1992-4,
  • Tryb Single Wire, częstotliwość próbkowania od 28 kHz do 200 kHz

SPDIF

  • 1 x RCA, symetryzowane transformatorem, zgodne z IEC 60958,
  • Poziom wyjściowy profesjonalny 2,3 Vpp, konsumencki 1,0 Vpp,
  • Format profesjonalny zgodnie z AES3-1992-4,
  • Format konsumencki SPDIF zgodnie z IEC 60958,
  • Tryb Single Wire, częstotliwość próbkowania od 28 kHz do 200 kHz

ADAT

  • 1 x TOSLINK, format zgodny ze specyfikacją Alesis,
  • Standard: 8 kanałów 24 bity, do 48 kHz,
  • Double Speed (S/MUX): 4 kanały 24 bity 96 kHz,
  • Quad Speed (S/MUX4): 2 kanały 24 bity 192 kHz
  • Zegary cyfrowe: Wew., wejście ADAT, wejście SPDIF, wejście Sync, opcjonalne wejście Word clock / LTC in,
  • Tłumienie jittera w zegarach zewnętrznych: > 50 dB (2,4 kHz),
  • Efektywny wpływ zniekształceń jittera zegara na konwersję AD i DA: prawie zerowy,
  • PLL zapewnia zero strat, nawet przy jitterze powyżej 100 ns,
  • Digital Bitclock PLL dla bezproblemowej synchronizacji ADAT,
  • Obsługiwane częstotliwości próbkowania: od 28 kHz do 200 kHz,

MIDI

  • 1 x We/Wy MIDI przez 5-stykowe gniazdo DIN,
  • Izolowane galwanicznie przez optoizolator,
  • Tryb Hi-speed: Jitter i czas reakcji zwykle poniżej 1 ms
    • Oddzielne 128 bajtowe FIFO dla wejścia i wyjścia

Opis szczegółowy

RME wprowadza kartę HDSPe AIO Pro PCI Express, następcę popularnego interfejsu HDSPe AIO. Wersja Pro zapewnia profesjonalnym użytkownikom z branży studyjnej i nadawczej taką samą dużą liczbę kanałów, a także różnorodne analogowe/cyfrowe wejścia i wyjścia, co HDSPe AIO. Pod względem parametrów technicznych RME całkowicie zmieniło HDSPe AIO Pro, definiując supernowoczesność wśród kart PCI Express.

Wszystkie wejścia i wyjścia działają jednocześnie, nawet SPDIF (RCA) i AES/EBU (XLR). Oczywiście na pokładzie mamy również TotalMix, niezrównany mikser do routingu sygnałów, oraz SteadyClock FS, rewelacyjną technologię o maksymalnym tłumieniu jittera w zewnętrznych sygnałach zegara. HDSPe AIO Pro obsługuje również opcjonalne TCO dla synchronizacji z kodem czasowym (LTC/video).

Nowa karta HDSPe AIO Pro bazuje na referencyjnych procesorach AK5572 i AK4490, pochodzących z hi-endowego przetwornika AD/DA ADI-2 Pro. Wejścia analogowe również wykorzystują układ z ADI-2 Pro (+24 / +19 / +13 / +4 dBu). Ponadto RME wzbogaciło wyjścia o dodatkowe poziomy referencyjne (symetryczne: +24 / +19 / +13 / +4 dBu; niesymetryczne: +19 / +13 / +4 / -2 dBu), co pozwala na jeszcze bardziej wszechstronną integrację z systemami audio. HDSPe AIO Pro jest wyposażony w osobny tłumik w sekcji wyjściowej, co skutkuje zwiększonym stosunkiem sygnału do szumu oraz niższą impedancją wyjściową przy niskich poziomach referencyjnych.

Kolejną zaletą HDSPe AIO Pro jest nowe, wydajne i niezwykle transparentne wyjście słuchawkowe. Dzięki przekaźnikowi wyciszania z przełączanymi poziomami wyjściowymi nie ma niepożądanych trzasków na wyjściu słuchawkowym i analogowych wyjściach XLR i RCA podczas włączania komputera.

HDSPe AIO Pro oferuje unikatowe funkcje:

  • Symetryczne* stereofoniczne analogowe wejście i wyjście, 24 bity/192 kHz,
  • Wszystkie analogowe wejścia/wyjścia o częstotliwości 192 kHz, stała liczba dostępnych kanałów,
  •  cyfrowe we/wy ADAT, obsługujące częstotliwość 192 kHz w trybie S/MUX4,
  • 1 cyfrowe we/wy SPDIF, obsługujące 192 kHz,
  • 1 cyfrowe We/Wy AES/EBU, obsługujące 192 kHz,
  • 1 wyjście słuchawkowe o dużej mocy, oddzielny przetwornik DA i urządzenie odtwarzania,
  • 1 we/wy MIDI z 16 kanałami MIDI o wysokiej prędkości, dostępne przez kabel rozdzielający,
  • DIGICheck, unikalne narzędzie pomiarowe i analizujące RME,
  • TotalMix FX: 760-kanałowy mikser o wewnętrznej rozdzielczości 42 bity,
  • Natywny PCI Express – brak mostka PCI – PCI Express,
  • Wyjścia z przekaźnikami wyciszającymi,
  • Poziomy we/wy +24 dBu.

* HDSPe AIO Pro jest dostarczany w wersji podstawowej z analogowymi kablami rozdzielającymi RCA (słuchawki: gniazdo TRS). Dlatego wszystkie analogowe wejścia/wyjścia są niesymetryczne. Opcjonalnie dostępny jest analogowy kabel rozdzielający XLR (słuchawki: gniazdo blokowane Neutrik TRS), zamieniający złącza na symetryczne.

Podobne produkty

PreSonus Przedwzm. Mikrofonowy BlueTube DP V2

PreSonus Przedwzm. Mikrofonowy BlueTube DP V2

2-kanałowy przedwzmacniacz mikrofonowy XMAX z technologią Dual Path [praca w układzie lampowym lub tranzystorowym], regulatory GAIN, DRIVE, przełączniki PAD, filtr 80Hz, faza, Phantom +48V, podświetlane wskaźniki VU

Zobacz
RODE NT3 – Mikrofon pojemnościowy

RODE NT3 – Mikrofon pojemnościowy

Bardzo uniwersalny [wokal, instrumenty, scena], zasilanie bateryjne 9V, charakterystyka hiperkardioidalna, membrana 3/4 cala [19mm]

Zobacz
RODE NT5 Pair – Para mikrofonów pojemnościowych

RODE NT5 Pair – Para mikrofonów pojemnościowych

2 fabrycznie parowane mikrofony NT5, w zestawie 2 uchwyty sztywne RM5, 2 osłony przeciwwietrzne WS5 oraz pokrowiec

Zobacz
RME HDSPe MADI FX

RME HDSPe MADI FX

Karta MADI PCI-Express [194 IN/ 196 OUT], 24-bity/ 192kHz, 3 x MADI I/O [2 x optical, 1 x coaxial], AES/EBU I/O, Analog stereo Out, MIDI, Word Clock, technologia Seamless Redundancy Operation

Zobacz