Powrót do kategorii

RME MADIface XT

Interfejs Audio USB 3.0 [196 IN/ 198 OUT], 3 x MADI I/O [2 x optical, 1 x coaxial], 2 x Analog Mic/Line [XLR/TRS], 4 x Analog OUT [XLR, Phones], AES/EBU, MIDI, 3 x wirtualne MIDI przez MADI, WordClock, TotalMix FX, SteadyClock, DIGICheck

Sugerowana cena detaliczna brutto 9990 zł

Specyfikacja

Dane ogólne
  • Interfejs External PCI Express, USB 3.0 i USB 2.0,
  • Częstotliwości próbkowania: 32 kHz – 192 kHz, zmienne [synchronizacja/word clock],
  • Wejście analogowe, poziom wzmocnienia: 60 dB,
  • Współczynnik SNR [sygnał-szum] w torze wejściowym: 108 dB RMS nieważone, 111 dBA,
  • Współczynnik SNR [sygnał-szum] na wyjściu: 112 dB RMS nieważone, 115 dBA,
  • 3 x wirtualne MIDI przez MADI I/O, zewnętrzne wejście i wyjście MIDI,
  • TotalMix: mikser 4096 kanałów, działający z wewnętrzną rozdzielczością 46-bitów,
  • SteadyClock™: super-stabilny zegar cyfrowy, najwyższy poziom redukcji jittera,
  • Urządzenie w pełni działa niezależnie [stand-alone], ze zdalnym sterowaniem MIDI,
  • W zestawie DIGICheck, wszechstronne narzędzie RME do analizy, testów i pomiarów.
Sterowniki
  • Windows Vista/7/8 [32 bity i 64 bity, działanie w trybie multi-client ASIO i WDM],
  • Mac OS X [Core Audio, Core MIDI].

Opis szczegółowy

RME MADIface XT to pierwszy i jednocześnie najmniejszy na świecie, przenośny interfejs audio USB3, który potrafi obsłużyć setki kanałów audio. MADIface XT z powodzeniem można tez podłączyć przez port USB 2.0 [liczba wejść i wyjść w komputerze zostanie wtedy ograniczona do 70 kanałów]. Zaimplementowany, niespotykany w podobnych urządzeniach, port PCI Express pozwala na podłączenie zewnętrznych kart External PCI Express oraz adaptera dla Thunderbolt – tym sposobem w jednym urządzeniu mamy dostęp do najszybszych istniejących technologii przesyłu danych, z maksymalną liczbą kanałów i najniższą latencją.

Zestaw, przydatnych w warunkach live i w studio, wejść i wyjść dopełniają dwa, kontrolowane cyfrowo, hi-endowe przedwzmacniacze mikrofonowo/liniowe, dwa symetryczne wyjścia liniowe oraz stereofoniczne wyjście słuchawkowe. Zdalne sterowanie poprzez MADI i nieograniczone możliwości w kwestiach miksowania, krosowania oraz przetwarzania sygnałów w TotalMix FX sprawiają, że interfejs ten można wykorzystać, na praktycznie nieskończoną ilość sposobów.

Do typowej pracy w ustawieniu stacjonarnym interfejs świetnie współpracuje ze sterownikiem RME Advanced Remote Control [dostępny opcjonalnie].

Za pomocą MADIface XT można bezpośrednio do komputera, przesyłać również cyfrowe dane audio z dowolnego urządzenia posiadającego interfejs MADI. Analogowe wejście stereo przewidziano do podłączenia urządzeń analogowych, zaś 2 analogowe wyjścia stereo umożliwiają podłączenie odsłuchów. Dzięki technologii Plug and Play instalacja jest bardzo prosta, nawet dla niedoświadczonych użytkowników. Wiele unikalnych funkcji i znakomicie przemyślany sposób konfiguracji ustawień stawiają MADIface XT na samym szczycie wśród cyfrowych interfejsów audio.

Panel przedni
Z przodu MADIface XT znajdują się 2 wejścia liniowe i mikrofonowe XLR/TRS, wyjście liniowo/słuchawkowe stereo, dwa obrotowe enkodery z funkcją przycisku, cztery klawisze do obsługi menu, kolorowy wyświetlacz graficzny oraz sześć wskaźników LED.

Wejścia mikrofonowe/liniowe. Dwa wejścia Mic/Line wyposażono w gniazda Neutrik typu combo, obsługujące złącza w formatach XLR i 6.3 mm / 1/4″ TRS. Każde z wejść posiada też wskaźniki LED sygnalizujące obecność sygnału [SIG], zbyt wysoki poziom [Clip] i zasilanie fantomowi [48V].

Wyjście słuchawkowe. Sygnał z kanałów 3/4 dostępny jest na wyjściu słuchawkowym, które działa także jako, wysokiej klasy, niesymetryczne wyjście liniowe.

Wyświetlacz. Główne okienko wyświetlacza [wskaźniki poziomu] pokazuje aktualny status interfejsu [PCIe pomarańczowy, USB 2 żółty, USB 3 niebieski], informacje na temat synchronizacji MADI i wejść AES, oraz wchodzących i wychodzących danych MIDI.

Wykorzystując cztery przyciski, dwa enkodery [1 i 2], wyraźny, kolorowy wyświetlacz wysokiej rozdzielczości, oraz menu o przejrzystej strukturze, użytkownik może szybko zmieniać i konfigurować ustawienia interfejsu, bez podłączania go do komputera. Informacje i czytelne oznaczenia na wyświetlaczu prowadzą użytkownika przez wszystkie funkcje. Obrotowe enkodery 1 i 2 służą do bezpośredniej regulacji poziomów głośności dla przedniego i tylnego wyjścia. Pozostałe informacje znajdziesz na wyświetlaczu.

Panel tylny
Na tylnym panelu MADIface XT znalazly się: dwa, symetryczne wyjścia analogowe, wejścia i wyjścia word clock oraz koncentryczne MADI, dwa wejścia/wyjścia optyczne MADI, port USB 3 [kompatybilny z USB 2], złącze PCI Express, wielozłącze D-sub I/O MIDI/AES, gniazdo i przełącznik zasilania.

Symetryczne wyjścia liniowe. 2 symetryczne wyjścia analogowe na złączach XLR.

Wejście/wyjście Word Clock. BNC. W menu Options – Clock można przełączyć do ustawienia 75 Ohms.

MADI wejście/wyjście koncentryczne: Standardowe złącza koncentryczne MADI.

MADI wejście/wyjście optyczne: 2 x standardowe złącza optyczne MADI.

Gniazdo dla sterownika Remote. Mini-DIN. Wejście dla opcjonalnie dostępnych sterowników z funkcjami Volume, Store, Dim i Recall.

Wejście/wyjście MIDI oraz AES/EBU. Złącze D-sub dla dostępnego w zestawie przewodu przejściowego ze złączami: XLR dla wejścia/wyjścia AES i 5-pinowego DIN dla wejścia/wyjścia MIDI.

USB 3.0. Gniazdo USB do połączenia z komputerem. Bez funkcji zasilania przez USB. Kompatybilne z USB 2.0.

PCI Express. Zewnętrzne złącze PCI Express do podłączenia standardowych kabli Molex E-PCIe.

POWER [przełącznik]: Włącza i wyłącza zasilanie w MADIface XT.

Gniazdo zasilania. Do podłączenia zasilacza dostarczonego w zestawie, z końcówką typu DC z blokadą. Po włożeniu końcówki ostrożnie przekręć i zablokuj wtyczkę.

Dostępny w zestawie, wydajny zasilacz działa w przedziale napięć 100 V – 240 V AC [prąd zmienny]. Zintegrowany w układzie filtr liniowy w pełni chroni przed wahaniem napięć i likwiduje zakłócenia z układu zasilania.

TotalMix FX

Razem z MADIface XT otrzymujesz potężny, cyfrowy mikser Hammerfall DSP, który działa w czasie rzeczywistym, w oparciu o unikalną technologię RME TotalMix.
Mikser pozwala praktyczne w nieograniczony sposób miksować i krosować sygnały ze wszystkich kanałów wejściowych i kanałów playback jednocześnie, i przesłać je do dowolnych wyjść sprzętowych.


Oto kilka, typowych przykładów wykorzystania TotalMix:

  • Realizacja submiksów bez opóźnienia [miksy słuchawkowe]. Z MADIface XT możesz stworzyć do 99 [!] zupełnie niezależnych submiksów stereo. Odpowiada to 198 [!] torom Aux w konsoletach analogowych,
  • Nieograniczone połączenia między wejściami i wyjściami [funkcja krosownicy z dowolnością działania],
  • Dystrybucja sygnałów do kilku różnych wyjść jednocześnie. TotalMix pełni funkcje nowoczesnego splitera i dystrybutora sygnałów,
  • Równoległe odtwarzanie różnych programów na pojedynczym wyjściu stereo. Sterownik ASIO typu multiclient obsługuje kilka programów w tym samym czasie, nawet dla identycznych torów playback. TotalMix umożliwia miksowanie i odsłuch na jednym wyjściu stereo nawet, gdy odtwarzanie odbywa się na różnych kanałach,
  • Miksowanie sygnału wejściowego z sygnałem odtwarzanym [pełny ASIO Direct Monitoring]. RME jest nie tylko pionierem rozwiązań ADM, ale również oferuje najpełniejszą implementację funkcji ADM,
  • Integracja z urządzeniami zewnętrznymi. TotalMix umożliwia włączenie zewnętrznych urządzeń i efektów na ścieżce playback lub w torze nagrywania. W zależności od sytuacji, funkcję można wykorzystać na zasadzie insertów, torów wysyłki i powrotu dla efektów. Przykładowo, na ścieżce wokalnej w czasie rzeczywistym możesz włączyć efekt pogłosu w odsłuchu,
  • Dla każdego toru wejściowego, kanału playback i wyjścia sprzętowego dostępne są, obliczane sprzętowo, wskaźniki Peak i RMS [dla wyjścia sprzętowego tylko wskazania Peak]. Wskaźniki poziomów są bardzo przydatne przy wykrywaniu obecności sygnału, a także sposobów przekierowania sygnałów audio,
  • TotalMix nie wpływa na tor nagrywania, nie zmienia poziomu nagrywanego sygnału ani informacji audio, które rejestrujesz [wyjątek: tryb zapętlenia],
  • Sygnały na wejściach sprzętowych można zawsze przepuścić w formie niezmienionej, nawet o różnym poziomie. To duża różnica w porównaniu z typowymi konsoletami, w których ustawienia potencjometrów na wszystkich kanałach zawsze regulują poziomy sygnału w całej konfiguracji,
  • Wskaźniki poziomów dla kanałów wejściowych i odsłuchu playback działają w ustawieniu pre-fader [przed regulacją poziomu] – pozwala to na czytelną kontrolę obecności sygnału w systemie. Wskaźniki poziomów dla wyjść realizowanych sprzętowo działają w ustawieniu post-fader [za regulacją poziomu], więc pokazują aktualny poziom wyjściowy.

Podobne produkty

PreSonus Studio 192 – Interfejs Audio USB 3.0

PreSonus Studio 192 – Interfejs Audio USB 3.0

Interfejs audio USB 3.0 [26 IN/ 32 OUT] 24-bity/192kHz, system procesorów FAT CHANNEL, 8 wejść analogowych [8 preampów XMAX, 2 mic/inst + 6 mic/line], 8 wyjść analogowych TRS, 2 wyjścia słuchawkowe, 2 x ADAT, S/PDIF, tryb Zero-Latency, Studio One 4 Artist

Zobacz
PreSonus AudioBox iTwo – Interfejs Audio USB

PreSonus AudioBox iTwo – Interfejs Audio USB

Interfejs Audio USB 2.0 24-bity/96kHz, tryb class-compliant [iPad], 2 wejścia combo [mikrofonowo/ instrumentalno/ liniowe], 2 wyjścia liniowe TRS, wyjście słuchawkowe, MIDI IN/OUT, w zestawie oprogramowanie Studio One 4 Artist, Capture Duo [iPad]

Zobacz
RME Babyface PRO – Interfejs Audio USB

RME Babyface PRO – Interfejs Audio USB

Interfejs Audio USB [12 IN/ 12 OUT], 24-bity/192kHz, 4 analog I/O [TRS], 2 preampy mikrofonowe, ADAT lub S/PDIF, MIDI, 2 wyjścia słuchawkowe, TotalMix FX, kompatybilny z iPad

Zobacz
M-AUDIO TRANSIT PRO – Przetwornik USB

M-AUDIO TRANSIT PRO – Przetwornik USB

Wysokiej jakości przetwornik USB cyfrowo-analogowy [32-bity/384kHz], wbudowany wzmacniacz słuchawkowy, 2 wyjścia słuchawkowe [1/4” oraz 1/8”], zasilanie [USB lub opcjonalny zasilacz]

Zobacz