Powrót do kategorii

RME FireFace UC – Interfejs Audio USB

Interfejs Audio USB [18 IN/ 18 OUT], 24-bity/192kHz, 8 analog I/O [TRS], 2 preampy mikrofonowe, ADAT, S/PDIF, WordClock, 2 x MIDI

Sugerowana cena detaliczna brutto 3990 zł

Specyfikacja

Wejścia analogowe
  • 8 wejść analogowych: 6 x 1/4″ TRS [4 liniowe, 2 x liniowo-instrumentalne], 2 x XLR/TRS Combo [2 mikrofonowo-liniowe]; wszystkie symetryczne.
Wyjścia analogowe
  • 8 wyjść analogowych: 6 x 1/4″ TRS, symetryczne, ścieżka sygnałowa ze sprzężeniem stałoprądowym; 1 x 1/4″ TRS niesymetryczne.
Wejścia cyfrowe
  • 1 x optyczne ADAT lub S/PDIF, koaksjalne S/PDIF [zgodne z AES/EBU].
Wyjścia cyfrowe
  • 1 x optyczne ADAT lub S/PDIF, koaksjalne S/PDIF [zgodne z AES/EBU].
MIDI
  • 2 x MIDI IN/OUT na dodatkowym kablu [4 gniazda DIN, 5-pin]; 32 szybkie kanały MIDI z małym jitterem,
  • Dynamika przetwarzania A/D: 110 dB RMS nieważona, 113 dBA,
  • THD dla przetwarzania A/D: < -110 dB [< 0,00032%],
  • THD+N dla przetwarzania A/D: < -104 dB [< 0,00063%],
  • Przesłuch dla przetwarzania A/D: > 110 dB,
  • Dynamika przetwarzania D/A: 110 dB RMS nieważona, 112 dBA [niewyciszony],
  • THD dla przetwarzania D/A: < -100 dB [< 0,001%],
  • THD+N dla przetwarzania D/A: < -97 dB [< 0,0014%],
  • Przesłuch dla przetwarzania D/A: > 100 dB,
  • Poziom wejściowy/wyjściowy dla 0 dBFS przy ustawieniu Hi Gain: +19 dBu,
  • Poziom wejściowy/wyjściowy dla 0 dBFS przy ustawieniu +4 dBu: +13 dBu,
  • Poziom wejściowy/wyjściowy dla 0 dBFS przy ustawieniu -10 dBV: +2 dBV,
  • Wewnętrzne częstotliwości próbkowania: 32, 44.1, 48, 64, 88.2, 96, 128, 176.4, 192 kHz,
  • Zakres zewnętrznych częstotliwości próbkowania: 28 kHz – 200 kHz,
  • Pasmo przenoszenia A/D – D/A, -0,5 dB: 5 Hz – 21 kHz     [44.1 kHz],
  • Pasmo przenoszenia A/D – D/A, -0,5 dB: < 5 Hz – 43.3 kHz [96 kHz],
  • Pasmo przenoszenia A/D – D/A, -1 dB: < 5 Hz – 70 kHz     [192 kHz].
Sterowniki
  • PC: Windows XP sp2 [lub nowszy] Vista, Vista 64, Windows7: WDM, ASIO2,
  • MAC: Mac OS X [10.5 lub nowszy] Intel: Core Audio, Core MIDI.

Opis szczegółowy

RME Fireface UC to następca interfejsu Fireface 400 – zdobywcy licznych nagród oraz szerokiego grona użytkowników. Tym razem producent wyposażył urządzenie w port USB zamiast poprzednio zastosowanego FireWire.

Standard USB już dawno osiągnął przepustowość wystarczającą do bezproblemowej pracy na ośmiu i więcej kanałach audio. Jest to rozwiązanie stabilne i dostępne w każdym komputerze stacjonarnym i przenośnym. Nie musimy już kupować specjalnych [czyt. wydajnych] kontrolerów FireWire, męczyć się z ich instalacją oraz konfiguracją. Standard USB jest nadal rozwijany i możemy mieć pewność, że w niedalekiej przyszłości jego przepustowość wzrośnie nawet 10 krotnie zachowując przy tym pełną kompatybilność z poprzednimi wersjami USB [1.1, 2.0]

Interfejs RME Fireface UC został specjalnie zoptymalizowany pod kątem uzyskania najwyższej wydajności i stabilności zarówno pod systemami dedykowanymi PC jak również MAC. Korzysta on z dwóch wersji firmware’u, z których każda wykorzystuje inną metodę transferu danych. Ma to na celu wyeliminowanie typowych ograniczeń charakterystycznych dla interfejsów USB innych producentów. Rezultatem owej optymalizacji jest możliwość pracy na minimalnych latencjach a są to 42 sample dla PC Windows oraz 14 sampli opóźnienia dla MAC OS.

Fireface UC to jedyne urządzenie w swojej klasie z aktywnym układem tłumienia jittera, możliwością kontroli z panelu przedniego, wysokiej jakości przetwornikami AD/DA oraz możliwością dowolnej konfiguracji wejść i wyjść w systemie dźwiękowym Twojego studia. TotalMix, to oprogramowanie z poziomu którego możemy kontrolować interfejs RME Fireface UC – majstersztyk wśród dzisiejszych aplikacji sterujących interfejsami audio.

Wejścia i wyjścia analogowe
FireFace UC oferuje 8 wejść oraz 8 wyjść analogowych najwyższej jakości. Z wyjątkiem kanałów 7/8 wszystkie pozostałe są symetryczne i mają programowo przełączane poziomy w zakresie -10 dBV, +4dBu, Lo Gain.
Na płycie czołowej Fireface UC znajdują się 2 symetryczne wejścia mikrofonowe z poziomem wejściowym sterowanym cyfrowo i indywidualnie załączanym zasilaniem Phantom 48V. Wejścia te są wykonane na złączach typu Combo [XLR/TRS] firmy Neutrik co jest gwarancją pewnego połączenia.
Wejścia 3 i 4 to niezwykle elastyczne, symetryczne wejścia uniwersalne. Po pierwsze, funkcjonują one w identyczny sposób jak wejścia 5 – 8 znajdujące się na płycie tylnej i mogą być skonfigurowane do współpracy z sygnałami o standardowych poziomach studyjnych [+4 dBu, LoGain]. Ponadto impedancja wejściowa może być przełączana pomiędzy 10 kOhm dla sygnałów o poziomie liniowym a 470 kOhm dla sygnałów instrumentalnych.

Wejścia 5 – 8 ulokowane na płycie tylnej pracują z poziomami -10 dBV, +4 dBu i LoGain, które można wybrać w oknie ustawień. Identycznie sytuacja wygląda w przypadku symetrycznych wyjść analogowych 1 – 6 znajdujących się na płycie tylnej. Wyjście słuchawkowe, przypisane do kanałów 7/8 oferuje wysoki poziom głośności podczas współpracy ze słuchawkami niskoimpedancyjnymi.

Wejścia i wyjścia cyfrowe
Optyczne wejścia i wyjścia ADAT pozwalają na podłączenie dodatkowych procesorów efektów, mikserów lub zewnętrznych przetworników. Wszystkie kanały ADAT są dostępne jednocześnie razem z kanałami analogowymi, dzięki czemu – wykorzystując dodatkowy konwerter [ADI-8 QS] lub przedwzmacniacz [OctaMic II] – zyskujemy dostęp do 16 analogowych kanałów wejściowych i wyjściowych. Koaksjalne złącze S/PDIF, które jest w pełni kompatybilne również z formatem AES/EBU [podobnie, jak w innych urządzeniach RME] może pracować z częstotliwościami próbkowania do 192 kHz.

Funkcjonalność
Dzięki wewnętrznej pamięci Flash wszystkie ustawienia, w tym ustawienia miksera TotalMix są wczytywane w momencie uruchamiania interfejsu. Fireface 400 może zatem być konfigurowany i używany jako samodzielne urządzenie nie podłączone do komputera. W tym wypadku może m.in. pracować jako: submikser, przetwornik A/D i D/A, mikser słuchawkowy, konwerter formatów, przedwzmacniacz instrumentalny lub mikrofonowy, mikser monitorowy i wiele innych.

Interfejs Fireface 400 został wyposażony w unikalną technologię SteadyClock przeznaczoną do sprawowania kontroli nad zegarem i synchronizacją. Dzięki niej urządzenie może służyć jako źródło referencyjnego sygnału zegarowego dla całego studia. Technologia SteadyClock odświeża sygnały zegarowe, usuwa jitter oraz dba o optymalną jakość konwersji gwarantując wyśmienitą jakość dźwięku całkowicie niezależną od jakości zegara referencyjnego.
SteadyClock pozwala ponadto na swobodną kontrolę częstotliwości próbkowania. W ustawieniach zawarto możliwość bezpośredniego wyboru najczęściej wykorzystywanych częstotliwości próbkowania w świecie audio i wideo. Dodatkowo, z pomocą dwóch suwaków można płynnie zmieniać częstotliwość próbkowania w czasie rzeczywistym.

TotalMix – mikser oparty o wyspecjalizowany procesor DSP. Pozwala na w pełni niezależne komutowanie i miksowanie sygnałów pochodzących z wszystkich 18 kanałów wejściowych i wyjściowych do wszystkich 18 wyjść fizycznych. Za pomocą TotalMix [w przypadku FireFace UC] można stworzyć do 9 całkowicie niezależnych sub-miksów stereo, które dają bezkonkurencyjne możliwości monitoringu. Unikalne cechy TotalMix to: możliwość kopiowania i wklejania ustawień, grupowanie i przeprowadzanie operacji na suwakach podgrup na grupach. Do dowolnego krosowania sygnałów posłuży nam okno Matrix. Parametry miksera można kontrolować z firefaceUC3.jpgpomocą komunikatów MIDI wykorzystując do tego celu zewnętrzny kontroler sprzętowy. Wszelkie operacje dotyczące obliczania poziomów sygnału [RMS oraz PEAK] są przeprowadzane z wyłączeniem procesora komputera.

Główne cechy:

  • 8 wejść/wyjść analogowych,
  • złącza cyfrowe: ADAT/Toslink, SPDIF, WordClock,
  • 2x MIDI IN/OUT [32 kanały],
  • USB do komunikacji z komputerem,
  • 2 przedwzmacniacze mikrofonowe z zasilaniem Phantom 48V,
  • Bardzo szybkie, stabilne sterowniki 32 oraz 64-bitowe dedykowane PC oraz MacOS: ASIO2, WDM, CoreAudio, Core MIDI,
  • rekordowo niska latencja,
  • DigiCheck do analizy materiału audio,
  • TotalMix zaawansowany mikser pozwalający na dowolne krosowanie sygnału między wejściami a wyjściami,
  • Gwarancja 2 lata.

Podobne produkty

RME FireFace UFX II – Interfejs Audio USB

RME FireFace UFX II – Interfejs Audio USB

Interfejs Audio USB [30 IN/ 30 OUT], 24-bity/192kHz, 12 analog I/O [TRS], Main Out [XLR], 4 preampy mikrofonowe, 2 wyjścia słuchawkowe, AES/EBU, 2 x ADAT, WordClock, 2 x MIDI, DURec [rejestracja audio na flash/ HDD], TotalMix FX, sterownik ARC USB [opcja]

Zobacz
RME FireFace 802 – Interfejs Audio USB / FireWire

RME FireFace 802 – Interfejs Audio USB / FireWire

Interfejs Audio FireWire/ USB [30 IN/ 30 OUT], 24-bity/192kHz, 12 analog I/O [TRS], 4 preampy mikrofonowe, 2 wyjścia słuchawkowe, AES/EBU, 2 x ADAT, WordClock, MIDI, TotalMix FX

Zobacz
RME Digiface AVB

RME Digiface AVB

Interfejs audio UBS 3.0 [128 IN/ 128 OUT], 16 strumieni wejściowych/ wyjściowych, Gigabit Ethernet [zgodny z 802.3], wyjście słuchawkowe, WordClock, zasilanie z magistrali, stos protokołów AVB zgodny z IEEE 802.1 BA, TotalMix FX

Zobacz
RME Digiface USB

RME Digiface USB

Interfejs audio USB 2.0 [32 IN/ 34 OUT], 4 x ADAT/ SPDIF I/O, tryb SMUX/SMUX4, wyjście słuchawkowe, TotalMix, DIGICheck, zasilanie poprzez USB

Zobacz