Powrót do kategorii

UA – APOLLO 16 – Interfejs Audio

Interfejs Audio Thunderbolt [18 IN/ 20 OUT] 24-bity/192kHz], 4 procesory DSP UAD-2, emulacje analogowych klasyków w czasie rzeczywistym, 16 wejść/ 16 wyjść analogowych [złącza DB-25], 2 wyjścia analogowe monitor [XLR], AES/EBU, 2 porty Thunderbolt, MADI

Sugerowana cena detaliczna brutto 12999 zł

Specyfikacja

Dane ogólne
  • Częstotliwość próbkowania do 192 kHz przy 24 bitach,
  • 16 x 18 działających jednocześnie kanałów wejściowych/wyjściowych:
    – 16 kanałów przetwarzania analogowo–cyfrowego przez wejścia liniowe na podwójnych złączach DB25,
    – 18 kanałów przetwarzania cyfrowo–analogowego przez
    16 wyjść liniowych przez podwójne złącza DB25
  • Wyjścia monitorowe stereo przez podwójne złącza XLR,
  • Regulowane poziomy referencyjne dla wszystkich analogowych wejść/wyjść (+4 dBu lub –10 dBV),
  • Dwa kanały cyfrowego wejścia/wyjścia AES/EBU z opcjonalną konwersją częstotliwości próbkowania na wejściu,
  • Umieszczony na przednim panelu miernik poziomu sygnału przed tłumikiem (pre–fader) dla analogowego sygnału wyjściowego lub mierzenie poziomów wyjściowych,
  • Dwa porty Thunderbolt 2 umożliwiające połączenie z innymi urządzeniami na Thunderbolt,
  • Możliwość łączenia do 4 interfejsów Apollo i do 6 urządzeń UAD przez Thunderbolt (Mac),
  • Monitorowanie,
  • Niezależnie adresowane wyjścia dla monitorów stereo (dodatkowo, obok 16 wyjść liniowych),
  • Sterowane cyfrowo analogowe wyjścia monitorowe zachowują najwyższą wierność dźwięku,
  • Kontrola poziomów i wyciszania na przednim panelu,
  • Mierniki poziomu sygnału pre–fader dla monitorowanych szyn,
  • Cyfrowe wyjścia AES/EBU mogą dublować sygnał z analogowych wyjść monitorowych,
  • UAD–2 QUAD Inside,
  • Cztery procesory SHARC® DSP,
  • Przetwarzanie w czasie rzeczywistym UAD na wszystkich analogowych wejściach i wejściach AES/EBU w Apollo 16,
  • Te same funkcje, jak w przypadku innych urządzeń UAD–2 przy korzystaniu z programu DAW,
  • Może być łączony z innymi urządzeniami UAD–2 dla zwiększenia wydajności DSP przy miksowaniu,
  • Pełna kolekcja wtyczek UAD (UAD Powered Plug–Ins) dostępna jest w sklepie internetowym UA.
Oprogramowanie

Aplikacja Console:

  • Interfejs przypominający konfigurację analogową do nagrywania i monitorowania w czasie rzeczywistym,
  • Umożliwia przetwarzanie w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem wtyczek UAD,
  • Zdalne sterowania funkcjami Apollo 16 mk II,
  • Wirtualne wejścia/wyjścia do routingu ścieżek DAW przez Console,

Wtyczka Console Recall:

  • Zapisuje konfigurację Apollo wewnątrz sesji DAW do łatwego jej przywołania,
  • Wygodny dostęp do funkcji związanych z monitorowaniem przez wtyczkę w DAW,
  • Formaty wtyczek VST, RTAS i AAX 64 i Audio Units,

Aplikacja UAD Meter & Control Panel:

  • Konfiguruje globalne ustawienia UAD–2 i wtyczek oraz monitoruje użycie systemu.
Inne
  • Łatwa aktualizacja firmware’u,
  • Format rack 1U,
  • Rok gwarancji obejmującej części i robociznę.
Wymagania systemowe
  • Systemy Thunderbolt
  • UAD Powered Plug–Ins wersja 8
  • Komputer Apple Mac z wolnym złączem Thunderbolt lub Thunderbolt 2,
  • Mac OS X 10.8.5 Mountain Lion, 10.9.x Mavericks, lub 10.10.x Yosemite,
  • 4 GB wolnego miejsca na dysku,
  • Podłączenie do internetu w celu pobierania oprogramowania i autoryzacji wtyczek UAD,
  • Zgodny z programami DAW – hostami wtyczek w formacie VST, Audio Units, RTAS lub AAX 64,
  • Kabel Thunderbolt (sprzedawany osobno).
System

Uwaga: Cała specyfikacja zawiera typowe parametry, o ile nie wskazano inaczej, przetestowane w następujących warunkach: Wewnętrzna częstotliwość próbkowania – 48 kHz, głębia bitowa – 24 bity, pasmo pomiarowe – 20 kHz, wyjście symetryczne.

  • Zestaw wejść/wyjść,
  • Analogowe wejścia linowe – 8,
  • Analogowe wyjścia liniowe – 16 (bez wyjść monitorowych),
  • Analogowe wyjścia monitorowe – 2 (jedna para stereo),
  • AES/EBU: 2 (zgodne z Thunderbolt 1),
  • Thunderbolt 2 – 2 porty (zgodne z Thunderbolt 1),
  • Word Clock: Jedno wejście, jedno wyjście,
  • Przetwarzanie analogowo–cyfrowe i cyfrowo–analogowe,
  • Obsługa częstotliwości próbkowania 44,1; 48; 88,2; 96, 176,4, i 192 kHz,
  • Głębia bitowa – 24–bity,
  • Jednoczesne przetwarzanie analogowo–cyfrowe 16 kanałów,
  • Jednoczesne przetwarzanie cyfrowo–analogowe 18 kanałów,
  • Latencja sygnału analogowego (w obie strony) – 1,1 milisekundy przy częstotliwości próbkowania 96 kHz,
  • Latencja sygnału analogowego (w obie strony) przy czterech wtyczkach UAD–2 w szeregu przez aplikację Console – 1,1 milisekundy przy częstotliwości próbkowania 96 kHz,
  • Wejścia/wyjścia analogowe,
  • Pasmo przenoszenia: 20 Hz – 20 kHz, ±0,1 dB,
  • Wejścia liniowe: 1 – 16,
  • Typ złącza dwa żeńskie złącza DB25, typu Tascam,
  • Zakres dynamiki: 119 dB (A – ważone),
  • Stosunek sygnału do szumu: 119 dB (A – ważone),
  • Współczynnik zawartości harmonicznych + Szum: – 112,5 dBFS przy –1 dBFS,
  • Współczynnik tłumienia sygnału współbieżnego (CMRR): 75 dB (kabel 10”),
  • Impedancja wejściowa: 10 kiloomów,
  • Referencyjny poziom wejściowy: +4 dBu (stały),
  • Maksymalny poziom wejściowy (przy ustawieniu +4 dBu) +20,2 dBu,
  • Maksymalny poziom wejściowy (przy ustawieniu –10 dBV) + 6,2 dBV (sygnał niesymetryczny),
  • Wyjścia liniowe: 1 – 16,
  • Typ złącza: dwa żeńskie złącza DB25, typu Tascam,
  • Zakres dynamiki: 126 dB (A – ważone),
  • Stosunek sygnału do szumu: 126 dB (A – ważone),
  • Współczynnik zawartości harmonicznych + Szum: – 118 dBFS przy –1 dBFS,
  • Poziom równowagi stereo: ±0,01 dB,
  • Impedancja wyjściowa: 100 omów,
  • Maksymalny poziom wyjściowy: + 20,2 dBu,
  • Wyjścia monitorowe: 1 – 2,
  • Typ złącza: męskie XLR,
  • Zakres dynamiki: 124 dB (A – ważone),
  • Stosunek sygnału do szumu: 123 dB (A – ważone),
  • Współczynnik zawartości harmonicznych + Szum – 117 dBFS,
  • Poziom równowagi stereo: ±0,01 dB,
  • Impedancja wyjściowa: 100 omów,
  • Maksymalny poziom wyjściowy: + 20,2 dBu,
  • Cyfrowe Wejścia/wyjścia,
  • AES/EBU,
  • Typ złącza: XLR,
  • Format IEC 60958 Typ I,
  • MADI (niezaimplementowany),
  • Typ złącza: podwójne optyczne SC (ISO/IEC 9314–3),
  • Word Clock,
  • Typ złącza: BNC,
  • Zakres blokady ±0,5% każdej obsługiwanej częstotliwości próbkowania,
  • Terminacja wejściowa Word Clock: 75 omów, przełączana,
  • Źródła synchronizacji,
  • Wewnętrzne, Word Clock, AES/EBU,
  • Parametry elektryczne,
  • Zewnętrzny zasilacz AC – DC,
  • Typ złącza wejściowego AC: męskie IEC,
  • Wymagania dla prądu przemiennego (AC): 100V – 240V, 50 – 60 Hz,
  • Typ złącza dla DC: męskie, blokowane 4–pinowe XLR (Neutrik P/N NC4MDM3–H),
  • Wymagania dla prądu stałego: 12 VDC, ±5%,
  • Maksymalny pobór mocy: 50 watów.
Parametry mechaniczne
  • Szerokość: 28,3 cm,
  • Wysokość: 4,5 cm ( 1U),
  • Głębokość, tylko obudowa: 30,8 cm,
  • Głębokość, łącznie z pokrętłami i wypukłościami złączy: 34,3 cm
    Wymiary kartonu: (Szer. x Gł. x Wys.): 61 cm x 43,2 cm x 20,3 cm,
  • Waga wraz z opakowaniem (pudełko i akcesoria): 8,16 kg,
  • Waga (samo urządzenie): 3,95 kg.
Zawartość opakowania
  • Interfejs audio Apollo 16 mk II,
  • Zasilacz zewnętrzny,
  • Kabel zasilający AC (IEC),
  • Zestaw 4 śrub do montażu w racku.

Opis szczegółowy

Apollo 16. Flagowa wersja Apollo dla profesjonalnego studia.
Nowy Apollo 16 to nowa zgrabna wersja wysokiej klasy interfejsu firmy UA – dostarczająca jeszcze lepszą jakość dźwięku i brzmienie dające poczucie analogowego nagrywania. Ten interfejs 18 x 20 na Thunderbolt 2 jest wprost idealny do profesjonalnego studia. Oferuje dwa razy więcej złącz niż Apollo 8/8p, co czyni go idealnym do łączenia z konsoletami mikserskimi i zewnętrznymi procesorami dźwięku. Apollo 16 został zbudowany w oparciu o oryginalną, analogową konstrukcję UA i przetwarzanie analogowo–cyfrowe i cyfrowo–analogowe nowej generacji, oferując przy tym potężny akcelerator UAD–2 QUAD Core, pozwalający na używanie pełnej kolekcji wtyczek UAD w czasie rzeczywistym. Dzięki jakości brzmienia, przewyższającej wszystko w swojej klasie, Apollo 16 rywalizuje z dwa razy droższymi przetwornikami modułowymi, występując przy tym w nowej eleganckiej i potężnej postaci.

Najważniejsze cechy:

  • Przetwarzanie A/D i D/A nowej generacji do profesjonalnej produkcji muzyki,
  • Analogowe wejścia/wyjścia 16 x 16 przez złącza DB–25 – idealne do łączenia z konsoletami mikserskimi, zewnętrznymi przedwzmacniaczami itp.,
  • Wbudowany akcelerator DSP UAD–2 QUAD pozwalający na przetwarzanie UAD w czasie rzeczywistym,
  • Interfejs audio 18 x 20 na Thunderbolt 2 dla komputerów Mac z potężnym oprogramowaniem sterującym Console 2.0,
  • Możliwość łączenia do 4 interfejsów Apollo i do 6 urządzeń UAD przez Thunderbolt (Mac),
  • Zawiera pakiet wtyczek UAD „Realtime Analog Classics Plus”,
  • Światowej klasy analogowa konstrukcja UA, najlepsze podzespoły i wysoka jakość wykonania.

Światowe brzmienie z najlepszymi przetwornikami A/D i D/A Apollo
Pierwsza wersja Apollo, wprowadzona w 2012 roku, szybko stała się standardem wśród producentów i realizatorów współczesnej muzyki, a obecnie także wielu artystów na świecie. W porównaniu do pierwszej wersji, Apollo 16 ma jeszcze lepszą jakość dźwięku dzięki całkowicie przeprojektowanemu, wiodącemu w swojej klasie przetwarzaniu A/D i D/A – dając zwiększony zakres dynamiki i jeszcze niższy poziom THD. Inżynierowie UA, bazując na 50–letniej tradycji w projektowaniu układów, zaczęli od obsesyjnego przesłuchiwania najnowszych przetworników, łącząc je z całkowicie przeprojektowanym układem analogowym. Rezultat końcowy – lepszy zakres dynamiki przy przetwarzaniu A/D o 2 dB i przy przetwarzaniu D/A o 8 dB w stosunku do poprzedniej wersji Apollo – został potwierdzony w obszernych, podwójnie ślepych testach i stawia Apollo 16 w roli wyraźnego lidera w swojej klasie.

Przetwarzanie w czasie rzeczywistym przy pomocy wtyczek UAD do nagrywania, miksowania i masteringu
Wyobraź sobie, że masz klasyczne, analogowe studio, zajmujące tylko jedno miejsce w racku. Apollo 16 pozwala na nagrywanie przez wtyczki UAD, w tym vintage’owe korektory, kompresory, pogłosy, echa taśmowe itp. – przy prawie zerowej latencji, niezależnie od wielkości bufora w oprogramowaniu audio. Dzięki nagradzanym wtyczkom UAD od firm Ampex, Lexicon, Neve, Manley, Roland, SSL, Studer i in. Apollo 16 serwuje autentyczne, ciepłe analogowe brzmienie.
Kluczem do jego analogowego brzmienia jest wbudowany akcelerator QUAD, który zasila wtyczki UAD, zmniejszając jednocześnie obciążenie komputera.
Apollo 16 dostarczany jest w zestawie z pakietem wtyczek UAD „Realtime Analog Classics Plus”. A później możesz wybierać z obszernej i cięgle poszerzanej kolekcji wtyczek dostępnych w sklepie internetowym UA.

„Wtyczki UAD są niesamowite…. Używałem ich we wszystkich moich projektach w ciągu ostatnich kilku lat”
—Dan Auerbach (The Black Keys)

Ulepszony monitoring i organizacja pracy
Apollo 16 wyjątkowo, jak na 16–kanałowy przetwornik, wyposażony jest w specjalne pokrętło Monitor, umieszczone na przednim panelu. Pokrętłem tym można sterować z poziomu oprogramowania, podłączonego Apollo Twin lub może ono zostać pominięte w celu podłączenia wyjść monitorowych do zewnętrznego kontrolera monitorów. Standardowe ustawienia interfejsu, takie jak źródło taktowania, częstotliwość próbkowania czy łączność z hostem są przez cały czas wyświetlane na panelu.

Rozszerz swój system
Dzięki oprogramowaniu Apollo Expanded użytkownicy interfejsów wyposażonych w złącze Thunderbolt: Apollo Twin, Apollo 8, Apollo 8p i Apollo 16 mogą łączyć ze sobą do czterech interfejsów Apollo i 6 urządzeń UAD–2 – dodając wejścia/wyjścia i moc DSP wraz z rozwojem studia. Apollo Expanded zapewnia także płynną integrację z poprzednimi generacjami interfejsów Apollo przez Thunderbolt.
Nowa aplikacja
Dzięki aplikacji Console 2.0 – całkowicie przeprojektowanej w stosunku do Console z pierwszej wersji Apollo – możesz skorzystać z ponad 25 nowych funkcji, o które prosili użytkownicy, takich jak presety Channel Strip, funkcja Drag & Drop (przeciągnij i upuść), dynamiczna zmiana wielkości okien i in.

Apollo Artist Sessions
Zapoznaj się z UA Apollo Artist Sessions, sesjami nagranymi i zmiksowanymi na interfejsach Apollo przy użyciu wtyczek UAD.

Apollo 16. Stworzony do nagrywania.
Panel przedni i tylni
Najczęściej używane funkcje związane z nagrywaniem i monitorowaniem zostały umieszczone w Apollo 6 na przednim panelu, dając do nich szybki i bezpośredni dostęp. Podobnie, tylni panel zapewnia wszystkie specjalne, wejścia/wyjścia o wysokiej jakości, wymagane w pracy typowego studia produkcyjnego.

Podobne produkty

RODE NT2000 – Mikrofon pojemnościowy

RODE NT2000 – Mikrofon pojemnościowy

Pierwszy mikrofon z płynną zmianą parametrów [charakterystyka, filtr, tłumik], w zestawie uchwyt elastyczny, duża odporność na wysokie ciśnienie akustyczne

Zobacz
RME FireFace UFX+ Interfejs Audio USB/Thunderbolt

RME FireFace UFX+ Interfejs Audio USB/Thunderbolt

Interfejs Audio Thunderbolt/ USB 3.0 [94 IN/ 94 OUT], 24-bity/192kHz, 12 analog I/O [TRS], 4 preampy mikrofonowe, MADI, AES/EBU, 2 x ADAT, Word Clock, 2 x MIDI, DURec [rejestracja audio na flash/ HDD], TotalMix FX, sterownik ARC USB [opcja]

Zobacz
ALVA – Kabel Optyczny MADI Simplex 1m

ALVA – Kabel Optyczny MADI Simplex 1m

1 x SC – 1 x SC, 62.5/125 µm, simplex, O – 2.5mm, 1m

Zobacz
RODE NT2-A – Zestaw do nagrań wokalnych

RODE NT2-A – Zestaw do nagrań wokalnych

Uniwersalny [wokal, instrumenty], 3 charakterystyki [kardioidalna, dookólna, ósemkowa], trójpozycyjne przełączniki filtra i tłumika, M.I.P.A. 2006 – najlepszy mikrofon studyjny, w zestawie uchwyt elastyczny, pop-filtr, wysokiej klasy przewód mikrofonowy

Zobacz