Powrót do kategorii

UA – APOLLO QUAD FireWire – Interfejs Audio

Interfejs Audio FireWire [18 IN/ 24 OUT] 24-bity/192kHz, 4 procesory DSP UAD-2, emulacje analogowych klasyków w czasie rzeczywistym, 8 wejść/ 10 wyjść analogowych, 4 preampy UA, 2 wyjścia słuchawkowe, cyfrowe I/O [ADAT, S/PDIF], opcja Thunderbolt

Cena promocyjna 8399 zł

Specyfikacja

Interfejs audio
  • Częstotliwość próbkowania do 192 kHz przy rozdzielczości 24-bity,
  • 18 x 24 równoległych kanałów wejścia/wyjścia:
    – Osiem, kanałów analogowych konwertowanych cyfrowo, dostępnych przez wejście mikrofonowe, liniowe lub wysoko-impedancyjne,
    – 14 kanałów konwersji cyfra – analog dostępnych poprzez osiem liniowych wyjść mono,
  • Stereofoniczne wyjścia monitorowe,
  • Dwa wyjścia słuchawkowe stereo.
  • 10 cyfrowych kanałów wejścia/wyjścia, dostępnych przez:
  • Osiem kanałów na złączach optycznych ADAT S/MUX dla wyższych częstotliwości próbkowania,
  • Dwa kanały wejścia/wyjścia na złączach koakcjalnych S/PDIF z konwersją częstotliwości próbkowania,
  • Dwa porty FireWire 800 do połączenia z innymi urządzeniami FireWire.
  • Sterowniki dla urządzeń 32 i 64-bitowych.
Przedwzmacniacze mikrofonowe
  • Cztery ultra-transparentne, sterowane cyfrowo, analogowe preampy mikrofonowe wysokiej rozdzielczości,
  • Regulacja wszystkich parametrów przedwzmacniaczy na panelu przednim i przez oprogramowanie,
  • Filtr dolno-zaporowy, zasilanie fantomowe 48 V, tłumik 20 dB, przełącznik biegunowości i sumowanie stereo.
Monitoring
  • Wyjścia monitorowe stereo (niezależne od ośmiu wyjść liniowych),
  • Analogowe wyjścia monitorowe są sterowane cyfrowo, więc zapewniają najwyższą wierność przekazu,
  • Regulacja poziomów i funkcja wyciszenia na panelu przednim,
  • Dwa niezależne wyjścia słuchawkowe stereo,
  • Osobna, analogowa regulacja głośności dla każdego wyjścia słuchawkowego,
  • Wskaźnik poziomów dla toru moniotorowego (pre-fader) na panelu przednim,
  • Na wyjściach S/PDIF można włączyć ten sam sygnał, co na wyjściach monitorowych.
Pokładowe przetwarzanie UAD-2
  • Modele DUO i QUAD wyposażone w dwa lub cztery procesory SHARC,
  • Przetwarzanie wtyczkami UAD w czasie rzeczywistym na wszystkich, analogowych i cyfrowych wejściach Apollo,
  • Takie same funkcje i funkcjonalność w użyciu z programami DAW, jak dla innych produktów UAD-2,
  • Możliwość łączenia z innymi urządzeniami UAD-2 dla zwiększenia wydajności DSP,
  • W komplecie zestaw wtyczek UAD Powered Plug-Ins “Analog Classics”,
  • Pełna kolekcja wtyczek dla UAD-2 dostępna online przez 24 godziny i 7 dni w tygodniu.
Oprogramowanie

Aplikacja Console:

  • Umożliwia na przetwarzanie sygnału w czasie rzeczywistym za pomocą wtyczek UAD Powered Plug-Ins,
  • Mikser DSP do kontroli i nagrywania w czasie rzeczywistym,
  • Zdalne sterowanie wszystkimi funkcjami Apollo.

Wtyczka Console Recall:

  • Zapis konfiguracji Apollo w sesjach DAW – można łatwo przywołać wszystkie ustawienia,
  • Umożliwia sterowanie parametrami z panelu przedniego w programie DAW,
  • Format VST, RTAS i Audio Units.

Aplikacja UAD Meter i Conrol Panel:

  • Ustawienia globalne dla UAD-2 oraz wtyczek i wskaźnik wykorzystania zasobów systemu.

 

Wejścia/wyjścia
  • Wejścia mikrofonowe: 4,
  • Wejścia wysoko-impedancyjne Hi-Z: 2,
  • Analogowe wejścia liniowe: 8,
  • Analogowe wyjścia liniowe: 8,
  • Analogowe wyjścia monitorowe: 2 (1 para stereo),
  • Wyjścia słuchawkowe stereo: 2 (niezależne),
  • ADAT S/MUX: 2 porty wejścia, 2 porty wyjścia, do 8 kanałów,
  • S/PDIF: 1 wejście stereo, 1 wyjście stereo,
  • Dwa porty FireWire 800 (IEEE 1394b),
  • Dwa porty Thunderbolt (z opcjonalnie montowaną kartą),
  • Word Clock: 1 wejście, 1 wyjście.
Konwerska analogowo-cyfrowa - cyfrowo-analogowa
  • Obsługiwane częstotliwości próbkowania: 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192 kHz,
  • Rozdzielczość bitowa analog/cyfra: 24 bity,
  • Równoległa konwersja analogowo-cyfrowa: 8 kanałów,
  • Równoległa konwersja cyfrowo-analogowa: 14 kanałów,
  • Opóźnienie dla toru analogowego: 1.1 ms (przy ustawieniu 96 kHz),
  • Opóźnienie dla toru analogowego z włączonymi szeregowo w programie Console czterema wtyczkami UAD-2: 1.1 ms (przy ustawieniu 96 kHz).
Analogowe wejścia/wyjścia
  • Wejścia mikrofonowe: 1 – 4,
  • Typ złączy: XLR żeńskie,
  • Zasilanie fantomowe +48 V, (z włącznikiem),
  • Zakres dynamiczny: 118 dB (A-ważone),
  • Odstęp sygnału od szumu: 118 dB (A-ważone),
  • Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -110 dB.
Wejścia HI-Z
  • Typ złączy: TS mono ¼” męskie,
  • Zakres dynamiczny: 117 dB (A-ważone),
  • Odstęp sygnał -szum: 117 dB (A-ważone),
  • Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -103 dB.
Wejścia liniowe: 1-4
  • Złącza: ¼” TRS męskie, symetryczne,
  • Zakres dynamiki: 117 dB (A-ważone),
  • Odstęp sygnału od szumu: 117 dB (A-ważone),
  • Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -107 dB.
Wejścia liniowe: 5-8
  • Złącza: ¼” TRS męskie, symetryczne,
  • Zakres dynamiki: 117 dB (A-ważone),
  • Odstęp sygnału od szumu: 117 dB (A-ważone),
  • Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -107 dB.
Wyjścia liniowe: 1-8
  • Złącza: ¼” TRS męskie, symetryczne,
  • Zakres dynamiki: 118 dB (A-ważone),
  • Pasmo przenoszenia: 20 Hz – 20 kHz (±0,1 dB),
  • Odstęp sygnału od szumu: 118 dB (A-ważone),
  • Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -106 dB.
Wyjścia monitorowe: 1-2
  • Złącza ¼” TRS męskie, symetryczne,
  • Pasmo przenoszenia: 20 Hz – 20 kHz (±0,1 dB),
  • Zakres dynamiki: 115 dB (A-ważone),
  • Odstęp sygnału od szumu: 114 dB (A-ważone),
  • Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -103 dB.
Wyjścia słuchawkowe stereo: 1-2
  • Złącza jack ¼” TRS męskie, stereo/niesymetryczne,
  • Pasmo przenoszenia: 20 Hz – 20 kHz (±0,1 dB),
  • Zakres dynamiki: 113 dB (A-ważone),
  • Odstęp sygnału od szumu: 113 dB (A-ważone),
  • Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum: -101 dB.
Cyfrowe wejścia/wyjścia
  • S/PDIF,
  • Typ złącza: Phono (RCA),
  • Format: IEC958.
ADAT
  • Złącza: optyczne TOSLINK JIS F05,
  • Format: ADAT Digital “Lightpipe” with S/MUX,
  • Układ kanałów przy 44.1 kHz, 48 kHz: Port 1 = kanały 1 – 8, Port 2 = 1 – 8 (powtórzone),
  • Układ kanałów przy 88,2 kHz, 96 kHz: Port 1 = kanały 1 – 4, Port 2 = kanały 5 – 8,
  • Układ kanałów przy 176,4 kHz, 192 kHz: Port 1 = kanały 1 – 2, Port 2 = kanały 3 – 4.
Word Clock
  • Złącza: BNC,
  • Ograniczenia: ±0.5% dla każdej z obsługiwanych częstotliwości próbkowania,
  • Wejście Word Clock: 75 Om, z wyłącznikiem.
Źródła synchronizacji

Wewnętrzna, Word Clock, S/PDIF, ADAT.

Układ elektryczny
  • Zasilacze: zasilacz zewnętrzny AC – DC, wewnętrzny zasilacz DC – DC,
  • Typ złącza AC: IEC męskie,
  • Wymagania prądowe AC: 100V – 240V AC, 50 – 60 Hz,
  • Typ złącza DC: XLR 4-pinowe męskie blokowane (Neutrik P/N NC4MDM3-H),
  • Wymagania prądowe DC: 12 VDC, ±5%,
  • Maksymalny pobór mocy: 6,5 A.
Konstrukcja
  • Wymiary:
  • Szerokość: 483 mm (19”),
  • Wysokość: 44 mm – 1U rack (1.75”),
  • Głębokość, sama obudowa: 308 mm (12.125”),
  • Głębokość, z regulatorami: 343 mm (13.5”),
  • Wymiary w opakowaniu: 610 x 432 x 203 mm (24” x 17” x 8”).
Waga
  • Waga w opakowaniu (pudełko i akcesoria): 8.2 kg,
  • Waga (samo urządzenie): 4.1 kg.

Opis szczegółowy

Apollo® jest pierwszym profesjonalnym, komputerowym interfejsem audio wysokiej rozdzielczości zapewniającym brzmienie, sposób działania i wrażenia takie, jak podczas nagrywania na sprzęcie analogowym. Przystosowany do technologii Thunderbolt™ interfejs FireWire 18 x 24, to analogowa konstrukcja UA gwarantująca najwyższą jakość brzmienia 24-bit/192 kHz, połączona z działającym w czasie rzeczywistym procesorem UAD DSP. Używając Apollo, producenci muzyczni i wykonawcy nareszcie mogą bezproblemowo przetwarzać ścieżki w czasie rzeczywistym, za pomocą klasycznych, emulujących analogowe narzędzia wtyczek UAD – takich, jak Neve, Studer, Manley, Lexicon i innych – na komputerach Mac i PC.

Najwyższa jakość brzmienia 24-bit/192 kHz
Zaprojektowany tak, by pełnić rolę głównego urządzenia w nowoczesnym studio opartym na komputerach Mac lub PC, Apollo reprezentuje bezkompromisowe podejście do kwestii jakości dźwięku. Interfejs powstał na bazie długoletniego doświadczenia UA w dziedzinie urządzeń analogowych i oferuje dźwięk w najwyższej rozdzielczości, o najniższym poziomie zniekształceń THD i największym w tej klasie zakresie dynamiki. Znakomite przedwzmacniacze mikrofonowe Apollo, najlepsze konwertery – a także układ dopracowany w najdrobniejszych szczegółach – to wszystko przekłada się na większą precyzję i głębię w nagraniach na każdym etapie produkcji, począwszy od etapu rejestracji ścieżek, przez dogrywki do miksów i masteringu.

Przetwarzanie wtyczkami UAD w czasie rzeczywistym, podczas rejestracji, miksów i masteringu
Pomimo iż „naturalne” brzmienie Apollo jest nadzwyczaj otwarte i transparentne, łatwo można z niego wydobyć całą gamę klasycznych, analogowych dźwięków i barw dzięki przetwarzaniu UAD, które działa w czasie rzeczywistym. Oparty na procesorach DUO Core lub QUAD Core akcelerator DSP pozwala na nagrywanie i miksowanie z użyciem wtyczek UAD – przy latencji poniżej 2ms. Możesz więc monitorować i przetwarzać ścieżki korzystając z emulacji klasycznych analogowych urządzeń, takich jak Ampex, Lexicon, Manley, Neve, Roland, SSL, Studer i wielu innych.
Chcesz włączyć kilka kompresorów 1176 na ścieżce z bębnami lub nagrać wokale przez klasyczny korektor Neve 1073 EQ, a może nawet zarejestrować cały zespół na żywo przy pomocy taśmowej maszyny Studer A800? Nie ma problemu. Możliwości przetwarzania dźwięku w czasie rzeczywistym są z Apollo naprawdę nieograniczone.

Thunderbolt™ I/O: Połączenie nowej generacji
Apollo to urządzenie przystosowane do nowej technologii Thunderbold, opracowanej przez Intel, którą można znaleźć w najnowszych komputerach iMac, MacBook Pro, MacBook Air i komputerach PC kolejnej generacji. Użytkownik ma możliwość zamontowania karty Thunderbolt I/O (sprzedawana osobno). Technologia Thunderbolt pozwala na pracę przy niższej latencji, mniejszym rozmiarze bufora audio, z lepszą wydajnością i na uruchomienie większej liczby pluginów UAD w porównaniu z połączeniem przez FireWire. Ponieważ łącze Thunderbolt ma o wiele większą przepustowość niż FireWire, twórcy muzyki mogą, zachowując pełną wydajność, do interfejsu Apollo podłączyć jednocześnie wiele urządzeń – dyski twarde, procesory i dodatkowe monitory komputerowe.

Lepsza integracja z Pro Tools, Logic, Cubase i innymi programami
Sterowniki Core Audio i ASIO dostępne z Apollo są kompatybilne z wszystkimi najważniejszymi programami DAW, w tym z Pro Tools, Logic Pro, Cubase, Live i innymi. Po za tym do Apollo dołączona jest aplikacja Console i wtyczka Console Recall (VST/AU/RTAS), które pozwalają na zarządzanie i przywracanie wszelkich ustawień interfejsu oraz pluginów UAD dla poszczególnych sesji DAW, nawet po kilku miesiącach czy latach.

Znakomicie zaprojektowany
Jedną z głównych cech Apollo nie do końca można określić mianem „cechy”. Chodzi bowiem o wiele drobnych szczegółów całej konstrukcji, które ułatwiają szybki, naturalny przebieg pracy – co gwarantuje lepsze rezultaty. Na panelu przednim znajdują się kontrolery dla wszystkich najczęściej wykorzystywanych funkcji, takich jak pokrętła poziomów Preamp i Monitor, przełączniki: kanałów, tłumika, filtra dolno-zaporowego oraz zasilania fantomowego, a także dwa wyjścia słuchawkowe z osobną regulacją poziomów. Dla wejść H-Z umieszczonych na panelu przednim automatycznie uruchamia się sprzętowy i programowy monitoring w chwili podłączenia gitary lub basu.

Analogowy dźwięk na wejściach mikrofonowych Apollo oraz na wyjściach Monitor jest sterowany cyfrowo, zatem nie tracisz na jakości dźwięku w momencie wzmocnienia. Wysokiej rozdzielczości, wyjątkowo kontrastowe wskaźniki, zaczerpnięte z legendarnego interfejsu UA 2192 widoczne są niemal pod każdym kątem. W końcu, możliwość pracy w trybie samodzielnym (standalone) oznacza, że możesz korzystać z połączeń audio w Apollo oraz ostatnio używanych ustawień miksera DSP bez konieczności podłączania komputera.

Oprogramowanie
Aplikacja Console i wtyczka Console Recall (VST/AU/RTAS).

Aplikacja Console pełni rolę głównego interfejsu programowego Apollo. Intuicyjny układ w stylu analogowej konsolety pozwala na szybkie – w czasie rzeczywistym – nagrywanie i monitorowanie sygnałów z użyciem wtyczek UAD. Dodatkowo, wszystkimi funkcjami dostępnymi na panelu przednim Apollo można sterować za pomocą aplikacji Console, w przypadku, gdy realizator nie ma sprzętowego Apollo w zasięgu ręki.

Dostępna w Apollo funkcja przetwarzania w czasie rzeczywistym pozwala na uruchomienie wtyczek UAD dla każdego z wejść i nagrywanie z latencją poniżej 2 ms – żaden inny interfejs nie zapewnia takiej funkcji. Precyzując, wtyczki UAD Powered Plug-Ins można włączyć na dowolnym/każdym z torów input i/lub torów pomocniczych aux (w ramach pokładowego DSP Apollo) i korzystać z pełni możliwości dźwiękowych. Po raz pierwszy producenci muzyki mogą rejestrować ścieżki z użyciem włączonych bezpośrednio na wejściu, nagradzanych wtyczek firm Neve, Manley, Studer, Lexicon i innych.

Na etapie miksu lub masteringu, pokładowe procesory Apollo UAD-2 DUO lub UAD-2 QUAD pozwalają na uruchomienie wtyczek z pełnej kolekcji UAD Powered Plug-Ins, dokładnie tak samo jak w standardowych systemach DSP UAD-2. Tym sposobem, posiadając z Apollo możesz nie tylko nagrywać i miksować uzyskując lepszą jakość brzmienia, ale też odciążyć zasoby CPU centralnego komputera.

Program Console może być używany jednocześnie ze wszystkimi najważniejszymi programami DAW, takimi jak Pro Tools, Logic, Cubase, Live, Performer i inne, co daje dużą swobodę w łączeniu i przetwarzaniu sygnałów. Wszystkie ustawienia Console można zapisać w postaci presetów – lub nawet zachować „w środku” sesji używając wtyczki Console Recall w formacie VST/AU/RTAS – i przywołać za kilka miesięcy bądź lat od momentu ostatniego otwarcia sesji.

Mówiąc wprost, wtyczka Console Recall pozwala korzystać ze wszystkich, kluczowych funkcji monitoringu i wskaźników, z poziomu programu DAW, którego używasz.

Przykłady konfiguracji

Panel przedni i tylny
W interfejsie Apollo wszystkie najczęściej używane w trakcie nagrywania i pracy funkcje znajdują się na panelu przednim, dzięki czemu masz do nich szybki i bezpośredni dostęp. Podobnie, na tylnym panelu ulokowano wszystkie wyspecjalizowane, wejścia i wyjścia wysokiej jakości, jakie wykorzystuje się w typowym studio produkcyjnym.

Konfiguracja podstawowa
Na tym rysunku pokazana jest prosta konfiguracja Apollo, z jakiej mogą korzystać indywidualni muzycy/realizatorzy przy jednoczesnym nagrywaniu gitary i partii wokalnej.

Najważniejsze cechy takiej konfiguraji:

  • Wykorzystywane są dwa tory przedwzmacniaczy (dla gitary elektrycznej i mikrofonu),
  • Przełącznik Mic/Line dla kanału 2 ustawiony jest w pozycji „Mic”,
  • Do wyjść monitorowych podłączone zostały monitory aktywne (bądź zestaw głośniki + wzmacniacz).

Typowa konfiguracja
Na tym obrazku pokazano zestaw Apollo, który może wykorzystać dwóch muzyków nagrywających razem. W tej konfiguracji używane są tylko analogowe urządzenia; cyfrowe wejścia/wyjścia nie zostały użyte.

Najważniejsze cechy takiej konfiguracji:

  • Przełącznik Mic/Line dla kanałów 3 i 4 ustawiony został w pozycji „Mic”,
  • Do każdego wyjścia słuchawkowego można podać inny miks, więc każdy z muzyków może lepiej słyszeć „swój” instrument w czasie nagrywania.

Zaawansowana konfiguracja z dodatkowym zestawem UAD-2 Satellite
Ten przykład ilustruje bardziej złożony zestaw Apollo, który można zastosować przy nagrywaniu całego zespołu, wykorzystując zarówno analogowe, jak i cyfrowe wejścia i wyjścia.

Najważniejsze cechy takiej konfiguracji:

  • Przełącznik Mic/Line dla kanałów 3 i 4 ustawiony został w pozycji „Mic”,
  • Do Apollo zostały podłączone, za pomocą złącza ADAT Lightpipe, cztery, dodatkowe tory przedwzmaczniaczy mikrofonowych z urządzenia UA 4-710d,
  • Przez złącze FireWire podłączony jest moduł UAD-2 Satellite, co zapewnia większą moc podczas przetwarzania sygnałów za pomocą wtyczek UAD,
  • Apollo jest głównym urządzeniem synchronizującym (master); w 4-710d ustawienia synchronizacji zostały ustawione w pozycji external word clock i przełącznik Termination w 4-710d został włączony.

Podobne produkty

RODE NTK – Mikrofon lampowy

RODE NTK – Mikrofon lampowy

Bardzo popularny mikrofon lampowy o niskich szumach i wyrównanym paśmie; w zestawie walizka, zasilacz, uchwyt sztywny

Zobacz
RODE NT3 – Mikrofon pojemnościowy

RODE NT3 – Mikrofon pojemnościowy

Bardzo uniwersalny [wokal, instrumenty, scena], zasilanie bateryjne 9V, charakterystyka hiperkardioidalna, membrana 3/4 cala [19mm]

Zobacz
RME FireFace 802 – Interfejs Audio USB / FireWire

RME FireFace 802 – Interfejs Audio USB / FireWire

Interfejs Audio FireWire/ USB [30 IN/ 30 OUT], 24-bity/192kHz, 12 analog I/O [TRS], 4 preampy mikrofonowe, 2 wyjścia słuchawkowe, AES/EBU, 2 x ADAT, WordClock, MIDI, TotalMix FX

Zobacz
MXL V69 Mogami – Mikrofon lampowy

MXL V69 Mogami – Mikrofon lampowy

Uniwersalny [wokal, instrumenty], charakterystyka kardioidalna, kapsuła 1 cal, okablowanie wewnętrzne Mogami, w zestawie walizka typu flightcase, zasilacz, uchwyt sztywny i elastyczny, 2 kable Mogami 4.6m do połączenia mikrofonu z zasilaczem oraz preampem

Zobacz