Dziedzictwo trzech pokoleń
Monofoniczne syntezatory Sequential Pro 1 i Pro 2 osiągnęły w swoim czasie status niemal legendy. Było więc naturalne, że bazując na ich najmocniejszych stronach zbudowaliśmy najbardziej godnego ich następcę. Poznaj Pro 3, mono/parafoniczny syntezator firmy Sequential, 2-VCO + wavetable – oto nowy wzorzec surowej mocy dźwięku i niezrównanej wszechstronności.
Moc liczby 3
Pro 3 oferuje trzy oscylatory, trzy filtry vintage, trzy oscylatory przebiegów wolnozmiennych LFO, cztery obwiednie z możliwością zapętlania, masywną 32-slotową matrycę modulacji i sekwencer 16 x 16 x 4. Dorzuć do tego podwójne efekty cyfrowe i 4 sterowane napięciem wejścia i wyjścia CV, a otrzymasz doprawdy niezwykle potężny instrument, którego programowanie budzi równie wielkie emocje, co gra na nim.
Klasyk nowej generacji
Pro 3 to hybryda solidnej, oldschoolowej syntezy analogowej połączonej z wszechstronną technologią cyfrową. Jego dwa sterowane napięciem oscylatory zapewniają ciepło i prezencję, podczas gdy trzeci oscylator, oparty na technice syntezy tablicowej (wavetable), zapewnia cyfrową ostrość i ziarnistość. Wraz z 32 tablicami po 16 fal każda oraz morfingiem fal, możliwości tonalne tego urządzenia są przeogromne. Niezwykle grunge’owy analogowy distortion sprawia, że Twoje brzmienie staje się niebezpiecznie niegrzeczne.
Trzy filtry oparte na klasycznych wzorach
Sercem niesamowitego brzmienia Pro 3 są jego utrzymane w stylu vintage filtry. Czterobiegunowy, dolnoprzepustowy Filtr 1 zaprojektowany został w oparciu o filtr Prophet-6. Filtr 2 to klasyczny tranzystorowy filtr drabinkowy z opcjonalną kompensacją rezonansu, której zadaniem jest utrzymanie mocnego uderzenia w najniższym zakresie częstotliwości. Filtr 3 to klasyczny dwubiegunowy filtr aktywny SFV, którego konstrukcję oparto na filtrze OB-6, z płynnie zmienianą charakterystyką odcięcia i pracą w trybie dolnoprzepustowym, notch i górnoprzepustowym, z opcjonalnym trybem pasmowym. Dodatkowo sterowanie układem symulacji przesterowania (Drive) zapewnia jeszcze większą siłę uderzenia, gdy tylko zechcesz otrzymać dźwięk naprawdę niski i brudny.
Ekspresyjne sekwencjonowanie
Prawdopodobnie najpotężniejszym i najbardziej wydajnym narzędziem Pro 3 jest jego sekwencer. Wyposażony w 16 ścieżek, 16 kroków i 4 frazy, posiada możliwość wprowadzania danych zarówno w czasie rzeczywistym jak i krokowo, ratcheting, zmienną długość bramki i sekwencji, kilka trybów odtwarzania i działanie parafoniczne. Pro 3 synchronizuje się również z zegarem MIDI i zewnętrznym wejściem audio oraz ze sterowanymi napięciem wejściami/wyjściami CV. Dodatkowo, nie tylko nuty, ale i ścieżki sekwencji dają możliwość sterowania dowolną destynacją spośród liczącej 171 pozycji matrycy modulacji.
Dobrze współgra z modułami
Elastyczna architektura Pro 3 otwiera drzwi zarówno do przetwarzania dźwięku z zewnątrz, jak również pozwala łączyć się z syntezatorami modułowymi. Służą do tego znajdujące się na tylnym panelu cztery sterowane napięciem wejścia/wyjścia CV oraz dedykowane wyjścia Gate. Napięcia sterujące mogą być przypisywane i kierowane z poziomu matrycy modulacji oraz mogą pracować z prędkościami próbkowania audio, co pozwala uzyskiwać ekstremalne efekty modulacji. Wiele spośród parametrów, które mogą być wysyłane na wyjścia CV, może pochodzić z oscylatorów, LFO, obwiedni i ścieżek sekwencera. Dzięki takim rozwiązaniom Pro 3 posiada potencjał, by stać się centralnym węzłem konfiguracji modułowej lub multi-syntezatorowej.
Efekty, obwiednie, LFO, arpeggiator i modulacja ekstremalna
Sekcja efektów w Pro 3 zapewnia dostęp do efektów typu delay i reverb, a także chorus, phasing, flanging i inne. Pro 3 posiada cztery generatory obwiedni z możliwością zapętlenia, trzy oscylatory niskich częstotliwości (LFO) z możliwością synchronizacji, z odwróceniem fazy i przesunięciem fazy, w pełni funkcjonalny arpeggiator oraz 32-slotową matrycę modulacji z dziesiątkami źródeł modulacji i ponad setką destynacji.
Działanie monofoniczne i parafoniczne
Pro 3 został zaprojektowany jako super-mocny syntezator mono, ale jest on również wszechstronnym trzygłosowym syntezatorem parafonicznym. Ta cecha sprawia, że granie akordów 3-nutowych nie tylko jest możliwe, ale również może być bardzo ekspresyjne – jeśli tylko w sposób twórczy użyjemy efektów i niektórych modulacji oscylatora.
A teraz umieść całą tę dźwiękową moc w trzyoktawowej, półważonej klawiaturze z kontrolą siły nacisku i kanałem aftertouch, dodaj do tego podświetlane kółka pitch-bend i modulacji oraz wyposażony w czujnik położenia suwak dotykowy, a otrzymasz jeden z najbardziej inspirujących syntezatorów, jakie kiedykolwiek stworzono.