Powrót do kategorii

Sequential OB-6

Analogowy syntezator polifoniczny 6-głosów, klawiatura Fatar 4 oktawy z aftertouch, 2 oscylatory VCO, suboscylator, noise generator, filtr Oberheim SEM, 4-stopniowe ADSR, LFO, analog distortion, 2 procesory efektów, sekwencer, arpeggiator, USB, MIDI

Sugerowana cena detaliczna brutto 19599 zł

Specyfikacja

Oscylatory
  • Dwa dyskretne, sterowane napięciowo oscylatory VCO – na każdy głos,
  • Bezstopniowa zmiana kształtu fali (piłokształtny i impulsowy o zmiennej szerokości, oraz fala trójkątna na oscylatorze 2) – w każdym oscylatorze,
  • Regulacja szerokości impulsu dla każdego oscylatora z osobna,
  • Twarda synchronizacja: oscylator 1 synchronizuje się do oscylatora 2,
  • Suboktawowy generator przebiegów prostokątnych (oscylator 1) – na każdy głos,
  • Tryb niskich częstotliwości (oscylator 2),
  • Śledzenie klawiatury (keyboard tracking): włączone/wyłączone (oscylator 2),
  • Regulowana wartość przestrojenia oscylatora, zwiększająca niestabilność strojenia – od subtelnego do ekstremalnego
Mikser

Wartość oscylatora 1

  • Wielkość suboktawy oscylatora 1,
  • Wartość oscylatora 2,
  • Ilość białego szumu
Filtr z płynnie zmienną charakterystyką odcięcia
  • Dwubiegunowy, rezonansowy filtr na głos z funkcjonalnością dolnoprzepustową, górnoprzepustową, pasmowoprzepustową i notch inspirowanym oryginalnym filtrem Oberheim SEM,
  • Dwubiegunowy rezonansowy filtr aktywny SFV – na każdy głos, z płynnie zmienianą charakterystyką odcięcia i pracą w trybie dolnoprzepustowym, górnoprzepustowym, pasmowo-przepustowym i notch,
  • Wielkość obwiedni filtra dwubiegunowego,
  • Ustawianie prędkości modulacji obwiedni,
  • Śledzenie klawiatury (keyboard tracking): wyłączone, częściowe (pół), pełne
Obwiednia filtra
  • Czterostopniowy generator obwiedni (ADSR),
  • Ustawianie prędkości modulacji obwiedni
Obwiednia wzmocnienia
  • Czterostopniowy generator obwiedni (ADSR),
  • Ustawianie prędkości modulacji obwiedni
Oscylator niskiej częstotliwości (LFO)
  • Pięć kształtów fal: sinusoidalny, piłokształtny, odwrócony piłokształtny, kwadratowy i S&H (sample & hold),
  • Synchronizacja zegara (wewnętrzny lub zewnętrzny zegar MIDI),
  • Wartość początkowa (Initial Amount),
  • Destynacje: częstotliwość oscylatora 1, częstotliwość oscylatora 2, szerokość impulsu oscylatorów 1 i 2, częstotliwość odcięcia filtra, tryb pracy filtra, wzmocnienie
X-Mod
  • Źródła: obwiednia filtra (dwubiegunowa) i oscylator 2 (dwubiegunowa),
  • Destynacje: częstotliwość oscylatora 1, kształt fali oscylatora 1, szerokość impulsu oscylatora 1, częstotliwość odcięcia filtra, tryb pracy filtra, filtr od normalnego do pasmowego
Aftertouch
  • Źródło: kanał aftertouch (mono) o wartości dwubiegunowej,
  • Destynacje: częstotliwość oscylatora 1, częstotliwość oscylatora 2, wartość LFO, wartość obwiedni wzmocnienia, wartość obwiedni filtra, tryb pracy filtra
Zegar
  • Zegar główny z możliwością nabijania tempa (tap tempo),
  • Sterowanie i wyświetlacz tempa BPM,
  • Synchronizacja zegara MIDI
Arpeggiator
  • Możliwość wyboru wartości nuty: nuta szesnastkowa, ósemkowa triola, ósemka, ósemka z kropką, ćwierćnuta,
  • Zakres jednej, dwóch lub trzech oktaw,
  • Tryby w górę, w dół, w górę/w dół, losowy i przypisz
Sekwencer
  • Polifoniczny sekwencer krokowy z maksymalnie 64 krokami i pauzami (rests).
Efekty
  • Analogowe zniekształcenia stereo,
  • Podwójne efekty cyfrowe z rozdzielczością 24 bit 48 kHz, w tym: reverb (room, hall, plate, spring), delay (szerokopasmowy cyfrowy delay oraz emulacja bucket brigade), chorus, flanger, phase shifter i modulator pierścieniowy,
  • Synchronizacja delay’a,
  • Prawdziwy bypass zachowuje w pełni analogowy tor sygnału, gdy efekty cyfrowe są wyłączone
Sterowanie
  • Pełnowymiarowa, półważona, 4-oktawowa klawiatura z kontrolą siły nacisku i funkcją aftertouch,
  • Podświetlane kółka pitch-bend i modulacji,
  • Kółko pitch ze sprężyną, z możliwością wyboru skali dla każdego programu z osobna (od 1 do 12 półtonów w górę i w dół),
  • Narzędzia do transpozycji w zakresie 8 oktaw,
  • Przełącznik Hold zatrzymujący nuty,
  • Polifoniczne portamento,
  • Tryb Unison (monofoniczny) z możliwością konfigurowania liczby głosów od jednego do wszystkich sześciu głosów, z pamięcią akordów i trybami klawiszowymi,
  • Przełącznik Manual: gdy jest włączony, panel przedni jest w trybie „na żywo”: to, co widzisz, jest tym, co słyszysz
Zawartość pamięci
  • 500 programów użytkownika i 500 programów fabrycznych w 10 bankach po 100 programów,
  • Bezpośredni dostęp do programów, w tym dostęp jednym przyciskiem do aktualnego zestawu 10 programów
Wejście/wyjście
  • Wyjścia lewe/mono i prawe (2 x jack ¼),
  • Wyjście słuchawkowe (stereo, jack 1/4”),
  • Porty MIDI In, Out, przelotowy MIDI Thru,
  • Gniazdo USB do dwukierunkowej komunikacji MIDI,
  • Wejście dla pedału ekspresji odcięcia filtra,
  • Wejście dla pedału ekspresji głośności,
  • Wejście dla pedału sustain,
  • Wejście przełącznika nożnego start/stop sekwencera
Zasilanie
  • Gniazdo IEC AC do podłączenia zasilania z sieci,
  • Urządzenie przystosowane jest do zasilania napięciem z sieci 240 V, 50 – 60 Hz,
  • Maksymalny pobór mocy: 30 watów
Dane fizyczne
  • Wymiary (dł. x szer. x wys.): 80.7 cm x 32.3 cm x 11.7 cm,
  • Waga: 9,5 kg,
  • Wykończenie panelu wykonane z orzecha.

Opis szczegółowy

Dwie legendy. Jeden instrument

OB-6® stanowi efekt jedynej w swoim rodzaju współpracy dwóch najbardziej wpływowych projektantów w historii syntezatorów polifonicznych: Dave’a Smitha i Toma Oberheima. Brzmienie OB-6 przyjmuje klasyczny, właściwy dla projektów Toma Oberheima, wyrazisty charakter. Bierze się on z zastosowania prawdziwie sterowanych napięciem oscylatorów, 2-biegunowego filtra i wzmacniaczy. W OB-6 te klasyczne rozwiązania zostały wzbogacone o nowoczesne ulepszenia, takie jak trzymające poziom studyjnej jakości efekty, polifoniczny sekwencer krokowy, arpeggiator i wiele innych. Żaden inny nowoczesny polifoniczny analogowy syntezator nie może pochwalić się takim rodowodem ani tak masywną, bezpośrednią sygnaturą dźwiękową.

Klasyczne brzmienie SEM

Silnik brzmieniowy OB-6 jest inspirowany architekturą oryginalnego modułowego syntezatora analogowego SEM autorstwa Toma Oberheima. SEM (Synthesizer Expansion Module) stanowi rdzeń uznanych 4-głosowych i 8-głosowych syntezatorów Toma. Posiada dwa dyskretne, sterowane napięciem oscylatory (oraz suboscylator) – osobno na każdy głos z bezstopniowo zmiennymi kształtami fal (do wyboru piłokształtny i impulsowy o zmiennej szerokości, oraz fala trójkątna na oscylatorze 2). Klasyczny, inspirowany konstrukcjami Oberheima, dwubiegunowy rezonansowy filtr aktywny SFV, z płynnie zmienianą charakterystyką odcięcia i pracą w trybie dolnoprzepustowym, górnoprzepustowym, pasmowo-przepustowym i notch. Wraz ze sterowanymi napięciem wzmacniaczami otrzymujemy w pełni analogowy tor sygnału.

Podwójne efekty

Podwójna sekcja efektów zawiera studyjnej jakości pogłosy, delaye (standardowy i BBD), chorus, flangery oraz wiernie odtworzone z oryginału Toma phase shifter i modulator pierścieniowy. Chociaż same efekty są cyfrowe, z rozdzielczością 48 kHz 24-bit, jednak prawdziwy bypass zachowuje w pełni analogowy tor sygnału.

X-Mod i polifoniczne sekwencjonowanie krokowe

OB-6 ma także na swoim wyposażeniu modulator X-Mod, który znacząco poszerza paletę barw i ułatwia tworzenie dramatycznych i niekonwencjonalnych brzmień. Źródłami modulacji są obwiednia filtra i oscylator 2, oba narzędzia z regulacją dwubiegunową. Ich destynacjami są: częstotliwość oscylatora 1, kształt fali oscylatora 1, szerokość impulsu oscylatora 1, częstotliwość odcięcia filtra i tryb pracy filtra. Polifoniczny sekwencer krokowy udostępnia do 64 kroków i umożliwia wprowadzenie do 6 nut na krok. Można tworzyć sekwencje polifonicznie, z pauzami i synchronizować je z zewnętrznym zegarem MIDI. W pełni funkcjonalny arpeggiator można również zsynchronizować z zewnętrznym zegarem MIDI. Tryb Unison oferuje możliwość konfigurowania liczby głosów (1-6 głosów), pamięć akordów i tryby klawiszowe.

Łatwy do programowania

Wyposażony w gałki funkcyjne przedni panel OB-6 zapewnia dostęp do praktycznie wszystkich funkcji na wyciągnięcie ręki. Instrument zawiera 500 stałych programów fabrycznych i 500 programów użytkownika z możliwością wielokrotnego zapisu. Włączenie przycisku Manual wprowadza panel w tryb „na żywo”, w którym brzmienie OB-6 odpowiada na bieżąco wprowadzanym ustawieniom gałek i przełączników. W tym trybie to, co widzisz, staje się dokładnie tym, co słyszysz.

Łatwy do grania

Cała ta analogowa potęga mieści się w czterooktawowej, półważonej klawiaturze wyposażonej w kontrolę siły nacisku i kanał aftertouch, czyniąc z OB-6 instrument idealny zarówno do studia, jak i na scenę.

Podobne produkty

MIDITECH MidiStart Music 25 – Klawiatura MIDI

MIDITECH MidiStart Music 25 – Klawiatura MIDI

Klawiatura MIDI/ USB 2 oktawy, 8 gałek, wyświetlacz LED, zasilanie przez USB, Magix Samplitude Silver oraz Independence, IK Multimedia Amplitube CS, Toontrack EZ Mix2 Lite, Waldorf Edition LE 2, Imageline PoiZone Synthesizer, Makemusic Finale Notepad

Zobacz
AKAI EWI 5000 – Elektroniczny instrument dęty

AKAI EWI 5000 – Elektroniczny instrument dęty

Elektroniczny instrument dęty z wewnętrznym modułem brzmieniowym [3GB akustycznych i elektronicznych brzmień SONiVOX], bezprzewodowe audio stereo 2.4GHz, akumulator 6h pracy, wyjścia [TRS 1/4″ oraz słuchawkowe TRS 1/8″], USB [MIDI oraz ładowanie baterii]

Zobacz
MOOG Mother-32 – Syntezator Semi-modularny

MOOG Mother-32 – Syntezator Semi-modularny

Semi-modularny syntezator analogowy z filtrem Mooga, wbudowany 32-krokowy sekwencer z napięciowym sterowaniem, oscylator VCO, wejście MIDI oraz przetwornik MIDI-to-CV, 2 napięciowo kontrolowane miksery, 32 gniazda do łączenia modułów między sobą

Zobacz
NORD Drum 3P

NORD Drum 3P

6-kanałowy wirtualny analogowy syntezator perkusyjny, 6 padów, wejście kick trigger, 400 programów, synteza Rezonansowa, Substraktywna oraz FM, efekty Reverb, Delay, Drive, Ring Modulation, EQ [na każdy Pad], MIDI In/Out, wyjście stereo oraz słuchawkowe

Zobacz