Powrót do kategorii

Sequential OB-6

Analogowy syntezator polifoniczny 6-głosów, klawiatura Fatar 4 oktawy z aftertouch, 2 oscylatory VCO, suboscylator, noise generator, filtr Oberheim SEM, 4-stopniowe ADSR, LFO, analog distortion, 2 procesory efektów, sekwencer, arpeggiator, USB, MIDI

Sugerowana cena detaliczna brutto 16900 zł

Specyfikacja

Oscylatory
  • Dwa dyskretne, sterowane napięciowo oscylatory VCO – na każdy głos,
  • Bezstopniowa zmiana kształtu fali (piłokształtny i impulsowy o zmiennej szerokości, oraz fala trójkątna na oscylatorze 2) – w każdym oscylatorze,
  • Regulacja szerokości impulsu dla każdego oscylatora z osobna,
  • Twarda synchronizacja: oscylator 1 synchronizuje się do oscylatora 2,
  • Suboktawowy generator przebiegów prostokątnych (oscylator 1) – na każdy głos,
  • Tryb niskich częstotliwości (oscylator 2),
  • Śledzenie klawiatury (keyboard tracking): włączone/wyłączone (oscylator 2),
  • Regulowana wartość przestrojenia oscylatora, zwiększająca niestabilność strojenia – od subtelnego do ekstremalnego
Mikser

Wartość oscylatora 1

  • Wielkość suboktawy oscylatora 1,
  • Wartość oscylatora 2,
  • Ilość białego szumu
Filtr z płynnie zmienną charakterystyką odcięcia
  • Dwubiegunowy, rezonansowy filtr na głos z funkcjonalnością dolnoprzepustową, górnoprzepustową, pasmowoprzepustową i notch inspirowanym oryginalnym filtrem Oberheim SEM,
  • Dwubiegunowy rezonansowy filtr aktywny SFV – na każdy głos, z płynnie zmienianą charakterystyką odcięcia i pracą w trybie dolnoprzepustowym, górnoprzepustowym, pasmowo-przepustowym i notch,
  • Wielkość obwiedni filtra dwubiegunowego,
  • Ustawianie prędkości modulacji obwiedni,
  • Śledzenie klawiatury (keyboard tracking): wyłączone, częściowe (pół), pełne
Obwiednia filtra
  • Czterostopniowy generator obwiedni (ADSR),
  • Ustawianie prędkości modulacji obwiedni
Obwiednia wzmocnienia
  • Czterostopniowy generator obwiedni (ADSR),
  • Ustawianie prędkości modulacji obwiedni
Oscylator niskiej częstotliwości (LFO)
  • Pięć kształtów fal: sinusoidalny, piłokształtny, odwrócony piłokształtny, kwadratowy i S&H (sample & hold),
  • Synchronizacja zegara (wewnętrzny lub zewnętrzny zegar MIDI),
  • Wartość początkowa (Initial Amount),
  • Destynacje: częstotliwość oscylatora 1, częstotliwość oscylatora 2, szerokość impulsu oscylatorów 1 i 2, częstotliwość odcięcia filtra, tryb pracy filtra, wzmocnienie
X-Mod
  • Źródła: obwiednia filtra (dwubiegunowa) i oscylator 2 (dwubiegunowa),
  • Destynacje: częstotliwość oscylatora 1, kształt fali oscylatora 1, szerokość impulsu oscylatora 1, częstotliwość odcięcia filtra, tryb pracy filtra, filtr od normalnego do pasmowego
Aftertouch
  • Źródło: kanał aftertouch (mono) o wartości dwubiegunowej,
  • Destynacje: częstotliwość oscylatora 1, częstotliwość oscylatora 2, wartość LFO, wartość obwiedni wzmocnienia, wartość obwiedni filtra, tryb pracy filtra
Zegar
  • Zegar główny z możliwością nabijania tempa (tap tempo),
  • Sterowanie i wyświetlacz tempa BPM,
  • Synchronizacja zegara MIDI
Arpeggiator
  • Możliwość wyboru wartości nuty: nuta szesnastkowa, ósemkowa triola, ósemka, ósemka z kropką, ćwierćnuta,
  • Zakres jednej, dwóch lub trzech oktaw,
  • Tryby w górę, w dół, w górę/w dół, losowy i przypisz
Sekwencer
  • Polifoniczny sekwencer krokowy z maksymalnie 64 krokami i pauzami (rests).
Efekty
  • Analogowe zniekształcenia stereo,
  • Podwójne efekty cyfrowe z rozdzielczością 24 bit 48 kHz, w tym: reverb (room, hall, plate, spring), delay (szerokopasmowy cyfrowy delay oraz emulacja bucket brigade), chorus, flanger, phase shifter i modulator pierścieniowy,
  • Synchronizacja delay’a,
  • Prawdziwy bypass zachowuje w pełni analogowy tor sygnału, gdy efekty cyfrowe są wyłączone
Sterowanie
  • Pełnowymiarowa, półważona, 4-oktawowa klawiatura z kontrolą siły nacisku i funkcją aftertouch,
  • Podświetlane kółka pitch-bend i modulacji,
  • Kółko pitch ze sprężyną, z możliwością wyboru skali dla każdego programu z osobna (od 1 do 12 półtonów w górę i w dół),
  • Narzędzia do transpozycji w zakresie 8 oktaw,
  • Przełącznik Hold zatrzymujący nuty,
  • Polifoniczne portamento,
  • Tryb Unison (monofoniczny) z możliwością konfigurowania liczby głosów od jednego do wszystkich sześciu głosów, z pamięcią akordów i trybami klawiszowymi,
  • Przełącznik Manual: gdy jest włączony, panel przedni jest w trybie „na żywo”: to, co widzisz, jest tym, co słyszysz
Zawartość pamięci
  • 500 programów użytkownika i 500 programów fabrycznych w 10 bankach po 100 programów,
  • Bezpośredni dostęp do programów, w tym dostęp jednym przyciskiem do aktualnego zestawu 10 programów
Wejście/wyjście
  • Wyjścia lewe/mono i prawe (2 x jack ¼),
  • Wyjście słuchawkowe (stereo, jack 1/4”),
  • Porty MIDI In, Out, przelotowy MIDI Thru,
  • Gniazdo USB do dwukierunkowej komunikacji MIDI,
  • Wejście dla pedału ekspresji odcięcia filtra,
  • Wejście dla pedału ekspresji głośności,
  • Wejście dla pedału sustain,
  • Wejście przełącznika nożnego start/stop sekwencera
Zasilanie
  • Gniazdo IEC AC do podłączenia zasilania z sieci,
  • Urządzenie przystosowane jest do zasilania napięciem z sieci 240 V, 50 – 60 Hz,
  • Maksymalny pobór mocy: 30 watów
Dane fizyczne
  • Wymiary (dł. x szer. x wys.): 80.7 cm x 32.3 cm x 11.7 cm,
  • Waga: 9,5 kg,
  • Wykończenie panelu wykonane z orzecha.

Opis szczegółowy

Dwie legendy. Jeden instrument

OB-6® stanowi efekt jedynej w swoim rodzaju współpracy dwóch najbardziej wpływowych projektantów w historii syntezatorów polifonicznych: Dave’a Smitha i Toma Oberheima. Brzmienie OB-6 przyjmuje klasyczny, właściwy dla projektów Toma Oberheima, wyrazisty charakter. Bierze się on z zastosowania prawdziwie sterowanych napięciem oscylatorów, 2-biegunowego filtra i wzmacniaczy. W OB-6 te klasyczne rozwiązania zostały wzbogacone o nowoczesne ulepszenia, takie jak trzymające poziom studyjnej jakości efekty, polifoniczny sekwencer krokowy, arpeggiator i wiele innych. Żaden inny nowoczesny polifoniczny analogowy syntezator nie może pochwalić się takim rodowodem ani tak masywną, bezpośrednią sygnaturą dźwiękową.

Klasyczne brzmienie SEM

Silnik brzmieniowy OB-6 jest inspirowany architekturą oryginalnego modułowego syntezatora analogowego SEM autorstwa Toma Oberheima. SEM (Synthesizer Expansion Module) stanowi rdzeń uznanych 4-głosowych i 8-głosowych syntezatorów Toma. Posiada dwa dyskretne, sterowane napięciem oscylatory (oraz suboscylator) – osobno na każdy głos z bezstopniowo zmiennymi kształtami fal (do wyboru piłokształtny i impulsowy o zmiennej szerokości, oraz fala trójkątna na oscylatorze 2). Klasyczny, inspirowany konstrukcjami Oberheima, dwubiegunowy rezonansowy filtr aktywny SFV, z płynnie zmienianą charakterystyką odcięcia i pracą w trybie dolnoprzepustowym, górnoprzepustowym, pasmowo-przepustowym i notch. Wraz ze sterowanymi napięciem wzmacniaczami otrzymujemy w pełni analogowy tor sygnału.

Podwójne efekty

Podwójna sekcja efektów zawiera studyjnej jakości pogłosy, delaye (standardowy i BBD), chorus, flangery oraz wiernie odtworzone z oryginału Toma phase shifter i modulator pierścieniowy. Chociaż same efekty są cyfrowe, z rozdzielczością 48 kHz 24-bit, jednak prawdziwy bypass zachowuje w pełni analogowy tor sygnału.

X-Mod i polifoniczne sekwencjonowanie krokowe

OB-6 ma także na swoim wyposażeniu modulator X-Mod, który znacząco poszerza paletę barw i ułatwia tworzenie dramatycznych i niekonwencjonalnych brzmień. Źródłami modulacji są obwiednia filtra i oscylator 2, oba narzędzia z regulacją dwubiegunową. Ich destynacjami są: częstotliwość oscylatora 1, kształt fali oscylatora 1, szerokość impulsu oscylatora 1, częstotliwość odcięcia filtra i tryb pracy filtra. Polifoniczny sekwencer krokowy udostępnia do 64 kroków i umożliwia wprowadzenie do 6 nut na krok. Można tworzyć sekwencje polifonicznie, z pauzami i synchronizować je z zewnętrznym zegarem MIDI. W pełni funkcjonalny arpeggiator można również zsynchronizować z zewnętrznym zegarem MIDI. Tryb Unison oferuje możliwość konfigurowania liczby głosów (1-6 głosów), pamięć akordów i tryby klawiszowe.

Łatwy do programowania

Wyposażony w gałki funkcyjne przedni panel OB-6 zapewnia dostęp do praktycznie wszystkich funkcji na wyciągnięcie ręki. Instrument zawiera 500 stałych programów fabrycznych i 500 programów użytkownika z możliwością wielokrotnego zapisu. Włączenie przycisku Manual wprowadza panel w tryb „na żywo”, w którym brzmienie OB-6 odpowiada na bieżąco wprowadzanym ustawieniom gałek i przełączników. W tym trybie to, co widzisz, staje się dokładnie tym, co słyszysz.

Łatwy do grania

Cała ta analogowa potęga mieści się w czterooktawowej, półważonej klawiaturze wyposażonej w kontrolę siły nacisku i kanał aftertouch, czyniąc z OB-6 instrument idealny zarówno do studia, jak i na scenę.

Podobne produkty

NORD Lead A1

NORD Lead A1

Wirtualny syntezator [analog modeling], klawiatura 4 oktawy, nowe typy filtrów [12/24dB, Ladder, TB-303], efekty [Chorus, Ensemble, Phaser, Flanger, Ring Modulator, Drive, Reverb/Delay], unikalne funkcje [Mutator, Like Button, Extra Fat Unison], USB MIDI

Zobacz
MIDITECH PianoBox mini II – Moduł brzmieniowy GM

MIDITECH PianoBox mini II – Moduł brzmieniowy GM

Mini moduł brzmieniowy GM [128 brzmień] 24-bity/ 48kHz, polifonia 64-głosy, 3 przyciski pamięci, wyświetlacz OLED, MIDI IN [jack TS], MIDI IN USB, wyjście liniowe/ słuchawkowe TRS 3.5mm, złącze Micro USB [ładowanie akumulatora 2500mAh]

Zobacz
AKAI EWI 5000 – Elektroniczny instrument dęty

AKAI EWI 5000 – Elektroniczny instrument dęty

Elektroniczny instrument dęty z wewnętrznym modułem brzmieniowym [3GB akustycznych i elektronicznych brzmień SONiVOX], bezprzewodowe audio stereo 2.4GHz, akumulator 6h pracy, wyjścia [TRS 1/4″ oraz słuchawkowe TRS 1/8″], USB [MIDI oraz ładowanie baterii]

Zobacz
IK iRig Keys I/O 25 – Klawiatura sterująca

IK iRig Keys I/O 25 – Klawiatura sterująca

Klawiatura sterująca 2 oktawy z interfejsem audio 24-bity/96kHz, współpracująca z iOS, Mac oraz PC, 2 suwaki dotykowe, 5 pokręteł, 8 dynamicznych padów, wejście audio Neutrik combo, zasilanie [USB lub 4 x baterie AA], bogata biblioteka oprogramowania

Zobacz