Klasyczne brzmienie Oberheima – w wersji przenośnej
Moduł pulpitowy OB-6 Desktop jest równie potężny i łatwy w użyciu, jak jego klawiszowy odpowiednik OB-6. Wersja modułowa posiada te same sterowanie i gwarantuje taką samą łatwość obsługi, jak wersja klawiszowa. Podobnie jak w wersji z klawiaturą, moduł pulpitowy zapewnia wygodny dostęp do wszystkich funkcji, dzięki pełnowymiarowym gałkom i przełącznikom, które zostały bardzo intuicyjnie rozmieszczone.
Jak brzmi moduł OB-6? Masywnie – i dokładnie tak samo jak wersja klawiszowa, a wynika to z tego, że wnętrze obu urządzeń jest identyczne. Ten sam analogowy tor sygnału z dyskretnymi sterowanymi napięciem oscylatorami (VCO) i filtrami (VCF). Te same wysokiej jakości efekty cyfrowe. To samo klasyczne brzmienie Oberheima, które od zawsze zbierało entuzjastyczne oceny od muzyków z całego świata.
Do wersji pulpitowej dodaliśmy funkcję łańcucha polifonicznego, dzięki któremu można sparować dowolne dwa OB-6 i w ten sposób uzyskać dwunastogłosową polifonię!
Dwie legendy. Jeden instrument
Zarówno moduł pulpitowy OB-6 desktop, jak i wersja klawiszowa OB-6 stanowią efekt jedynej w swoim rodzaju współpracy dwóch najbardziej wpływowych projektantów w historii syntezatorów polifonicznych: Dave’a Smitha i Toma Oberheima. Brzmienie OB-6 przyjmuje klasyczny, właściwy dla projektów Toma Oberheima, wyrazisty charakter. Bierze się on ze stosowania prawdziwie sterowanych napięciem oscylatorów, 2-biegunowego filtra i wzmacniaczy. W OB-6 te klasyczne rozwiązania zostały wzbogacone o nowoczesne ulepszenia, takie jak trzymające poziom studyjnej jakości efekty, polifoniczny sekwencer krokowy, arpeggiator i wiele innych. Żaden inny nowoczesny polifoniczny analogowy syntezator nie może pochwalić się takim rodowodem ani tak masywną, bezpośrednią sygnaturą dźwiękową.
Klasyczne brzmienie SEM
Silnik brzmieniowy OB-6 jest inspirowany architekturą oryginalnego modułowego syntezatora analogowego SEM autorstwa Toma Oberheima. SEM (Synthesizer Expansion Module) stanowi rdzeń uznanych 4-głosowych i 8-głosowych syntezatorów Toma. Posiada dwa dyskretne, sterowane napięciem oscylatory (oraz suboscylator) – osobno na każdy głos z bezstopniowo zmiennymi kształtami fal (do wyboru piłokształtny i impuls o zmiennej szerokości, oraz fala trójkątna na oscylatorze 2). Klasyczny, inspirowany konstrukcjami Oberheima, dwubiegunowy rezonansowy filtr aktywny SFV, z płynnie zmienianą charakterystyką odcięcia i pracą w trybie dolnoprzepustowym, górnoprzepustowym, pasmowo-przepustowym i notch. Wraz ze sterowanymi napięciem wzmacniaczami otrzymujemy w pełni analogowy tor sygnału.
Podwójne efekty
Podwójna sekcja efektów zawiera studyjnej jakości pogłosy, delay’e (standardowy i BBD), chorus, flangery oraz wiernie odtworzone z oryginału Toma phase shifter i modulator pierścieniowy. Chociaż same efekty są cyfrowe (48 kHz 24-bit), to udało się zachować w pełni analogowy tor sygnału dzięki zastosowaniu prawdziwego bypass’u.
X-Mod i polifoniczne sekwencjonowanie krokowe
OB-6 ma także na swoim wyposażeniu modulator X-Mod, który znacząco poszerza paletę barw i ułatwia tworzenie dramatycznych i niekonwencjonalnych brzmień. Źródłami modulacji są obwiednia filtra i oscylator 2, oba narzędzia z regulacją dwubiegunową. Ich destynacjami są: częstotliwość oscylatora 1, kształt fali oscylatora 1, szerokość impulsu oscylatora 1, częstotliwość odcięcia filtra i tryb pracy filtra. Polifoniczny sekwencer krokowy udostępnia do 64 kroków i wprowadzenie do 6 nut na krok. Można tworzyć sekwencje polifonicznie, z pauzami i synchronizować je z zewnętrznym zegarem MIDI. W pełni funkcjonalny arpeggiator można również zsynchronizować z zewnętrznym zegarem MIDI. Tryb Unison oferuje możliwość konfigurowania liczby głosów (1-6 głosów), pamięć akordów i tryby klawiszowe.
Łatwy do programowania
Wyposażony w gałki funkcyjne przedni panel OB-6 zapewnia dostęp do praktycznie wszystkich funkcji. Instrument zawiera 500 stałych programów fabrycznych i 500 programów użytkownika z możliwością wielokrotnego zapisu. Włączenie przycisku Manual wprowadza panel w tryb „na żywo”, w którym brzmienie OB-6 odpowiada na bieżąco wprowadzanym ustawieniom gałek i przełączników. W tym trybie to, co widzisz, staje się dokładnie tym, co słyszysz.
Łatwy do grania
Cała ta analogowa potęga mieści się w module pulpitowym, który jest na tyle mały, by dał się zapakować do plecaka. Instrument doskonale łączy poręczność w transporcie z mocą niezbędną, by spełnić wymagania studyjne i zaspokoić potrzeby koncertującego muzyka.