Powrót do kategorii

NORD Lead A1

Wirtualny syntezator [analog modeling], klawiatura 4 oktawy, nowe typy filtrów [12/24dB, Ladder, TB-303], efekty [Chorus, Ensemble, Phaser, Flanger, Ring Modulator, Drive, Reverb/Delay], unikalne funkcje [Mutator, Like Button, Extra Fat Unison], USB MIDI

Sugerowana cena detaliczna brutto 7555 zł

Specyfikacja

Dane ogólne
  • Klawiatura dynamiczna, 49-klawiszy, funkcja zmiany oktaw (2 oktawy w dół i w górę),
  • Podział klawiatury (Split) na dwa zakresy, górny i dolny,
  • Koło modulacji (tylko wersja z klawiaturą),
  • Kontroler Pitch Stick, bez punktu zerowego pośrodku (tylko wersja z klawiaturą),
  • Programowana regulacja zmiany wysokości dźwięku Pitch: do 4 oktaw w górę i w dół,
  • Osobne ustawienia zakresów Pitch w górę i w dół: -12 lub -24 półtonów, + 2 półtony,
  • 1 wejście dla sterownika nożnego Sustain,
  • 1 wejście dla pedału ekspresji.
Interfejs użytkownika
  • 3-pozycyjny wyświetlacz LED, 23 pokrętła i ponad 20 przycisków do edycji brzmień i programowania ustawień instrumentu.
Sekcja oscylatora
  • Oscylator z wieloma różnymi rodzajami przebiegów (tradycyjne analogowe, rozszerzone analogowe, pulse, obliczane w czasie rzeczywistym przebiegi algorytmiczne dla syntezy addytywnej, FM i formatowej),
  • Pokrętło konfiguracji OSC z 11 kategoriami (Pitch, Shape, Osc Sync, Noise Mix, Osc 2 Detune, Sine Mix, Tri Mix, Saw Mix, Square Mix, Freq Modulation, Amp Modulation).
Sekcja filtra
  • Do wyboru: Filtr dolnoprzepustowy i pasmowo-przepustowy o nachyleniu 12 dB (2-rzędu), 24 dB (4-rzędu), filtr górno-przepustowy oraz filtry drabinkowe Ladder M i Ladder TB,
  • Regulacja: Częstotliwość odcięcia filtra, rezonans, poziom obwiedni, poziom obwiedni kontrolowany dynamiką klawiatury,
  • Obwiednia ADR/ASR,
  • Przypisanie reakcji filtra do zakresu klawiatury: wyłączony, 1/3, 2/3 lub cała,
  • Regulowany efekt przesterowania dla filtra.
Sekcja modulacji
  • LFO generuje przebiegi: trójkątny, kwadrat, piło-kształtny, odwrócona piła lub sample and hold. LFO można przypisać do zmiany częstotliwości odcięcia filtra i modulacji oscylatora. Tempo LFO możne być synchronizowane z Master Clock,
  • LFO można przełączyć do polifonicznego trybu Env o czterech różnych charakterystykach i w ustawieniu sample and hold manualnie wyzwalać z klawiatury (polifoniczny S/H),
  • Arpeggiator: Zakres: 1 – 4 oktawy. Rodzaje: W górę, w dół, góra/dół i losowy. Tempo przebiegów arpeggio synchronizowane z Master Clock,
  • Obwiednia ADR/ASR, kontrola dynamiki (velocity) wł./wył., odwrotny kierunek obwiedni wł./wył.
Sekcja wzmacniacza
  • Obwiednia ADR/ASR, sterowanie dynamiką (velocity) wł./wył., regulacja wzmocnienia,
  • Indywidualna kontrola położenia w panoramie Pan dla programu.
Sekcja Performance
  • Tryby głosowe Voice: Poly, Legato z portamento, Mono, True Unison 1, 2 i 3,
  •  Cztery programy brzmieniowe, które można układać w warstwy i używać w trybie wielobrzmieniowym.
Efekty
  • Sekcja FX z efektami Flanger, Phaser, Ring Modulation, Chorus, Ensemble oraz Drive,
  • Sekcja Delay z nabiciem tempa, czterema poziomami wybrzmienia feedback, stereo ping-pong, regulacja poziomów dry/wet. Tempo  Delaya można synchronizować do Master Clock,
  • Sekcja pogłosu Reverb z pięcioma algorytmami (Room, Stage 1, Stage 2, Hall 1, Hall 2).
Pamięć
  • Programy (pojedyncze barwy): 8 x 50 (400) komórek,
  • Performance (brzmienia złożone): 4 x 50 (200) komórek.
Wyjcia audio
  • 4 wyjścia. Każdą z warstw brzmieniowych można przypisać do innego wyjścia,
  • Wyjście słuchawkowe,
  • Nisko-szumowe, 24-bitowe przetworniki cyfra-analog działające w wysokiej rozdzielczości.
MIDI
  • Wszystkie pokrętła i przełączniki wysyłają i odbierają komunikaty Control Change,
  • Zapis programów przez System Exclusive. Zapis jednego programu lub wszystkich naraz,
  • Master Clock synchronizowany do tempa podanego przez MIDI,
  • Funkcja Soft Thru.
Złącza
  • 4 liniowe wyjścia audio – złącza jack 6,35 mm, niesymetryczne,
  • Wyjście słuchawkowe Stereo – złącze stereo jack 6,35 mm,
  • Wejście Sustain Pedal – jack 6,35 mm  Można podłączyć różne sterowniki nożne, np. Roland DP-2, DP-6, Yamaha FC-4, FC-5, Fatar VFP1-25 itp.,
  • Wejście Control Pedal – stereo jack 6,35 mm, TRS. Do podłączenia sterowników Yamaha FC-7, Roland EV-7, Roland EV-5, Korg EXP2 lub Korg XVP10.,
  • Port USB obsługujący MIDI,
  • MIDI In, MID Out – 5-pinowe złącza DIN.
Akcesoria w zestawie
  • Instrukcja obsługi,
  • Kabel zasilania ze złączem IEC C14,
  • Uchwyty do montażu w racku (tylko wersja rack).
Wymiary
  • Nord Lead A1: 864 x 94 x 272 mm,
  • Nord Lead A1R: 466 x 115 x 169 mm.
Waga
  • Nord Lead A1: 4.85 kg,
  • Nord Lead A1R: 3 kg.

Opis szczegółowy

Nord Lead A1 to syntezator o rewelacyjnym brzmieniu, działający w oparciu o technologię modelowania analogowego, z uproszczonym i przez to oferującym potężne możliwości interfejsem użytkownika.

Lead A1 – szybki i skuteczny
Lead A1 idealnie sprawdza się we wszystkich gatunkach muzycznych zarówno na scenie, jak i w studiu nagrań. Dzięki dokładnie przemyślanemu interfejsowi użytkownika Lead A1 zachęca do eksperymentów, umożliwia szybsze programowanie barw i zapewnia fantastyczne rezultaty brzmieniowe.

Najważniejsze informacje:

Oscylatory

  • Unikatowa sekcja oscylatorów,
  • 8 konfiguracji parametrów oscylatora,
  • Pitch, Detune, Shape, Sync, AM, Noise, Sub Mix, FM,
  • Tradycyjne, analogowe i cyfrowe przebiegi,
  • Tryb Unison.

Modulacja

  • LFO z 5 rodzajami przebiegów,
  • Obwiednia modulacji,
  • LFO działa jako dodatkowa obwiednia ModEnv.

Filtry

  • Filtry dolnoprzepustowe o nachyleniu 12 i 24 dB/okt.,
  • Filtry górno-przepustowy i pasmowo-przepustowy,
  • Symulacje filtrów tranzystorowego i diodowego drabinkowego z syntezatorów Mini (Moog) i TB-303.

Efekty

  • Ensemble, Chorus, Phaser, Flanger, Ring Modulator, Drive.

Tryb Performance

  • 4-częściowy multitimbral,
  • Synchronizacja Arpeggiatora, LFO i efektu delay przez Master Clock,
  • Funkcja Morph obsługiwana za pomocą koła modulacji i dynamiką Velocity,
  • MIDI przez USB.

Nowe funkcje

  • Mutator – NOWOŚĆ,
  • Przycisk Like – NOWOŚĆ
  • Super tłusty tryb Unison.

Najlepsze modelowanie analogowe…
Sercem syntezatora Lead A1 jest nowa sekcja modelowania analogowego. Do czynienia mamy z wirtualnie analogową syntezą na zupełnie nowym, najwyższym poziomie. Dzięki temu, na drodze modelowania odtworzyć można z niespotykanym dotąd realizmem cały, analogowy tor sygnałowy. To daje nieograniczone możliwości brzmieniowe.
Lead A1 to syntezator niezwykle wszechstronny i uniwersalny. Ze swoją 24-głosową polifonią i czterema działającymi równolegle warstwami brzmień daleko wykracza ponad to, co potrafią modne ostatnio, jednak ograniczone w kwestiach możliwości repliki syntezatorów analogowych.

… w połączeniu z najbardziej intuicyjnym interfejsem
Za podstawę projektu Lead A1 posłużył zupełnie nowy, przemyślany w detalach panel sterowania. Taki układ interfejsu zaprojektowano kierując się życzeniami profesjonalnych użytkowników – nawet tych najbardziej doświadczonych w programowaniu – którzy zawsze chcą uzyskać idealne brzmienie w studiu lub na koncercie, tak szybko, jak to możliwe. Lead A1, z nową, unikalną sekcją oscylatora, zaprogramowaną wstępnie matrycą modulacji i uproszczoną sekcją obwiedni ADR, pozwala na szybkie tworzenie barw i łatwe eksperymenty z dźwiękiem. Teraz wszystkie, niesamowite barwy możesz tworzyć znacznie szybciej, niż to zazwyczaj jest możliwe w instrumentach o takim potencjale.

Sekcja oscylatorów
W nowej sekcji oscylatora Lead A1 znalazło się 47 różnego rodzaju przebiegów, od klasycznych fal analogowych do cyfrowych harmonicznych i nieharmonicznych. Dzięki unikalnym ustawieniom konfiguracji programowanie przebiega znacznie szybciej niż do tej pory. Zacznij od wyboru fali dla Oscylatora, wybierz jedno z ustawień konfiguracji OSC CONFIG – Pitch, Detune, Shape, Sync, Sub Mix, FM, AM lub Noise – i użyj pokrętła Adjust, aby dopasować ustawienia tej konfiguracji. W rezultacie programowanie staje się niezwykle łatwe, bez konieczności typowej, skomplikowanej edycji parametrów toru sygnałowego, cały czas z możliwością eksperymentowania. Taki sposób tworzenia dźwięków zachwyci zarówno zaawansowanych jak i mniej doświadczonych programistów barw.

Konfiguracje w sekcji Oscylatora

Pitch – regulacja wysokości dźwięku oryginalnego oscylatora.

DeTune – sygnał drugiego oscylatora, z regulacją wysokości dźwięku.

Sub Mix – sygnał drugiego oscylatora, z wyborem kształtu przebiegu i wysokości dźwięku.

Shape – kształtowanie przebiegów Panel Analog, Extended Analog i Fixed Pulse za pomocą tradycyjnych metod, pozostałe przebiegi zmieniane są na drodze procesu kształtowania spektralnego.

Sync – symulacja Hard Sync poprzez dodanie dodatkowego oscylatora służącego za referencyjny dla synchronizacji.

FM – modulacja oscylatora 1 w wysokich częstotliwościach, za pomocą fali sinus z oscylatora 2. Do wyboru jest kilka różnych zakresów wysokości dźwięku dla oscylatora 2 (od -12 do +48 półtonów).

AM – tworzenie amplitudy modulacji (Amplitude Modulation) z wykorzystaniem drugiego oscylatora.

Noise – dodanie szumu do oryginalnego sygnału, z ustawieniem poziomów za pomocą Osc Control.

Filtry
W sekcji filtra Lead A1 znajdują się klasyczne filtry Low Pass 12 i 24 dB, High Pass i Band Pass, a także pierwszorzędne symulacje filtrów diodowego i drabinkowego z legendarnych syntezatorów Mini i TB-303, wykorzystane także w modelu Lead 4. Dzięki technologii modelowania filtry z Lead A1 oddają prawdziwy charakter i reakcję oryginałów, co pozwala na wszechstronne kształtowanie brzmienia z najwyższą precyzją. Filtry działają niezwykle płynnie i cechuje je ciepły, analogowy charakter.

LFO i Modulacja
Lead A1 posiada LFO z wyborem kształtu fali i trój-fazową obwiednię modulacji ADR. Częstotliwość LFO można zsynchronizować z zegarem master clock, natomiast obwiednię modulacji można wyzwalać ustawieniami Velocity i/lub przez LFO. Dostępna jest również funkcja działania odwrotnego Invert. Dzięki intuicyjnemu rozmieszeniu funkcji na panelu przednim, aktualne ustawienia modulacji są zawsze widoczne, co ułatwia kreowanie niesamowitych barw.

Efekty
W sekcji efektów Lead A1 znajdziemy dwa, nowe i niezwykłe modele efektów analogowych – Ensemble i Chorus, stworzone na wzór efektów z konkretnych syntezatorów analogowych. Efekty te nadają brzmieniu klasycznego ciepła i analogowego charakteru. Oprócz tego, dla każdej warstwy, dostępne są znakomicie brzmiące efekty Ring Modulation, Phaser, Flanger lub Drive, oraz dodatkowo osobny Delay i Reverb.

Koło modulacji i Velocity Morph
Morph to klasyczna dla syntezatorów Nord funkcja, pozwalająca równocześnie sterować dowolnymi parametrami Lead A1 za pomocą koła modulacji, sterownika nożnego lub dynamiką (velocity). Funkcja Morph jest bardzo łatwa w użyciu – przytrzymaj przycisk Morph i wybierz ustawienie dowolnie wybranej gałki.

Nowe funkcje dostępne od 2014 r.

Przycisk Like
Unikalnym rozwiązaniem w Nord Lead A1 jest nowy przycisk LIKE, prosta i absolutnie praktyczna funkcja do użycia w trakcie tworzenia brzmień. Kiedy programujesz barwy, często nie masz pewności, czy barwa brzmi już idealnie. Teraz możesz po prostu “Polubić” to, co stworzyłeś w Lead A1 zapisując brzmienie w domyślnej komórce i kontynuować edycję. Możesz polubić nawet do 50 różnych wersji i przełączać się między nimi porównując polubione brzmienia, albo wrócić do jednej wybranej wersji wśród „polubionych” i poddać ją dalszej edycji. Kiedy skończysz, zapisujesz ulubioną barwę lub barwy do pamięci Lead A1.

Funkcja Mutate
Twórz różne odmiany wybranej barwy korzystając ze znanej z modelu Lead 4 funkcji Mutate. Zakres zmiany barwy dla jednego a może wszystkich parametrów ustawiasz wcześniej w procentach. Oprócz tego dostępna jest też szalona funkcja Randomize, za pomocą której stworzysz zupełne nowe brzmienie wybierając dla wszystkich parametrów ustawienia losowe.

Unison
Z zupełnie nowym, “Tłustym-Jak-Trzeba” trybem Unison Lead A1 może stanąć w szranki z dowolnym, klasycznym instrumentem analogowym.

Arpeggiator
Syntezator Lead A1 posada cztery niezależne Arpeggiatory, działające w trybach Up/Down oraz Random, z przebiegami obejmującymi zakres do 4 oktaw. Wszystkie lub dowolny z arpeggiatorów można zsynchronizować z zegarem Master Clock instrumentu.

Master Clock
W sercu Lead A1 tyka zegar Master Clock, do którego można synchronizować Arpeggiator, LFO oraz efekt Delay. Tempo Master Clock w ustawieniu slave można przyporządkować do tempa podanego z zewnątrz za pomocą MIDI. Przycisk Tap-tempo, służy do nabicia tempa do rytmu granego przez perkusistę lub tempa podkładów muzycznych.

Warstwy i brzmienia dzielone
Cztery identyczne syntezatory o tak potężnych możliwościach uruchomione razem dają efekt zapierający dech w piersiach. W trybie Split na każdą stronę przypadają dwie barwy. Dzięki funkcji Hold możesz przytrzymać wybrane brzmienie pod spodem, na wierzchu używając w tym czasie innego brzmienia.

Tryb Multi Edit
Nowością w Lead A1 jest tryb Multi-Edit do edycji i sterowania brzmieniami z czterech warstw równocześnie. Gdy zapiszesz ten tryb jako część programu Performance, możesz w czasie rzeczywistym kontrolować wszystkie cztery brzmienia Lead A1.

Cztery wyjścia
Lead A1 posiada cztery niezależne wyjścia audio, z możliwością skierowania każdej z czterech warstw brzmieniowych syntezatora na osobne wyjście. Co więcej, każde z brzmień można ustawić w panoramie za pomocą regulacji dostępnej na panelu górnym Lead A1.

Sound Manager
Wraz z Lead A1 użytkownik otrzymuje oprogramowanie Nord Sound Manager dla systemów OS X i Windows. Sound Manager to specjalna, prosta w obsłudze aplikacja, służąca do organizacji, archiwizacji i transferu programów brzmieniowych.

MIDI
Lead A1 obsługuje MIDI przez USB, zatem syntezator można szybko i wygodnie połączyć z sekwencerem lub oprogramowaniem Sound Manager. Wszystkie pokrętła Lead A1 wysyłają komunikaty MIDI Control.

Sprzęt na lata
Lead A1 i Lead A1R, tak jak wszystkie instrumenty Nord, są produkowane ręcznie, z dbałością o najmniejsze detale i jakość, w zakładach Norda w Sztokholmie.

W wersja z klawiaturą montowana jest 49-klawiszowa klawiatura Fatar® o super szybkiej reakcji. Wersja rack/desktop, nie licząc klawiszy, koła modulacji i sterownika pitch, posiada w 100% identyczny zestaw funkcji co wersja z klawiaturą, i nadaje się do użycia zarówno na scenie jak i w studio.

Wyposażone w pełni metalową obudowę, solidne regulatory i stworzone z najwyższą dbałością o jakość syntezatory Lead A1 i A1R to instrumenty, które posłużą ci do końca życia, a nawet jeszcze dłużej.

Podobne produkty

AKAI MPK 261 – Klawiatura sterująca USB/MIDI

AKAI MPK 261 – Klawiatura sterująca USB/MIDI

Klawiatura 5 oktaw, 16 podświetlanych padów z maszyn MPC, 8 enkoderów, 8 sliderów, 8 przycisków, transport, kompatybilna z iOS, dołączone oprogramowanie Ableton Live Lite, AIR Hybrid 3, SONiVOX Twist, SONiVOX Eighty-Eight Ensemble, MPC Essentials

Zobacz
MIDITECH MidiStart Music 25 – Klawiatura MIDI

MIDITECH MidiStart Music 25 – Klawiatura MIDI

Klawiatura MIDI/ USB 2 oktawy, 8 gałek, wyświetlacz LED, zasilanie przez USB, Magix Samplitude Silver oraz Independence, IK Multimedia Amplitube CS, Toontrack EZmix 2 Lite, Waldorf Edition LE 2, Imageline PoiZone Synthesizer, Makemusic Finale Notepad

Zobacz
AKAI MPC X SE

AKAI MPC X SE

Samodzielna stacja robocza typu MPC, ekran multi-touch 10.1″, 16 kontrolerów Q-Link z wyświetlaczami OLED, pamięć wewnętrzna 48GB, 10GB brzmień, opcjonalny HD SATA 2.5″ oraz karta SD, MIDI 2 IN/ 4 OUT, 8 wyjść CV, pamięć RAM 4GB, 2 x USB 3.0

Zobacz
AKAI MPD 232 – Kontroler USB/MIDI

AKAI MPD 232 – Kontroler USB/MIDI

Kontroler USB/MIDI, 16 padów perkusyjnych z MPC [4 banki], 8 suwaków, 8 enkoderów, ekran LCD, sterowanie transportem, 30 presetów, w zestawie Ableton Live Lite, Akai Pro MPC Essentials, Sonivox Big Bang Cinematic Percussion oraz Big Bang Universal Drums

Zobacz