Powrót do kategorii

NORD Lead A1

Wirtualny syntezator [analog modeling], klawiatura 4 oktawy, nowe typy filtrów [12/24dB, Ladder, TB-303], efekty [Chorus, Ensemble, Phaser, Flanger, Ring Modulator, Drive, Reverb/Delay], unikalne funkcje [Mutator, Like Button, Extra Fat Unison], USB MIDI

Sugerowana cena detaliczna brutto 6550 zł

Specyfikacja

Dane ogólne
  • Klawiatura dynamiczna, 49-klawiszy, funkcja zmiany oktaw (2 oktawy w dół i w górę),
  • Podział klawiatury (Split) na dwa zakresy, górny i dolny,
  • Koło modulacji (tylko wersja z klawiaturą),
  • Kontroler Pitch Stick, bez punktu zerowego pośrodku (tylko wersja z klawiaturą),
  • Programowana regulacja zmiany wysokości dźwięku Pitch: do 4 oktaw w górę i w dół,
  • Osobne ustawienia zakresów Pitch w górę i w dół: -12 lub -24 półtonów, + 2 półtony,
  • 1 wejście dla sterownika nożnego Sustain,
  • 1 wejście dla pedału ekspresji.
Interfejs użytkownika
  • 3-pozycyjny wyświetlacz LED, 23 pokrętła i ponad 20 przycisków do edycji brzmień i programowania ustawień instrumentu.
Sekcja oscylatora
  • Oscylator z wieloma różnymi rodzajami przebiegów (tradycyjne analogowe, rozszerzone analogowe, pulse, obliczane w czasie rzeczywistym przebiegi algorytmiczne dla syntezy addytywnej, FM i formatowej),
  • Pokrętło konfiguracji OSC z 11 kategoriami (Pitch, Shape, Osc Sync, Noise Mix, Osc 2 Detune, Sine Mix, Tri Mix, Saw Mix, Square Mix, Freq Modulation, Amp Modulation).
Sekcja filtra
  • Do wyboru: Filtr dolnoprzepustowy i pasmowo-przepustowy o nachyleniu 12 dB (2-rzędu), 24 dB (4-rzędu), filtr górno-przepustowy oraz filtry drabinkowe Ladder M i Ladder TB,
  • Regulacja: Częstotliwość odcięcia filtra, rezonans, poziom obwiedni, poziom obwiedni kontrolowany dynamiką klawiatury,
  • Obwiednia ADR/ASR,
  • Przypisanie reakcji filtra do zakresu klawiatury: wyłączony, 1/3, 2/3 lub cała,
  • Regulowany efekt przesterowania dla filtra.
Sekcja modulacji
  • LFO generuje przebiegi: trójkątny, kwadrat, piło-kształtny, odwrócona piła lub sample and hold. LFO można przypisać do zmiany częstotliwości odcięcia filtra i modulacji oscylatora. Tempo LFO możne być synchronizowane z Master Clock,
  • LFO można przełączyć do polifonicznego trybu Env o czterech różnych charakterystykach i w ustawieniu sample and hold manualnie wyzwalać z klawiatury (polifoniczny S/H),
  • Arpeggiator: Zakres: 1 – 4 oktawy. Rodzaje: W górę, w dół, góra/dół i losowy. Tempo przebiegów arpeggio synchronizowane z Master Clock,
  • Obwiednia ADR/ASR, kontrola dynamiki (velocity) wł./wył., odwrotny kierunek obwiedni wł./wył.
Sekcja wzmacniacza
  • Obwiednia ADR/ASR, sterowanie dynamiką (velocity) wł./wył., regulacja wzmocnienia,
  • Indywidualna kontrola położenia w panoramie Pan dla programu.
Sekcja Performance
  • Tryby głosowe Voice: Poly, Legato z portamento, Mono, True Unison 1, 2 i 3,
  •  Cztery programy brzmieniowe, które można układać w warstwy i używać w trybie wielobrzmieniowym.
Efekty
  • Sekcja FX z efektami Flanger, Phaser, Ring Modulation, Chorus, Ensemble oraz Drive,
  • Sekcja Delay z nabiciem tempa, czterema poziomami wybrzmienia feedback, stereo ping-pong, regulacja poziomów dry/wet. Tempo  Delaya można synchronizować do Master Clock,
  • Sekcja pogłosu Reverb z pięcioma algorytmami (Room, Stage 1, Stage 2, Hall 1, Hall 2).
Pamięć
  • Programy (pojedyncze barwy): 8 x 50 (400) komórek,
  • Performance (brzmienia złożone): 4 x 50 (200) komórek.
Wyjcia audio
  • 4 wyjścia. Każdą z warstw brzmieniowych można przypisać do innego wyjścia,
  • Wyjście słuchawkowe,
  • Nisko-szumowe, 24-bitowe przetworniki cyfra-analog działające w wysokiej rozdzielczości.
MIDI
  • Wszystkie pokrętła i przełączniki wysyłają i odbierają komunikaty Control Change,
  • Zapis programów przez System Exclusive. Zapis jednego programu lub wszystkich naraz,
  • Master Clock synchronizowany do tempa podanego przez MIDI,
  • Funkcja Soft Thru.
Złącza
  • 4 liniowe wyjścia audio – złącza jack 6,35 mm, niesymetryczne,
  • Wyjście słuchawkowe Stereo – złącze stereo jack 6,35 mm,
  • Wejście Sustain Pedal – jack 6,35 mm  Można podłączyć różne sterowniki nożne, np. Roland DP-2, DP-6, Yamaha FC-4, FC-5, Fatar VFP1-25 itp.,
  • Wejście Control Pedal – stereo jack 6,35 mm, TRS. Do podłączenia sterowników Yamaha FC-7, Roland EV-7, Roland EV-5, Korg EXP2 lub Korg XVP10.,
  • Port USB obsługujący MIDI,
  • MIDI In, MID Out – 5-pinowe złącza DIN.
Akcesoria w zestawie
  • Instrukcja obsługi,
  • Kabel zasilania ze złączem IEC C14,
  • Uchwyty do montażu w racku (tylko wersja rack).
Wymiary
  • Nord Lead A1: 864 x 94 x 272 mm,
  • Nord Lead A1R: 466 x 115 x 169 mm.
Waga
  • Nord Lead A1: 4.85 kg,
  • Nord Lead A1R: 3 kg.

Opis szczegółowy

Nord Lead A1 to syntezator o rewelacyjnym brzmieniu, działający w oparciu o technologię modelowania analogowego, z uproszczonym i przez to oferującym potężne możliwości interfejsem użytkownika.

Lead A1 – szybki i skuteczny
Lead A1 idealnie sprawdza się we wszystkich gatunkach muzycznych zarówno na scenie, jak i w studiu nagrań. Dzięki dokładnie przemyślanemu interfejsowi użytkownika Lead A1 zachęca do eksperymentów, umożliwia szybsze programowanie barw i zapewnia fantastyczne rezultaty brzmieniowe.

Najważniejsze informacje:

Oscylatory

  • Unikatowa sekcja oscylatorów,
  • 8 konfiguracji parametrów oscylatora,
  • Pitch, Detune, Shape, Sync, AM, Noise, Sub Mix, FM,
  • Tradycyjne, analogowe i cyfrowe przebiegi,
  • Tryb Unison.

Modulacja

  • LFO z 5 rodzajami przebiegów,
  • Obwiednia modulacji,
  • LFO działa jako dodatkowa obwiednia ModEnv.

Filtry

  • Filtry dolnoprzepustowe o nachyleniu 12 i 24 dB/okt.,
  • Filtry górno-przepustowy i pasmowo-przepustowy,
  • Symulacje filtrów tranzystorowego i diodowego drabinkowego z syntezatorów Mini (Moog) i TB-303.

Efekty

  • Ensemble, Chorus, Phaser, Flanger, Ring Modulator, Drive.

Tryb Performance

  • 4-częściowy multitimbral,
  • Synchronizacja Arpeggiatora, LFO i efektu delay przez Master Clock,
  • Funkcja Morph obsługiwana za pomocą koła modulacji i dynamiką Velocity,
  • MIDI przez USB.

Nowe funkcje

  • Mutator – NOWOŚĆ,
  • Przycisk Like – NOWOŚĆ
  • Super tłusty tryb Unison.

Najlepsze modelowanie analogowe…
Sercem syntezatora Lead A1 jest nowa sekcja modelowania analogowego. Do czynienia mamy z wirtualnie analogową syntezą na zupełnie nowym, najwyższym poziomie. Dzięki temu, na drodze modelowania odtworzyć można z niespotykanym dotąd realizmem cały, analogowy tor sygnałowy. To daje nieograniczone możliwości brzmieniowe.
Lead A1 to syntezator niezwykle wszechstronny i uniwersalny. Ze swoją 24-głosową polifonią i czterema działającymi równolegle warstwami brzmień daleko wykracza ponad to, co potrafią modne ostatnio, jednak ograniczone w kwestiach możliwości repliki syntezatorów analogowych.

… w połączeniu z najbardziej intuicyjnym interfejsem
Za podstawę projektu Lead A1 posłużył zupełnie nowy, przemyślany w detalach panel sterowania. Taki układ interfejsu zaprojektowano kierując się życzeniami profesjonalnych użytkowników – nawet tych najbardziej doświadczonych w programowaniu – którzy zawsze chcą uzyskać idealne brzmienie w studiu lub na koncercie, tak szybko, jak to możliwe. Lead A1, z nową, unikalną sekcją oscylatora, zaprogramowaną wstępnie matrycą modulacji i uproszczoną sekcją obwiedni ADR, pozwala na szybkie tworzenie barw i łatwe eksperymenty z dźwiękiem. Teraz wszystkie, niesamowite barwy możesz tworzyć znacznie szybciej, niż to zazwyczaj jest możliwe w instrumentach o takim potencjale.

Sekcja oscylatorów
W nowej sekcji oscylatora Lead A1 znalazło się 47 różnego rodzaju przebiegów, od klasycznych fal analogowych do cyfrowych harmonicznych i nieharmonicznych. Dzięki unikalnym ustawieniom konfiguracji programowanie przebiega znacznie szybciej niż do tej pory. Zacznij od wyboru fali dla Oscylatora, wybierz jedno z ustawień konfiguracji OSC CONFIG – Pitch, Detune, Shape, Sync, Sub Mix, FM, AM lub Noise – i użyj pokrętła Adjust, aby dopasować ustawienia tej konfiguracji. W rezultacie programowanie staje się niezwykle łatwe, bez konieczności typowej, skomplikowanej edycji parametrów toru sygnałowego, cały czas z możliwością eksperymentowania. Taki sposób tworzenia dźwięków zachwyci zarówno zaawansowanych jak i mniej doświadczonych programistów barw.

Konfiguracje w sekcji Oscylatora

Pitch – regulacja wysokości dźwięku oryginalnego oscylatora.

DeTune – sygnał drugiego oscylatora, z regulacją wysokości dźwięku.

Sub Mix – sygnał drugiego oscylatora, z wyborem kształtu przebiegu i wysokości dźwięku.

Shape – kształtowanie przebiegów Panel Analog, Extended Analog i Fixed Pulse za pomocą tradycyjnych metod, pozostałe przebiegi zmieniane są na drodze procesu kształtowania spektralnego.

Sync – symulacja Hard Sync poprzez dodanie dodatkowego oscylatora służącego za referencyjny dla synchronizacji.

FM – modulacja oscylatora 1 w wysokich częstotliwościach, za pomocą fali sinus z oscylatora 2. Do wyboru jest kilka różnych zakresów wysokości dźwięku dla oscylatora 2 (od -12 do +48 półtonów).

AM – tworzenie amplitudy modulacji (Amplitude Modulation) z wykorzystaniem drugiego oscylatora.

Noise – dodanie szumu do oryginalnego sygnału, z ustawieniem poziomów za pomocą Osc Control.

Filtry
W sekcji filtra Lead A1 znajdują się klasyczne filtry Low Pass 12 i 24 dB, High Pass i Band Pass, a także pierwszorzędne symulacje filtrów diodowego i drabinkowego z legendarnych syntezatorów Mini i TB-303, wykorzystane także w modelu Lead 4. Dzięki technologii modelowania filtry z Lead A1 oddają prawdziwy charakter i reakcję oryginałów, co pozwala na wszechstronne kształtowanie brzmienia z najwyższą precyzją. Filtry działają niezwykle płynnie i cechuje je ciepły, analogowy charakter.

LFO i Modulacja
Lead A1 posiada LFO z wyborem kształtu fali i trój-fazową obwiednię modulacji ADR. Częstotliwość LFO można zsynchronizować z zegarem master clock, natomiast obwiednię modulacji można wyzwalać ustawieniami Velocity i/lub przez LFO. Dostępna jest również funkcja działania odwrotnego Invert. Dzięki intuicyjnemu rozmieszeniu funkcji na panelu przednim, aktualne ustawienia modulacji są zawsze widoczne, co ułatwia kreowanie niesamowitych barw.

Efekty
W sekcji efektów Lead A1 znajdziemy dwa, nowe i niezwykłe modele efektów analogowych – Ensemble i Chorus, stworzone na wzór efektów z konkretnych syntezatorów analogowych. Efekty te nadają brzmieniu klasycznego ciepła i analogowego charakteru. Oprócz tego, dla każdej warstwy, dostępne są znakomicie brzmiące efekty Ring Modulation, Phaser, Flanger lub Drive, oraz dodatkowo osobny Delay i Reverb.

Koło modulacji i Velocity Morph
Morph to klasyczna dla syntezatorów Nord funkcja, pozwalająca równocześnie sterować dowolnymi parametrami Lead A1 za pomocą koła modulacji, sterownika nożnego lub dynamiką (velocity). Funkcja Morph jest bardzo łatwa w użyciu – przytrzymaj przycisk Morph i wybierz ustawienie dowolnie wybranej gałki.

Nowe funkcje dostępne od 2014 r.

Przycisk Like
Unikalnym rozwiązaniem w Nord Lead A1 jest nowy przycisk LIKE, prosta i absolutnie praktyczna funkcja do użycia w trakcie tworzenia brzmień. Kiedy programujesz barwy, często nie masz pewności, czy barwa brzmi już idealnie. Teraz możesz po prostu “Polubić” to, co stworzyłeś w Lead A1 zapisując brzmienie w domyślnej komórce i kontynuować edycję. Możesz polubić nawet do 50 różnych wersji i przełączać się między nimi porównując polubione brzmienia, albo wrócić do jednej wybranej wersji wśród „polubionych” i poddać ją dalszej edycji. Kiedy skończysz, zapisujesz ulubioną barwę lub barwy do pamięci Lead A1.

Funkcja Mutate
Twórz różne odmiany wybranej barwy korzystając ze znanej z modelu Lead 4 funkcji Mutate. Zakres zmiany barwy dla jednego a może wszystkich parametrów ustawiasz wcześniej w procentach. Oprócz tego dostępna jest też szalona funkcja Randomize, za pomocą której stworzysz zupełne nowe brzmienie wybierając dla wszystkich parametrów ustawienia losowe.

Unison
Z zupełnie nowym, “Tłustym-Jak-Trzeba” trybem Unison Lead A1 może stanąć w szranki z dowolnym, klasycznym instrumentem analogowym.

Arpeggiator
Syntezator Lead A1 posada cztery niezależne Arpeggiatory, działające w trybach Up/Down oraz Random, z przebiegami obejmującymi zakres do 4 oktaw. Wszystkie lub dowolny z arpeggiatorów można zsynchronizować z zegarem Master Clock instrumentu.

Master Clock
W sercu Lead A1 tyka zegar Master Clock, do którego można synchronizować Arpeggiator, LFO oraz efekt Delay. Tempo Master Clock w ustawieniu slave można przyporządkować do tempa podanego z zewnątrz za pomocą MIDI. Przycisk Tap-tempo, służy do nabicia tempa do rytmu granego przez perkusistę lub tempa podkładów muzycznych.

Warstwy i brzmienia dzielone
Cztery identyczne syntezatory o tak potężnych możliwościach uruchomione razem dają efekt zapierający dech w piersiach. W trybie Split na każdą stronę przypadają dwie barwy. Dzięki funkcji Hold możesz przytrzymać wybrane brzmienie pod spodem, na wierzchu używając w tym czasie innego brzmienia.

Tryb Multi Edit
Nowością w Lead A1 jest tryb Multi-Edit do edycji i sterowania brzmieniami z czterech warstw równocześnie. Gdy zapiszesz ten tryb jako część programu Performance, możesz w czasie rzeczywistym kontrolować wszystkie cztery brzmienia Lead A1.

Cztery wyjścia
Lead A1 posiada cztery niezależne wyjścia audio, z możliwością skierowania każdej z czterech warstw brzmieniowych syntezatora na osobne wyjście. Co więcej, każde z brzmień można ustawić w panoramie za pomocą regulacji dostępnej na panelu górnym Lead A1.

Sound Manager
Wraz z Lead A1 użytkownik otrzymuje oprogramowanie Nord Sound Manager dla systemów OS X i Windows. Sound Manager to specjalna, prosta w obsłudze aplikacja, służąca do organizacji, archiwizacji i transferu programów brzmieniowych.

MIDI
Lead A1 obsługuje MIDI przez USB, zatem syntezator można szybko i wygodnie połączyć z sekwencerem lub oprogramowaniem Sound Manager. Wszystkie pokrętła Lead A1 wysyłają komunikaty MIDI Control.

Sprzęt na lata
Lead A1 i Lead A1R, tak jak wszystkie instrumenty Nord, są produkowane ręcznie, z dbałością o najmniejsze detale i jakość, w zakładach Norda w Sztokholmie.

W wersja z klawiaturą montowana jest 49-klawiszowa klawiatura Fatar® o super szybkiej reakcji. Wersja rack/desktop, nie licząc klawiszy, koła modulacji i sterownika pitch, posiada w 100% identyczny zestaw funkcji co wersja z klawiaturą, i nadaje się do użycia zarówno na scenie jak i w studio.

Wyposażone w pełni metalową obudowę, solidne regulatory i stworzone z najwyższą dbałością o jakość syntezatory Lead A1 i A1R to instrumenty, które posłużą ci do końca życia, a nawet jeszcze dłużej.

Podobne produkty

NORD Stage 3 88

NORD Stage 3 88

Stage Piano, klawiatura młoteczkowa 88 klawiszy, 3 moduły brzmieniowe, Piano [2GB pamięci, String Resonance], Organ [3 typy klasyków organowych, Drawbary, 2 manuały w multi], Synth [Nord Lead A1, sample 480MB], 2 ekrany OLED, sekcja efektów

Zobacz
NORD Stage 3 HP76

NORD Stage 3 HP76

Stage Piano, lekka klawiatura Hammer Action 76 klawiszy, 3 moduły brzmieniowe, Piano [2GB pamięci, String Resonance], Organ [3 typy klasyków organowych, Drawbary, 2 manuały w multi], Synth [Nord Lead A1, sample 480MB], 2 ekrany OLED, sekcja efektów

Zobacz
NORD Lead 4

NORD Lead 4

Wirtualny syntezator analogowy, klawiatura 4 oktawy, nowe typy filtrów, efekty [Crush, Drive, Comb filter, Talk, Compressor, Reverb/ Delay], rozbudowana kontrola modulacji [Arpeggiator, LFO, Delay, Impulse Morph, Velocity/ Mod Wheel Morph], USB MIDI

Zobacz

Podobne produkty

M-AUDIO SP-2 Piano Sustain Pedal

M-AUDIO SP-2 Piano Sustain Pedal

Pedał sustain fortepianowy ze zmianą polaryzacji, współpracuje z wszystkimi urządzeniami

Zobacz
MIDITECH MidiStart Music 25 – Klawiatura MIDI

MIDITECH MidiStart Music 25 – Klawiatura MIDI

Klawiatura MIDI/ USB 2 oktawy, 8 gałek, wyświetlacz LED, zasilanie przez USB, Magix Samplitude Silver oraz Independence, IK Multimedia Amplitube CS, Toontrack EZ Mix2 Lite, Waldorf Edition LE 2, Imageline PoiZone Synthesizer, Makemusic Finale Notepad

Zobacz
MIDITECH GarageKey Mini – Klawiatura MIDI

MIDITECH GarageKey Mini – Klawiatura MIDI

Mini klawiatura 37 klawiszy [PC/ MAC/ iOS], zasilanie USB, w zestawie kabel USB oraz oprogramowanie Samplitude Silver, Independence, IK Amplitube CS, Toontrack EZ Mix2 Lite, Waldorf Edition LE 2, Imageline PoiZone Synthesizer, Finale Notepad

Zobacz
AKAI MPX8 – Mobile Sample Player

AKAI MPX8 – Mobile Sample Player

Sample player na karty SD, 8 padów perkusyjnych, polifonia 8 głosów, 2 wyjścia audio TRS, wyjście słuchawkowe, 21 brzmień wewnętrznych [bez ograniczeń z karty SD], aplikacja [drag-and-drop sample editor] automatycznie konwertuje sample do formatu WAV

Zobacz