Powrót do kategorii

IK AXE I/O Solo – Gitarowy Interfejs Audio

Interfejs audio dla gitarzysty [2 In/ 3 Out] 24-bity/192kHz, wyjście słuchawkowe, wejście instrumentalno/ mikrofonowe [Z-Tone, rejestracja różnych pickupów gitarowych], Amp Out, integracja z Amplitude 4 Deluxe [w zestawie]

Sugerowana cena detaliczna brutto 1499 zł

Specyfikacja

Parametry ogólne
  • Rozdzielczość A/C i C/A: 24-bitowa
  • Częstotliwość próbkowania: 44,1 kHz, 48 kHz, 88,2 kHz, 96 kHz, 176,4 kHz i 192 kHz
  • Połączenie z hostem: Gniazdo USB-B. USB 2.0 (High Speed).
Wyjścia liniowe 1-2 (Monitor)
  • Konfiguracja: Symetryzowane elektronicznie i pływające z automatyczną kompensacją poziomu przy połączeniu symetrycznym/niesymetrycznym, styk gorący (hot) na nasadzie (czubku)
  • Impedancja wyjściowa: 150Ω przy połączeniu symetrycznym, 75Ω przy połączeniu niesymetrycznym
  • Poziom wyjściowy: 0 dBFS odpowiada +13,5 dBu
  • Pasmo przenoszenia: Od 1 Hz do 46 kHz w zakresie 0,5 dB (częstotliwość próbkowania 96 kHz)
  • Zakres dynamiki: 113 dB(A)
  • THD przy -1 dBFS: 0,001%
  • THD+N: -103 dB(A) przy -1 dBFS
  • Przesłuchy kanałów 1-2: 112 dB(A)
Wyjście 3 (wyjście Amp)
  • Konfiguracja: Niesymetryczne, pływające, z możliwością odcięcia masy
  • Impedancja wyjściowa: 75 Ω
  • Poziom wyjściowy: 0 dBFS odpowiada -3 dBu
  • Pasmo przenoszenia: Od 20 Hz do 42 kHz w zakresie 0,5 dB (częstotliwość próbkowania 96 kHz)
  • Zakres dynamiki 106 dB(A)
  • THD+N: -93 dB(A)
Wyjście słuchawkowe
  • Impedancja wyjściowa: Praktycznie idealne źródło (0 Ω) do momentu przesterowania
  • Maksymalny poziom wyjściowy: +9 dBu przy obciążeniu 50Ω (ok. 95 mW)
  • Pasmo przenoszenia: Od 1 Hz do 42 kHz w zakresie 0,5 dB (częstotliwość próbkowania 96 kHz)
  • Zakres dynamiki: 111 dB(A)
  • THD+N: -102 dB(A)
Wejście instrumentalne
  • Konfiguracja: Preamp instrumentalny o różnorodnej topologii
  • Impedancja wejściowa, w trybie pasywnym (PASSIVE): Zmienna od 1 MΩ do 2,2 kΩ
  • Impedancja wejściowa, tryb aktywny (ACTIVE): 10 kΩ
  • Poziom wejściowy, wzmocnienie min.: 0 dBFS jest uzyskiwane przy sygnale +12,5 dBu na wejściu TS
  • Poziom wejściowy, maksymalne wzmocnienie: 0 dBFS uzyskiwane się przy sygnale –19 dBu na wejściu TS
  • Pasmo przenoszenia: Od 6 Hz do 42 kHz w zakresie 0,5 dB (częstotliwość próbkowania 96 kHz)
  • Zakres dynamiki: 117 dB(A)
  • THD, tryb PURE: 0,002 % (wejście -1 dBFS)
  • THD, tryb JFET: 0,5 %
Wejście mikrofonowe
  • Konfiguracja: Różnicowy przedwzmacniacz mikrofonowy zbudowany na elementach dyskretnych, pracujący w klasie A, gorący pin 2
  • Impedancja wejściowa: 4 kΩ, różnicowa
  • Poziom wejściowy, wzmocnienie min.: 0 dBFS jest uzyskiwane przy sygnale +9 dBu na wejściu XLR
  • Poziom wejściowy, maksymalne wzmocnienie: 0 dBFS uzyskiwane się przy sygnale –44 dBu na wejściu XLR
  • Pasmo przenoszenia: Od 7 Hz do 32 kHz w zakresie 0,5 dB (częstotliwość próbkowania 96 kHz)
  • Zakres dynamiki: 116 dB(A)
  • THD+N: -104 dB(A) przy -10 dBFS
Wejście liniowe
  • Konfiguracja: Różnicowy odbiornik liniowy, zbudowany na elementach dyskretnych pracujący w klasie A, styk gorący na nasadzie (czubku)
  • Impedancja wejściowa: 20 kΩ, różnicowa
  • Poziom wejściowy, wzmocnienie min.: 0 dBFS jest uzyskiwane przy sygnale +26 dBu na wejściu TRS
  • Poziom wejściowy, maksymalne wzmocnienie: 0 dBFS uzyskiwane się przy sygnale -27 dBu na wejściu TRS
  • Pasmo przenoszenia: Od 7 Hz do 32 kHz w zakresie 0,5 dB (częstotliwość próbkowania 96 kHz)
  • Zakres dynamiki: 117 dB(A)
  • THD+N: -104 dB(A) przy -10 dBFS
Załącza i regulacja

Panel przedni

  • Jedno wejście instrumentalne 1/4″
  • Dwa potencjometry analogowe do regulacji poziomu wzmocnienia sygnału wejściowego (GAIN)
  • Dwa 4-segmentowe mierniki poziomu sygnału wejściowego (szczytowego)
  • Analogowe potencjometry do regulacji impedancji Z-Tone
  • Przełącznik typu przetworników ACTIVE/PASSIVE
  • Przełącznik topologii przedwzmacniacza (JFET/PURE)
  • Włącznik zasilania fantomowego +48V
  • DIODY USB
  • Diody MIDI IN/OUT
  • Pokrętło Monitor
  • Wyjście słuchawkowe 1/4″
  • Potencjometr Master do regulacji wyjścia głównego
  • Wyjście do wzmacniacza (Amp) 1/4″

Panel tylny

  • Wejście/wyjście MIDI – 5-pinowe gniazda DIN
  • Gniazdo USB-B do podłączenia komputera (Mac/PC)
  • 2 x gniazdo zewnętrznego kontrolera TRS 1/4″
  • 2 x symetryczne, pływające wyjście liniowe TRS 1/4″
  • Gniazdo combo dla wejścia mikrofonowego i liniowego (wybór automatyczny)
Zawartość opakowania
  • AXE I/O SOLO
  • Kabel USB-A do USB-B (1,5 m)
Wymiary i waga
  • Wymiary: 19,5 cm x 19,5 cm x 5,3 cm
  • Waga: 1,0 kg
Zgodność
  • Komputery
    Aplikacja 64-bitowa. Wymaga 64-bitowego procesora i systemu operacyjnego.
  • Mac® (64 bity)
    Min.: macOS 10.11 lub nowszy. Jeden wolny port USB.
  • Windows® (64-bitowy)
    Min.: Windows 7 lub nowszy. Jeden wolny port USB.

Opis szczegółowy

Najlepsze nagrywanie gitar w swojej klasie zaczyna się tutaj

AXE I/O, nagradzany interfejs audio firmy IK, ustanowił nowy standard dla interfejsów przeznaczonych do nagrywania gitar. Teraz AXE I/O Solo przynosi te same wspaniałe możliwości kształtowanie brzmienia, wygodne funkcje i najwyższej jakości dźwięk dla każdego, wszędzie, w kompaktowym i przystępnym formacie z 2 wejściami/3 wyjściami.

Główne cechy

  • Interfejs audio USB z 2 wejściami /3 wyjściami
  • Przełącznik typu przetworników ACTIVE/PASSIVE
  • Stopnie wejściowe PURE i JFET
  • Obwód regulacji impedancji Z-Tone®
  • Wyjście Amp Out z przerywaczem pętli mas
  • Wysokiej rozdzielczości przedwzmacniacz mikrofonowy pracujący w klasie A
  • Jakość dźwięku 24 bity/192 kHz
  • Szerokie pasmo przenoszenia idealne dla instrumentów
  • Najlepsza w swojej klasie konwersja analogowo-cyfrowa
  • Ultraniski poziom szumów własnych dla nagrań o dużym poziomie wzmocnienia (hi-gain)

AXE I/O Solo łączy w sobie dwie dekady innowacji firmy IK w modelowaniu analogowym i projektowaniu sprzętu, aby nagrywanie gitary było szybsze, łatwiejsze i lepsze niż kiedykolwiek.

Doskonały kanał dla twojej gitary

AXE I/O Solo oferuje wejście instrumentalne o potrójnej topologii, zaprojektowane w taki sposób, aby zachować unikalny charakter gitary w połączeniu z potężnymi funkcjami kształtowania brzmienia, tak by dostosować się do każdej gitary lub basu oraz pomóc w wydobyciu szerszego zakresu brzmień z każdego instrumentu.

Ustaw typ przetworników

PASSIVE: zaprojektowany z myślą o wszystkich przetwornikach pasywnych, od vintage’owych pickupów o niskim poziomie wyjściowym po mocniejsze nowoczesne humbuckery, z ultraniskim poziomem szumów i szerokim pasmem przenoszenia.
ACTIVE: omija niepotrzebne stopnie wzmocnienia, gdy używasz przetworników aktywnych, aby zachować ścieżkę sygnału tak bezpośrednią, przejrzystą i czystą, jak to tylko możliwe.

Wybierz kanał dla siebie

PURE: całkowicie przezroczysty i ultraprecyzyjny układ przedwzmacniacza, który w żaden sposób nie podbarwi twojego brzmienia.
JFET: bufor wejściowy JFET pracujący w klasie A, zapewniający subtelne wzmocnienie harmonicznych, skupienie i ciepło średnich tonów.
AXE I/O Solo oferuje również opatentowany przez IK układ Z-TONE®, pozwalający na ustawienie impedancji od 1 MΩ („sharp”) do 2,2 kΩ („bold”), która współgra z twoimi przetwornikami.

Przy maksymalnej impedancji dźwięk będzie bardziej zwarty, ostrzejszy i bardziej precyzyjny. Z kolei po zwiększeniu obciążenia dźwięk staje się grubszy.

Szybko przekonasz się, że będziesz używać tych regulatorów, aby nadać swoim gitarom jeszcze więcej brzmieniowego charakteru – wystarczy kilka minut poeksperymentować, aby uzyskać brzmienie, które pięknie wpasuje się w miks.

Przedwzmacniacz mikrofonowy PURE zapewniający transparentność nagrań

AXE I/O Solo oferuje wysokiej klasy przedwzmacniacz mikrofonowy pracujący w klasie A, zaprojektowany z myślą o transparentnym i czystym nagrywaniu. Rozszerzona, płaska charakterystyka częstotliwościowa pozwala uchwycić pełen zakres tonalny głosu lub instrumentu bez podbarwiania dźwięku, a najlepszy w swojej klasie zakres dynamiki zapewnia ultraciche nagrania.

Reamping łatwiejszy niż kiedykolwiek

AXE I/O Solo oferuje specjalne wyjście do wzmacniacza – Amp Out, z izolacją od masy i zerową latencją routingu, dzięki czemu pozbędziesz się kosztownych i skomplikowanych zestawów do reampingu.

To proste: podłącz wyjście Amp Out do wzmacniacza, a następnie ujmij dźwięk wzmacniacza za pomocą mikrofonu podłączonego do przedwzmacniacza mikrofonowego AXE I/O Solo. Teraz możesz uchwycić czystą kopię sygnału podczas nagrywania i przesłać ją z powrotem do swojego wzmacniacza, aby eksperymentować z różnymi ustawieniami wzmacniacza, efektów i mikrofonu bez konieczności ponownego nagrywania niezliczonych ujęć.

Prawdziwie high-endowy interfejs audio dla każdego

Pierwsza wersja Interfejsu AXE I/O wyznaczyła wysoką poprzeczkę pod względem jakości dźwięku. AXE I/O Solo zachowuje najlepszy w swojej klasie zakres dynamiki, ultraniski poziom szumów własnych oraz szerokie pasmo przenoszenia, niezbędne do uchwycenia najdokładniejszych szczegółów wykonania oraz do zachowania całkowicie czystego i transparentnego brzmienia.

AXE I/O Solo oferuje oddzielną regulację głośności wyjścia głównego i słuchawkowego oraz pokrętło Monitor do łączenia sygnałów bezpośrednich i audio z komputera w celu monitorowania bez latencji.

Zaawansowane sterowanie cyfrowe i routing

AXE I/O Solo ma również potężną i wygodną w obsłudze aplikację Control Panel do zarządzania wejściami i wyjściami oraz przypisywania routingu sygnału i wejść kontrolera.

W zakładce INTERFACE można przejrzeć aktywne wejścia a także włączyć zasilanie fantomowe oraz odcięcie masy, aby wybrać najmniejszy szum dla danej konfiguracji. Dostępne tam są również regulacja głośności wyjściowej, routing bezpośredniego monitorowania, wybór częstotliwości próbkowania i wiele więcej.

Zakładka CONTROLLLER służy do ustawień 2 wejść kontrolerów. Można tu ustawić m.in. kanał MIDI, numer MIDI CC, wartości minimalne i maksymalne, aby wybrać najlepsze ustawienia dla dowolnej aplikacji, którą chcesz sterować.

Dzięki Control Panel z AXE I/O Solo nie trzeba odrywać wzroku od komputera, aby zmieniać ustawienia na samym urządzeniu, co pozwala na szybszą i swobodniejszą pracę.

W pełni analogowe studio w komputerze – od razu po wyjęciu z pudełka

AXE I/O Solo oferuje potężny zestaw oprogramowania i wtyczek, które uwolnią twoją kreatywność.
Dołączony AmpliTube 4 Deluxe oferuje ponad 140 ultradokładnych modeli wzmacniaczy gitarowych i basowych, kolumn, efektów, mikrofonów i innego sprzętu.

10 naszych najlepiej brzmiących procesorów T-RackS obejmuje najbardziej popularny sprzęt do miksowania i masteringu utworów. Zaś Ableton Live 10 Lite to świeży i łatwy sposób na pisanie muzyki, nagrywanie dźwięku i produkcję własnych utworów.

Podobne produkty

PreSonus Studio 68c – Interfejs Audio USB-C

PreSonus Studio 68c – Interfejs Audio USB-C

Interfejs Audio USB-C [4 IN/ 4 OUT] 24-bity/192kHz, 4 wejścia combo [Mic/ Line/Inst], preampy XMAX, dynamika 115dB, 4 wyjścia liniowe TRS, wyjście słuchawkowe, MIDI, S/PDIF, wybór miksu [Cue Mix A/B], wskaźniki poziomu sygnału LED, Studio One 6 Artist

Zobacz
M-AUDIO AIR 192/4 Vocal Studio Pro

M-AUDIO AIR 192/4 Vocal Studio Pro

Zestaw do rejestracji – Interfejs Audio USB-C AIR 192/4, słuchawki studyjne HDH-40, mikrofon Nova Black, uchwyt elastyczny, osłona przeciwwietrzna, kabel mikrofonowy oraz USB, ProTools First, Ableton Live Lite i inne

Zobacz
RME Digiface AVB

RME Digiface AVB

Interfejs audio UBS 3.0 [128 IN/ 128 OUT], 16 strumieni wejściowych/ wyjściowych, Gigabit Ethernet [zgodny z 802.3], wyjście słuchawkowe, WordClock, zasilanie z magistrali, stos protokołów AVB zgodny z IEEE 802.1 BA, TotalMix FX

Zobacz
RME Digiface USB

RME Digiface USB

Interfejs audio USB 2.0 [32 IN/ 34 OUT], 4 x ADAT/ SPDIF I/O, tryb SMUX/SMUX4, wyjście słuchawkowe, TotalMix, DIGICheck, zasilanie poprzez USB

Zobacz