Powrót do kategorii

MOOG Minifooger DRIVE

Analogowy efekt typu Overdrive, True Bypass, GAIN/ DRIVE/ FILTER/ PEAK/ TONE

Sugerowana cena detaliczna brutto 740 zł

Specyfikacja

  • Ścieżka sygnałowa: 100% analogowa,
  • Rodzaj wyłącznika: True bypass,
  • Zasilanie: +9 V DC,
  • Waga: 0.5 kg,
  • Obudowa: Aluminiowa, odlewana,
  • Wymiary: (dł.) 14.4 cm, (szer.) 8.3 cm, (wys.) 5.8 cm,
  • Przełącznik DRIVE: Pozycja dolna: wzmocnienie od + 6.8 dB do +48 dB / pozycja górna: wzmocnienie od +16 dB do +57dB,
  • Przełącznik PEAK: Podbicie +15 dB dla częstotliwości odcięcia filtra,
  • Regulacja barwy TONE: Pozycja minimalna –  Filtr dolnoprzepustowy Lowpass -6 dB dla ~ 1 KHz, środek – filtr dolnoprzepustowy Lowpass -6 dB dla ~ 800Hz, środek – filtr górnoprzepustowy Highpass -6 dB dla ~ 1KHz (o nachyleniu -18 dB),
  • Filtr drabinkowy: 2-rzędu, 12 dB/na oktawę, 100 Hz – 17.5 KHz,
  • Wejście EXPRESSION: Do regulacji filtra (maks. poziom wejść. + 5 V DC),,
  • Impedancja wejściowa: >1 M Ω,
  • Impedancja wyjściowa: <500 Ω,
  • Natężenie prądu: 10 mA.

Opis szczegółowy

MF Drive to unikatowy efekt overdrive, wyposażony w słynny filtr drabinkowy Mooga. W sekcji przesterowania efektu zastosowano butikowe wzmacniacze FET i klasyczne układy OTA, dzięki czemu kostkę cechuje wyjątkowa reakcja na poziom sygnału wejściowego oraz dynamikę kostkowania. Dwu-biegunowy układ regulacji barwy i przestrajany filtr współpracują z regulacją wzmocnienia dostarczając każdemu instrumentaliście pełną paletę brzmień, od kremowego, brytyjskiego overdrive, do brzmienia rozkręconego, lampowego amerykańskiego wzmacniacza, a nawet fuzza. Przy aktywnej funkcji Peak, z podłączonym pedałem ekspresji zawartość harmoniczna sygnału zmienia się wraz z częstotliwością odcięcia filtra, co pozwala uzyskać takie brzmienia, oraz efekt przesterowanej kaczki [wah], jakich nie znajdziesz w żadnym, innym urządzeniu.

REGULACJA

GAIN – reguluje poziom wejściowy sygnału dla układu OTA, z którego dźwięk trafia do słynnego, 4-rzędowego filtra drabinkowego Moog. Przy niskim wzmocnieniu MF Drive potrafi zabrzmieć czysto, z łagodnym przesterowaniem. Zwiększenie poziomu Gain, zwiększa poziom zniekształceń w układzie OTA i filtrze – MF Drive zaczyna brzmieć bardziej agresywnie i wzrasta reakcja efektu na dynamikę gry.

DRIVE
– w dolnej pozycji przełącznika pokrętło wzmocnienia Gain pracuje w zakresie od +6.8 dB do +48 dB. W pozycji górnej zakres wzmocnienia [Gain] wynosi od +16 dB do +57 dB. To pozwala na zaawansowaną regulację wzmocnienia, powyżej poziomu na wejściu MF Drive.

FILTER – parametr żywo współgra z ustawieniami parametru Tone i przełącznika Peak. Przy wyłączonej funkcji Peak filtr można wykorzystać do redukcji najwyższego zakresu pasma i podkreślenia brzmienia wzmacniacza. Przy włączonej funkcji Peak filtr może być użyty do podbicia najniższych, średnich oraz wysokich częstotliwości sygnału z twojego instrumentu. MF-Drive z natury oferuje potężna ilość basu, więc takie ustawienie będzie szczególnie przydatne przy regulacji barwy dla gitar o węższym paśmie brzmieniowym.

PEAK – w pozycji włączonej funkcja Peak uruchamia +15 dB podbicie w punkcie odcięcia filtra. To niesłychanie przydatne do podkreślenia średniego zakresu pasma lub tonów najwyższych. W połączeniu z pedałem ekspresji przełącznik Peak otwiera kolejną paletę brzmień, które można uzyskać z pomocą tego efektu.

TONE – przestrajana sekcja regulacji barwy [Lowpass/Mid-Scoop/Highpass] z koloryzującym brzmieniem, butikowym układem FET. W położeniu minimalnym brzmienie jest ciemne i pełne. Przy przechodzeniu do pozycji środkowej barwa zmienia się z lekko podciętego w środkowym paśmie brzmienia amerykańskiego wzmacniacza lampowego, na bardziej brytyjską, z podkreślonym środkiem. W położeniu krańcowym TONE brzmienie jest czyste i wyraźne, a bas nieznacznie podcięty.

OUTPUT – głęboka regulacja poziomu wyjściowego MF-DRIVE pozwala uzyskać pełną paletę brzmień, od czystych do przesterowanych. Przy odpowiednim poziomie wzmocnienia [gain] MF Drive może działać jako booster bądź efekt wah-wah.

EXPRESSION PEDAL – wejście połączone z kontrolerem częstotliwości odcięcia fitra [Filter]. Użyj go do wykreowania atrakcyjnych efektów narastania dźwięku, lub włącz funkcję Peak a odkryjesz pod nogą efekt drapieżnej kaczki wah z przesterowaniem. To ustawienie rewelacyjnie sprawdza się z gitarą basową.

  • Układ True Bypass,
  • Efekt brzmi i reaguje tak, jak rozkręcony wzmacniacz lampowy, ale bez szumów,
  • Ekstremalnie czuły na zmiany poziomu wejściowego i dynamikę kostkowania,
  • Wszechstronny, uzyskasz brzmienia o charakterze wzmacniaczy amerykańskich i brytyjskich, a po podkręceniu brzmienie przypominające fuzz,
  • Znakomicie sprawdza się jako booster dla wzmacniaczy typu high gain,
  • Pedał ekspresji kontroluje ustawienia filtra, kostka działa jak przesterowany efekt wah-wah,
  • Zaprojektowany do użycia z dowolnego typu gitarami, wzmacniaczami i gitarami basowymi.

Podobne produkty

MOOG MoogerFooger MF-108M Cluster Flux

MOOG MoogerFooger MF-108M Cluster Flux

Analogowy chorus / flanger z MIDI

Zobacz
MOOG MoogerFooger MF-101 Lowpass Filter

MOOG MoogerFooger MF-101 Lowpass Filter

Analogowy filtr dolnoprzepustowy

Zobacz
MOOG MoogerFooger MF-102 Ring Modulator

MOOG MoogerFooger MF-102 Ring Modulator

Analogowy modulator pierścieniowy

Zobacz
MOOG MoogerFooger MF-103 12-Stage Phaser

MOOG MoogerFooger MF-103 12-Stage Phaser

Analogowy phaser

Zobacz

Podobne produkty

DPA d:vote 4099 Guitar – Mikrofon do gitary

DPA d:vote 4099 Guitar – Mikrofon do gitary

Wysokiej klasy mikrofon instrumentalny do gitary akustycznej oraz klasycznej z mocowaniem

Zobacz
MOOG Minifooger CHORUS

MOOG Minifooger CHORUS

Analogowy efekt typu Chorus, True Bypass, RATE/ DEPTH/ TIME/ FEEDBACK

Zobacz
ALVA – Kabel D-Sub25 – 4 x XLRf / 4 x XLRm 1m

ALVA – Kabel D-Sub25 – 4 x XLRf / 4 x XLRm 1m

D-Sub25m – 4 x XLRm/4 x XLRf, 110 Ohm, O – 15mm, 1m

Zobacz
ALVA – Kabel Optyczny MADI Duplex 3m

ALVA – Kabel Optyczny MADI Duplex 3m

2 x SC – 2 x SC, 62.5/125 µm, Multi-Mode, O – 2.5mm, 3m

Zobacz