Powrót do kategorii

DPA 4288-DC-F-F00-LE – Mikrofon nagłowny

Mikrofon nagłowny kardioidalny, CORE, boom 120mm, beżowy, MicroDot

Sugerowana cena detaliczna brutto 3650 zł

Specyfikacja

  • Charakterystyka kierunkowa: Kardioidalna
  • Zasada działania: Gradient ciśnienia
  • Typ wkładki: Wstępnie spolaryzowana pojemnościowa
  • Pasmo przenoszenia: 20 Hz – 20 kHz
  • Efektywny zakres częstotliwości, ±2 dB, pole bliskie 2-3 cm (0,8 – 1,2 cala): 100 Hz – 20 kHz (4 – 6 dB miękkiego podbicia przy 15 kHz)
  • Czułość, nominalna, ±3 dB przy 1 kHz: 6 mV/Pa; -44 dB re. 1 V/Pa
  • Równoważny poziom szumów, ważony A: Typ. 26 dB(A) re. 20 µPa (maks. 28 dB(A))
  • Równoważny poziom szumów, ITU-R BS.468-4: Typ. 38 dB (maks. 40 dB)
  • Zniekształcenia, THD < 1% – Legacy: 120 dB SPL RMS, 123 dB SPL peak
  • Zniekształcenia, THD < 1% – CORE: 134 dB SPL RMS, 137 dB SPL szczytowe
  • Zakres dynamiki – Legacy: Typ. 97 dB
  • Zakres dynamiki – CORE: Typ. 111 dB
  • Maks. SPL, THD 10%: 144 dB SPL szczytowy
  • Znamionowa impedancja wyjściowa: 30-40 Ω
  • Możliwość podłączenia kabla: Do 300 m (984 ft) z adapterem XLR DAD6001-BC
  • Zasada symetryzacji sygnału wyjściowego: Sygnał symetryzowany z adapterem DAD6001-BC XLR
  • Współczynnik tłumienia sygnału współbieżnego (CMRR): > 60 dB od 50 Hz do 15 kHz z adapterem DAD6001-BC XLR
  • Zasilanie (dla pełnej wydajności): Dla systemów bezprzewodowych: min. 5 V – maks. 10 V przez adapter DPA DAD6001-BC: P48 (zasilanie fantomowe). Działa od 12 V
  • Pobór prądu: Typ. 1,5 mA (mikrofon). 3,5 mA z adapterem XLR DAD6001-BC
  • Złącze: MicroDot, TA4F Mini-XLR, 3-stykowe LEMO, Mini-Jack
  • Kolor: Czarny, beżowy lub brązowy
  • Waga: Pojedyncze ucho: 10 g (0,35 uncji)
  • Średnica mikrofonu: 5,4 mm (0,21 cala)
  • Długość mikrofonu: 12,7 mm (0,5 cala)
  • Długość kabla: 1,3 m (4,3 ft)
  • Kolor przewodu: Czarny, beżowy lub brązowy
  • Średnica przewodu: 1,6 mm (0,06 cala)
  • Biegunowość: Dodatni wzrost ciśnienia akustycznego wytwarza dodatnie napięcie na styku MicroDot
  • Zakres temperatur: -40°C do 45°C (-40°F do 113°F)
  • Wilgotność: Względna (RH) Do 90%

Opis szczegółowy

Legendarny dźwięk – elastyczny uchwyt

  • Nieskazitelna jakość dźwięku
  • Lekki i elastyczny
  • Łatwy montaż z lewej lub prawej strony
  • Minimalny wpływ na wygląd
  • Odporność na wilgoć
  • Uniwersalny system adapterów pasuje do większości profesjonalnych systemów bezprzewodowych

Łącząc legendarny dźwięk kapsuły kierunkowej 4088 z lekkim i elastycznym uchwytem nagłownym DPA, kierunkowy mikrofon nagłowny 4288 jest idealny zarówno do wystąpień mówionych, jak i wokalnych. Ten mikrofon nagłowny oferuje dokładną i naturalną zrozumiałość głosu oraz zdolność do pracy przy bardzo wysokim poziomie SPL – użytkownicy mogą zarówno mówić, jak i śpiewać do mikrofonu bez śladu zniekształceń.

Ten mikrofon zapewnia doskonałe tłumienie poza osią w warunkach wysokiego poziomu ciśnienia akustycznego. Skutecznie tłumi odległe źródła dźwięku, dzięki czemu idealnie nadaje się do wymagających środowisk występów na żywo, w których występują szumy tła i sprzężenia zwrotne. W przypadku wydarzeń o wysokim poziomie ciśnienia akustycznego lub gdy sprzężenie zwrotne może być problemem, kapsuła kierunkowa 4088 z łatwością poradzi sobie z tymi wyzwaniami. Pasmo przenoszenia tonów niskich zostało zaprojektowane z myślą o optymalnej liniowości w odległości 2-3 cm od źródła dźwięku. Oznacza to, że niskie tony będą stosunkowo wyraźne w większej odległości – jest to najważniejszy czynnik, jeśli chodzi o odrzucanie szumów tła i zapobieganie sprzężeniom zwrotnym. Kapsuła mikrofonu jest również zoptymalizowana dla zapewnienia niskiego poziomu zniekształceń i odporności na wilgoć.

Model 4288 jest dostępny z uchwytem na jedno lub na dwoje uszu. Wariant z uchwytem na jedno ucho są najprostsze do założenia i często są najlepszym wyborem, gdy mikrofonowanie musi być szybkie i łatwe, na przykład podczas konferencji. Zestawy z uchwytem na dwoje uszu lepiej przylegają do głowy i są idealne do zastosowań wymagających dużej aktywności na scenie. Oba typy są ergonomicznie zaprojektowane, aby wygodnie i łatwo je dopasować. Mikrofon można dostosować do każdego rozmiaru ucha i kształtu głowy, zapewniając przy tym bezpieczne mocowanie i niewielką widoczność. Obracając wysięgnik i zaczep na ucho, mikrofon może być łatwo używany na lewym lub prawym uchu. Złącze oddziela kabel od wysięgnika mikrofonu, umożliwiając szybką wymianę uszkodzonych kabli i / lub złączy bezprzewodowych.

Dostępne są dwie długości boomu kierunkowego, aby dostosować się do różnych potrzeb i rozmiarów głowy: 120 mm (4,7 cala) i 100 mm (3,9 cala). Wysięgnik tego mikrofonu kierunkowego jest o 3 cm (1 cal) dłuższy niż w wersji dookólnej, co odpowiada potrzebie umieszczenia go w kąciku ust. Aby uniknąć ” trzasków „, kapsuła nie powinna być umieszczona bezpośrednio przed ustami. 120 mm (4,7 cala) to standardowa długość boomu, która pasuje do większości ludzi.

Certyfikat IP58
Wszystkie mikrofony CORE by DPA posiadają certyfikat IP58. Wytrzymałość ta została osiągnięta dzięki szeregowi mechanizmów obronnych:

  • Wodoodporna nanopowłoka pokrywy i obudowy
  • Hermetyczne uszczelnienie czułego wzmacniacza w rdzeniu mikrofonu
  • Podwójne złocenie membrany

Trochę o mikrofonach kardioidalnych

Nazwany tak ze względu na swój wzór biegunowy w kształcie serca, mikrofon kardioidalny (lub kierunkowy) ma największą czułość z przodu i jest najmniej czuły z boków i z tyłu. Mikrofony te występują w wielu odmianach – z szerszymi lub węższymi kątami czułości (superkardioida, hiperkardioida, szeroka kardioida itp.). Pomimo tego, że mikrofony zbierają dźwięk również z boku, to dźwięk z poza osi jest zwykle mniej lub bardziej podkolorowany i wytłumiony. Unikalna technologia kapsuł DPA pomija jednak koloryzację dźwięku dochodzącego z boków lub z tyłu mikrofonu i po prostu zmniejsza wrażliwość na te kąty, a tym samym oferuje doskonałe sceny dźwiękowe. Wielkość tłumienia zależy od dokładnej specyfikacji mikrofonu.

Mikrofon kardioidalny z definicji ma tłumienie -6 dB kiedy sygnał wchodzi do mikrofonu pod kątem 90°, ale dla wielu osób słowo kardioida oznacza generalnie mikrofony z kierunkową charakterystyką w przeciwieństwie do mikrofonów wszechkierunkowych, które odbierają dźwięk ze wszystkich kierunków.

Ze względu na swój charakter, mikrofony kierunkowe są często używane na scenie na żywo – zarówno podczas koncertów, jak i wystąpień mówionych, aby uchwycić skupiony dźwięk instrumentu lub głosu. Wąski kąt czułości pomaga zminimalizować przenikanie innych dźwięków na zatłoczonej scenie. Jedną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę w przypadku mikrofonów kardioidalnych, jest efekt zbliżeniowy, który powoduje wzrost odpowiedzi niskich tonów, gdy mikrofon znajduje się bliżej źródła dźwięku. Dlatego też, oceniając specyfikację mikrofonu, należy zawsze szukać informacji o odległości, w jakiej zmierzono płaską charakterystykę częstotliwościową. Ponadto mikrofony kardioidalne są znacznie bardziej wrażliwe na wiatr, trzaski i odgłosy obsługi niż mikrofony dookólne, więc należy podjąć środki ostrożności, aby się przed tym zabezpieczyć.

System adapterów zapewnia elastyczność

Adaptery do systemów bezprzewodowych zapewniają elastyczność i prostotę. Nie jesteś już przywiązany do jednego systemu bezprzewodowego. Wraz ze zmianą okoliczności można po prostu wymienić adapter, zamiast ponosić koszty zakupu zupełnie nowego mikrofonu. Po zmianie nie słychać żadnych strat ani pogorszenia jakości dźwięku.

Miniaturowe mikrofony DPA współpracują ze wszystkimi wiodącymi rozwiązaniami mikrofonów bezprzewodowych, takimi jak Lectrosonics, Sennheiser, Shure, Sony, Wisycom, Zaxcom i wiele innych. Pomysłowy system adapterów DPA Microphones jest jedyny w swoim rodzaju w branży. Chroni Twoją inwestycję w fantastyczny dźwięk przez wiele lat.

Podobne produkty

PreSonus TubePre V2 – Przedwzm. Mikrofonowy

PreSonus TubePre V2 – Przedwzm. Mikrofonowy

Lampowy przedwzmacniacz mikrofonowy XMAX, regulatory GAIN, DRIVE, przełączniki PAD, filtr 80Hz, faza, Phantom +48V, podświetlany wskaźnik VU, „duży i czysty dźwięk za małe pieniądze”

Zobacz
MXL 2006 Mogami – Mikrofon pojemnościowy

MXL 2006 Mogami – Mikrofon pojemnościowy

Uniwersalny [wokal, instrumenty], charakterystyka kardioidalna, kapsuła 1 cal, niskoszumowe okablowanie wewnętrzne Mogami, w zestawie walizka, uchwyt elastyczny

Zobacz
ALVA – Kabel Optyczny MADI Duplex 3m

ALVA – Kabel Optyczny MADI Duplex 3m

2 x SC – 2 x SC, 62.5/125 µm, Multi-Mode, O – 2 x 2.5mm, 3m

Zobacz
RODE NT4 – Mikrofon pojemnościowy stereo

RODE NT4 – Mikrofon pojemnościowy stereo

Uniwersalny mikrofon stereofoniczny, 2 kapsuły 0.5 cala, w zestawie osłona przeciwwietrzna WS4, uchwyt sztywny RM3, kabel stereo Dual XLR oraz pokrowiec

Zobacz