NOWOŚĆ: Moog One

31.10.2018

NOWOŚĆ: Moog One

Polifoniczny, analogowy syntezator marzeń

Moog One to polifoniczny, analogowy syntezator marzeń z trzyczęściowym multitimbralem. Stworzony jest do inspirowania wyobraźni, stymulowania twórczości i otwierania wrót do nowych, ogromnych obszarów potencjału dźwiękowego.

Moog One jest pierwszym polifonicznym analogowym syntezatorem firmy Moog od ponad trzech dekad i kulminacją wieloletnich badań. Został opracowany w taki sposób, aby przewyższał wszelkie oczekiwania w stosunku do polifonicznego instrumentu tej marki.

Polifoniczny silnik brzmieniowy Moog One dostępny jest w konfiguracji 8-głosowej i 16-głosowej. Zbudowano go na bazie najpotężniejszej architektury syntezatorowej, jaka kiedykolwiek została wykorzystana w instrumencie Mooga. Moog One oferuje w każdym głosie 3 nowo skonstruowane, analogowe oscylatory (VCO), 2 niezależne filtry analogowe, dwuźródłowy, analogowy generator szumu, mikser analogowy z wejściami zewnętrznego sygnału audio, 4 LFO i 3 obwiednie. W celu zapewnienia nieskończenie inspirujących doświadczeń podczas gry, każde z 3 brzmień można z łatwością dzielić i nakładać na siebie wzdłuż całej ekspresyjnej, 61-klawiszowej klawiatury Moog One. Każde brzmienie ma własny sekwencer, arpeggiator i zestaw efektów – zawierający profesjonalne pogłosy firmy Eventide®.

Przedni panel Moog One został zamontowany w wykańczanej ręcznie obudowie z jesionu i aluminium. Wyposażony jest w 73 pokrętła oraz 144 przyciski i zachęca do fizycznego kontaktu z każdym regulatorem wpływającym na brzmienie i wykonanie. Więcej funkcji jest łatwo dostępnych dzięki przyciskowi „More” znajdującemu się w każdym module, którego naciśnięcie wyświetla na znajdującym się na centralnym panelu ekranie LCD dodatkowe parametry, zapewniając najbardziej transparentne i wygodne tworzenie brzmień.

Moog One jest niespotykanym do tej pory kanałem ekspresji Twojego twórczego głosu. Twórz, kształtuj i przekształcaj własne brzmienie przy prawie nieograniczonych możliwościach.

Oscylatory przebiegu trójkątnego

W Moog One każdy głos wykorzystuje trzy nowe, analogowe oscylatory sterowane napięciowo (VCO) o przebiegu trójkątnym. Sygnał wyjściowy każdego oscylatora jest ustawianym przez użytkownika miksem wybranego przebiegu trójkątnego/piłokształtnego z przebiegiem impulsowym o zmiennej szerokości impulsu. Moog One wykracza poza tradycyjne konstrukcje oscylatorów: czas narastania/opadania fali trójkątnej i faza resetu fali piłokształtnej mogą być kształtowane i modulowane w celu tworzenia szerokiej palety klasycznych brzmień analogowych. Łączenie fali trójkątnej/piłokształtnej z impulsową otwiera nowe wymiary wolności harmonicznej i tworzy złożone przebiegi, których zwykle nie ma w syntezatorach analogowych. Sekcja oscylatorów Moog One wyposażona jest także w synchronizację (hard sync) oraz analogową modulację pierścieniową i FM do generowania analogowych brzmień bez żadnych granic.

Dwuźródłowy generator szumu

W Moog One każdy głos zawiera zaawansowany dwuźródłowy analogowy generator szumu, który pozwala na wybór i miksowanie szumu o różnych kolorach przy wykorzystaniu specjalnego generatora obwiedni szumu. Ten wyjątkowy moduł jest potężnym narzędziem do dodawania do dźwięku perkusyjnego ataku, oddechu lub pełnego uderzenia.

Mikser

Moog One ma uniwersalny mikser analogowy, zapewniający regulację głośności i wybór routingu filtra dla każdego oscylatora, generatora szumu, modulatora pierścieniowego i wejścia zewnętrznego audio. Źródła dźwięku można kształtować niezależnie rożnymi filtrami lub jednym naraz.

Filtr drabinkowy i zmiennostanowy

W Moog One dostępne są dwa typy filtrów analogowych. Pierwszy z nich to nowy wielotrybowy filtr zmiennostanowy (State Variable Filter), który nadaje temu instrumentowi precyzję brzytwy i artykulację. Drugi to klasyczny filtr drabinkowy Mooga z wyborem trybu pracy: dolnoprzepustowy/górnoprzepustowy. Te dwa filtry mogą przetwarzać dźwięki osobno lub razem, działając szeregowo lub równolegle, zapewniając dostęp do żywego spektrum klasycznych, przytłumionych i zupełnie nowych brzmień filtra.

Generator wolnych przebiegów (LFO)

Cykliczny ruch w Moog One generowany jest przez 4 szerokopasmowe LFO, które można przypisać do prawie każdego celu. Możliwości obejmują synchronizację MIDI i podział zegara, czas startu delaya, liczbę powtórzeń w każdej instancji, czas narastania i wyciszania oraz wiele innych.

Obwiednie

Dynamiczne kształtowanie dźwięku w Moog One odbywa się przy pomocy 3 przypisywalnych obwiedni DAHDSR (Delay, Attack, Hold, Decay, Sustain, Release). Oprócz możliwości zapętlania, synchronizacji i skalowania czasu, charakter każdej obwiedni może być kształtowany przez użytkownika dzięki wykorzystaniu krzywych obwiedni ustawianych osobno dla każdej fazy.

Modulacja

W Moog One przypisywanie modulacji tworzone jest w prosty sposób dla każdego z 4 LFO i 3 EG przez naciśnięcie odpowiedniego do nich przycisku Destination Button – pokrętło, które zostanie następnie dotknięte, ustala ścieżkę i poziom. Do bardziej skomplikowanych możliwości modulacji Moog One wykorzystuje matrycę modulacji z wizualnym dostępem do każdej możliwej kombinacji obszernej syntezy instrumentu z elementami sterującymi.

Efekty syntezatora, efekty sumy i pogłosy EVENTIDE®

Moog One wyposażony jest w rosnącą kolekcję programowalnych efektów dla syntezatora i sumy sygnału, która zawiera takie efekty jak: chorus, delay, phaser, bit reduction, vocoder oraz zestaw wysokiej klasy pogłosów firmy Eventide®, w tym Blackhole, Shimmer, Plate, Room i Hall. Efekty można dodawać na dwa sposoby: jako efekty syntezatora (Synth Effects) i sumy (Master Bus Effects). Synth Effects dodawane są do pojedynczych warstw multitimbralu, zaś Master Bus Effects można stosować przez wysyłki do wszystkich trzech syntezatorów naraz. Pomimo tego, że efekty są cyfrowe, Moog One zachowuje całkowicie analogową ścieżkę sygnału i nie ma żadnego przetwarzania liniowego, gdy efekty są wyłączone.

3-częściowy multitimbral i tryb Unison

Konstrukcja Moog One z 3-częściowym multitimbralem, składająca się z trzech niezależnie adresowalnych analogowych polifonicznych syntezatorów, pozwala na łatwe przypisywanie, dzielenie, nakładanie głosów z 48 oscylatorami w trybie Unison. Każdy syntezator dodatkowo wyposażony jest we własny, w pełni funkcjonalny sekwencer krokowy, arpeggiator i procesor efektów. Multitimbralowa synteza została uproszczona w Moog One dzięki modułowi „Panel Focus”. Wybór Synth lub Panel Focus powoduje, że pokrętła i przyciski przedniego panelu Moog One przechodzą na sterowanie tej warstwy multitimbralu. W celu jednoczesnej regulacji kilku syntezatorów użytkownicy mogą również wybrać kilka warstw naraz.

Klawiatura i pad X/Y

Wysokiej klasy 61-klawiszowa klawiatura Fatar TP-8S z dynamiką i aftertouch zapewnia każdemu użytkownikowi odpowiednie wyważenie i dynamikę gry. Poza tym koła pitch-bend i modulacji z frezowanego aluminium oraz czuły na siłę docisku pad X/Y zapewniają w pełni przypisywalne środki ekspresyjnego wyrazu i płynnej regulacji.

Przycisk MORE

Prawie każdy moduł wyposażony jest w trójkątny przycisk „More”, znajdujący się w prawym górnym rogu. Po naciśnięciu „More”, na ekranie LCD Moog One pokazywane są dodatkowe parametry związane z danym modułem, zapewniające dostęp do zaawansowanych funkcji i regulacji.

Presety i Performance Set

Preset Mooga One to niezależne środowisko twórcze, zapisujące ustawienia parametrów dla wszystkich trzech warstw multitimbralu wraz ze wszystkimi ustawieniami sekwencera, arpeggiatora i modulacji. Moog One ma możliwość zapisywania i przywoływania dziesiątek tysięcy presetów, które można łatwo klasyfikować, edytować, oznaczać, a nawet udostępniać przez dysk USB. Można też załadować maksymalnie 64 presety do modułu „Performance Set” w Moog One, gdzie będą one natychmiastowo dostępne pod konfiguracją przycisków „Bank /Preset” – niezbędne do występów na żywo.

User Space

User Space (przestrzeń użytkownika) zachowuje więcej niż preset: wszystkie globalne zachowania, ustawienia MIDI, konfiguracje portów i pedałów, zachowania pokręteł, a nawet jasność diod LED środowiska pracy, co ma kluczowe znaczenie dla muzyków studyjnych i scenicznych. Można tworzyć, zapisywać i przywoływać wiele przestrzeni użytkownika – z pamięci wewnętrznej lub z zewnętrznego dysku USB, co pozwala na natychmiastowy transfer przestrzeni pracy twórczej z jednego instrumentu na drugi.

Snapshot

Podczas odkrywania nowych brzmień Moog One przycisk Snapshot pozwala na łatwe zapisywanie i przywoływanie obrazu presetu z jego aktualnymi ustawieniami, bez potrzeby ciągłego ręcznego zapisywania danych.

Złącza analogowe i cyfrowe

Na tylnym panelu Moog One znajdują się 2 konfigurowalne pary wyjść audio, 4 konfigurowalne inserty i 2 wejścia audio XLR / TRS 1/4″. Komunikacja MIDI odbywa się przez 5-pinowe złącze DIN i USB, co zapewnia także tworzenie kopii zapasowej i przywracanie systemu przez dysk USB. Dostępnych jest także 9 konfigurowalnych wejść i wyjść CV (z wejściami pedału ekspresji i sustain).

Główce cechy:

Pozostałe aktualności

Od 25.05.2018 obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO). W związku z tym potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Administratorem danych jest Audiostacja. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych, masz prawo dostępu do nich, sprostowania i usunięcia. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych (lepsze dopasowanie reklam), analitycznych i do wysyłania newslettera.

Made by OSOM