Nowa aktualizacja DAW-u PreSonus Studio One 5.5

12.01.2022

Nowa aktualizacja DAW-u PreSonus Studio One 5.5

Ulepszenia w zakresie produkcji i wykonywania muzyki

PreSonus ogłosił Studio One 5.5, dużą aktualizację swojego wielokrotnie nagradzanego oprogramowania DAW do nagrywania i produkcji muzyki. Wersja Studio One 5.5 wprowadza ulepszenia w zakresie produkcji i wykonywania muzyki, a zwłaszcza masteringu. Studio One to pierwszy i wciąż jedyny DAW ze zintegrowanym środowiskiem masteringowym w postaci strony projektu, która w wersji 5.5 staje się jeszcze potężniejsza!

W Studio One 5.5 strona projektu zapewnia teraz pełną automatykę głośności ścieżek, sumy i parametrów wtyczek użytych jako efekty insertowe. Zapisuj automatykę w czasie rzeczywistym, używając albo myszy lub kontrolera sprzętowego, albo korzystając z potężnego narzędzia pędzla (Paint Tool). Do strony projektu zostały dodane również obwiednie Clip Gain Envelope, umożliwiające precyzyjną korektę problemów ze wzmocnieniem podczas masteringu – bez użycia wtyczek do przetwarzania dynamiki.

Użyj nowej szyny odsłuchowej (Listen Bus) na stronie projektu, aby monitorować dźwięk z wykorzystaniem ulubionych wtyczek do korekcji akustyki pomieszczenia lub narzędzi do monitorowania dźwięku na słuchawkach bez wpływu na wyjście Master. Uwolnij moc obliczeniową dla złożonych łańcuchów masteringowych bez utraty możliwości późniejszego wprowadzania poprawek za pomocą funkcji przekształcania ścieżki (Track Transform). To wszystko jest nowe w Studio One 5.5 Professional.

Potężna funkcja publikowania cyfrowego w Studio One Professional umożliwia teraz jednoczesne eksportowanie do wielu formatów, dzięki czemu można jednocześnie eksportować zmasterowaną sesję do wydań w wysokiej rozdzielczości i serwisów streamingowych.

Nowe opcje „Głośności docelowej” pozwalają ustawić docelowe wartości głośności i rzeczywistego poziomu szczytowego (true peak) podczas eksportu – lub wybrać jedno z gotowych ustawień dla wszystkich popularnych serwisów streamingowych, aby podczas przygotowywania najnowszego wydania nie musieć zgadywać ustawień. Nowy, stworzony przez PreSonusa algorytm ditheringu minimalizuje artefakty konwersji i zachowuje sygnały o niskim poziomie podczas przygotowywania dźwięku o wysokiej rozdzielczości do streamingu.

Studio One 5.5 wprowadza również nowe funkcje produkcyjne i wykonawcze. Każdy plik MIDI można teraz przeciągnąć bezpośrednio do ścieżki akordów w celu uzyskania z niego akordów – i tylko w Studio One wykrywanie akordów działa z obiektami audio i partiami instrumentów. Możesz teraz ręcznie określić tempo i kolejność zagrania poszczególnych strun w akordzie (Strum Pattern), przeciągając zdarzenia nutowe w wybranym akordzie z przytrzymanym klawiszem modyfikującym. Wtyczka Ampire XT firmy PreSonus ze wzmacniaczami/kolumnami/pedalboardem gitarowym, dostępna w Studio One 5.5, zapewnia teraz szybsze przełączanie presetów, zoptymalizowane dla strony występu, dzięki czemu można płynnie przywoływać presety Ampire z pedalboardu MIDI podczas występu na żywo.

Inne ulepszenia obejmują zapisywanie automatyki w scenach miksu, dzięki czemu można eksperymentować z wieloma przebiegami automatyki bez utraty tych już zapisanych wcześniej. Potężna funkcja „usypiania” nieużywanych w danych chwili wtyczek (Plug-in Nap), wprowadzona w wersji 5.4 jest teraz dostępna dla poszczególnych wtyczek, co zapewnia jeszcze większą kontrolę nad optymalizacją. Dodano również usprawnienia dla kontrolerów PreSonus serii ATOM z Impact XT i SampleOne XT.

Studio One 5.5 jest darmową aktualizacją dla zarejestrowanych użytkowników Studio One 5 i jest również dostępna w ramach członkostwa w PreSonus Sphere!

Co nowego w Studio One 5.5?

01. Automatyka ścieżek na stronie Projekt

Studio One 5.5 wprowadza funkcję, o którą najczęściej proszono dla strony projektu: jest automatyka! Ta nowa funkcja pozwala zautomatyzować głośność ścieżek i sumy, jak również dowolny parametr wtyczki, co można zrobić albo czasie rzeczywistym za pomocą myszy lub kontrolera sprzętowego, albo za pomocą znanych narzędzi, w tym potężnego narzędzia rysowania z ośmioma różnymi trybami. Zastosuj automatykę głośności według własnych upodobań; wprowadź z czasem delikatną kompresję, aby podciągnąć chórki; lub dynamicznie dostosuj szerokość stereo swoich ścieżek, aby uzyskać spójne obrazowanie stereo na całym albumie. Dane automatyki po ich utworzeniu mogą być modyfikowane na różne sposoby, w tym za pomocą użytecznego narzędzia zakresu, narzędzia przekształcania lub poprzez edycję kształtu linii automatyki i krzywych bezpośrednio za pomocą narzędzia strzałki. Dodanie ścieżki automatyki dla konkretnego parametru wtyczki to tylko dwa kliknięcia. Automatyka jest dostępna dla poziomu głośności poszczególnych ścieżek i sumy, jak również dla wszystkich wtyczek użytych jako efekty insertowe na ścieżce lub wtyczek na szynie sumy.

02. Obwiednie wzmocnienia klipu na stronie projektu

Na stronie projektu dostępne są teraz obwiednie wzmocnienia klipu, dzięki czemu można precyzyjnie naprawić problemy ze wzmocnieniem podczas masteringu bez użycia wtyczek do przetwarzania dynamiki. Nowo dodana obwiednia wzmocnienia klipu jest doskonałym narzędziem do korygowania zbyt głośnych lub zbyt cichych fragmentów audio, bez dodawania wtyczki z kompresorem lub limiterem. Aby dodać punkty łamania do obwiedni wzmocnienia, wystarczy kliknąć na krzywą i przeciągnąć punkt do żądanego miejsca. Zmiany wzmocnienia klipu są natychmiast odzwierciedlane w wizualizacji fali dźwiękowej, dzięki czemu masz wiarygodny obraz ogólnego poziomu. Obwiednie wzmocnienia klipu działają z dokładnością jednej próbki, dzięki czemu mogą być używane do naprawiania wszystkiego, od całych nagrań lektorskich po pojedyncze kliknięcia i trzaski.

03. Szyna odsłuchowa na stronie projektu

Na stronie Projekt dostępna jest teraz szyna odsłuchowa, pozwalająca na monitorowanie przez osobne wyjście z osobnymi efektami, bez wpływu na wyjście Suma. Dzięki temu podczas masteringu lub miksowania można korzystać z popularnych wtyczek do korekcji akustyki pomieszczenia, takich jak Sonarworks Reference, lub narzędzi do monitorowania dźwięku na słuchawkach, takich jak Waves Abbey Road Studio.

04. Przekształcanie ścieżki na stronie Projekt

Przekształcanie ścieżki jest teraz dostępne zarówno na stronie Projekt, jak i na stronie Utwór. Przekształcanie ścieżki pozwala na tworzenie renderowanych plików dla zmasterowanej ścieżki, z każdym efektem insertowym i parametrem automatyki zawartym w pliku – w sposób odwracalny i nieinwazyjny. Pozwala to na zmniejszenie wykorzystania mocy obliczeniowej komputera podczas sesji bez podejmowania decyzji o ostatecznym brzmieniu ścieżek na stałe.

05. Eksport do wielu formatów Wydań cyfrowych

Okno Wydanie cyfrowe na stronie Projekt zawiera teraz listę dostępnych formatów audio, które można wyeksportować za jednym razem – bez konieczności poświęcania dodatkowego czasu na renderowanie! Dla każdego formatu zostają zapamiętane jego własne ustawienia eksportu, więc możesz wyeksportować swój zmasterowany album w wysokiej rozdzielczości, 24 bity/96 kHz WAV i AAC do strumieniowania w tym samym czasie!

06. Opcje głośności w Wydaniu cyfrowym

Nowe opcje głośności w oknie Wydanie cyfrowe na stronie Projekt umożliwiają ustawienie wartości docelowych dla głośności i rzeczywistych wartości szczytowych (True-peak) podczas eksportu. Nie jesteś pewien jakie wartości ustawić? Nie ma sprawy. Po prostu wybierz jeden z presetów głośności docelowej dostępnych na liście i pozwól Studio One ustawić te wartości za ciebie. Zaprogramowane są ustawienia dla wszystkich głównych serwisów streamingowych – od Apple Music, przez Spotify, po YouTube – więc nie musisz szukać i zgadywać. Można też oczywiście utworzyć własne ustawienia głośności do późniejszego wykorzystania. Po ustawieniu wartości lub wybraniu presetu każda ścieżka na albumie jest analizowana podczas eksportu, a głośność i rzeczywiste wartości szczytowe są odpowiednio zmniejszane, aby dopasować się do standardów wybranej usługi. Twoje utwory będą miały taką samą głośność jak najlepiej brzmiące utwory na wybranych przez ciebie platformach – a słuchacze nie będą musieli co chwilę regulować głośności.

07. Nowy, zaawansowany algorytm ditheringu

Studio One 5.5 posiada nowy, własny algorytm ditheringu, który minimalizuje artefakty konwersji i zachowuje sygnały o niskich poziomach. Brzmi on tak dobrze, że zastąpił on poprzedni algorytm ditheringu Studio One, więc jeśli masz włączony Dithering (w menu Preferencje zaawansowane/Audio), to już go używasz! Dithering ma na celu zapobieganie zniekształceniom, które występują podczas konwersji cyfrowego dźwięku z formatu o wysokiej rozdzielczości (np. 32-bitowy plik .WAV) do formatu o niższej rozdzielczości (np. 16-bitowy plik .MP3). Powszechną praktyką jest wykonywanie miksów i masteringu w formacie o wysokiej rozdzielczości, który oczywiście brzmi najlepiej – a następnie downsampling na potrzeby dystrybucji, aby spełnić wymagania formatu dystrybucji online i platform streamingowych lub CD. Nowy algorytm ditheringu PresSonusa zapewnia, że konwersja ta zminimalizuje słyszalne szumy, artefakty i zniekształcenia, które mogą wystąpić przy stosowaniu gorszych algorytmów. I to na wyłączność w Studio One.

08. Przeciągaj i upuszczaj pliki MIDI na ścieżkę akordów, aby wyodrębnić akordy

Każdy plik MIDI można teraz przeciągnąć bezpośrednio do ścieżki akordów, aby wyodrębnić akordy. Działa to z każdym plikiem .MID, w tym pakietami akordów MIDI lub dowolnymi utworami w standardowym formacie MIDI. Co więcej, tylko w Studio One detekcja akordów działa zarówno z obiektami audio jak i z partiami instrumentów. Szybkie stworzenie szkicu utworu nigdy nie było łatwiejsze – i to przy zachowaniu inwencji twórczej.

09. Tworzenie bicia gitarowego

Możesz teraz ręcznie określić sposób uderzenia w struny (Strum Pattern), przeciągając zdarzenia nutowe w wybranym akordzie, z przytrzymanym klawiszem modyfikującym [Cmd+Opt] / [Ctrl+Alt]. Nuty zostaną zablokowane w swojej pozycji pionowej (wysokość dźwięku), a ich pozycja pozioma zostanie rozłożona pomiędzy początkiem przeciągania a pozycją przeciąganej nuty, co pozwoli ci na tworzenie jednym ruchem tzw. bicia gitarowego.

10. Ampire został zoptymalizowany pod kątem szybkiego przełączania presetów na stronie Występ

Ampire posiada teraz ulepszone przełączanie presetów, wprowadzone z myślą o występach na żywo. Przełączanie presetów Ampire jest teraz szybsze niż kiedykolwiek wcześniej i zoptymalizowane do użycia ze stroną Występ, dzięki czemu podczas występu możesz płynnie uruchomiać swoje ulubione presety Ampire z pedalboardu MIDI!

11. Inne godne uwagi funkcje i ulepszenia:

Pozostałe aktualności

Korzystając z niniejszej strony internetowej wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Administratorem danych jest Audiostacja sp. z o.o. sp. k. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych, masz prawo dostępu do nich, sprostowania i usunięcia. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych (lepsze dopasowanie reklam), analitycznych i do wysyłania newslettera. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce prywatności.

Made by OSOM