Depeche Mode

02.02.2018

Depeche Mode

Sprzęt Warm Audio wsparł trasę koncertową Global Spirit Tour

W maju 2017 roku zespół Depeche Mode wyruszył w trasę Global Spirit Tour, którą zakończy w marcu 2018 roku w Brazylii. Założycieli zespołu, Martina Gore’a, Dave’a Gahana i Andyego Fletchera, wsparli w trasie: Christian Eigner na perkusji oraz Peter Gordeno na klawiszach, basie i wokalu pomocniczym.

Klimatyczne, bogate i zróżnicowane brzmienie zespołu, mającego w swym repertuarze utwory od techno-popu przez nową falę i industrialny rok po różne odcienie awangardy, wspomaga mnóstwo sprzętu. Na skalę przedsięwzięcia wskazuje choćby wykorzystanie do nagłośnienia koncertów 54 kolumn K1, 14 K2 i 46 subwooferów KS28 francuskiej firmy L-Acoustics, używanych z powodzeniem podczas imprez na największych stadionach i w największych halach świata.
Do obsługi takich koncertów inżynier FOH Anthony King używa dwóch połączonych stołów SSL L500 Plus, w których wykorzystuje 136 wejść. W jego outboardzie znalazły się dwa TC Electronic M6000, które King uważa za bardzo wszechstronne urządzenia z niesamowicie naturalnymi pogłosami.

Do wokalu używa też pary TC D-Two, obsługiwanych ze stołu przez MIDI, które łączony z Warm Audio WA76. King nie może się ich nachwalić. Oprócz odwzorowania świetnego brzmienia klasycznych urządzeń kompresory/limitery Warm Audio są także niezawodne. Do basu korzysta z EQP-WA i WA2A (dokładnie w tej kolejności), do perkusji – SPL Transient Designer, limiter Chandler TG1 na overheady, a kompresor Smart C2 na lewym i prawym. Jako systemowy korektor używa Lake’a.

King przyznaje, że bardzo lubi urządzenia analogowe i znacznie bardziej przekonuje go kręcenie gałkami niż szukanie ustawień wtyczki na ekranie, ale używa także wtyczek UAD. Jego zdaniem znakomicie emulują brzmienie sprzętu, który mógłby się przeżyć trudów trasy. Ma kilka ulubionych. Galaxy Tape Echo uważa za idealne do wokalu Gahana. Krótkie echo i drugie dla większego opóźnienia. EMT Plate zapina na tomach, a RMX16 odpowiada za pogłos werbla. Z kolei Ampex ATR 102 sprawia, że klawisze dobrze siedzą w miksie.

Każdy koncert jest nagrywany. King wykorzystuje do tego oprogramowanie Magix Sequoia współpracujące z kartą MADI RME HDSPe.

Partnerem Kinga podczas koncertów jest odpowiadający za monitory inżynier Sarne Thorogood, współpracujący z Depeche Mode od 20 lat. Obecnie korzysta ze stołu Midas Pro X. W porównaniu z inżynierem FOH ma niewiele sprzętu w outboardzie. Do zestawu weszły dwa zewnętrzne reverby TC M3000 wykorzystywane do wokalu Gahana. Thorogood uznaje, że świetnie brzmią i są bardzo elastyczne. Można znaleźć sweet spot bez zbędnego kombinowania. Drugim elementem są dwa kompresory/limitery WA76, które wygładzają wokal Gahana. Resztę w zasadzie obsługuje z konsoli.

Źródła:
1. Delicate Balance: Building On A Deep Sonic Legacy With Depeche Mode On Tour, www.prosoundweb.com
2. Depeche Mode ‚Global Spirit’ Tour, www.fohonline.com

Pozostałe aktualności

Od 25.05.2018 obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO). W związku z tym potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Administratorem danych jest Audiostacja. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych, masz prawo dostępu do nich, sprostowania i usunięcia. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych (lepsze dopasowanie reklam), analitycznych i do wysyłania newslettera.

Made by OSOM