Konrad Belina-Brzozowski o monitorach ADAM Audio

20.01.2022

Konrad Belina-Brzozowski o monitorach ADAM Audio

Monitory serii T w studiu twórcy audio do gier

Przygodę z muzyką elektroniczną Konrad Belina-Brzozowski rozpoczął 16 lat temu, a teraz może ją tworzyć w swoim nowym studiu, w którym ustawił monitory ADAM Audio.

Konrad Belina-Brzozowski aka Lord Qiuu jest nie tylko muzykiem elektronicznym, ale też wykładowcą w Warszawskiej Szkole Filmowej oraz twórcą i ekspertem muzyki z gier wideo, o której pisze na łamach największego polskiego portalu o muzyce w grach gamemusic.pl.
W dziedzinie gier za swój największy sukces uważa pełne udźwiękowienie przygodowej gry Lumberhill, wydanej w 2020 roku. Swoje dalsze plany Konrad wiąże z kontynuacją pracy nad dźwiękiem do gier wideo oraz rozpoczęciem pracy nad całkiem nowym projektem muzyki klubowej.

Do odsłuchu Konrad używa monitorów bliskiego pola ADAM Audio T7V, które pojawiły się w jego studiu w 2020 roku, i które niedawno uzupełnił o subwoofer T10S. Pracuje w konfiguracji 5.1, którą stosuje zarówno podczas komponowania muzyki, jak i produkcji audio do gier. Jednym z projektów, jaki zrealizował na monitorach ADAM Audio, była dodatkowa muzyka do gry Gamedec, wydanej w 2021 roku.

Jak sprawdzają się monitory w studiu Konrada?

„W połączeniu z subwooferem T10s mój setup bardzo dobrze sprawdza się we wszelkiej muzyce elektronicznej oraz w sound designie efektów do gier wideo. Również w odsłuchu przestrzeni w setupie 5.1 ADAM Audio serii T oferuje bardzo dobry balans ceny do oferowanej jakości” – twierdzi Konrad.

Dodatkowo, jak się okazuje, monitory oferują coś, co da się polubić. „W ADAM Audio T7V lubię przede wszystkim drivery U-ART, które jak większość tweeterów wstęgowych charakteryzuje bardzo klarowna góra spektrum” – mówi Konrad.

Z całą pewnością wie, o czym mówi. Ma doświadczenie i porównanie z innymi modelami monitorów, w tym z poprzednią serią F oraz modelem A7X. Ale na swoje obecne monitory ADAM Audio zdecydował się przede wszystkim z dwóch powodów. Po pierwsze, przyzwyczaił się do brzmienia wstęgowych tweeterów w Warszawskiej Szkole Filmowej, w której od 5 lat wykłada przedmioty związane z kreacją dźwięku do gier. Drugim powodem była cena serii T:

„Ostatecznie, gdy przechodziłem na system 5.1 okazało się, że dzięki tej serii jestem w stanie stworzyć bardzo dobrej jakości profesjonalny odsłuch bez inwestowania koszmarnych funduszy” – mówi.

Jak twierdzi, system 5.1 zrealizowany na serii T otworzył przed nim zupełnie nowy świat sonicznych doznań, dzięki czemu jego przyszłe realizacje gier wideo będą brzmieć zdecydowanie bardziej immersyjnie.

Na co dzień z monitorami ADAM Audio Konradowi pracuje się wygodnie.
„Naturalna barwa i dynamika są wystarczające, by dopracowywać detale, jednocześnie nie męcząc słuchu przy wyższych głośnościach. Przestrzeń 3D też jest bardzo selektywna i intymna” – dodaje Konrad.

   

   

   

Pozostałe zagadnienia

Made by OSOM