„To właśnie lubię w monitorach ADAM. Mogę zabrać nagranie prosto ze studia i wiem, że mogę je zagrać, bo wiem, jak brzmiało w studiu i że tak samo zabrzmi w klubie”.
London / Melbourne, czerwiec 2016 roku. Carl Cox, międzynarodowej sławy producent/DJ, który obecnie zajmuje pierwsze miejsce na „DJ list” w kategoriach Global Techno and Techno House i zdobył ponad jedenaście nagród DJ Awards, trzy międzynarodowe nagrody Dance Music Awards, NME Award i wiele innych dowodów uznania. Przy konfigurowaniu nowego studia Cox miał możliwość wyboru idealnych monitorów do pracy i wybrał monitory ADAM Audio S3X-H, które chwali w nowym wywiadzie video, dotyczącym jego kariery i pracy twórczej.
„Zawsze byłem wymagający w stosunku do swoich głośników, kilka z nich swego czasu spaliłem – prawdopodobnie dlatego, że nie były wystarczająco efektywne. Głośniki muszą mieć naprawdę dobrą prezencję – o to chodzi”, mówi. Cox od dawna szukał idealnych monitorów, które sprawiłby, że muzyka brzmiałaby tak samo świetnie na monitorach, jak wtedy, gdy gra ją w klubie. Cox po raz pierwszy usłyszał monitory ADAM Audio w trakcie pracy w studiu Davida Carbona i Josha Abrahamsa ze Samplify, którzy wyprodukowali jego album – „All Roads Lead to the Dancefloor’”.
„W Samplify mieli monitory ADAM, usłyszałem je i pomyślałem tylko – wow! Te są w porządku”, wyjaśnia Cox. „ADAM-y miały wszystkie cechy, których szukałem, i okazało się, że dostaję to wszystko w pełnym zakresie. Mają chirurgiczną precyzję pod względem częstotliwości. Nie sądzę, żebym kiedykolwiek wcześniej słyszał takie głośniki”.
„Barwa dźwięku była obłędna; Nie mogłem uwierzyć, że głośniki te mogą mi dać obraz tego, co potrzebuję, że będę mógł precyzyjnie określić grubość dźwięku, na której mi zależy. To są prawdopodobnie najlepsze głośniki, jakie kiedykolwiek słyszałem”, mówi Cox.
„Słuchałem na nich płyt przez około trzy lub cztery godziny -– byłem po prostu zdumiony. One są rzeczywiście inne, możesz usłyszeć wszystko – są fascynujące.”
”Przerzucałem różne zestawy głośników przez cały dzień, wszedłem do studia i to po prostu nie było to, czego szukałem. Problem polegał na zdefiniowaniu brzmienia basu, które możesz usłyszeć w klubie – jak to uzyskać?” mówi Cox. „To właśnie lubię w monitorach ADAM. Mogę wziąć nagranie prosto ze studia i wiem, że mogę je zagrać, wiedząc, jak brzmiało w studiu i że tak samo zabrzmi w klubie”.
Cox oficjalnie rozpoczął swoją swoją karierę jako DJ w połowie lat 80., twierdzi jednak, że właściwie połknął tego bakcyla, kiedy miał 7 czy 8 lat, w czasie imprez w domu rodziców.
„Pewnej nocy moja mama i mój tata robili imprezę, wstałem z łóżka, patrzyłem w dół przez balustradę i zobaczyłem jak wszyscy szaleją do Arethy Franklin i Jamesa Browna i pomyślałem, że to rewelacyjnie wygląda”, dodaje.
„Pomyślałem sobie, że nie pójdę do łóżka, tylko zejdę na dół puszczać płyty. I przy każdej płycie, którą puściłem, moja mama i mój tata dobrze się bawili. Było to DJ-owanie na poziomie dla początkujących, ale nie zdawałem sobie wtedy z tego sprawy”.
Cox występował w bardzo znanych klubach, takich jak The Eclipse, Edge, Shelly’s, Sterns, Heaven i The Hacienda, a także na rave’ach organizowanych dla: Fantazia, Dreamscape, NASA i Amnesia House. Cox kieruje dwiema wytwórniami płytowymi: Intec i 23rd Century Records.
Stworzył własne sceny na kilku festiwalach muzycznych, w tym Ultra Music Festival, Tomorrowland, Global Gathering i Electric Daisy Carnival zwane Carl Cox & Friends – stanowią stały punkt programu na każdym z festiwali, z ciągłymi występami wielu utalentowanych osób.
Ponieważ nierzadko wszystkie te projekty są realizowane jednocześnie, Cox często spędza wiele godzin w studiu, gdzie dostrzega kolejną zaletę ADAM Audio.
„Kiedy jesteś w studiu przez całe 12-godzinne sesje, potrzebujesz głośników, które brzmią przyjemnie; nie mogą być zbyt intensywne i musisz być w stanie usłyszeć różne smaczki w brzmieniu”, dodaje.
„Nawet przy niskich głośnościach monitory ADAM brzmią niesamowicie. Kiedy je ściszasz dosyć mocno, nadal możesz precyzyjnie określić to, czego potrzebujesz, i regulować wszystko przy niskim poziomie głośności, więc jak je rozkręcisz mocniej, dźwięk jest po prostu niesamowity. Dla mnie brzmią potężnie przy niskich głośnościach. Nigdy nie słyszałem lepiej brzmiących monitorów zarówno na niższych głośnościach, jak i rozkręconych na full”.