Konrad Kubicki używa mikrofonu DPA4099B . „DPA 4099B używam już prawie trzy lata, jest to mikrofon który wiernie odwzorowuje brzmienie moich instrumentów podczas koncertów i rejestracji na żywo. Brzmi znakomicie. Pomimo małej membrany przekazuje pełne, akustyczne pasmo kontrabasu. O wiele lepiej znosi głośne środowisko sceniczne. Przy odpowiedniej scenicznej separacji i inteligentnej pomocy akustyka, możliwe jest granie koncertów w głośniejszym środowisku akustycznym. Rewelacyjnie miksuje się w składach orkiestrowych, wyłapując charakterystyczne dla kontrabasu ciepłe brzmienie oraz trudne do uchwycenia podczas koncertów – ciśnienie akustyczne instrumentu. Dobrze sprawdza się też sposób mocowania proponowany przez firmę DPA. Mocowanie jest całkowicie bezinwazyjne i optymalne. Nawet po ponad dwuletniej intensywnej eksploatacji nie widać śladów użytkowania. Proponuję poeksperymentować chwilę z kierunkiem membrany i np. skierować mikrofon prostopadle do pudła rezonansowego, wybierając najlepszą dla siebie opcję pod kątem charakterystyki danego instrumentu. Przy grze solowej, w kameralnym ustawieniu, warto spróbować mocowania mikrofonu na strunach od zewnętrznej strony, kierując oczywiście membranę w stronę instrumentu lub lekko w bok – zwłaszcza podczas gry smyczkiem.”